Pedro de la rosa 2:e förare ?
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jo, det var det väl trots att de la Rosa två veckor innan Australiens GP bestämdes vara Wurz ersättare tills bilen passade Wurz ... beräknat 5 race in på året: Spaniens GP.
Att man la om tidsplanen och försökte flytta fram tidspunkten för att få bilen klar tidigare för Wurz, när Montoyas skada blev skedd, visar ju bara att McLaren har Wurz kontrakterad som förste reserv och fredagstestare.
Jag ser bara de la Rosa som det McLaren sa han var redan innan Australiens GP: som en ersättare för Wurz som förste reserv och fredagstestare så länge bilen är för liten för Wurz.
Att man la om tidsplanen och försökte flytta fram tidspunkten för att få bilen klar tidigare för Wurz, när Montoyas skada blev skedd, visar ju bara att McLaren har Wurz kontrakterad som förste reserv och fredagstestare.
Jag ser bara de la Rosa som det McLaren sa han var redan innan Australiens GP: som en ersättare för Wurz som förste reserv och fredagstestare så länge bilen är för liten för Wurz.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
"Wurz put on a brave face on Thursday.
He recognised that, with no experience of the car at a circuit he has never before driven, it would have been too risky to select him.
"Not knowing how I will physically sit in the car -- because I didn't fit properly until yesterday almost and they are still getting parts flown out tonight for me -- would have been a mega risk for the team," he said.
"We had a long meeting, almost until midnight," he added.
"I said to the team that if I were the team boss, I would go for the safe option which is currently putting Pedro in because he has far more miles in the car. I have zero. "
Källa: Atlas-Autosport
Tärnström
He recognised that, with no experience of the car at a circuit he has never before driven, it would have been too risky to select him.
"Not knowing how I will physically sit in the car -- because I didn't fit properly until yesterday almost and they are still getting parts flown out tonight for me -- would have been a mega risk for the team," he said.
"We had a long meeting, almost until midnight," he added.
"I said to the team that if I were the team boss, I would go for the safe option which is currently putting Pedro in because he has far more miles in the car. I have zero. "
Källa: Atlas-Autosport
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
I så fall lär det ju bli problem om de låter Wurz köra nästa race. Kan inte de där reglerna tillräckligt väl...
TÄrnström
TÄrnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Nej, det är väl fortsatt OK att använda både de la Rosa och Wurz på fredagsträningarna.
Jag har för mig det är så att tredjebilsföraren inte får ha varit anmäld som förare till fler än sex stycken GP:n under de senaste två säsongerna, så båda borde gå fria
Jag har för mig det är så att tredjebilsföraren inte får ha varit anmäld som förare till fler än sex stycken GP:n under de senaste två säsongerna, så båda borde gå fria
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Tror t o m att det räcker med att han (eller hon) har varit anmäld som rejsförare till mer än sex stycken GP:n de två senaste säsongerna för att bli diskvalificerad som fredagstestare... vilket kommer att drabba Klien nu eftersom Red Bull har bekräftat att Liuzzi ska rejsa på Imola.LuckyStrike1 skrev:fredagstestaren får inte ha kört mer än 6 GP de senaste två åren
Är det läge för Scott Speed att ta över fredagstestandet i RBR nu?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Kanon, då kanske vi får se Wurz nästa lopp ändå. Jag tycker att killen är värd en vettig chans att visa upp sina förmågor. Det som är lite synd är att det alltid verkar hänga på ett enda lopp för dessa reservförare. Det kanske krävs lite mer än så för att kunna fälla ett rättvist omdömande.
Tycker att de la Rosa imponerade med sitt jävlar anamma. Sånt man vill se mer av. Webber visade också att han är en bra förare att rejsa mot hjul mot hjul. Han har visat det förut, att han klarar av att sätta hårt mot hårt utan att vara oschysst. Han verkar ha en bra uppfattning om var han har både sig själv och motståndaren någonstans. De la Rosas och Webbers fajt var väl den bästa man har sett på flera år...
Tärnström
Tycker att de la Rosa imponerade med sitt jävlar anamma. Sånt man vill se mer av. Webber visade också att han är en bra förare att rejsa mot hjul mot hjul. Han har visat det förut, att han klarar av att sätta hårt mot hårt utan att vara oschysst. Han verkar ha en bra uppfattning om var han har både sig själv och motståndaren någonstans. De la Rosas och Webbers fajt var väl den bästa man har sett på flera år...
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
jag tycker Webber faktiskt är ganska ful i sitt sätt att sätta emot på banan.
Jag tänker på hur han t.ex "kastar" sig mot moståndarens bil i bromszoner och kurvor och som i Malaysia för nåt år sen trycker upp andra förare mot depåmuren .... i början av fighten med de la Rosa hade han liknande hyss för sig innan han slutade med de illdåden. Jag vet inte om jag är så imponerad - tycker han lite för ofta kör rätt fult i "man-mot-man" situationer
Jag tänker på hur han t.ex "kastar" sig mot moståndarens bil i bromszoner och kurvor och som i Malaysia för nåt år sen trycker upp andra förare mot depåmuren .... i början av fighten med de la Rosa hade han liknande hyss för sig innan han slutade med de illdåden. Jag vet inte om jag är så imponerad - tycker han lite för ofta kör rätt fult i "man-mot-man" situationer
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tänk hur olika man kan tycka. Kanske är det för att Schumacher har blivit en referens och allt annat ser ärligt ut som jag tycker så. Men faktum är att Webber har väl ännu inte bidragit till någon smäll i den här typen av racesituationer?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
nää, han har inte bidragit till ngn smäll ännu ... men körning är "Schumi-inspirerad" i vissa situationer, och inte inspirerad av ngn av hans bättre sidor som förare ... tycker jag.
Han gjorde ett par manövrar mot de la Rosa nu senast som jag också tror att Blomman reagerade på i sändningen. Det är den typen av manövrar jag tycker man har sett från Webber i olika situaioner.
I Malaysia för två år sen torr jag det var, tryckte han upp Ralf mot depåmuren på raksträckan.
Han gjorde ett par manövrar mot de la Rosa nu senast som jag också tror att Blomman reagerade på i sändningen. Det är den typen av manövrar jag tycker man har sett från Webber i olika situaioner.
I Malaysia för två år sen torr jag det var, tryckte han upp Ralf mot depåmuren på raksträckan.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
ochTo their credit, McLaren recognised something in de la Rosa and he did enough in a one-off test to convince them that he gave good feedback and had enough basic speed to make that feedback relevant. He's done a lot of miles over the past couple of years, but even he never dreamed that a chance to race the car might come, because Alex Wurz would inevitably have first call.
Unusual circumstances made it possible. Had Juan Pablo Montoya had his problem at any time after the first three races, it would have been too late, because Wurz would have been fitted in the MP4-20.
Adam Cooper på Autosport idag. Cooper känner de la Rosa väl från bådas tid i Japan.So what's next? Montoya may well be fit for Imola, but if he's not, it seems certain that Wurz will get his chance. He too made his mark in Bahrain with his Friday pace, and after four and a bit years of loyal service, the team cannot deny him the opportunity. Even de la Rosa agrees that it's a logical solution.
"Look, if the team wants to give Alex a chance, fair enough, because he deserves it. He did as well as me. I've no hard feelings for him."
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Så nu passar Autosport? Nåja, det roliga är ju att citatet säger precis det som du inte trodde på - att Wurz var för lång. Enligt dig måste valet av de la Rosa ha varit baserat på något annat än att Wurz var för lång. Det står ju att de la Rosa aldrig hade fått chansen om Wurz hade passat i bilen.
Jag vet inte, jag tror att det var så eftersom de flesta rapporter säger att det var på det viset. Men jag har inget problem med att behöva backa på ett påstående. Men du har ju målat in dig i ett hörn igen och tvingas komma med nån sorts ologisk vändning för att åtminstone, i andras ögon, kunna ta dig ur diskussionen helskinnad. Jari, två tips: 1. Gå inte ut för hårt 2. Medge när du har fel. Det funkar mycket bättre. Dessvärre tror du att alla andra tycker att det är så gud förbannat viktigt att ha rätt - men man ska inte döma andra efter sig själv, somd et brukar heta.
Där har mitt "agg" till dig.
Tärnström
Jag vet inte, jag tror att det var så eftersom de flesta rapporter säger att det var på det viset. Men jag har inget problem med att behöva backa på ett påstående. Men du har ju målat in dig i ett hörn igen och tvingas komma med nån sorts ologisk vändning för att åtminstone, i andras ögon, kunna ta dig ur diskussionen helskinnad. Jari, två tips: 1. Gå inte ut för hårt 2. Medge när du har fel. Det funkar mycket bättre. Dessvärre tror du att alla andra tycker att det är så gud förbannat viktigt att ha rätt - men man ska inte döma andra efter sig själv, somd et brukar heta.
Där har mitt "agg" till dig.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Det lär ju aldrig vara aktuellt att de la Rosa ska ersätta Montoya resten av säsongen. Montoya är minst en klass bättre än Pedro. Men JPM har inte kört lika mycket McLaren-Mercedes som Pedro och kan ännu inte göra sig själv rättvisa.HASSE skrev:Det hade väl blivit rätt dyrt för MCLaren att ersätta Montoya med Dela Rosa. Kontakten är ju skrivna som inte bryts gratis.
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jaha, en gubbe till i F1, jag säger inget, jag bara citerar en ung lovande förare som låter lite bitter
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96383Oavsett hur mycket pengar PDLR tar med sig så är det ändå fel. Sätt
en 40+ gräns? F1 behöver nya stjärnor.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön jul 24, 2011 09:29
Ja herre gud, man upphör aldrig att förvånas......Cheever skrev:Jaha, en gubbe till i F1, jag säger inget, jag bara citerar en ung lovande förare som låter lite bitter
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96383Oavsett hur mycket pengar PDLR tar med sig så är det ändå fel. Sätt
en 40+ gräns? F1 behöver nya stjärnor.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Jag måste säga att jag håller med. Särskilt då man sätter in gamlingar som aldrig varit stjärnorCheever skrev:Jaha, en gubbe till i F1, jag säger inget, jag bara citerar en ung lovande förare som låter lite bitter
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96383Oavsett hur mycket pengar PDLR tar med sig så är det ändå fel. Sätt
en 40+ gräns? F1 behöver nya stjärnor.
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland