Japans GP
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
I skrivandets stund är jag nyligen hemkommen från en mycket lyckad grillfest och därmed också aningen berusad. Om jag går och lägger mig nu så kommer jag få en nattsömn på cirka två timmar vilket betyder att Japans GP förmodligen kommer att bli mer fysiskt påfrestande för mig än för förarna. Jag ser verkligen fram emot årets vinteruppehåll. Hur kommer det sig att europasäsongen alltid tar slut så fort?
-
- Mr Forza Motorsport
Min kära David Klanthard var åter inblandad i en "racing incident" som enligt mig var hans fel. Hoppas han försvinner från F1!
TV-produktionen var jävligt dålig, tänk om jag istället fick producera alla loppen, då slapp vi lågvattenmärken ala Japans GP. Bernie Ecclestone bör i alla fall kräva att en kvalificerat gäng åker med F1-cirkusen och producerar loppen. Med dagens system med lokala avdankade fotbolls, baseboll och liknande producenter så får vi lida vidare med usla produktioner. Man måste vara engagerad och intresserad för att producera bra!
TV-produktionen var jävligt dålig, tänk om jag istället fick producera alla loppen, då slapp vi lågvattenmärken ala Japans GP. Bernie Ecclestone bör i alla fall kräva att en kvalificerat gäng åker med F1-cirkusen och producerar loppen. Med dagens system med lokala avdankade fotbolls, baseboll och liknande producenter så får vi lida vidare med usla produktioner. Man måste vara engagerad och intresserad för att producera bra!
-
- Moderator
Ska man gå efter regelboken skulle Coulthard ha lämnat plats. Barrichello var på insidan av honom innan han svängde in. Ser ut som om han helt enkelt inte hade uppsikt över var Barrichello var någonstans.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
Hade det varit Montoya i Rubens ställe hade du säkert fått ur dig en hel räcka motiveringar till varför han inte ens borde tillåtas ha racinglicens för Sport 2000JTarnstrom skrev:Ska man gå efter regelboken skulle Coulthard ha lämnat plats. Barrichello var på insidan av honom innan han svängde in. Ser ut som om han helt enkelt inte hade uppsikt över var Barrichello var någonstans.
Tärnström
-
Vem har skrivit rapporten från racet på hemsidan? Där finns inte en antydan till att Coulthard skulle vara skyldigHans planer grusades dock i sista chikanen när Rubens Barrichello gjorde ett optimistiskt försök att ta sig förbi i sista chikanen. Barrichello satsade långt bakom Coulthard på att bromsa sig förbi men prickade istället skotten. Båda förarna tvingades bryta i depån med trasiga framvagnar. Rubens tog efter loppet på sig skulden för incidenten, som nu utreds av funktionärerna.
Tyvärr missade jag reprisbilderna från kollisionen i slutvinjetten.
Keep on Boppin´
-
Det är jag, och efter att ha sett reprisbilder på kraschen och med tanke på att Rubens tog på sig skulden för incidenten till ITV efter loppet så blev det tolkningen i racerapporten.Bopper skrev:Vem har skrivit rapporten från racet på hemsidan? Där finns inte en antydan till att Coulthard skulle vara skyldigHans planer grusades dock i sista chikanen när Rubens Barrichello gjorde ett optimistiskt försök att ta sig förbi i sista chikanen. Barrichello satsade långt bakom Coulthard på att bromsa sig förbi men prickade istället skotten. Båda förarna tvingades bryta i depån med trasiga framvagnar. Rubens tog efter loppet på sig skulden för incidenten, som nu utreds av funktionärerna.
-
-
Ok, det var visst Pastis och JTarnstrom som tyckte det motsatta.LuckyStrike1 skrev:Det är jag, och efter att ha sett reprisbilder på kraschen och med tanke på att Rubens tog på sig skulden för incidenten till ITV efter loppet så blev det tolkningen i racerapporten.Bopper skrev:Vem har skrivit rapporten från racet på hemsidan? Där finns inte en antydan till att Coulthard skulle vara skyldigHans planer grusades dock i sista chikanen när Rubens Barrichello gjorde ett optimistiskt försök att ta sig förbi i sista chikanen. Barrichello satsade långt bakom Coulthard på att bromsa sig förbi men prickade istället skotten. Båda förarna tvingades bryta i depån med trasiga framvagnar. Rubens tog efter loppet på sig skulden för incidenten, som nu utreds av funktionärerna.
Keep on Boppin´
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
-
Om Bernie inte vore så girig utan använde sina egna producenter i alla lopp så skulle det funka alldeles utmärkt och säkert löna sig i längden då det skulle uppskattas mer av TV-publiken. Nu är det ju löjlig skillnad på produktionerna. Speciellt jättekul när man tvingas titta på det med fransk kommentator... (franska Eurosport sänder förresten fredagsträningarna - klart bra initiativ. Det var väldans vad blött det var)Pastis skrev:
-
Handlar det om girighet eller är det kanske reglerat i avtalen med företagen som står som värd för tävlingarna?AndersF1 skrev:Om Bernie inte vore så girig utan använde sina egna producenter i alla lopp så skulle det funka alldeles utmärkt och säkert löna sig i längden då det skulle uppskattas mer av TV-publiken.
-
Det står säkert i avtalen, men anledningen är väl att det är billigare att producera det lokalt än att F1 skall släpa med sig egen utrustning och personal. Så om Bernie ökade utgifterna så skulle det bli bättre. Men ett antal race har de tydligen haft med sig egen personal i år, bl.a. Malaysia har jag för mig, så blir det allt för dåligt så blir det förhoppningsvis så. Det är i alla fall en väldig skillnad mellan olika producenter.ANFRAN skrev:Handlar det om girighet eller är det kanske reglerat i avtalen med företagen som står som värd för tävlingarna?AndersF1 skrev:Om Bernie inte vore så girig utan använde sina egna producenter i alla lopp så skulle det funka alldeles utmärkt och säkert löna sig i längden då det skulle uppskattas mer av TV-publiken.
-
- Mr Forza Motorsport
Jag har för mig att arrangörsländerna själva är ivriga att få producera sina egna lopp och skriker högt om de inte får det. I Frankrike finns det säkert en lag som förbjuder andra att producera TV-program. Som ni vet finns det många konstiga lagar i Frankrike som ska värna deras egna språk och kultur...ANFRAN skrev:Handlar det om girighet eller är det kanske reglerat i avtalen med företagen som står som värd för tävlingarna?AndersF1 skrev:Om Bernie inte vore så girig utan använde sina egna producenter i alla lopp så skulle det funka alldeles utmärkt och säkert löna sig i längden då det skulle uppskattas mer av TV-publiken.
-
-