Kan Jari ha fel?JTarnstrom skrev:Jo, men det är faktiskt inte bara Jari som kan ha fel.

Notera att reservföraren gick ut först av alla i kvalet - på en bana som var smutsig och hade en hel del skräp och sand på banan vilket är ett större problem än normalt på ökenbanan i Bahrain.EnzoF1 skrev:Vad får dig att tro att Kimi skulle ta in, trenden säger ju tvärtom. Han blir ju sämre för varje lopp hittills.
Tycker du inte det är dags för Kimi att börja leverera snart? Det är ju snart bara du och nån enstaka till som fortfarande tror på honom...
Snart blir Kimi omkörd till och med av reservföraren... när byts han ut tro?
Du har trott ganska mycket om Kimi och det är femte året nu... än har du inte fått rätt...
Jari skrev:Tack frallan, nu slapp jag.
GalenF1, han kör på samma däck i morgon och kan nog tappa lika mycket till.
Däremot tror jag att Kimi tar in lite och med lite tur startar på par med Skunk-i.
Hör klockan klämta Gösta...
Det är pensionärshemmet som kallar...
Tja DC hängde ju med ett antal år trots måttliga prestationer!EnzoF1 skrev:Vad får dig att tro att Kimi skulle ta in, trenden säger ju tvärtom. Han blir ju sämre för varje lopp hittills.
Tycker du inte det är dags för Kimi att börja leverera snart? Det är ju snart bara du och nån enstaka till som fortfarande tror på honom...
Snart blir Kimi omkörd till och med av reservföraren... när byts han ut tro?
Du har trott ganska mycket om Kimi och det är femte året nu... än har du inte fått rätt...
Jari skrev:Tack frallan, nu slapp jag.
GalenF1, han kör på samma däck i morgon och kan nog tappa lika mycket till.
Däremot tror jag att Kimi tar in lite och med lite tur startar på par med Skunk-i.
Hör klockan klämta Gösta...
Det är pensionärshemmet som kallar...
Nu har du fel igen.Jari skrev:Jag har ganska ofta fel, men inte precis alltid.Razor skrev:Kan Jari ha fel? :oJTarnstrom skrev:Jo, men det är faktiskt inte bara Jari som kan ha fel.
Jari skrev:I sista kurvan. Fram tills dess var han snabbast...EnzoF1 skrev:Har varit ut och åkt skoter...
vart försvann Kimi i kval 1 då???
JTarnstrom skrev:Måste säga att McLaren ser väldigt mycket svagare ut än förväntat. Visserligen inte lika dåliga som förra säsongen men samtidigt inte på långa vägar tillbaka till den form de hade under Häkkinen-åren.
Tärnström
Jag håller med dig. Före säsongen började så kändes det som att i år kommer McLaren vara riktigt giftiga. Men det har bara gått två lopp än och jag tror dom kommer att närma sig Renault med tiden.JTarnstrom skrev:Måste säga att McLaren ser väldigt mycket svagare ut än förväntat. Visserligen inte lika dåliga som förra säsongen men samtidigt inte på långa vägar tillbaka till den form de hade under Häkkinen-åren.
Tärnström
Jari skrev:McLaren ser sämre ut än vad de är tack var små misstag här och där.
Alla gör små misstag, det gäller att inte göra dem i envarvskval bara.
Att Ferrari ser ut som kattpiss jämfört med i fjol försöker man nu skölja över med att hacka på gröngölingen och hans fritidsaktiviteter som absolut ingenting har att göra med körningen.
Ursäkter, ursäkter, ursäkter, ursäkter .....Jari skrev:Nja, lite sämre var han allt trots Kimis miss. Kom ihåg, ingen har kört den här bilen lika mycket som De La Rosa.LuckyStrike1 skrev:Absolut, och bättre än Kimi ocksåKuopio skrev:De la rosa är bättre än Montoya![]()
Att inte McLaren har satt in honom som ordinarie förare sedan länge ....
Kimi gjorde ett lysande kvaljobb. Med tanke på att han egentligen var snabbast överallt (det är så, allt annat är lögn eller ont förtal) och kör med 798 liter bränsle ombord, regumerade fjolårsdäck och helnykter sen julafton så blev han tyvärt UTKVALAD av sin testförare. 'Jari skrev: Däremot tror jag att Kimi tar in lite och med lite tur startar på par med Skunk-i.
Akta så du inte drabbas av Örnbluffs vrede. Sådär får man inte skriva.LuckyStrike1 skrev:Klien gjorde också ett suveränt jobb idag - skönt att se att han i år med mer erfarenhet bakom sig visar sig vara så bra åtminstone jag förväntade mig.
Kul också att Red Bull forsatte satsa på Klien i år - för det är han värd.
Gösta skrev:Kimi gjorde ett lysande kvaljobb. Med tanke på att han egentligen var snabbast överallt (det är så, allt annat är lögn eller ont förtal) och kör med 798 liter bränsle ombord, regumerade fjolårsdäck och helnykter sen julafton så blev han tyvärt UTKVALAD av sin testförare. 'Jari skrev: Däremot tror jag att Kimi tar in lite och med lite tur startar på par med Skunk-i.
Han startar nu i par med Villenuewe i stället.
Du är inte lite tjatig.EnzoF1 skrev:Jari skriver att McLaren ser sämre ut än vad de är för att de gör små misstag i envarvskvalen.
Är det McLaren eller Kimi som kör bilen i kvalet och vem är det egentligen som gör misstagen?
Jari skrev:Du är inte lite tjatig.EnzoF1 skrev:Jari skriver att McLaren ser sämre ut än vad de är för att de gör små misstag i envarvskvalen.
Är det McLaren eller Kimi som kör bilen i kvalet och vem är det egentligen som gör misstagen?
Kimi gjorde misstag i går och förmodligen körde de med mer soppa i Kimis bil idag.
Att han kan kliva upp och slåss om pallplatser i eftermiddag ändå såg vi i Malaysia senast med liknande förutsättningar
Att de inte kommer slåss om segern verkar dock klart om inget händer Alonso.
Pratar du med dig själv nu?Jari skrev:Mitt tips är att du har fel på varenda punkt och jag tror att min tippning kommer närmare sanningen. Du är bara bitter och inåtvänd för att du inte har den analytiska förmågan att se vad som händer i F1s olika delmoment och missar allt väsenligt. Det är därför du är så fixerad vid slutresultat.
För mig är det vägen dit som är intressantast.
I allt väsentligt är racingen slut när resultaten kommer. >Därför är slutresultaten inte lika viktiga.
Jari skrev:Mitt tips är att du har fel på varenda punkt och jag tror att min tippning kommer närmare sanningen. Du är bara bitter och inåtvänd för att du inte har den analytiska förmågan att se vad som händer i F1s olika delmoment och missar allt väsenligt. Det är därför du är så fixerad vid slutresultat.
I allt väsentligt är racingen slut när resultaten kommer. >Därför är slutresultaten inte lika viktiga.
Man kan nästan tro det. Han verkar lite obalanserad...LuckyStrike1 skrev:Pratar du med dig själv nu?Jari skrev:Mitt tips är att du har fel på varenda punkt och jag tror att min tippning kommer närmare sanningen. Du är bara bitter och inåtvänd för att du inte har den analytiska förmågan att se vad som händer i F1s olika delmoment och missar allt väsenligt. Det är därför du är så fixerad vid slutresultat.