Har ingen erfarenhet om camping på/vid ringen men jag känner till orådet bra. ("Närvarande" 2000, 2001 & 2002)
Som du skrev finns det flera campingar, banan ligger omringad av ett antal parkeringsplatser och campingar så plats lär du nog finna!
Du skrev att du skulle sitta på M-tribunen, dvs T4a ? isf föreslår jag gräsplätten som ligger vid huvudingången till banan, parallelt med start/mål rakan. Hänger du med ?
Är ju iofs ingen camping.
Vad det gäller barer så finns det under dagen ett par just där.
Senare på kvällen så finns det en om man följer en parallell väg, där alla icke orginal prylar säljes, med B258 (vägen mot Köln/Bonn)
Mat, tjaa.. majonäs med korv och pommes.. se, jag skrev majonäs först.. undra varför?

det finns nog 10-15 olika "korvkiosker" under dagen.
På kvällen så finns det en, inte restaurant kanske men nästan, brevid baren som jag skrev om förrut.
Avstånd till banan. tjaa från den gräsplätten jag skrev om nyss så är det max 250 meter till T4a. Annars så är det gång avstånd från alla gräsplättar/campingar runt banan.
Undvik att åka buss/taxi på race dagen. Är man inte ute i riktigt, riktigt, riktigt god tid så kan man missa starten.
Underlaget.
Gräs och grus som inte helt oväntat blir mer och mer lera/kvicksand ju närmare söndag man kommer. Men det kanske var väntat?
Inte riktigt så illa som på Arvikafestivalen kanske...
Brötighetsfaktor.
hmmm? Blötighetsfaktor? eller... njaa.. jag vet inte riktigt ja
Handlar det om regn så kan jag tillägga att om det väl får för sig att regna... så gör det verkligen det, med besked.
Under mina 3 besök så var vädret följande:
2000: ösregn
2001: ca 40 grader och gassande sol
2002: samma som föregående år.
Så var noga med solskyddsfaktor!
Hoppas du är nöjd med svaren.