Döma ut Ferrari och Mc Laren?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
gringo
Inlägg: 1456
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Hultsfred

Döma ut Ferrari och Mc Laren?

Inlägg av gringo »

Hmmm, reflekterar bara angående artikeln om Australiens GP. Där står att läsa att man tycker Ferrari och McLaren hamnat på efterkälken. Jag vill inte hålla med om detta. Ferrari gjorde väl en lysande insats med Rubens? Att Schumi lyckades med att stöta samman är ju en sak i sig. Visst såg han inte ut som en vinnare men hyfsat snabbt gick det ju... Mc Laren var ju också snabba men i helheten höll de kanske inte samma tempo som de visat tidigare. Till detta ska också läggas de speciella förhållanden som rådde under kvalet. För tidigt att döma. Dock tycker jag att resultatet var bra för sporten! Nu kan man ju sitta och bita naglarna lite och få mer spänning som tifosi! Jippie!!!

/gringo
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Det är fult att bita på naglarna.

/En som vet
Användarens profilbild
gringo
Inlägg: 1456
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Hultsfred

Inlägg av gringo »

Haha, jo men nog tusan är det roligare att göra det av nervositet i loppen istället för att inte känna något sug efter att kolla loppen?

/gringo
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Ni har båda rätt.
Försoningskram? :hug:
GMD
Inlägg: 534
Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
Ort: Sveriges Chicago

Inlägg av GMD »

En ol lindrar ju annars nerverna battre. Det ar mer sofistikerat och halsosammare an att bita pa naglarna.
Användarens profilbild
gringo
Inlägg: 1456
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Hultsfred

Inlägg av gringo »

Tar gärna en öl eller tolv! Vad jag är ute efter är bara att jag tycker det är på tok för tidigt att döma ut Ferrari och McLaren. Williams är det ingen som gnäller på. De borde ju sågas minst lika mycket men de kanske skonas p.g.a. deras nya föraruppställning. Är inte ute efter att hugga huvudet av folk, man får tycka saker och skriva dessa och man får också ändra sig eller stå för sin åsikt. Så är det bara. Men, det kommer alltid att finnas folk som inte håller med eller är av annan åsikt.

Fasen, F1 kan komma att bli riktigt spännande i år!
Dock, de nya motorreglerna gör ju allt till en soppa. Fattar inte varför det inte kunde funka med det reglemente som fanns förra året. Begränsa aero mer och tillbaka till slicks. Stoppa minst hälften av testerna och låt stall som Minardi och Jordan få en större del av TV-pengarna! De stora stallen måste ju förstå att de är viktiga för sig själva. Ju fler stall som ställer upp och som man spöar ger ju mer "riktiga" poäng hos publiken...

/gringo
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Det lär bli spännande iår, men jag tycker fortfaranade att det är åthelvete att de inte får byta däck, det gör att vi missar mycket roligt i depån, nu ser det ju inte klokt ut att 15 gubbar står runt bilen, men att bara två stycken gör något...tankarkillarna alltså...
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Crazy F1 skrev:, nu ser det ju inte klokt ut att 15 gubbar står runt bilen, men att bara två stycken gör något...tankarkillarna alltså...

Dom är snart bortrationaliserade. Jag tror inte det behövs mer än ca 10-12 i depån för det arbete som görs i samband med depåbesöken!
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Jag tycker att hela helgen speglades av första kvalets regn, Tag tex Schumacher & Barrichello var startade dom jo på 18:e och 13:e startruta,
allt på grund av det första kvalet, dom hade aldrig kvalat så långt ner om det inte hade varit för regnet. Fisico drog en enorm fördel av att det i princip var torrt när han körde ut, inte för att jag vill förta något av honom, absolut inte han gjorde ett grymt bra race och det var ingen som hade en chans, men det var ju slumpen som avgjorde det att det var just han som åkte ut när det var torrt, det kunde lika gärna vara någon annan, då hade det vart samma sak. Eftersom GF hade 2 Sekunder upp till Trulli så kunde ju han lägga upp hela sin strategi och fyllde på bilen ordentligt innan han stack ut för det andra kvalet.

SH
Ferrari.
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Kan hålla med om att kvalet blev hel mysko...det är synd att en förare ska bli drabbad så hårt bara för att det råkar regna, spelar ingen roll vem det är, men orättvist är det iaf...

10-12 i depån för att tanka :)

Tänk om det var så när man skulle tanka själv :D
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Crazy F1 skrev:Kan hålla med om att kvalet blev hel mysko...det är synd att en förare ska bli drabbad så hårt bara för att det råkar regna, spelar ingen roll vem det är, men orättvist är det iaf...

10-12 i depån för att tanka :)

Tänk om det var så när man skulle tanka själv :D
Det fina med Kung Bore är att han drabbar oss lite slumpmässigt. Mera oregelbundna regnskurar!!! :up:

Det skall inte bara tankas.

1 sköter tankning
1 håller slang
1 sköter pumpen
2 brandsläckare stand by
1 lyfter bilen framtill
1 lyfter blien baktill
1 sköter signalering till föraren / håller upsikt på pitlane
4 kontrollerar däcken
1 gör rent visir


Du ser, det ser körigt ut för alla. :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Varför ska de lyfta bilen sa du?
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Varför ska de lyfta bilen sa du?
Man gör det av säkerhetsskäl. Flertalet bilar lyftes upp under Australiens GP???
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Nej.
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Nej.
:D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 8219
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av EnzoF1 »

Att du orkar argumentera mot lögnare och fuskare Gösta?!?!? Det spelar ju ingen roll hur du bevisar dina påståenden. Kimi har vunnit alla lopp och BMW har 50-50-viktfördelning på alla sina bilar.

Lyd ett gott råd och sluta käfta med lögnaren... du kan aldrig vinna i hans ögon...

Ja just det ja, han kör sin diesel runt Monza på 150% av F1:ornas tid...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:Att du orkar argumentera mot lögnare och fuskare Gösta?!?!? Det spelar ju ingen roll hur du bevisar dina påståenden. Kimi har vunnit alla lopp och BMW har 50-50-viktfördelning på alla sina bilar.
Det förvånar mig inte att du ser mig som det ena eller det andra, när du inte ens förstår hälften av vad jag skriver. Det var inte en McLaurinutveckling eller nån vektoranalys jag gjorde i topiken om BMWs viktfördelning. Du har tagit fram siffrorna som stöder mitt påstående, dvs att det finns fog för att påstå att de i det närmaste nått det ultimata målet att ha så gott som 50 - 50 viktfördelning. Att det i vissa fall blev 47 - 53 skiter väl jag fullständigt i. Det fanns, enligt dig flera andra bilar som låg betydligt närmare optimum men inga som var längre ifrån.
Jag har ofta påstått att Kimi vunnit fler lopp än två, eller?
Lyd ett gott råd och sluta käfta med lögnaren... du kan aldrig vinna i hans ögon...
Lyd ett gott råd, läs påståendena innan du käftar emot så slipper du se lögner där det inte finns några.
Ja just det ja, han kör sin diesel runt Monza på 150% av F1:ornas tid...
Här har du ett bra exempel på det. Jag har ingen diesel och ingen har påstått att man kör en standardbil på 150% av F1:ans tid runt Monza. Dubbla tiden kan bara skrivas som 200% om man nu måste använda procent. Eller hur smarty?
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Vad är en standardbil då? Är det en Daewoo Matiz eller är det en Porsche 911 Carrera?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:Vad är en standardbil då? Är det en Daewoo Matiz eller är det en Porsche 911 Carrera?
Volvo V70 diesel, taxiutrustad, i det här fallet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Nej, när vadet diskuterades hade jag en V70 bensin 2,4 170Hk.
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Så du tror på allvar att du skulle snitta c:a 130 km/h runt Monza i en V70 2,4 med standardfjädring och standardbromsar? :lol:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Ja, det tror jag...
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

du vet väl hur det är med Jari och vad ...
Användarens profilbild
Pepparkvarnen
Inlägg: 4443
Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
Ort: Norrköping

Inlägg av Pepparkvarnen »

Razor skrev:Så du tror på allvar att du skulle snitta c:a 130 km/h runt Monza i en V70 2,4 med standardfjädring och standardbromsar? :lol:
Jag skulle lätt klara det, men då är jag till skillnad mot er en jävligt bra bilförare.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Ja, det tror jag...
En F1:a gör varvet runt Monza i knappa 260 km/h, en F3000 i c:a 210 km/h och du tror att du kan dra runt en standardutrustad Volvo V70 i 130 km/h?

Tror du verkligen inte att skillnaden mellan en fullfjädrad formelbil med minst 450 hk, där allt är optimerat för racing, och en sketen standard-Volvo, optimerad för komfort och säkerhet, är mer än 80 km/h runt Monza? :o
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Pepparkvarnen skrev:Jag skulle lätt klara det, men då är jag till skillnad mot er en jävligt bra bilförare.
Till skillnad mot Jari, heter det ;)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen
Inlägg: 4443
Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
Ort: Norrköping

Inlägg av Pepparkvarnen »

Jari är bara en fjant. jag skulle varva honom på mindre än tio varv i vilken motorgren som helst.

Så jävla bra förare är jag.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fast mot Jaris tidtagning runt en bana är det inte många som har en chans ...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

ETCC-bilarna kvalade in på Monza med en snitthastighet runt 175 km/h. Om man jämför skillnaden mellan STCC-bilar och S60 Challenge runt Falkenberg, en bana med ungefär samma högfartskarakteristik som Monza så diffar det runt fem sekunder på ett varv. Överfört på Monza skulle det bli en cirka 12-15 sekunders skillnad och en snittfart på cirka 150 km/h för S60. Dessa bilar har en cirka 180 kusar under huven. S40-bilarna skulle förmodligen ligga ytterligare en 10 sekunder efter och snitta dryga 140 km/h. S40, gamla JTCC-klassen hade väl cirka 170 hästar? Bilarna lättade.

130 km/h med en fullrustad Volvo (och med Jari bakom ratten så blir det ju som att köra med en fullastad viktlåda i bilen, fast monterad nånstans i midjehöjd) med standarddäck ter sig osannolikt men möjligen 110-120.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Till skillnad mot en massa varmluft som sprids så har jag ett högst påtagligt vad och då får vem som helst av er sköta tiden utom Enzo.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Pepparkvarnen skrev:Jari är bara en fjant. jag skulle varva honom på mindre än tio varv i vilken motorgren som helst.

Så jävla bra förare är jag.
Självklart!
Jag tror dig, men ingen annan gör det.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:ETCC-bilarna kvalade in på Monza med en snitthastighet runt 175 km/h. Om man jämför skillnaden mellan STCC-bilar och S60 Challenge runt Falkenberg, en bana med ungefär samma högfartskarakteristik som Monza så diffar det runt fem sekunder på ett varv. Överfört på Monza skulle det bli en cirka 12-15 sekunders skillnad och en snittfart på cirka 150 km/h för S60. Dessa bilar har en cirka 180 kusar under huven. S40-bilarna skulle förmodligen ligga ytterligare en 10 sekunder efter och snitta dryga 140 km/h. S40, gamla JTCC-klassen hade väl cirka 170 hästar? Bilarna lättade.

130 km/h med en fullrustad Volvo (och med Jari bakom ratten så blir det ju som att köra med en fullastad viktlåda i bilen, fast monterad nånstans i midjehöjd) med standarddäck ter sig osannolikt men möjligen 110-120.

Tärnström
Du får gärna utveckla matten lite. Från 180 Hk och ca 150 km/h till 170 Hk och 110 km/h?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Jag är ute och cyklar. S60 har cirka 265 turbohästar. Men det gör inte din uppgift lättare att ta din Volvo runt Monza med en snittfart på 130 km/h. Jag skulle tror att S40-bilarna i så fall ligger ytterligare några sekunder bakom.

S40-bilarna har, vid en närmre kontroll, 180-185 hk, reducerad vikt, R-däck, bättre bromsar, bur som styvar upp bilen, omdrevad växellåda etc.

TÄrnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Undrar hur snabbt man kan köra runt Monza på en K75:a? :roll:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari kör en K75:a runt Monza på samma tid som F1:orna ....
Användarens profilbild
Lemon
Inlägg: 5298
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Till skillnad mot en massa varmluft som sprids så har jag ett högst påtagligt vad och då får vem som helst av er sköta tiden utom Enzo.
Vad är det för vad. Ditt senaste vad gällde väl svenskar och finnar i rally?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Finns vadet nedtecknat någonstans på något forum?
Jag har dessutom hört att det var samma siffror som Enzo sa, d v s 150%.
Men, men... även dubbla tiden med en V70 mot en F1:a låter minsta sagt orimligt även om det är en taxichaffis från Stockholms södra förorter som kör.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Undrar hur snabbt man kan köra runt Monza på en K75:a? :roll:
Är inte det en kanot?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Finns vadet nedtecknat någonstans på något forum?
Jag har dessutom hört att det var samma siffror som Enzo sa, d v s 150%.
Men, men... även dubbla tiden med en V70 mot en F1:a låter minsta sagt orimligt även om det är en taxichaffis från Stockholms södra förorter som kör.
Vad enzo säger och katten gör i lådan går på ett ut. Fråga Gösta.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Undrar hur snabbt man kan köra runt Monza på en K75:a? :roll:
Skulle gissa på 10-15 sekunder långsammare än bilen om du menar den trecylindriga BMW-motorcykeln..
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Jari skrev:
Razor skrev:Finns vadet nedtecknat någonstans på något forum?
Jag har dessutom hört att det var samma siffror som Enzo sa, d v s 150%.
Men, men... även dubbla tiden med en V70 mot en F1:a låter minsta sagt orimligt även om det är en taxichaffis från Stockholms södra förorter som kör.
Vad enzo säger och katten gör i lådan går på ett ut. Fråga Gösta.
Nu var det ju Gösta som jag frågade, inte Enzo även om jag referrerade til Enzo eftersom det var han som angav siffran 150% i den här tråden
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Så detta har alltså med Mclaren och Ferrari att göra :D
Men det är klart McLaren är ju nästan jämförbart med en Volvo V70 :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Topicurspårning är en ädel konst.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Jaha, Gösta borde kunnat bekräfta att vi pratat om dubbla tiden men deras matteutbildning i USA har visst lite glipor. Speciellt bland pillertrillarutbildningarna.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Så detta har alltså med Mclaren och Ferrari att göra :D
Men det är klart McLaren är ju nästan jämförbart med en Volvo V70 :D
Andra posten i denna topik handlade om nagelbitning. Borde vi fortsatt på det spåret tycker du?
Användarens profilbild
Boxerman
Inlägg: 249
Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
Ort: Piteå

Inlägg av Boxerman »

Jag skulle lätt klara det, men då är jag till skillnad mot er en jävligt bra bilförare
Det är till att ha bra självförtroende :D
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Nu har jag kollat inspelningen av loppet. Flertalet bilar åkte upp på de manuella hävarmarna. :down: :down: :down:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Hur många bilar lyftes och vid hur många stopp?
Om jag inte har helt fel så missade du fler stopp än vad du kunde se och då har du ingen siffra på majoriteten.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Kanske tyckte Gösta att det var ett lyft med de nya reglerna?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Hur många bilar lyftes och vid hur många stopp?
Om jag inte har helt fel så missade du fler stopp än vad du kunde se och då har du ingen siffra på majoriteten.
Jag påstod att flertalet bilar lyftes upp, du sa NEJ och jag fick rätt. Var inte så jävla snabb nästa gång. Kolla upp saker och ting. Man lyfter bilen för att kunna kontrollera slitytan på däcken, teckenm på skador, flytta ventilen för att lättare kunna mäta och ev ändra däckstryck mm mm.