Inför tillåtande av anti-spinn skrevs det ett roligt och träffsäkert inlägg på AtlasF1 om en Ferrarimotståndares känslor inför FIA:s tillåtande av anti-spinn.
Har inte hittat det inlägget än, men ska försöka gräva fram det. I korthet gick det ut på att om Ferrari var snabbare efter införande av anti-spinn så bevisade det fusk. Var de långsammare så bevisade det också fusk. Mycket roligt och träffsäkert
Jag tycker inte Malaysia var ett dugg märkvärdigt varken 1999 eller 2000. Ny bana, där Schumacher såg ut att trivas fantastiskt. En bana som tog fram Ferraris främsta styrkor: aerodynamiken.
I övrigt tycker jag inte det var ett dugg märkligt, då ett ev. otillåtet anti-spinn Jordan, McLaren och Ferrari alla ryktades fuska med torde skilja sig avsevärt mot de system man kunde använda när det väl blev tillåtet igen.
Samtliga toppstall hade redan lagt ner mycket R&D inför tillåtandet, och visste väl var man stod. Det var ju inte första gången McLaren misslyckas med att få nya system att funka från start då man har en tendens att göra väldigt sofisitikerade men avancerade lösningar på problem.
Så jag tycker inte det tyder på att någon av dem, eller alla av dem, hade fuskat innan. Inget tyder på det faktum, förutom det envisa ryktet som pekade ut samtliga tre stall under 1999