Intensivt testande hos Ferrari?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:Det verkar som om ElSchorcho läser samma tidningar som Jari får sin information från! :D :D :D Det som står i de finska tidningarna överensstämmer inte nödvändigtvis med det övriga världen får läsa...
Gösta skrev:
El Scorcho skrev:.

Sammanfattning..Mika körde oftast skiten ur Michael och ni klarar inte av det.

Du verkar påläst. :D

De lopp båda körde i, hur ser det egentligen ut?? :D
Jag begriper inte ens att du orkar, för du vill egentligen inte ha mina svar här, och det tror jag att de andra inte vill ha heller, så lägg ner för fan.

Du vet att när det gäller nagelbiteri och kunskaper om F1 så har du inte diddelysqwatt att komma med och förmodligen, om du inte vore så himla iq-befriad, så hade du kunnat söka dig till svaret på alla era frågor, då ni ställt dem om och om och om igen, när ni tror att någon glömt hur det gick till egentligen.
Om och om igen brukade jag flika in att det inte riktigt varit som ni säger, eller vari nu bristerna legat.
På Atlas bulle finns en avdelning som heter Atlas court som tar upp de flesta fall ni diskuterar om och om och om igen.
Läs dem gärna, ni behöver inte ens hålla med i allt, det gör inte jag heller, men då får ni i alla fall fakta rätt, för det är ni verkligen skitdåliga på numera. Jag är nästan besviken. NI ska kalla er F1-fantaster?
Skärp er.
(http://forums.atlasf1.com/forumdisplay. ... forumid=12)
The Dude

Inlägg av The Dude »

Gösta skrev:Därför är dom andra stallen där dom är. :D
Vart...i landet där moral och heder inte är skällsord? :wink:
-- The Dude
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag e inte bitter... :D
Jari skrev:
EnzoF1 skrev:Det verkar som om ElSchorcho läser samma tidningar som Jari får sin information från! :D :D :D Det som står i de finska tidningarna överensstämmer inte nödvändigtvis med det övriga världen får läsa...
Gösta skrev:

Jag begriper inte ens att du orkar, för du vill egentligen inte ha mina svar här, och det tror jag att de andra inte vill ha heller, så lägg ner för fan.

Du vet att när det gäller nagelbiteri och kunskaper om F1 så har du inte diddelysqwatt att komma med och förmodligen, om du inte vore så himla iq-befriad, så hade du kunnat söka dig till svaret på alla era frågor, då ni ställt dem om och om och om igen, när ni tror att någon glömt hur det gick till egentligen.
Om och om igen brukade jag flika in att det inte riktigt varit som ni säger, eller vari nu bristerna legat.
På Atlas bulle finns en avdelning som heter Atlas court som tar upp de flesta fall ni diskuterar om och om och om igen.
Läs dem gärna, ni behöver inte ens hålla med i allt, det gör inte jag heller, men då får ni i alla fall fakta rätt, för det är ni verkligen skitdåliga på numera. Jag är nästan besviken. NI ska kalla er F1-fantaster?
Skärp er.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:Jag e inte bitter... :D
Jo, men visst är du det :D :D :D
Poffff!!!
Senast redigerad av Jari den tor apr 14, 2005 16:11, redigerad totalt 2 gånger.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:

Skärp er.

Unigefär var står det att MH vann / placerade sig före MS i flertalet av de lopp de båda deltog i???? :o :o :o
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det gjorde han inte, och jag tror nog inte att någon påståt exakt det heller.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

El Scorcho skrev:
Sammanfattning..Mika körde oftast skiten ur Michael och ni klarar inte av det.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ok, men El Scorcho är säkert duktig på en massa annat.
Steka plättar kanske?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Ok, men El Scorcho är säkert duktig på en massa annat.
Steka plättar kanske?
Jamen, det är ju det påståendet vi argumenterar mot.

Sluta vara bitter nu Jari och inse att du är fel ute...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Du fattar verkligen inte?!?!? :D :D :D
Jari skrev:
EnzoF1 skrev:Jag e inte bitter... :D
Jo, men visst är du det :D :D :D
Poffff!!!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Ok, men El Scorcho är säkert duktig på en massa annat.
Steka plättar kanske?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nej faan, nu måste jag jobba klart.

Ha de så fortsatt kul med Jari ni andra och så ses en del av oss på Imola då... :wave:
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Mycket gnäll här,

Speciellt mycket onödigt..

Häkkinen blablabla, han har slutat åka F1, omotiverad.. Han vann F1 98 och 99 = Alltså så var han ganska hygglig förare väl?

Stallorder i McLaren = Är det stallorder att båda förarna ska ge 100%, fast det är en stor risk att dom krockar (host..Österrike 99) så har väl McLaren alltid stallorder?

Stallorder i Ferrari = Är väl lite känt att Ferrari satsar bara på en förare?

"Barri som vunnit lopp flera gånger trots att MS legat bäst till" = :-? Säg en.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kuopio skrev:Mycket gnäll här,

Häkkinen blablabla, han har slutat åka F1, omotiverad.. Han vann F1 98 och 99 = Alltså så var han ganska hygglig förare väl?

Mika var en förträfflig F1 förare. Ingen ifrågasätter hans oomtvistade kompetens. Sopor blir inte dubbla världsmästare.

Stallorder i McLaren = Är det stallorder att båda förarna ska ge 100%, fast det är en stor risk att dom krockar (host..Österrike 99) så har väl McLaren alltid stallorder?

Utan DC´s hjälp (med all rätta) så hade Mika troligtvis bara haft en titel. Det är inget att skämmas över Mika var ohyggligt snabb. Men han liksom alla andra hade dåliga dagar, det var då DC skulle göra sitt jobb vilket han gjorde med bravur. Rubens har liksom DC fått spela andrafiol. Den som påstår annat har skygglappar eller är blind.

Ja, med all rätta.

Jag är ingen tabellus, men en tämligen ointressant frågeställning. Rubens är inte anställd för att bli WDC, lika lite som DC var det under sina år i McLaren
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Och Montoya är inte anställd att vinna WDC. Inte heller Fisichella. Dom är bara hjälpryttare. :crazy:
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Givetvis så har båda stallen en förstaförare. Men största skillnaden är att andreföraren hos Ferrari måste släppa förbi om försteföraren är på platsen bakom.

Det har inte bara varit så mellan MS - RB och MS - EI. Det var så också med EI och Mika Salo, Salo skulle ha vunnit men fick släppa förbi, lite synd.

Men det är inte otillåtet att släppa förbi så då utnyttjar man den regeln, så enkelt är det med den saken..
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kuopio skrev: Men det är inte otillåtet att släppa förbi så då utnyttjar man den regeln, så enkelt är det med den saken..
Det är väl förbjudet sedan något år tillbaka.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Inte för Ferrari :idea:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kuopio skrev: Salo skulle ha vunnit men fick släppa förbi, lite synd.

.
Salo anställdes av Ferrari då benutrymmet i Schumachers bil blev lite trångt på Silverstone. Alla vet att Salo serverade Irvine segern på Silverfat. Tanken var att Irvine skulle bärga WDC det året. :up:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:Inte för Ferrari :idea:
Nämn ett fall där em ferrariförare släppt om en annan sedan denna regel infördes! Jag kan nämna nåt fall där en McLarenförare släppt om en annan McLarenförare, nämligen DC som släppte om Kimi i slutet av 2003.

Som sagt, håll dig till sanningen nu!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

En del opponerar sigmot påståndet att Mika oftast vann över MS. Flera här tycker sig ha belägg för att så inte var fallet och vi har ännu inte sett nån dementi. Visst, Mika var en hygglig förare, ingen säger nåt annat, däremot fick han oftast pisk av MS.

Vad gäller stallorder i McLaren så säger jag bara Spanien 97 och Australien 98. Precis samma sak som Österrike 01 och 02. Man kan dock göra en bedömning att t.ex. Mika 97 i sista loppet inte hade läge på titeln, men att det tydligen var viktigt att Mika skulle få sin första seger till skänks. Första loppet 98 hade väl både DC och Mika lika många poäng (noll) före loppets start, ändå var det Mika som fick fördelarna.

Det mesta gnället i denna topick kommer från finnpajsarna...
Kuopio skrev:Mycket gnäll här,

ducati

Inlägg av ducati »

EnzoF1 skrev:Första loppet 98 hade väl både DC och Mika lika många poäng (noll) före loppets start, ändå var det Mika som fick fördelarna.
Var inte detta en "gentlemans agreement" att den som tog starten skulle få vinna eftersom dom var så överlägsna?
Kanske nått jag drömt :)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det mesta i den här tråden handlar om att skuldsätta andra, så att själva trådens poäng försvinner i surret.
Jag skulle lätt såga alla Enzos påståenden, men det leder ingenstans eftersom han lever i en helt egen dimension.
Peka ut vart jag gnäller i denna topik nu.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

För det första tror jag inte att värdet av en eventuell Ferrariseger i år kommer att devalveras för att de testar mer än de andra. Skulle situationen uppstå att Ferrari är på väg ikapp, eller till och med förbi, då kommer de övriga stallen att ändra på sin överenskommelse.

För det andra tror jag att man måste hitta andra modeller för att minska kostnaderna. Det går inte att gå in på ett område och begränsa, då poppar bara kostnaderna upp någon annanstans i stället. Begränsar man testerna på banan kommer stallen att lägga pengarna på datorsimuleringar och vindtunnlar i stället. Och någonstans känns det faktiskt bättre att bilarna är ute på banan...

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Det mesta i den här tråden handlar om att skuldsätta andra,

Jag har en liten knut som alla kan få vara med och lösa.
Detta vet vi:
Alla stall utom Ferrari har kommit överens om begränsningar i antalet tester man bör få göra under denna säsong.

Nyhetens baksida:
Ferrari närmar sig den gränsen med stormsteg just nu och utan att egentligen veta fakta, så antar jag att den gränsen överskrids relativt snart i deras nuvarande testtempo.

Frågan:
Är en eventuell Ferrarititel lika mycket värd om de testat t.ex dubbelt så mycket som de andra förbundit sig till att inskränka sig till?

Skulle man till och med kunna tolka det som fusk, eller åtminstone att de dragit fördelar av sitt beteende, som de andra inte haft?

Som sagt, hela andemeningen i denna tråd handlar om att skuldsätta andra!!!!!!

Vad är det Ferrari fuskar med?? Vad är det Ferrari gör för fel? Vilket avtal är det Ferrari bryter??

Jari, hela denna tråd liksom 99% av de trådar du startar handlar om att smutskasta Ferrari dess förare och dess verksamhet. När du får svar på tal från en mycket kunnig och insatt medlemmskår så fortsätter du mala som en trasig vinylskiva. Jag försöker hålla mig borta från personangrepp och hoppas jag lyckas med det även denna gång! Vad var det du ville säga med denna tråd??

Har ferrari ett avtal som förhindrar dom att testa?? NEJ

Är Ferraris titel något värd för att dom testar mer?? Är Stefan Holms titel värd mer eftersom han tränar mer än sina konkurenter???

Kan man tolka det som fusk? Allting Ferrari gör är fusk i dina ögon. Bland den publik som inte ser världen i blåvitt och som har fler färger på sin palett ser inte fusket i det. Om du tycker att det är fusk, så är det ett bekymmer du har. Den kunniga och vidsynta F1 publiken ser det inte som fusk.

Samma sak med Påvens död och katolska kyrkans pedofiliskandal. Ja, det är oomtvistat att pedofili förekommit och med all sannolikhet förekommer. Oerhört trist. Kyrkan brottas med det problemet och hoppas minska det till ett minimum. Hur är det i paradiset på jorden?? (Finland). Förekommer pedofili där? Hustrumisshandel? (prästerna har åtminståne inga fruar att misshandla), Våldtäckter? Barnaga? Hur välkommnar och skydda Finland de människor som med rätta söker skydd? Varför undviker dessa människor det Finska paradiset??

Fundera lite och skaffa dig glasögon som inte filtrerar alla intryck till blått och vitt. :evil: :evil: :evil:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

JTarnstrom skrev:För det första tror jag inte att värdet av en eventuell Ferrariseger i år kommer att devalveras för att de testar mer än de andra. Skulle situationen uppstå att Ferrari är på väg ikapp, eller till och med förbi, då kommer de övriga stallen att ändra på sin överenskommelse.

För det andra tror jag att man måste hitta andra modeller för att minska kostnaderna. Det går inte att gå in på ett område och begränsa, då poppar bara kostnaderna upp någon annanstans i stället. Begränsar man testerna på banan kommer stallen att lägga pengarna på datorsimuleringar och vindtunnlar i stället. Och någonstans känns det faktiskt bättre att bilarna är ute på banan...

Tärnström
Var skall det skäras/begränsas för att få ner kosnaderna då?
OM alla skulle ha samma motorleverantör och samma sorts däck så blir det väl billigare. Mer skulle det fortfarande kännas som F1?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sami skrev:OM alla skulle ha samma motorleverantör och samma sorts däck så blir det väl billigare. Mer skulle det fortfarande kännas som F1?
Ja, det kändes som F1 på 70-talet när alla utom Ferrari körde med Fords DFV och alla använde däck från Goodyear.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ett stabilt tekniskt reglemente som inte förändras inför varje säsong bidrar också till besparingar.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Ett stabilt tekniskt reglemente som inte förändras inför varje säsong bidrar också till besparingar.

Det var väl ett jävla tjaffs om besparingar!!

Det är väl deras egna pengar. Låt dom spendera vad dom vill! Vill dom göra med diamanter på noskonen eller fälgar av förgylld metall så låt dom göra det. Sätt upp ett tekniskt reglemente som gäller för alla (vikt, bredd, höjd, slagvolym eller vad det nu kan vara) men låt grabbarna göra vad dom vill och hur mycket dom vill för sina pengar.

Jävla janterazor. :down: :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Besparingar är en del av F1, och har alltid varit det sedan GP-racing började anordnas för 100 år sen. Det här är inget nytt - det är snarare lika gammalt som F1 och GP-racing.

Gillar man det inte, finns det ju andra sporter att se på.
The Dude

Inlägg av The Dude »

Razor skrev:Ett stabilt tekniskt reglemente som inte förändras inför varje säsong bidrar också till besparingar.
Precis, låt de svagare (läs fattigare) stallen få en chans att anpassa sina bilar efter ett stabilare reglemente! Då skulle man förhoppningsvis slippa de stora tidsmarginalerna vi har nu. Eller vad säger ni med längre erfarenhet av F1?
-- The Dude
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Minardis stora tillbakagång de senaste åren beror nog mycket på den nedgång för flygbranschen som följde på WTC-attentatet.
Det sköt Minardis planer i sank tämligen effektivt och det är egentligen först nu som man börjar repa sig och kan fortsätta och förhoppningsvis fullfölja sina gamla planer.
T ex så gör Minardis första nyutvecklade bil på flera år, PS05, debut på Mugello idag.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Betänkt att Minardi sedan 2001 kört med 2001 års bil och motor, modifierad för att klara de nya reglerna varje år.

De stora regeländringarna varje år tillsammans med flygbranschens enorma krasch 2001, har gjort att Minardi dels plötsligt fick mindre pengar till sin F1-satsning och att de pengar som fanns var tvungna att läggas helt på knappa modifieringar inför varje års nya reglemente. Minardi har aldrig haft en chans under 2000-talet att bygga en långsiktig plan, som Paul Stoddart hade när han tog över stallet, som planerat.

Lägg därtill att Minardis närmsta konkurrenter har gått i konkurs och försvunnit, så det är idag bara Minardi kvar.

Det förklarar en hel del av placeringarna i WCC och luckan upp till toppbilarna.

Som Razor skrev - till Imola debuterar Minardi sin första nya bil sedan säsongsstarten 2001 ....

Se bara hur det har gått för Ferrari i år att köra med en 1 år gammal bil ... och betänk att Minardi har en tiondel av deras budget och en 4 år äldre bil ...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Det mesta i den här tråden handlar om att skuldsätta andra, så att själva trådens poäng försvinner i surret.
Jag skulle lätt såga alla Enzos påståenden, men det leder ingenstans eftersom han lever i en helt egen dimension.
GMD

Inlägg av GMD »

Jag trodde Minardi sedan 2003 kört med modifierade Arrowschassin från 02 och inte modifierade Minardichassin från 01. Men jag kanske har fel.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag ställde en fråga (2?) Gösta och du drar in hela Finland.
Var inte så bitter för att Ferrari och Fisichella visar sig ligga i brygga såhär långt denna säsong.
Framför allt för att jag inte delat med mig ens i närheten av det spe jag fått utstå för alla misslyckanden McLaren gjort.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Framför allt för att jag inte delat med mig ens i närheten av det spe jag fått utstå för alla misslyckanden McLaren gjort.
Jag e inte bitter :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

GMD skrev:Jag trodde Minardi sedan 2003 kört med modifierade Arrowschassin från 02 och inte modifierade Minardichassin från 01. Men jag kanske har fel.
Nej, de köpte visserligen några gamla Arrowschassin men de tävlade aldrig med dem.

De använde delar från dem, då Minardi hade ont om material (kolfiber, avgassystem etc.) och tittade hur de var designade för att få lite erfarenheter.

Men de modifierade aldrig chassina och tävlade med dem. Tyvärr är det Minardis 2001-chasin som varje år har modifierats.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Framför allt för att jag inte delat med mig ens i närheten av det spe jag fått utstå för alla misslyckanden McLaren gjort.
Jag e inte bitter :D
Jag tycker det är bra att du tar Ferraris totala misslyckande med F2005 så bra.
POFFF!!!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Det kan inte vara roligt för Enzo att följa med i formel1 när han är så sjukligt avundsjuk på finnarnas framgångar.
Enzo, sök hjälp nånstans före nästa säsong börjar...du spricker annars av avundsjuka och allt ditt skitspridande blir än mer märkbart.
Nu tycks t.o.m. finska Kovvalinen anses att ha bra chanser att komma med nästa år, ojoj Enzo. Och en annan Mika är på gång.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Har varit leeedig..smaka på det. Hur som helst..att inte Ferrarifans ens kan erkänna att Ferrari har varit mer inne på stallorder än McLaren under Schumachereran..är så talande..skrattretande..töntigt..och gäsp.

Ni vet ju egentligen allt det där och det blir bara löjligt att övertala människor som redan har bestämt sig för att jorden är platt när den inte är det.
Ankan

Inlägg av Ankan »

El Scorcho skrev:Har varit leeedig..smaka på det. Hur som helst..att inte Ferrarifans ens kan erkänna att Ferrari har varit mer inne på stallorder än McLaren under Schumachereran..är så talande..skrattretande..töntigt..och gäsp.

Ni vet ju egentligen allt det där och det blir bara löjligt att övertala människor som redan har bestämt sig för att jorden är platt när den inte är det.

det går väl knappast o förneka att Ms har vart no1 som ferrari fans (+ vilka fördelar han haft):) allt annat är ren dumhet :)