bästa körningen

Kungaklassen av motorsport...
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Hittade det här:

There's a nice story about Alesi and Berger from their times together at Ferrari.

They had to go from Maranello HQ to the test track and apparently there was a nice Lancia parked in front of the Maranello office. The key was inside and off they went!

Alesi was driving with Berger on the passenger seat. On one of the corners just before the entrance of the test track, Alesi took it over the edge and the car turned over and slid on the roof into the entrance of the test track.... The car was a write-off, Alesi had only some minor bruises and cuts but was not able to do the tests this day. Berger drove alone...

The mechanics cleared the wreck and covered it with a sheet.

Later Jean Todt appeard at the track to keep abreast with the progress. The mechanics were pretty 'silent' and at one pit stop of the F1 car Berger told Todt: "Have you heard, the car has tipped over!" Todt: "Which car?" Berger:"That car" (pointing at the sheet-covered wreck). Todt went there, lifted the cover and went absolutely ballistic! It was his own private car!

Läste också att det ska ha berott på att Berger drog i handbromsen utan att Alesi visste nåt.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-03-13 19:39, Lemon wrote:
Det är nog Schumis och Villeneuves kappkörning från hotellet till Hungaroring-banan du tänker på, Anders.
Nej, det är inte den gången jag tänker på. Det här var en annan gång och det var ifrån Magny-Cours till någon större stad i närheten. Läste det för ett par år sedan, men kommer inte ihåg var.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Regen: Jag har också läst att det skall ha berott på att Berger "skämtsamt" drog i handbromsen, utan att säga något först. Himla roliga skämt han har hittat på genom åren, Berger...

Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Det var ett rackarns klagande på Alesi nu då! Jag är rätt säker på att Lemon redan saknar honom i år!

Alez Alesi!
Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

otroligt att ingen nämnt min favorit än. Den gången när Berger och den gamle hojåkare Barry Sheen blottade sig för nån stallhöjdares dotter i depån. Det blev ett jävla holabaloo och anmälningar, men dom lades ner. Så nog kan man snacka om att Berger har humor :grin:
JS

Inlägg av JS »

storyn när Senna och Berger satt i helikoptern är också skön. Senna satt och skröt över sin nya fina attacheväska i kolfiber och att den skulle tåla jättemycket, Berger tog då väskan och slängde ut den...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Dessutom innehöll attacheväskan en massa pengar samt pass och andra papper, så Senna var nog inte så glad. Andra klassiska Berger-Senna "skämt" var när Berger hetsade Senna till att klippa till Irvine genom att påstå att Irvine sagt en del saker som kanske inte var helt sann, fyllde Sennas hotellrum med grodor, bytte ut fotot i passet till något lite mer opassande, etc. Berger var ganska taskig mot Senna egentligen.

Binneberra

Inlägg av Binneberra »

On 2002-03-13 15:40, Cheever wrote:
Binneberra....

Äsh, jag orkar inte...
Va?! Eru helt orkeslös, eller? Min provokation borde ju satt rejäl fart på dig! Jag vet hur som helst att Alesi har många fans. Jag var också ett sådant, för länge sedan. Men till slut tröttnade jag på att han aldrig blommade upp och utvecklade de där andra sidorna man behöver för att vinna, mer än att bara vara snabb på ett flygande varv (att göra hårresande omkörningar räknar jag alltså inte dit, även om det självfallet är underhållande när man får se sådana). Som exempelvis att ta sig i mål, ta fram och följa en medveten taktik och strategi, hantera psykisk stress och press, vara snabb ett helt lopp och inte bara ett helt varv, osv osv.

Kom igen nu, Eddie! Alesi är en sopa, Alesi är en sopa, Alesi är en sopa. Bliru verkligente lite upprörd nu? :razz:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Näää, inte mycke.
Bild
I was misled and that is the way it went
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea:Binneberra verkar vara en riktig kappvändare. Antingen håller man på någon, eller så gör man inte det. Man byter inte efter hur mycket framgångar någon har. Gissa hur många plågsamma race jag som Mika-fan sett innan de första segrarna började komma? Man höll på att ge upp efter Adelaide 1995, men så gör man ju bara inte. Inte ens idag har jag gett upp tanken på ytterligare en titel, men i värsta fall får väl Kimi ta den.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-03-15 04:31, Jari wrote:
:idea:Binneberra verkar vara en riktig kappvändare. Antingen håller man på någon, eller så gör man inte det. Man byter inte efter hur mycket framgångar någon har. Gissa hur många plågsamma race jag som Mika-fan sett innan de första segrarna började komma?
Var det inte du Jari som skrev: "TV4-tittarna missade i stort sett helt. Det finns bara ett betyg; Fullt godkänt med plus i kanten. JPM hade inte hängt med om Kimi kommit om, det kan man se på de tider Kimi satte när JPM dök ner i depån.
Jag behöver inte elda på som "Hoya-lovers" gjort hela förra säsongen och fram till nu. Resultaten får tala för sig själv och jag har en solklar ny favorit."

Apropå kappvändare efter nya goda resultat...

/E

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-03-15 08:16 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vem trodde du att jag skulle heja på i år då? :crazy:
Jag måste ju få heja på någon, så varför inte näste finske världsmästare inom några år. För mig vore det intressantaste scenariot det att David tappar ¤:let och Mika ersätter honom nästa år och de två sporrar varandra till att bli världens första dubbla världsmästare. Lika många segrar, andraplatser och varsitt brutet lopp.
nicolas

Inlägg av nicolas »

On 2002-03-15 08:16, EnzoF1 wrote:
On 2002-03-15 04:31, Jari wrote
Var det inte du Jari som skrev: "TV4-tittarna missade i stort sett helt. Det finns bara ett betyg; Fullt godkänt med plus i kanten. JPM hade inte hängt med om Kimi kommit om, det kan man se på de tider Kimi satte när JPM dök ner i depån.
Jag behöver inte elda på som "Hoya-lovers" gjort hela förra säsongen och fram till nu. Resultaten får tala för sig själv och jag har en solklar ny favorit."

/E

jävla mainstream miffo!
Håll käft din pundare och titta på nåt annat!
nicolas

Inlägg av nicolas »

On 2002-03-15 08:16, EnzoF1 wrote:
On 2002-03-15 04:31, Jari wrote:

/E

ok förlåt enzo, jag menade inte det jag sa..missförstånd helt enkelt.
Däremot kan du förbättra din svenska och på ett tydligare sätt märka """...=)
Alfisti

Inlägg av Alfisti »

Apropå husguden Alesi, får vi väl inte glömma när han för läänge sedan i ett av sina första race höll på att köra skjortan av Senna i USA med en allt annat än konkurrenskraftig bil:-)

Det är fan trist att inte ha nån att hålla på längre..Jag vill ha Alesi tillbax!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari,

du måste ju hålla med om att min inlägg passade rätt bra.

Lustigt att Nicolas ber mig rätta till min svenska... ska upplysa honom om vad jag jobbar med någon dag... :wink:

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det mesta Nicolas säger blir lätt lustigt :wink:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jari
Du har inte gett exempel på vad som skulle vara "den bästa körningen". Kan du inte glömma de där finnarna bara för den här topicen? Försöka minnas en körning av kanske en britt, en fransman eller en brasilianare? Eller kan du inte?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Chewme, ringen 95.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Äh, ge dig för fan...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det var väl en synnerligen bra körning!!!