Wirdheim till Williams??????
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: tor sep 25, 2003 19:03
Wirdheim till Williams??????
Läste idag i kvällsposten att Wirdheim kanske var på gång till Williams som testförare.
Vad tror ni om det? Blir det något tror in???
Ha det/JJ
Vad tror ni om det? Blir det något tror in???
Ha det/JJ
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Troligt, nja...kanske?
Man ska alltid ta det J-E Bergren skriver med en nypa salt
Det hade ju varit roligt om Björn lyckats hålla sig kvar i F1 på ett eller annat sätt. Testförare för Williams är ju i så fall ett steg uppåt för honom.
Men det borde ju vara bra mycket roligare att tävla i cart, istället för ett enbart testande.
Man ska alltid ta det J-E Bergren skriver med en nypa salt
Det hade ju varit roligt om Björn lyckats hålla sig kvar i F1 på ett eller annat sätt. Testförare för Williams är ju i så fall ett steg uppåt för honom.
Men det borde ju vara bra mycket roligare att tävla i cart, istället för ett enbart testande.
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: tor sep 25, 2003 19:03
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: tor sep 25, 2003 19:03
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Nej, det kan man nog inte påstå, men å andra sidan är jag inte helt säker på hur man kommer fram till att Alx "är bättre än Björn" bara sådär.
Man kan anse att han kanske är en större talang baserat på det man sett, och jag har sett ett antal lopp som både han och Björn kört. Men att jämföra helt sonika mellan olika klasser är inte helt rättvisande alla gånger.
Jag tror att båda kanske har det som krävs för att nå F1, men ingen av dem har ännu visat sig vara den "nye Kimi Räikkönen". (Ursäkta nationalismen här, men han gjorde kometkarriär på grund av vissa anledningar)
Man kan anse att han kanske är en större talang baserat på det man sett, och jag har sett ett antal lopp som både han och Björn kört. Men att jämföra helt sonika mellan olika klasser är inte helt rättvisande alla gånger.
Jag tror att båda kanske har det som krävs för att nå F1, men ingen av dem har ännu visat sig vara den "nye Kimi Räikkönen". (Ursäkta nationalismen här, men han gjorde kometkarriär på grund av vissa anledningar)
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Och som alla kometer snurrar han bara runt utan att nå målet.
Anledningen till att Kimi gjorde karriär var ju knappast talang i första hand... och det kan jag säga utan att vara nationalistisk eller be om ursäkt för det. Både Alx och Björn är nog större talanger än Kimi, men saknar tyvärr det viktigaste, det som Kimi hade, nämligen rätt uppbackning. I samma material kör Alx och Björn ifrån Kimi fram- och baklänges och det är jag rätt säker på!
Anledningen till att Kimi gjorde karriär var ju knappast talang i första hand... och det kan jag säga utan att vara nationalistisk eller be om ursäkt för det. Både Alx och Björn är nog större talanger än Kimi, men saknar tyvärr det viktigaste, det som Kimi hade, nämligen rätt uppbackning. I samma material kör Alx och Björn ifrån Kimi fram- och baklänges och det är jag rätt säker på!
Jari skrev:Nej, det kan man nog inte påstå, men å andra sidan är jag inte helt säker på hur man kommer fram till att Alx "är bättre än Björn" bara sådär.
Man kan anse att han kanske är en större talang baserat på det man sett, och jag har sett ett antal lopp som både han och Björn kört. Men att jämföra helt sonika mellan olika klasser är inte helt rättvisande alla gånger.
Jag tror att båda kanske har det som krävs för att nå F1, men ingen av dem har ännu visat sig vara den "nye Kimi Räikkönen". (Ursäkta nationalismen här, men han gjorde kometkarriär på grund av vissa anledningar)
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Lila lite kan man i så fall jämföra Kimi (för att ta ett pågående exempel) och Michael Schumacher så länge de inte kör likadana bilar.
I motorsport har det ju alltid varit vanskligt att jämföra olika förare med varandra, t.o.m. i samma klass. Dessutom är det alltför lätt att ta fram punkter som förminskar värdet av en jämförelse.
Det man kan konstatera är att de stallchefer i F1 som i år haft lediga platser, inte ansett att Björn Wirdheim har varit tillräckligt bra för att satsas på jämfört med de andra alternativ de har haft. Det ska nog inte alls ses som en nedvärdering av Björn som förare, utan snarare som ett tecken på vilken hård konkurrens det är om platser i de högsta motorsportserierna.
Vad gäller F3000 kan man nog säga att klassen de senaste 4-5 åren tappat en hel del av sin status som serie under F1. Liuzzi dominerade ju ännu mer ifjol, men har svårigheter att komma in i F1. En titt på 2000-talets F3000-mästare visar att det inte självklart leder till en F1-plats:
2000: Bruno Junquiera - Champ Car
2001: Justin Wilson - 1 säsong betalande förare i F1, nu Champ Car
2002: Sebastian Bourdais - Champ Car (Tomas Enge - IRL)
2003: Björn Wirdheim - arbets- och sponsorslös testförare, Champ Car?
2004: Vitantonio Liuzzi - testförare med Red Bull-sponsring
F3000 har haft stora problem, och tappat i status, efter 2000 års säsong som jag skulle betrakta som den sista "riktiga" F3000-säsongen.
Personligen har jag väldigt stora förväntningar på Alx Danielsson - hela uppbackningen verkar genomtänkt och proffsig, och de omdömen man kan läsa om honom från folk som arbetat med honom imponerar. Är han bättre än ngn annan svensk eller utländsk förare? Det får tiden utvisa.
I motorsport har det ju alltid varit vanskligt att jämföra olika förare med varandra, t.o.m. i samma klass. Dessutom är det alltför lätt att ta fram punkter som förminskar värdet av en jämförelse.
Det man kan konstatera är att de stallchefer i F1 som i år haft lediga platser, inte ansett att Björn Wirdheim har varit tillräckligt bra för att satsas på jämfört med de andra alternativ de har haft. Det ska nog inte alls ses som en nedvärdering av Björn som förare, utan snarare som ett tecken på vilken hård konkurrens det är om platser i de högsta motorsportserierna.
Vad gäller F3000 kan man nog säga att klassen de senaste 4-5 åren tappat en hel del av sin status som serie under F1. Liuzzi dominerade ju ännu mer ifjol, men har svårigheter att komma in i F1. En titt på 2000-talets F3000-mästare visar att det inte självklart leder till en F1-plats:
2000: Bruno Junquiera - Champ Car
2001: Justin Wilson - 1 säsong betalande förare i F1, nu Champ Car
2002: Sebastian Bourdais - Champ Car (Tomas Enge - IRL)
2003: Björn Wirdheim - arbets- och sponsorslös testförare, Champ Car?
2004: Vitantonio Liuzzi - testförare med Red Bull-sponsring
F3000 har haft stora problem, och tappat i status, efter 2000 års säsong som jag skulle betrakta som den sista "riktiga" F3000-säsongen.
Personligen har jag väldigt stora förväntningar på Alx Danielsson - hela uppbackningen verkar genomtänkt och proffsig, och de omdömen man kan läsa om honom från folk som arbetat med honom imponerar. Är han bättre än ngn annan svensk eller utländsk förare? Det får tiden utvisa.
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: tor sep 25, 2003 19:03
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
För egen del rankar jag följande tre förare som de största talanger vi har haft under de senaste åren:
Richard Göransson
Alx Danielsson
Björn Wirdheim
Notera att ordningen inte avspeglar någon ranking. Om vi bortser från kvaliteterna utanför bilen anser jag dessa tre vara relativt jämbördiga. Det som är intressant är att de representerar en skala - Göransson utgör den ena änden av spektrumet, en förare som närmar sig gränsen uppifrån. Kan vara toksnabb rätt ur kartongen, men inte sällan utan att fresta på både tur och material en aning för mycket. Wirdheim representerar den andra änden av spektrumet. En förare som närmar sig gränsen underifrån. Ett mer försiktigt tillvägagångssätt men som vinner i längden. Nackdelen är att man då inte gör samma omedelbara intryck på omgivningen. Alx landar mitt emellan dessa två. Kanske en hårsmån långsammare än Göransson, men å andra sidan betydligt mer stabil i inledningsskedet. Observera att detta gäller hur de tar sig an en ny bil, eller en ny bana. I långa loppet är det oerhört lite som skiljer dessa åt. Det som ligger Björn i fatet är att fönstret som man har att visa upp sig i F1 är öppet under en så försvinnande liten tid. Har man inte imponerat efter en testdag, ja då är det godnatt. En aning orättvist. Jag tycker att man inom F1 borde ta sig mer tid att utvärdera förare. Alla är inte skapta enligt samma mall. Min känsla är att F1 var mer tillåtande när det gäller olika förartyper förr i tiden. Våra tre svenska ess skulle kunna liknas vid Gilles Villenueve, Ayrton Senna och Alain Prost, var och en med sitt eget sätt att ta sig an sin bil.
Tärnström
Richard Göransson
Alx Danielsson
Björn Wirdheim
Notera att ordningen inte avspeglar någon ranking. Om vi bortser från kvaliteterna utanför bilen anser jag dessa tre vara relativt jämbördiga. Det som är intressant är att de representerar en skala - Göransson utgör den ena änden av spektrumet, en förare som närmar sig gränsen uppifrån. Kan vara toksnabb rätt ur kartongen, men inte sällan utan att fresta på både tur och material en aning för mycket. Wirdheim representerar den andra änden av spektrumet. En förare som närmar sig gränsen underifrån. Ett mer försiktigt tillvägagångssätt men som vinner i längden. Nackdelen är att man då inte gör samma omedelbara intryck på omgivningen. Alx landar mitt emellan dessa två. Kanske en hårsmån långsammare än Göransson, men å andra sidan betydligt mer stabil i inledningsskedet. Observera att detta gäller hur de tar sig an en ny bil, eller en ny bana. I långa loppet är det oerhört lite som skiljer dessa åt. Det som ligger Björn i fatet är att fönstret som man har att visa upp sig i F1 är öppet under en så försvinnande liten tid. Har man inte imponerat efter en testdag, ja då är det godnatt. En aning orättvist. Jag tycker att man inom F1 borde ta sig mer tid att utvärdera förare. Alla är inte skapta enligt samma mall. Min känsla är att F1 var mer tillåtande när det gäller olika förartyper förr i tiden. Våra tre svenska ess skulle kunna liknas vid Gilles Villenueve, Ayrton Senna och Alain Prost, var och en med sitt eget sätt att ta sig an sin bil.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag är förvånad Tärnström - för en gångs skull håller jag med dig näst intill helt och hållet vad gäller en förarbedömning
Även om det kanske kan se lite preteniöst ut att likna Göransson, Danielsson och Wirdheim vid Gilles, Senna och Prost så är det en väldigt bra liknelse.
Enda jag egentligen har att invända mot är att Prost aldrig var en förare som direkt byggde upp farten över en viss tid. Han var , särskilt i början av sin karriär, en av dessa stora unga talanger som var snabb första gången han satt i vad som helst som hade fyra hjul och en ratt.
Även om det kanske kan se lite preteniöst ut att likna Göransson, Danielsson och Wirdheim vid Gilles, Senna och Prost så är det en väldigt bra liknelse.
Enda jag egentligen har att invända mot är att Prost aldrig var en förare som direkt byggde upp farten över en viss tid. Han var , särskilt i början av sin karriär, en av dessa stora unga talanger som var snabb första gången han satt i vad som helst som hade fyra hjul och en ratt.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Visst var det pretentiöst... Men kul! Prost har ju alltid gått under benämningen "professorn" och många har ansett honom vara en större finlirare än vad han egentligen är. Damon Hill körde exempelvis mjukare än vad Prost gjorde under den tid de körde tillsammans. Kanske bär inte liknelsen mellan Wirdheim och Prost riktigt i avseendet när det gäller att bygga upp fart, men däremot förefaller de ha lite samma raceblick (eller vad man ska kalla det), en förmåga att pejsa sig.
Minns en historia Eje Elgh berättade. Han körde för ett franskt team i F3 och det skulle tävlas i Pau. Ejes stallkompis var Keke Rosberg, inte direkt långsam... Stallchefen meddelade Keke och Eje att det skulle tillkomma en fransk förare till tävlingen, men de behövde inte oroa sig, han skulle nämligen få köra en fjolårsbil. Fransmannen, Alain Prost, kvalade ut både Eje och Keke så att det stänkte om det och jag tolkade Eje som att han i det läget insåg att han hade kommit så långt som hans talang tillät honom.
Det finns förare från förr som aldrig skulle ha haft en chans att ta sig in i F1 i dag. Förare som faktiskt har gått och blivit världsmästare. När Niki Lauda tog sina första steg i F1 var det inte många som trodde på honom, men han blev en av de främsta någonsin. FRågan är om David Coulthard hade fått chansen i dag. Jag tvivlar. Men han fick ändå tid på sig att utvecklas och han har ju under de senaste åren ständigt fått räknas till de sex, sju främsta även om han aldrig har tillhört den absoluta toppen. Och jag anser inte BW vara en mindre talang än Coulthard. Och det finns ytterligare ett gäng förare i F1 som jag rankar under BW. Precis som det också finns ett gäng förare utanför F1 som måste anses som minst lika stora talanger.
Tärnström
Minns en historia Eje Elgh berättade. Han körde för ett franskt team i F3 och det skulle tävlas i Pau. Ejes stallkompis var Keke Rosberg, inte direkt långsam... Stallchefen meddelade Keke och Eje att det skulle tillkomma en fransk förare till tävlingen, men de behövde inte oroa sig, han skulle nämligen få köra en fjolårsbil. Fransmannen, Alain Prost, kvalade ut både Eje och Keke så att det stänkte om det och jag tolkade Eje som att han i det läget insåg att han hade kommit så långt som hans talang tillät honom.
Det finns förare från förr som aldrig skulle ha haft en chans att ta sig in i F1 i dag. Förare som faktiskt har gått och blivit världsmästare. När Niki Lauda tog sina första steg i F1 var det inte många som trodde på honom, men han blev en av de främsta någonsin. FRågan är om David Coulthard hade fått chansen i dag. Jag tvivlar. Men han fick ändå tid på sig att utvecklas och han har ju under de senaste åren ständigt fått räknas till de sex, sju främsta även om han aldrig har tillhört den absoluta toppen. Och jag anser inte BW vara en mindre talang än Coulthard. Och det finns ytterligare ett gäng förare i F1 som jag rankar under BW. Precis som det också finns ett gäng förare utanför F1 som måste anses som minst lika stora talanger.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tycker att Robert Dahlgren också är väldigt bra och i de övrigas klass.
Dessutom tror jag att Storckenfeldt är klart talangfull och kan bli väldigt bra. Han var bra i kart. Lite otur med sin skada ifjol och hoppas det går bättre i år.
Svenska/Nordiska Formel Ford kan förresten bli spännande i år. Daniel Roos (Fredrik Roos lillebror) var grym i kart och man kan bara hoppas att det fortsätter på samma bana i formelbilar, om än kanske inte första året. Roos vann SM under sitt första år i ICA och i Italienska vintercupen var han visst snabbare än TonyKarts fabriksförare, trots att han inte kört ICA innan. På NM var han närmare en halv sekund snabbare än alla andra nordiska ICA-åkare och var också snabbare än både FA och ICC(växelkartar). Under sitt första år i ICA-junior vann han bl.a. Nordeuropa-finalen, etc.. Kan bli nåt, eller inte. Kronegård har också varit väldigt bra i kart, liksom det finns en hel del andra svenska talanger i FF.
Dessutom tror jag att Storckenfeldt är klart talangfull och kan bli väldigt bra. Han var bra i kart. Lite otur med sin skada ifjol och hoppas det går bättre i år.
Svenska/Nordiska Formel Ford kan förresten bli spännande i år. Daniel Roos (Fredrik Roos lillebror) var grym i kart och man kan bara hoppas att det fortsätter på samma bana i formelbilar, om än kanske inte första året. Roos vann SM under sitt första år i ICA och i Italienska vintercupen var han visst snabbare än TonyKarts fabriksförare, trots att han inte kört ICA innan. På NM var han närmare en halv sekund snabbare än alla andra nordiska ICA-åkare och var också snabbare än både FA och ICC(växelkartar). Under sitt första år i ICA-junior vann han bl.a. Nordeuropa-finalen, etc.. Kan bli nåt, eller inte. Kronegård har också varit väldigt bra i kart, liksom det finns en hel del andra svenska talanger i FF.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, Dahlgren ska man inte glömma bort. Tog ju FF-titeln i England men han var inte lika bländande snabb som Göransson på den tiden. Han håller säkert inte med, men jag rankar honom inte lika högt som trion ovan. Men han håller definitivt internationell toppklass. Precis som Göransson, och Wirdheim om det vill sig illa, så får vi inte veta hur långt han egentligen hade räckt till i formelbilssvängen - om han inte plockar fram ett ess ur rockärmen.
För Storken gäller det att lyckas i år. Med det menar jag inte att man behöver ta hem titeln. Bara att man ser att alla nödvändiga utveklcinssteg tas i år. Att vinna betyder inte allt - inte på den här nivån. Det kommer en tid för det också.
Tärnström
För Storken gäller det att lyckas i år. Med det menar jag inte att man behöver ta hem titeln. Bara att man ser att alla nödvändiga utveklcinssteg tas i år. Att vinna betyder inte allt - inte på den här nivån. Det kommer en tid för det också.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
Det lite Svenska är att vi är lite dåliga på att tala för våra egna Jag menar vi har haft Ove Andersson som stallchef i Toyota och jag minns när dom frågade homom om BW så sa han ungeföär "ja det är imponerande resultat men klassen på F3000 verkar inte så hög" hade han varit sydlänning on landsman som förare så hade han skriket "honom skall jag ha i mitt team".
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Du menar så som Ferrari i många år haft som uttalad strategi att aldrig anställa en italiensk förare?HASSE skrev:Det lite Svenska är att vi är lite dåliga på att tala för våra egna Jag menar vi har haft Ove Andersson som stallchef i Toyota och jag minns när dom frågade homom om BW så sa han ungeföär "ja det är imponerande resultat men klassen på F3000 verkar inte så hög" hade han varit sydlänning on landsman som förare så hade han skriket "honom skall jag ha i mitt team".
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tyckte att Dahlgren var klart bra i BF3 under 2002, trots en besvärlig situation med delar av säsongen i en A-bil och delar i en B-bil. Han lyckades ju t.o.m. ta pole med en B-bil, vilket väl ingen lyckats med varken före eller efter?
Verkligen synd att de inte kom längre i sina formelbilskarriärer. De känns inte alls sämre än de toppchaffisar som idag väntas köra i toppen i GP2 och knackar på för att komma in i F1. Bra uppbackning så hade de troligen varit där.
Björn känns det ändå som att han har maximerat sina chanser, förutom det där allra sista steget som ordinarie förare i F1. Men om antalet lediga platser inte är tillräckligt så är det inget att göra åt det.
Verkligen synd att de inte kom längre i sina formelbilskarriärer. De känns inte alls sämre än de toppchaffisar som idag väntas köra i toppen i GP2 och knackar på för att komma in i F1. Bra uppbackning så hade de troligen varit där.
Björn känns det ändå som att han har maximerat sina chanser, förutom det där allra sista steget som ordinarie förare i F1. Men om antalet lediga platser inte är tillräckligt så är det inget att göra åt det.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Om de nu har haft det. eller om de inte vill stöta sig med italienarna genom att säga att Trulli och Fisi inte duger...LuckyStrike1 skrev:Du menar så som Ferrari i många år haft som uttalad strategi att aldrig anställa en italiensk förare?HASSE skrev:Det lite Svenska är att vi är lite dåliga på att tala för våra egna Jag menar vi har haft Ove Andersson som stallchef i Toyota och jag minns när dom frågade homom om BW så sa han ungeföär "ja det är imponerande resultat men klassen på F3000 verkar inte så hög" hade han varit sydlänning on landsman som förare så hade han skriket "honom skall jag ha i mitt team".
Italienska förare verkar inte varit så jätteheta i de två andra stora vinnarstallen de senaste 10 åren heller.
Alboreto körde ju för Ferrari. Vilka andra efter det skulle ha förtjänat det?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
Jag nenar mer att en svensk är rätt ensam och liten i F1 världen och då inte ens våra egna hjälper till då är det inte lätt at få en plats någonstans. Italienare om de inte kommer till Ferrari så får det ofta testmöjligheter eller sponsorer som hjälper nen till mindre team som Pantamo förra året i Jordan.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Wirdheims namn har i rykteskarusellen nämnts som ett av många namn för en andra bil i två stall i Champ Car:JJ skrev:Ja då var klart att Wirdheim inte fick platsen i Williams.
Hoppas det blir något i CART i stället då!
Någon som har en aning om vad som är på gång?
BACHELART = #34
GENTILOZZI = #17
Båda stallen har bekräftat en bil och en förare, men jag tror inget av dem har bekräftat att de ens ska köra med en andra bil.
De andra namnen som nämnts för samma sitsar är:
Matt Halliday - vet ingenting om honom. Har förmodligen sponsorer med sig
Ricardo Sperafico - tvåa i F3000 samma år Wirdheim vann.
Bruce Jouanny - vet ingenting om honom, förmodligen sponsorer med sig
Ryan Hunter-Reay - två? säsonger i Champ Car. Snabb, ung amerikan vilket serien behöver. Förvånande nog utan en sits i år.
Timo Glock - Jordans testförare ifjol. Duktig tysk förare som tog poäng för Jordan i Kanada bland annat. Har DHL som sponsor, ryktesvis värt mellan 6 och 10 miljoner dollar.
Det är de rykten eller spekulationer jag har sett ialla fall - vet inte hur mkt bäring någon av dem är, men inga nämner att Wirdheim är något förstaval eller favorit till ngn plats. I rättvisans namn har jag inte sett att några av de andra, med undantag för Timo Glock och Hunter-Reay, heller nämns mer än vid namn. Glock och Hunter-Reay däremot har en viss publicitet kring sina försöka att hamna i en Champ Car sits.
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: tor sep 25, 2003 19:03
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Tror nog den yngre Wirdheim klarar pressen men han måste bli av med sin manager (pappa Örnulf) annars kommer han inte komma längre upp i cirkusen. samt få tag i penningstinna sponsorer
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden