Forza Racing?
-
Forza Racing?
När jag träfffade Fredrik S. förut idag så nämnde han att Rådmans BMW är såld och skall tävlas under namnet Forza Motorsport i årets SLC-serie, med bl.a. "Blomman" som förare. Vilka fler är skyldiga till denna skojiga händelse?
-
-
-
-
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
Då kan jag komplicera livet lite till för dig..... på en riktig bil finns det 3 pedaler till skillnad mot hyrkartarnaLuckyStrike1 skrev:Ja .... vilken är bromspedalen och vilken är gaspedalen?
Vi vill, och med vi menar jag minst mig, säkert veta en massa men Race Camp ser ut att vara en utrmärkt start.
Jo, racecamp är en bra möjlighet till att bekanta sig med bilen och körningen.... sen om ni vill ha hjälp med allt runt om Endurance och dess taktik och regler.... så om ni har något teammöte över en bit mat..... så kan jag komma och berätta det mesta för er om ni vill.
Moderator-polis
-
-
Vi ska bygga om bilen till en automatSLC skrev:Då kan jag komplicera livet lite till för dig..... på en riktig bil finns det 3 pedaler till skillnad mot hyrkartarnaLuckyStrike1 skrev:Ja .... vilken är bromspedalen och vilken är gaspedalen?
Vi vill, och med vi menar jag minst mig, säkert veta en massa men Race Camp ser ut att vara en utrmärkt start.
Jo, racecamp är en bra möjlighet till att bekanta sig med bilen och körningen.... sen om ni vill ha hjälp med allt runt om Endurance och dess taktik och regler.... så om ni har något teammöte över en bit mat..... så kan jag komma och berätta det mesta för er om ni vill.
Teammöte med mat och bra tips låter som en utmärkt idé.
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
Jag kommer gärna och tittar. Kan jag vara behjälplig med att servera kaffe eller något så ställer jag självklart upp. Racing säger ni???? Skall bli en ny och interessant erfarenhet.
Skriv gärna och brätta när och var.
Behöver ni förbandslåda till racingen eller behöver ni en operationssal med intensivvårdsavdelning???
Skriv gärna och brätta när och var.
Behöver ni förbandslåda till racingen eller behöver ni en operationssal med intensivvårdsavdelning???
-
Troligen någonstans mellan det första och det sista
Premiären är visst lördag 30 april på Mantorp och sen rullar det på. Du kan se alla tävlingshelger på www.slc.se
Premiären är visst lördag 30 april på Mantorp och sen rullar det på. Du kan se alla tävlingshelger på www.slc.se
-
-
Men jag har ett enbent kamerastativ och med lite (o)tur så kan jag kanske få för mig att föreviga era rejsingambitioner på Mantorp; för ni kör väl inte på Gelleråsen?LuckyStrike1 skrev:Racing - rattlås av
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Inte på Gelleråsen vad jag vet tyvärr. Om jag förstått det hela rätt så är det Mantorp tre gånger, Kinnekulle, Ring Knutstorp och Anderstorp varsin gång.
Det är väl inte 100% klart om vi kör alla tävlingar, men jag hoppas det blir de flesta. Kom gärna och fota på Mantorp - enbenta stativ är också välkomna
Det är väl inte 100% klart om vi kör alla tävlingar, men jag hoppas det blir de flesta. Kom gärna och fota på Mantorp - enbenta stativ är också välkomna
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
-
-
-
-
-
-
Just den där Compacten har i Rådmans teamets händer visat sig vara en mycket bra kl.1 bil, alltid med i toppen och kämpar om segrarna.
Iofs så hänger det ju inte bara på bilen utan förarna och framförallt taktiken spelar stor roll i Endurance....... så vi får nog ge Forza-gänget ett par tävlingar på sig innan dom kan aspirera på segrarna.
(om nu inte Blomman har några hemliga Eje-tips på lager )
Iofs så hänger det ju inte bara på bilen utan förarna och framförallt taktiken spelar stor roll i Endurance....... så vi får nog ge Forza-gänget ett par tävlingar på sig innan dom kan aspirera på segrarna.
(om nu inte Blomman har några hemliga Eje-tips på lager )
Moderator-polis
-
- Varnad
-
Flaggvakt ? då har du bästa fotopasset som finns och kommer absolut närmast.....Jari skrev:Finns det nå't jag kan hjälpa till med så är jag idel öra.
Tills dess vill jag ha ett fotopass till varje lopp.
jaja, om det var teamet du vill hjälpa så går det med.... vill du ha fotopass så hör av dig till mig... så fixar jag det.
Moderator-polis
-
Yes!SLC skrev:Just den där Compacten har i Rådmans teamets händer visat sig vara en mycket bra kl.1 bil, alltid med i toppen och kämpar om segrarna.
Aj dåIofs så hänger det ju inte bara på bilen utan förarna och framförallt taktiken spelar stor roll i Endurance....... så vi får nog ge Forza-gänget ett par tävlingar på sig innan dom kan aspirera på segrarna.
Det finns säkert genvägar på någon av banorna(om nu inte Blomman har några hemliga Eje-tips på lager )
-
Nu har inte jag kört i SLC, men angående det där med taktik och annat så går nog de första tävlingarna mest åt till att hitta i bilen och runt banan. Skall man köra optimalt får man ju t.ex. vara beredd på att klara maxtiden 90 min i sitt körpass och det kan vara rätt jobbigt när man är nybörjare, även om ni troligen har bättre kondis än mig. Även lite synd om den som kanske bara får köra 2 st. 10 min-pass för att det råkade komma pacecar då.
Men visst har det en himla stor betydelse om man missar ett par varv extra för att man gör ett långsamt tank- och/eller förar-stopp vid fel tillfälle. På Mantorp där det kanske tar 100 s för ett varv så betyder ju två tappade varv att man måste köra 2 s snabbare per varv i 100 varv för att ta in det man missat. Inte så lätt... Det gör ju samtidigt att det inte är någon jättekatastrof om nån är nån sekund långsammare än någon annan. Men i striden med de andra på banan är det förstås kul att vara så snabb som möjligt, även om det kanske inte är det allra viktigaste för slutresultatet.
Erfarenheten ifrån det egna teamet och flera andra jag pratat med gör att mitt intryck angående tidsskillnaderna mellan teammedlemmarna är att det ofta bara rör sig om nån enstaka sekund när det gäller snabbaste varv under en tävling, förutsatt att alla har fått några tävlingars erfarenhet och inte är helt talanglösa eller har någon "proffschaffis" med, samt är intresserad av att lära sig köra snabbare. Hos oss var det dock stor skillnad i de första passen, men den skillnaden dök snabbt, så misströsta inte. Nu är skillnaden oftast under en sekund och jag tror att vi alla tre har turats om att vara team-snabbast vid olika tävlingar. Startraket är dock fortfarande Nisse. Men Herr SLC har kanske andra erfarenheter när det gäller inbördes fart i teamen?
Men visst finns det förstås skillnader mellan chaffisar. Alx gjorde t.ex. ett inhopp i X3M:s Cittra på finalen och körde 4 s snabbare än den näst snabbaste i teamet. Det tråkiga för de andra var att han var 2 s snabbare redan första varvet, trots att han inte kört bilen innan. När ni fått gott självförtroende och tror att ni håller minst F1-klass så kan ni ju kalla in honom.
Men visst har det en himla stor betydelse om man missar ett par varv extra för att man gör ett långsamt tank- och/eller förar-stopp vid fel tillfälle. På Mantorp där det kanske tar 100 s för ett varv så betyder ju två tappade varv att man måste köra 2 s snabbare per varv i 100 varv för att ta in det man missat. Inte så lätt... Det gör ju samtidigt att det inte är någon jättekatastrof om nån är nån sekund långsammare än någon annan. Men i striden med de andra på banan är det förstås kul att vara så snabb som möjligt, även om det kanske inte är det allra viktigaste för slutresultatet.
Erfarenheten ifrån det egna teamet och flera andra jag pratat med gör att mitt intryck angående tidsskillnaderna mellan teammedlemmarna är att det ofta bara rör sig om nån enstaka sekund när det gäller snabbaste varv under en tävling, förutsatt att alla har fått några tävlingars erfarenhet och inte är helt talanglösa eller har någon "proffschaffis" med, samt är intresserad av att lära sig köra snabbare. Hos oss var det dock stor skillnad i de första passen, men den skillnaden dök snabbt, så misströsta inte. Nu är skillnaden oftast under en sekund och jag tror att vi alla tre har turats om att vara team-snabbast vid olika tävlingar. Startraket är dock fortfarande Nisse. Men Herr SLC har kanske andra erfarenheter när det gäller inbördes fart i teamen?
Men visst finns det förstås skillnader mellan chaffisar. Alx gjorde t.ex. ett inhopp i X3M:s Cittra på finalen och körde 4 s snabbare än den näst snabbaste i teamet. Det tråkiga för de andra var att han var 2 s snabbare redan första varvet, trots att han inte kört bilen innan. När ni fått gott självförtroende och tror att ni håller minst F1-klass så kan ni ju kalla in honom.
-
Poker med arrangören och låta honom vinna varje gång är säkert värt minst 7 varvs tillägg på tidtagningen.LuckyStrike1 skrev:Vi ska bygga om bilen till en automatSLC skrev:Då kan jag komplicera livet lite till för dig..... på en riktig bil finns det 3 pedaler till skillnad mot hyrkartarnaLuckyStrike1 skrev:Ja .... vilken är bromspedalen och vilken är gaspedalen?
Teammöte med mat och bra tips låter som en utmärkt idé.
-
Det kommer att bli intressant att läsa förarrecensionerna sedan.
Är Blomman bättre än Baumgartner, eller är han en kvart efter?
Är Tärnström en värdelös rookie som inte bidrar med nåt till stallets stabilitet och bilens inställningar, utan bör ersättas med en mer erfaren förare?
Är Lucy upp-haussad över alla gränser och därför bör betraktas som skräp?
Har Chevan sett för mycket på Alesi?
Kommer Pastis att skylla på att det inte går att köra fort i nåt annat än en Ferrari?
Kommer Gösta att starta bråk med alla andra i depån?
Kommer Razors uppenbarelse som pit babe att resultera i kraftigt illamående hos konkurrenterna?
Eller kommer allt att gå jättebra och jättefort?
Jodå, de olika förarnas tider skall naturligtvis redovisas varv för varv så att vi kan håna de som hånas bör. (bara för att öka pressen lite)
Är Blomman bättre än Baumgartner, eller är han en kvart efter?
Är Tärnström en värdelös rookie som inte bidrar med nåt till stallets stabilitet och bilens inställningar, utan bör ersättas med en mer erfaren förare?
Är Lucy upp-haussad över alla gränser och därför bör betraktas som skräp?
Har Chevan sett för mycket på Alesi?
Kommer Pastis att skylla på att det inte går att köra fort i nåt annat än en Ferrari?
Kommer Gösta att starta bråk med alla andra i depån?
Kommer Razors uppenbarelse som pit babe att resultera i kraftigt illamående hos konkurrenterna?
Eller kommer allt att gå jättebra och jättefort?
Jodå, de olika förarnas tider skall naturligtvis redovisas varv för varv så att vi kan håna de som hånas bör. (bara för att öka pressen lite)
-
-
-
-
-
-
-
- Utvisad
-
-