Japans GP

Kungaklassen av motorsport...
GMD

Japans GP

Inlägg av GMD »

Ja det börjar ju tämligen intressant. Nu är kvlificeringen uppskjuten till söndag morgon innan racet. Förkvalet klockan nio och kvalet klockan tio.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jaha, och när har de tänkt sig att vi ska sova?!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Mellan 4 och 7:30 ju! 3½ timme nästan, räcker väl :roll:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

ANFRAN skrev:Jaha, och när har de tänkt sig att vi ska sova?!
F1 brukar ju vara rena sömnpillret nuförtiden, så det ska nog inte vara nåt problem...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Man ska givetvis sova under loppet.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Äsch, man gör som under alla andra GP:n i år: man sover under de två tråkiga kvalen och är sen pigg till loppet och de spännande depåstoppen
Tifosipower

Inlägg av Tifosipower »

håller helt med lucky, sov under kvalet o stig up strax före racet, har bara sett 2 kval den här säsongen, o det tror jag e 2 för mycket, ,,,, nah in med gamla kval systemet, o jag tittar vilken tid på dygnet some helst
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Nu tycker jag ni är vrånga. I min mening var inte Kina ett sömnpiller, inte heller silverstenen.. Så..deså! :)
Tifosipower

Inlägg av Tifosipower »

Fp730a skrev:Nu tycker jag ni är vrånga. I min mening var inte Kina ett sömnpiller, inte heller silverstenen.. Så..deså! :)

Dagens Kval sytem e ett sömnpiller :P :zz:
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

njae.. det är ju mer spännande än det förra?! Sen att det inte är rättvist och ger den snabbaste föraren den bästa platsen utan den som vågar starta med minst bränsle.. Men.. Det blir säkert ordning på det med! Någon som vet om dom sänder Japans kval?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Hur ser det ut med den där orkanen? Har det slutat blåsa eller?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Enligt vad jag har hört blåste den förbi rätt snabbt och det regnade rejält på banan men inte så värst. Torrt inför loppet enligt vissa.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:det regnade rejält på banan men inte så värst.
Ja men då så! ;)
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Jag tänker nog banda kvalet och gå upp en timme före loppet och kolla in kvalet, då kan man ju snabbspola också... :wink:
Keep on Boppin´
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Orkan är när det är över atlanten. Tyfon heter det över stilla havet. ! :) *slog upp idag* **måste briljera**
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Har fortfarande inte kommit i säng, så det får väl bli kvalet live istället :zz:
Keep on Boppin´
GMD

Inlägg av GMD »

I skrivandets stund är jag nyligen hemkommen från en mycket lyckad grillfest och därmed också aningen berusad. Om jag går och lägger mig nu så kommer jag få en nattsömn på cirka två timmar vilket betyder att Japans GP förmodligen kommer att bli mer fysiskt påfrestande för mig än för förarna. Jag ser verkligen fram emot årets vinteruppehåll. Hur kommer det sig att europasäsongen alltid tar slut så fort?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Min kära David Klanthard var åter inblandad i en "racing incident" som enligt mig var hans fel. Hoppas han försvinner från F1!

TV-produktionen var jävligt dålig, tänk om jag istället fick producera alla loppen, då slapp vi lågvattenmärken ala Japans GP. Bernie Ecclestone bör i alla fall kräva att en kvalificerat gäng åker med F1-cirkusen och producerar loppen. Med dagens system med lokala avdankade fotbolls, baseboll och liknande producenter så får vi lida vidare med usla produktioner. Man måste vara engagerad och intresserad för att producera bra!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ska man gå efter regelboken skulle Coulthard ha lämnat plats. Barrichello var på insidan av honom innan han svängde in. Ser ut som om han helt enkelt inte hade uppsikt över var Barrichello var någonstans.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Visst var väl det här årets tråkigaste lopp? Eller var det bara jag som var trött och tv-produktionen dålig? (Det märktes att det var Bernies bolag som producerade Kinas GP - den sändningen var nästan perfekt.)
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Jag tyckte också det var kasst producerat. JAg såg inte Coulthards incident. Man fick ju ingen repris på det och sista.. 10 varven låg jag och halvslummrade och prenskonferansen somnade jag mellan reklamen. ATt gå och lägga sig klockan 3:55 och gå upp 7:25 är lite påfrestande :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

JTarnstrom skrev:Ska man gå efter regelboken skulle Coulthard ha lämnat plats. Barrichello var på insidan av honom innan han svängde in. Ser ut som om han helt enkelt inte hade uppsikt över var Barrichello var någonstans.

Tärnström
Hade det varit Montoya i Rubens ställe hade du säkert fått ur dig en hel räcka motiveringar till varför han inte ens borde tillåtas ha racinglicens för Sport 2000 :roll: :lol:
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Hans planer grusades dock i sista chikanen när Rubens Barrichello gjorde ett optimistiskt försök att ta sig förbi i sista chikanen. Barrichello satsade långt bakom Coulthard på att bromsa sig förbi men prickade istället skotten. Båda förarna tvingades bryta i depån med trasiga framvagnar. Rubens tog efter loppet på sig skulden för incidenten, som nu utreds av funktionärerna.
Vem har skrivit rapporten från racet på hemsidan? Där finns inte en antydan till att Coulthard skulle vara skyldig :-?
Tyvärr missade jag reprisbilderna från kollisionen i slutvinjetten.
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bopper skrev:
Hans planer grusades dock i sista chikanen när Rubens Barrichello gjorde ett optimistiskt försök att ta sig förbi i sista chikanen. Barrichello satsade långt bakom Coulthard på att bromsa sig förbi men prickade istället skotten. Båda förarna tvingades bryta i depån med trasiga framvagnar. Rubens tog efter loppet på sig skulden för incidenten, som nu utreds av funktionärerna.
Vem har skrivit rapporten från racet på hemsidan? Där finns inte en antydan till att Coulthard skulle vara skyldig :-?
Det är jag, och efter att ha sett reprisbilder på kraschen och med tanke på att Rubens tog på sig skulden för incidenten till ITV efter loppet så blev det tolkningen i racerapporten.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Uschlig produktion på ett sömnpiller till lopp. Banan var dock lika vacker som vanligt.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

LuckyStrike1 skrev:
Bopper skrev:
Det är jag, och efter att ha sett reprisbilder på kraschen och med tanke på att Rubens tog på sig skulden för incidenten till ITV efter loppet så blev det tolkningen i racerapporten.
Ok, det var visst Pastis och JTarnstrom som tyckte det motsatta.
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag har en viss hatkärlek mot Coulthard, så jag är kanske inte objektiv. Men är det inte konstigt att killen varit inblandad i flera "racing incidents" på raken?
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Jag instämmer...sämsta producerade loppet i år :down: :down: :down: :down:. Hur roligt är det att kolla på Sato? Ok en viss förkärlek för hemmafavoriten kan man ha men detta tog ju priset.

Äckelstone får säga till japanarna att hålla sig ifrån risbrännvinet till efter loppet.... :cool2:
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Sami skrev:Banan var dock lika vacker som vanligt.
En kanonbana, inte sant?. Om vi bara slapp den där chikanen vore den helt perfekt.

Jämför med Tilkes bedrövligt trista skapelser...
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Cuscino skrev:
Sami skrev:Banan var dock lika vacker som vanligt.
En kanonbana, inte sant?. Om vi bara slapp den där chikanen vore den helt perfekt.

Jämför med Tilkes bedrövligt trista skapelser...
Tilkes raksträcka i Kina rular fett :bang: :bang: Finfin bankning på kurvan :bang: :rock:
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Pastis skrev:
TV-produktionen var jävligt dålig, tänk om jag istället fick producera alla loppen, då slapp vi lågvattenmärken ala Japans GP. Bernie Ecclestone bör i alla fall kräva att en kvalificerat gäng åker med F1-cirkusen och producerar loppen. Med dagens system med lokala avdankade fotbolls, baseboll och liknande producenter så får vi lida vidare med usla produktioner. Man måste vara engagerad och intresserad för att producera bra!
Om Bernie inte vore så girig utan använde sina egna producenter i alla lopp så skulle det funka alldeles utmärkt och säkert löna sig i längden då det skulle uppskattas mer av TV-publiken. Nu är det ju löjlig skillnad på produktionerna. Speciellt jättekul när man tvingas titta på det med fransk kommentator... (franska Eurosport sänder förresten fredagsträningarna - klart bra initiativ. Det var väldans vad blött det var)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

AndersF1 skrev:Om Bernie inte vore så girig utan använde sina egna producenter i alla lopp så skulle det funka alldeles utmärkt och säkert löna sig i längden då det skulle uppskattas mer av TV-publiken.
Handlar det om girighet eller är det kanske reglerat i avtalen med företagen som står som värd för tävlingarna?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

ANFRAN skrev:
AndersF1 skrev:Om Bernie inte vore så girig utan använde sina egna producenter i alla lopp så skulle det funka alldeles utmärkt och säkert löna sig i längden då det skulle uppskattas mer av TV-publiken.
Handlar det om girighet eller är det kanske reglerat i avtalen med företagen som står som värd för tävlingarna?
Det står säkert i avtalen, men anledningen är väl att det är billigare att producera det lokalt än att F1 skall släpa med sig egen utrustning och personal. Så om Bernie ökade utgifterna så skulle det bli bättre. Men ett antal race har de tydligen haft med sig egen personal i år, bl.a. Malaysia har jag för mig, så blir det allt för dåligt så blir det förhoppningsvis så. Det är i alla fall en väldig skillnad mellan olika producenter.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

ANFRAN skrev:
Jag har för mig att arrangörsländerna själva är ivriga att få producera sina egna lopp och skriker högt om de inte får det. I Frankrike finns det säkert en lag som förbjuder andra att producera TV-program. Som ni vet finns det många konstiga lagar i Frankrike som ska värna deras egna språk och kultur...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Efter att ha sett Japans GP har man anledning att misstänka att en liknande lag som ska värna om allt japanskt finns ....
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hai
Ankan

Inlägg av Ankan »

ussh, tv sändningen från Japans Gp i 4.n var bland det sämsta jag vart med om. gick ju knappt o se på. missade varenda grej som hände för dom skulle visa sato. :x