bästa körningen
-
Hittade det här:
There's a nice story about Alesi and Berger from their times together at Ferrari.
They had to go from Maranello HQ to the test track and apparently there was a nice Lancia parked in front of the Maranello office. The key was inside and off they went!
Alesi was driving with Berger on the passenger seat. On one of the corners just before the entrance of the test track, Alesi took it over the edge and the car turned over and slid on the roof into the entrance of the test track.... The car was a write-off, Alesi had only some minor bruises and cuts but was not able to do the tests this day. Berger drove alone...
The mechanics cleared the wreck and covered it with a sheet.
Later Jean Todt appeard at the track to keep abreast with the progress. The mechanics were pretty 'silent' and at one pit stop of the F1 car Berger told Todt: "Have you heard, the car has tipped over!" Todt: "Which car?" Berger:"That car" (pointing at the sheet-covered wreck). Todt went there, lifted the cover and went absolutely ballistic! It was his own private car!
Läste också att det ska ha berott på att Berger drog i handbromsen utan att Alesi visste nåt.
There's a nice story about Alesi and Berger from their times together at Ferrari.
They had to go from Maranello HQ to the test track and apparently there was a nice Lancia parked in front of the Maranello office. The key was inside and off they went!
Alesi was driving with Berger on the passenger seat. On one of the corners just before the entrance of the test track, Alesi took it over the edge and the car turned over and slid on the roof into the entrance of the test track.... The car was a write-off, Alesi had only some minor bruises and cuts but was not able to do the tests this day. Berger drove alone...
The mechanics cleared the wreck and covered it with a sheet.
Later Jean Todt appeard at the track to keep abreast with the progress. The mechanics were pretty 'silent' and at one pit stop of the F1 car Berger told Todt: "Have you heard, the car has tipped over!" Todt: "Which car?" Berger:"That car" (pointing at the sheet-covered wreck). Todt went there, lifted the cover and went absolutely ballistic! It was his own private car!
Läste också att det ska ha berott på att Berger drog i handbromsen utan att Alesi visste nåt.
-
Nej, det är inte den gången jag tänker på. Det här var en annan gång och det var ifrån Magny-Cours till någon större stad i närheten. Läste det för ett par år sedan, men kommer inte ihåg var.On 2002-03-13 19:39, Lemon wrote:
Det är nog Schumis och Villeneuves kappkörning från hotellet till Hungaroring-banan du tänker på, Anders.
-
-
-
-
-
Dessutom innehöll attacheväskan en massa pengar samt pass och andra papper, så Senna var nog inte så glad. Andra klassiska Berger-Senna "skämt" var när Berger hetsade Senna till att klippa till Irvine genom att påstå att Irvine sagt en del saker som kanske inte var helt sann, fyllde Sennas hotellrum med grodor, bytte ut fotot i passet till något lite mer opassande, etc. Berger var ganska taskig mot Senna egentligen.
-
Va?! Eru helt orkeslös, eller? Min provokation borde ju satt rejäl fart på dig! Jag vet hur som helst att Alesi har många fans. Jag var också ett sådant, för länge sedan. Men till slut tröttnade jag på att han aldrig blommade upp och utvecklade de där andra sidorna man behöver för att vinna, mer än att bara vara snabb på ett flygande varv (att göra hårresande omkörningar räknar jag alltså inte dit, även om det självfallet är underhållande när man får se sådana). Som exempelvis att ta sig i mål, ta fram och följa en medveten taktik och strategi, hantera psykisk stress och press, vara snabb ett helt lopp och inte bara ett helt varv, osv osv.On 2002-03-13 15:40, Cheever wrote:
Binneberra....
Äsh, jag orkar inte...
Kom igen nu, Eddie! Alesi är en sopa, Alesi är en sopa, Alesi är en sopa. Bliru verkligente lite upprörd nu?
-
:idea:Binneberra verkar vara en riktig kappvändare. Antingen håller man på någon, eller så gör man inte det. Man byter inte efter hur mycket framgångar någon har. Gissa hur många plågsamma race jag som Mika-fan sett innan de första segrarna började komma? Man höll på att ge upp efter Adelaide 1995, men så gör man ju bara inte. Inte ens idag har jag gett upp tanken på ytterligare en titel, men i värsta fall får väl Kimi ta den.
-
- Utvisad
Var det inte du Jari som skrev: "TV4-tittarna missade i stort sett helt. Det finns bara ett betyg; Fullt godkänt med plus i kanten. JPM hade inte hängt med om Kimi kommit om, det kan man se på de tider Kimi satte när JPM dök ner i depån.On 2002-03-15 04:31, Jari wrote:
:idea:Binneberra verkar vara en riktig kappvändare. Antingen håller man på någon, eller så gör man inte det. Man byter inte efter hur mycket framgångar någon har. Gissa hur många plågsamma race jag som Mika-fan sett innan de första segrarna började komma?
Jag behöver inte elda på som "Hoya-lovers" gjort hela förra säsongen och fram till nu. Resultaten får tala för sig själv och jag har en solklar ny favorit."
Apropå kappvändare efter nya goda resultat...
/E
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-03-15 08:16 ]</font>
Vem trodde du att jag skulle heja på i år då?
Jag måste ju få heja på någon, så varför inte näste finske världsmästare inom några år. För mig vore det intressantaste scenariot det att David tappar ¤:let och Mika ersätter honom nästa år och de två sporrar varandra till att bli världens första dubbla världsmästare. Lika många segrar, andraplatser och varsitt brutet lopp.
Jag måste ju få heja på någon, så varför inte näste finske världsmästare inom några år. För mig vore det intressantaste scenariot det att David tappar ¤:let och Mika ersätter honom nästa år och de två sporrar varandra till att bli världens första dubbla världsmästare. Lika många segrar, andraplatser och varsitt brutet lopp.
-
On 2002-03-15 08:16, EnzoF1 wrote:jävla mainstream miffo!On 2002-03-15 04:31, Jari wrote
Var det inte du Jari som skrev: "TV4-tittarna missade i stort sett helt. Det finns bara ett betyg; Fullt godkänt med plus i kanten. JPM hade inte hängt med om Kimi kommit om, det kan man se på de tider Kimi satte när JPM dök ner i depån.
Jag behöver inte elda på som "Hoya-lovers" gjort hela förra säsongen och fram till nu. Resultaten får tala för sig själv och jag har en solklar ny favorit."
/E
Håll käft din pundare och titta på nåt annat!
-
On 2002-03-15 08:16, EnzoF1 wrote:ok förlåt enzo, jag menade inte det jag sa..missförstånd helt enkelt.On 2002-03-15 04:31, Jari wrote:
Var det inte du Jari som skrev: "TV4-tittarna missade i stort sett helt. Det finns bara ett betyg; Fullt godkänt med plus i kanten. JPM hade inte hängt med om Kimi kommit om, det kan man se på de tider Kimi satte när JPM dök ner i depån.
/E
Däremot kan du förbättra din svenska och på ett tydligare sätt märka """...=)
-
-
- Utvisad
-
-