Pedro de la rosa 2:e förare ?
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
Pedro de la rosa 2:e förare ?
Jag tycker att Pedro körde väldigt bra idag, Faktiskt bättre än vad Montoya har gjort så här långt, Tycker därför att han ska få chansen även nästa lopp, även om JPM är frisk från sin axelskada.
vad tycker ni ?
vad tycker ni ?
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Re: Pedro de la rosa 2:e förare ?
Jag tycker JPM och De LaRosa ska få chansen. JPM har ju som sagt slagit Kimi i alla lopp i år...
Kimi övertygar inte, trots en tredjeplats idag. Han avancerade ju bara genom övrigas bortfal. Men poäng är poäng, men man undrar ju vad Pedro kan åstadkomma.
Hur kom Kimi förresten om Pedro, jag såg aldrig det!
Kimi övertygar inte, trots en tredjeplats idag. Han avancerade ju bara genom övrigas bortfal. Men poäng är poäng, men man undrar ju vad Pedro kan åstadkomma.
Hur kom Kimi förresten om Pedro, jag såg aldrig det!
Boxerman skrev:Jag tycker att Pedro körde väldigt bra idag, Faktiskt bättre än vad Montoya har gjort så här långt, Tycker därför att han ska få chansen även nästa lopp, även om JPM är frisk från sin axelskada.
vad tycker ni ?
-
- Inlägg: 2688
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 10
- Blev medlem: tor mar 24, 2005 18:45
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Klart De La Rosa ska köra, han har ju tagit dubbelt så många poäng som han den där flerfaldige världsmästaren i Ferrari, oerhört imponerande! Tänk då om Wurz som sägs vara en bättre förare skulle få köra, håll i hatten. Todt borde ersätta denne flerfaldige värlsmästare med den före detta testföraren i Ferrari vid namn Felipe Massa eftersom de båda verkar helt jämna och Massa förmodligen inte kräver lika mycket lön. Vilket genidrag det skulle vara.
F2005 visade sig väldigt snabb, under 12 varv. Synd bara att loppet varade i 45 varv till. Kanske hållt några extra varv om föraren inte samlat in så mycket skit i kylaren/kylarna. Ska bli en härlig helg om 3 veckor då Ferrari skruvat upp effekten på den tillförlitliga F2005:an och tar en lätt dubbelseger.
Bra analys av Alonso där han kände att Schumi var snabbare men tyckte det inte spelade någon större roll om han fick köra förbi eller inte eftersom Renaulten skulle plocka ner honom relativt lätt under slutskedet av loppet. Som tidigare nämnts så pallade tyvärr inte Ferrarin att köra i det tempot (Alonso förstod säkert det också) som Alonso höll, högst beklagligt.
Den bleke (nästintill blonde?) finnen lyckades ta sig in på en tredjeplats och fick därmed 6 poäng för besväret (han hann till och med kosta på sig en liten utforskning av ökenlandskapet för att se om han hittade den strandande regerande värlsmästaren). Därmed har han levererat 350% mer än vad hans tyska kollega i Ferrari har gjort men dock bara 87,5% av vad hans stallkollega gjort. Men JPM är ju en fantastiskt mycket bättre förare än finnen så vad kan man begära? Taskigt för denne stallkollega att han inte har ett komplett balanssinne vilket ställde till det under en tennismatch. Men det är väl mer hälsosamt än att "supa skallen av sig" under off-season. Undra hur mågna poäng man förlorar på respektive fritidssysselsättning? Förresten är det oerhört dåligt av de båda att prestera så skralt i fältets bästa bil. De båda blir nog ersätta av de båda testförarna Wurz och De La Rosa eftersom stilpoäng betyder mer än resultat.
F2005 visade sig väldigt snabb, under 12 varv. Synd bara att loppet varade i 45 varv till. Kanske hållt några extra varv om föraren inte samlat in så mycket skit i kylaren/kylarna. Ska bli en härlig helg om 3 veckor då Ferrari skruvat upp effekten på den tillförlitliga F2005:an och tar en lätt dubbelseger.
Bra analys av Alonso där han kände att Schumi var snabbare men tyckte det inte spelade någon större roll om han fick köra förbi eller inte eftersom Renaulten skulle plocka ner honom relativt lätt under slutskedet av loppet. Som tidigare nämnts så pallade tyvärr inte Ferrarin att köra i det tempot (Alonso förstod säkert det också) som Alonso höll, högst beklagligt.
Den bleke (nästintill blonde?) finnen lyckades ta sig in på en tredjeplats och fick därmed 6 poäng för besväret (han hann till och med kosta på sig en liten utforskning av ökenlandskapet för att se om han hittade den strandande regerande värlsmästaren). Därmed har han levererat 350% mer än vad hans tyska kollega i Ferrari har gjort men dock bara 87,5% av vad hans stallkollega gjort. Men JPM är ju en fantastiskt mycket bättre förare än finnen så vad kan man begära? Taskigt för denne stallkollega att han inte har ett komplett balanssinne vilket ställde till det under en tennismatch. Men det är väl mer hälsosamt än att "supa skallen av sig" under off-season. Undra hur mågna poäng man förlorar på respektive fritidssysselsättning? Förresten är det oerhört dåligt av de båda att prestera så skralt i fältets bästa bil. De båda blir nog ersätta av de båda testförarna Wurz och De La Rosa eftersom stilpoäng betyder mer än resultat.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Jodå, men han hade fortfarande chansen i Japans GP men både hans in och utvarv till depåstoppet förstördes av de la Rosa, i ett lopp där det knappt fick plats en tidningssida mellan Schumi och Häkkinen under nästan hela loppet.Sami skrev:
Jag minns inte att Pedro skulle ha kostat Häkkinen titeln det året.
Vad jag kan minnas så var det när Mercemotorn gav upp på Indy som Häkkinens chanser att vinna ännu en titel minimerades.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Ja, för det var väl inte p g a de la Rosa som någon här avbeställde sin nya Merca det året?Sami skrev:
Jag minns inte att Pedro skulle ha kostat Häkkinen titeln det året.
Vad jag kan minnas så var det när Mercemotorn gav upp på Indy som Häkkinens chanser att vinna ännu en titel minimerades.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
HahaANFRAN skrev:nicolas och PeppeF1? Det här var som att kliva in i en tidsmaskin.
Jag ska erkänna att jag fick en liknande känsla när jag såg ett inlägg från nicolas här. Det var inte igår som jag såg han skriva, fast jag har inte lusläst alla inlägg direkt. Men det har väl varit rätt dött här förut? De flesta skrev på "det andra" (kanske finns fler, vad vet jag?) forumet. Är väl först nu som det blivit aktivitet här. De mesta inläggen verkar dock komma från det gamla gnabbet/bråket/tjatet mellan den blåvita och den flerfärgade sidan. Blir rätt tröttsamt att läsa i längden.
Har väl skrivit något inlägg tidigare här i år, men det var länge sedan jag var riktigt aktiv, 1,5 år kanske?
Nåväl nu ska jag inte vara mer OT i denna seriösa topic.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
Jag kan bara instamma med tidigare poster - klart imponerande korning av de la Rosa. Tyvarr sa lar val Montoya vara helt aterstalld till nasta lopp sa de la Rosa lar val inte fa nagra mer chanser att visa upp sig.
Forresten sa syns det att Toyota antligen verkat fa ordning pa materialet. Om trenden haller i sig sa kan slutstriden komma att sta mellan tva helt andra stall och forare an de senaste fem aren.
Forresten sa syns det att Toyota antligen verkat fa ordning pa materialet. Om trenden haller i sig sa kan slutstriden komma att sta mellan tva helt andra stall och forare an de senaste fem aren.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag tycker det var mer än ett schysst inhopp.
Han kvalade ut ordinarie föraren och stod för den större delen av loppets behållning. Visst, lite småmissar, men han utmanade betydligt mer rejsvana chaufförer. En eloge till Webber förresten som höll emot riktigt bra på ett schysst sätt.
Pedro visar att det är bra klös i McKrillen och att den har kapacitet att slåss i toppen. Det trodde man inte innan...
Han kvalade ut ordinarie föraren och stod för den större delen av loppets behållning. Visst, lite småmissar, men han utmanade betydligt mer rejsvana chaufförer. En eloge till Webber förresten som höll emot riktigt bra på ett schysst sätt.
Pedro visar att det är bra klös i McKrillen och att den har kapacitet att slåss i toppen. Det trodde man inte innan...
Jari skrev:Schysst inhopp i alla fall!
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag tänker på Gené, vars första inhopp i Williams var riktigt bra mycket likt de la Rosa fast med mycket mindre förberedelser - Monza 2003.
När Gené sen ifjol fick chansen igen gick det betydligt sämre som ersättare - undrar om inte samma sak skulle hända de la Rosa.
Nu tror jag iofs inte att han får nog mer chanser- Om de behöver en inhoppare igen så får Wurz chansen, då de har hunnit anpassa bilen till hans längd. Han har inskrivet i kontraktet att vara förste ersättare i McLaren och hade kört i Bahrain om han fått plats i nya bilen.
När Gené sen ifjol fick chansen igen gick det betydligt sämre som ersättare - undrar om inte samma sak skulle hända de la Rosa.
Nu tror jag iofs inte att han får nog mer chanser- Om de behöver en inhoppare igen så får Wurz chansen, då de har hunnit anpassa bilen till hans längd. Han har inskrivet i kontraktet att vara förste ersättare i McLaren och hade kört i Bahrain om han fått plats i nya bilen.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Liljornas dahl
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Wurz körde i fredags. Pedro har väl kontrakt att vara förste ersättare de tre första loppen. Sedan har Wurz tre lopp om jag minns rätt. Jag har i alla fall för mig att jag läst om att de kör någon sådan specialare i år. Där de delar jämnt på ersättarrollen för säsongen.
Undra om det där är begripligt? Jag bergiper det knappt själv.
Undra om det där är begripligt? Jag bergiper det knappt själv.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Wurz har kontrakt som förste ersättare och testförare som jag har förstått. Men i och med att han inte fick plats i bilen i säsongsstarten så fick de la Rosa kontrakt för de 3 eller 5 första loppen att vara fredagstestare (och förste ersättare)
Veckan innan Bahrain var man inte klar med att modifiera bilen att passa Wurz och anmälde de la Rosa som raceförare istället för Montoya. Man han modifiera bilen något för Wurz att köra den på fredagen, men vad jag förstod så var det inte optimalt för att köra ett helt lopp med den anpassad till Wurz.
Veckan innan Bahrain var man inte klar med att modifiera bilen att passa Wurz och anmälde de la Rosa som raceförare istället för Montoya. Man han modifiera bilen något för Wurz att köra den på fredagen, men vad jag förstod så var det inte optimalt för att köra ett helt lopp med den anpassad till Wurz.
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
Var det verkligen bestämt på förhand? Enligt en intervju på ITV här i England så sa Wurz själv att McLaren och han diskuterade länge huruvida han skulle agera ersättare åt Montoya eller inte, och att man tillslut kom fram till att DLR skulle köra enbart på grund av att han hade mer erfarenhet av årets bil till skillnad från Wurz som inte har någon. Enligt Wurz själv berodde det alltså inte på grund av hans längd (som är orsaken till att han hittills inte fått köra nya bilen) utan enbart på grund av att DLR helt enkelt kan bilen bättre, för som vi alla såg så gick det ju alldeles utmärkt att anpassa bilen för Wurz till fredagstesterna.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
"je e' int' bitter"
Som jag förstod det av hur Autosport har redogjort för situationen hos McLaren är det just så att Wurz är kontrakterad förste ersättare och testförare/fredagstestare. Att de la Rosa fyllt den rollen hittills i år har varit för att Wurz inte fått plats i nya bilen som designades innan man visste om Wurz skulle vara kvar hos McLaren.
Så de la Rosa har mer körtid i bilen - pga att Wurz inte har fått plats i den, och därför har de la Rosa nu i början tagit över Wurz roll. Men enligt Autosport är det en tillfällig lösning tills Wurz får plats i bilen igen, vilket ser ut att bli till Imola med tanke på att han nu kan köra bilen i testpass ... som i Bahrain ...
Man kan också, tex genom att läsa autosport, notera att McLaren intensifierade arbetet att anpassa bilen till Wurz längde och storlek efter att Montoya skadade sig. Därför hann man göra tillräckligt mkt för att han kunde köra bilen i Bahrain, istället för som planerat i Barcelona om 5 veckor. Nu ser det ut som Wurz kan köra bilen fullt ut redan till Imola om tre veckor ... som lite av en Wurz-fantast hoppas jag det blri så. Kul att se honom live i så fall
Som jag förstod det av hur Autosport har redogjort för situationen hos McLaren är det just så att Wurz är kontrakterad förste ersättare och testförare/fredagstestare. Att de la Rosa fyllt den rollen hittills i år har varit för att Wurz inte fått plats i nya bilen som designades innan man visste om Wurz skulle vara kvar hos McLaren.
Så de la Rosa har mer körtid i bilen - pga att Wurz inte har fått plats i den, och därför har de la Rosa nu i början tagit över Wurz roll. Men enligt Autosport är det en tillfällig lösning tills Wurz får plats i bilen igen, vilket ser ut att bli till Imola med tanke på att han nu kan köra bilen i testpass ... som i Bahrain ...
Man kan också, tex genom att läsa autosport, notera att McLaren intensifierade arbetet att anpassa bilen till Wurz längde och storlek efter att Montoya skadade sig. Därför hann man göra tillräckligt mkt för att han kunde köra bilen i Bahrain, istället för som planerat i Barcelona om 5 veckor. Nu ser det ut som Wurz kan köra bilen fullt ut redan till Imola om tre veckor ... som lite av en Wurz-fantast hoppas jag det blri så. Kul att se honom live i så fall
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Säger vi inte samma sak? Att det inte var klart på förhand vem som skulle köra fredagstesterna för att Wurz inte fick plats i nya bilen och man visste inte exakt när han skulle få plats ...? Men enligt Autosport stipulerar hans kontrakt med McLaren att han alltid är förste reserv, och efter fredagstestreglen och fredagstestare.
Wurz såg ju länge ut att lämna McLaren i år, och därför tog designteamet inte med hans längd i beaktande när de designade bilen. Tidigare har de haft Coulthard och Häkkinen som liksom Wurz är lite mer resliga, så då har bilen alltid varit anpassad till längre förare. Nu med Kimi och Montoya har de mindre knattar som ordinarie raceförare, och gör bilen så liten som möjligt istället.
Wurz såg ju länge ut att lämna McLaren i år, och därför tog designteamet inte med hans längd i beaktande när de designade bilen. Tidigare har de haft Coulthard och Häkkinen som liksom Wurz är lite mer resliga, så då har bilen alltid varit anpassad till längre förare. Nu med Kimi och Montoya har de mindre knattar som ordinarie raceförare, och gör bilen så liten som möjligt istället.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Det finns inget oklart om huruvida De la Rosa har kört den nya bilen mer, eller det faktum att Wurz var för lång för den under försäsongen. Han är inte för lång för den nu och han körde mycket riktigt också under fredagen. Hade situationen varit den du påstår hade Wurz självklart i sin roll som förste ersättare valt att köra loppet oavsett hur många mil han har i kroppen. Den chansen får man faktiskt kanske bara en gång. Nu stod det inte till så, precis som GMD hört i ITVs intervju med Wurz och det vi alla kunde se, att de la Rosa körde loppet ochd essutom gjorde mycket bra ifrån sig. Inte lika bra som Kimi, men fullt godkänt.
Apropå bitter, vill du verkligen veta vad som gör mig bitter?
(viewer discretion is advised)
Det har ingenting med loppet i söndags att göra. Med det är jag fullständigt nöjd.
Apropå bitter, vill du verkligen veta vad som gör mig bitter?
(viewer discretion is advised)
Det har ingenting med loppet i söndags att göra. Med det är jag fullständigt nöjd.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Då kan du kanske förklara varför det var de la Rosa som körde och inte Wurz?Jari skrev:Hade situationen varit den du påstår hade Wurz självklart i sin roll som förste ersättare valt att köra loppet oavsett hur många mil han har i kroppen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Du svamlar som vanligt Jari, som ett resultat av att du inte läser det du vill kritisera.
Jag vet vad agget du har mot mig bottnar i vilket är lite barnsligt. Men mogenhet har aldrigt varit något av dina mer framstående karaktärsdrag. Men läs gärna vad jag skriver - som jag ser det beskriver faktiskt GMD och jag samma sak med samma innebörd.
Detta har jag sagt:
I och med Montoyas skada, så ökade McLaren takten på utvecklingsarbetet att anpassa nya bilen till Wurz längd. (se Autosport veckan innan Bahrain)
Det var ursprungligen planerat att bli klart till Spaninens GP (se Autosport inför säsongsstarten)
Pedro de la Rosa fick temporärt ta över rollen från Wurz som förste testförare, reserv och fredagstestare när det var klart att Wurz inte fick plats i nya bilen (se Autosport två veckor innan Australiens GP)
Inför Bahrain lyckades McLaren efter att ha flyttat fram datumet få klart en anpassad bil för Wurz att testa med på fredagen, men som inte dög för honom att tävla med. Så avtalet inför säsongsstarten med de la Rosa kvarstod - han tog Montoyas plats (se Autosport veckan innan Bahrains GP)
Wurz är fortfarande planerad att ha rollen som fredagstestare och förste reserv när nya bilen är helt anpassad till hans längd (Autosport, osäker på exat publicering)
I och med att man nu lyckades få klart en bil anpassad till Bahrain, vilket var tidigare än planerat (Autosport, vid flertal tillfällen) kan Wurz redan inför Imola testa nya bilen så mycket att han redan till Spanien kan ta rollen som fredagstestare (min spekulation, baserat på nyhetsflödet redogjort för ovan) De la Rosas fina insats i Bahrain kan dock ha stärkt hans position, men Wurz har ett kontarkt som säger att han är förste testare och reserv vilket i kombination med hans många år hos McLaren coh stora rutin kommer att fälla avgörandet (igen min spekulation, men grundat på McLarens vid flera tillfällen dokumenterade uppskattning av Wurz arbete)
Det här kan nog bara du missförstå Jari. Den enda som sitter på höga hästar är du, och du trillade ner för länge, länge sen. Fallet verkar ha varit både hårt och skadligt.
Jag vet vad agget du har mot mig bottnar i vilket är lite barnsligt. Men mogenhet har aldrigt varit något av dina mer framstående karaktärsdrag. Men läs gärna vad jag skriver - som jag ser det beskriver faktiskt GMD och jag samma sak med samma innebörd.
Detta har jag sagt:
I och med Montoyas skada, så ökade McLaren takten på utvecklingsarbetet att anpassa nya bilen till Wurz längd. (se Autosport veckan innan Bahrain)
Det var ursprungligen planerat att bli klart till Spaninens GP (se Autosport inför säsongsstarten)
Pedro de la Rosa fick temporärt ta över rollen från Wurz som förste testförare, reserv och fredagstestare när det var klart att Wurz inte fick plats i nya bilen (se Autosport två veckor innan Australiens GP)
Inför Bahrain lyckades McLaren efter att ha flyttat fram datumet få klart en anpassad bil för Wurz att testa med på fredagen, men som inte dög för honom att tävla med. Så avtalet inför säsongsstarten med de la Rosa kvarstod - han tog Montoyas plats (se Autosport veckan innan Bahrains GP)
Wurz är fortfarande planerad att ha rollen som fredagstestare och förste reserv när nya bilen är helt anpassad till hans längd (Autosport, osäker på exat publicering)
I och med att man nu lyckades få klart en bil anpassad till Bahrain, vilket var tidigare än planerat (Autosport, vid flertal tillfällen) kan Wurz redan inför Imola testa nya bilen så mycket att han redan till Spanien kan ta rollen som fredagstestare (min spekulation, baserat på nyhetsflödet redogjort för ovan) De la Rosas fina insats i Bahrain kan dock ha stärkt hans position, men Wurz har ett kontarkt som säger att han är förste testare och reserv vilket i kombination med hans många år hos McLaren coh stora rutin kommer att fälla avgörandet (igen min spekulation, men grundat på McLarens vid flera tillfällen dokumenterade uppskattning av Wurz arbete)
Det här kan nog bara du missförstå Jari. Den enda som sitter på höga hästar är du, och du trillade ner för länge, länge sen. Fallet verkar ha varit både hårt och skadligt.
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Visst så körde Delarossa ett bra lopp men det är på tok för tidigt att dra några slutsatser efter endast ett lopp.
JPM har inte imponerat nu i år, det kan ma inte komma ifrån men det har fan i mig ännu mindre Kimi gjort efter hur många år nu?!
Ska man byta ut någon i nu läget så måste det vara Kimi. Att byta JPM ut efter endast 2 lopp är väldigt korkat även om han kanske är sämre än Kimi. Killen måste få en chans och då helst under några fler än 2 lopp.
JPM har inte imponerat nu i år, det kan ma inte komma ifrån men det har fan i mig ännu mindre Kimi gjort efter hur många år nu?!
Ska man byta ut någon i nu läget så måste det vara Kimi. Att byta JPM ut efter endast 2 lopp är väldigt korkat även om han kanske är sämre än Kimi. Killen måste få en chans och då helst under några fler än 2 lopp.
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
Dom ska korta av pedalern och göra hål i sittbrunnen, det skulle ju ocksåLuckyStrike1 skrev:De håller på att bygga om nya bilen för Wurz - de hann inte klart med det till Bahrain men kommer att vara klara till Imola så Wurz kan testa nya bilen också. då kommer han troligen också att köra fredagstesterna - de la Rosa är bara bekräftad för de fem första loppen som fredagstestare.
ge bättre downfors och kylning på föraren
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
Nja, nu skrev du ju först att DLR hade KONTRAKT på att få agera fredagstestare och ersättare de tre eller fem första loppen vilket gjorde mig lite förvirrad. Om fallet var som sådant så hade det ju inte varit någon snack om saken vem som skulle köra. Nu fördes det ju tydligen diskussioner mellan McLaren, Wurz och DLR om vem som skulle köra, och därav har jag svårt att tro att det var bestämt på förhand, alltså osannolikt att ett sådant kontrakt med DLR ska ha existerat.LuckyStrike1 skrev:Säger vi inte samma sak? Att det inte var klart på förhand vem som skulle köra fredagstesterna för att Wurz inte fick plats i nya bilen och man visste inte exakt när han skulle få plats ...?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vad jag skrev - eller menade - var att Wurz är förste reserv och fredagstester kontraktsmässigt. De la Rosa bekräftades däremot officiellt av stallet bara en vecka eller två innan Australiens GP som deras fredagstestare under de första fem loppen då Wurz inte fick plats i nya bilen.
Jag läste också i Autosport att när Montoya blev skadad så påskyndade McLaren arbetet med att modifiera bilen för Wurz redan till Bahrain för att ev. hinna klart med tidigare än som planerat Spaniens GP så han kunde köra Bahrains GP. Därav fördes diskussionerna, men man hann inte få bilen klar i sådant skick att Wurz kunde köra ett helt race med den
Jag läste också i Autosport att när Montoya blev skadad så påskyndade McLaren arbetet med att modifiera bilen för Wurz redan till Bahrain för att ev. hinna klart med tidigare än som planerat Spaniens GP så han kunde köra Bahrains GP. Därav fördes diskussionerna, men man hann inte få bilen klar i sådant skick att Wurz kunde köra ett helt race med den
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Jag läser inte Autosport, då jag sett att de inte alltid är den bästa källan till nyheter och absolut inte är värda att betala för i alla fall.
Wurz fick plats i bilen på fredagen, varför skulle han inte fått plats på lördag och söndag också?
Skriv det du menar, så blir det aldrig oklart. Det har jag fått höra hela tiden i flera års tid.
Vad bottnar mitt "agg till dig i"?
Wurz fick plats i bilen på fredagen, varför skulle han inte fått plats på lördag och söndag också?
Skriv det du menar, så blir det aldrig oklart. Det har jag fått höra hela tiden i flera års tid.
Vad bottnar mitt "agg till dig i"?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Rekommenderar dig att läsa Autosport - du kommer att lära dig en hel del av ngt du idag tror du kan något om .... är man intresserad av en bransch är det ett bra tips att läsa bästa branschtidningen.
Wurz körde inte kval och race för att stallet inte han modifiera bilen för honom så den var duglig att köra race med helt enkelt. Man gjorde ett hästjobb veckan innan Bahrain att ens få den så pass modifierad att han kunde köra testpassen på fredagen.
Wurz körde inte kval och race för att stallet inte han modifiera bilen för honom så den var duglig att köra race med helt enkelt. Man gjorde ett hästjobb veckan innan Bahrain att ens få den så pass modifierad att han kunde köra testpassen på fredagen.