Ford lägger av

Kungaklassen av motorsport...
lazyboy

Ford lägger av

Inlägg av lazyboy »

Ford säljer sitt F1 stall OCH Cosworth :o . Hur många bilar kommer vi att ha på gridden 2005. Detta innebär ju att Jordan och Minardi riskerar att stå utan motorer nästa säsong! En mörk dag för f1.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Ojojoj... F1 går mot en grav?
lazyboy

Inlägg av lazyboy »

Det löser sig nog [håller tummarna]
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Jag med.. Annars vad ska man göra?.. Jag blir ledsen i mitt hjärta. Jag har ... 10 bokmärken i min webbläsare. 8 av dom tio handlar om formel 1..

(De andra två är inloggningssidan till bredbandet och mitt skolschema)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Fp730a skrev:Ojojoj... F1 går mot en grav?
Jo, det är väl en del som tyder på det:
enorma kostnader för att kunna vara konkurrensmässig, katastrofalt underhållningsvärde och vikande åskådarsiffror.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Skrev dom inte kontrakt om motorer för nästa år med minardi för ett tag sen? varför skriva ett kontrakt om dmo ska dra sig ur?
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Ankan skrev:Skrev dom inte kontrakt om motorer för nästa år med minardi för ett tag sen? varför skriva ett kontrakt om dmo ska dra sig ur?
Ska Minardi köpa Ferrari motorer nu? Eller Toyota?
Måste bli billigare i F1 annars kommer fler team försvinna :cry: .

Vad händer med Björn w???
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Freddan skrev:Måste bli billigare i F1 annars kommer fler team försvinna
Billigare blir det inte förrän storsponsorerna och biltillverkarna satsar mindre - så att inkomsterna minskar.
HASSE

Inlägg av HASSE »

F1 är döende.Konstigt ju fler restrektioenr desta mindre konkurrans dyrare och färre bilar. Något är helfel med F1 idag.
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Suck,ja det var väl väntat :roll: . Vad är nästa nyhet från Ford,inget WRC-team kanske? Ford anser sig inte ha råd att vara med i F1,frågan är om det är Ford eller de amerikanska aktieägarna som anser sig inte ha råd. Jag tvivlar att man ifrågasätter en fortsatt satsning på Nascar.
Användarens profilbild
k.k

Inlägg av k.k »

F1 kommer inte gå under bara för att Jaguar drar sig ur. Det kommer antagligen tillbaka i en annan form och dessutom så är flera nya på väg. Det finns ingen anledning att oroa sig!
:crie:
GMD

Inlägg av GMD »

Bortsett från att vi bara kommer att ha 14 bilar på gridden nästa år.
HASSE

Inlägg av HASSE »

Det är kasnske så f1 skall vara 14bilar.Rally-vm så är det bara c:a 10 bilar med chans och knappt det.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Jag tror däremot Tobaks förbudet kan döda F1. Jag undrar om andra kommersiella företag är villiga och betala dom jätte summor det handlar om som t ex i ferraris fall.
HASSE

Inlägg av HASSE »

En ide tycker jat är att mindre nya team borde kunna få hyra in sig på en trejde bil från något team.Tex om Wirdheims manager vill in i F1 så kunde han tex få driva ett team som kör en 3:de McLaren tex. För som ny kräva 2bilsteam av egen tiverkning ggör att ya team blir svåra att få.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Finns det något i reglementet idag som hindrar att någon driver ett tvåbilsteam med inköpta bilar, t.ex. McLaren under förutsättning att de går med på att sälja, vilket kanske inte är så troligt?
Däremot enbilsteam är väl inte tillåtet i dagens reglemente.
Keep on Boppin´
Ricky

Inlägg av Ricky »

Glöm inte att Jaguar F1 är till salu......Vi får helt enkelt hoppas på intressenter så vi kan få ett riktigt bra 2005. :wor:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

För något år sedan fanns det ju några jänkare som var sugna på att starta ett helamerikanskt stall. Nu har dom ju ett bra läge att komma in.

Annars finns det väl den där rika ryssen som enligt rykten var på väg att köpa Jordan.

Knösar! Dags att hosta upp lite slantar.
Användarens profilbild
k.k

Inlägg av k.k »

GMD skrev:Bortsett från att vi bara kommer att ha 14 bilar på gridden nästa år.
Det kommer aldrig att hända. Har vi mindre än 20 bilar nästa år så ger jag dig 1000 kr.
HASSE

Inlägg av HASSE »

Samtidigt 16bilat tex och alla av bra kvalitet är väl bättre än 20 där 2 är överlägsna och de sista 4 bara varvnigsobjekt som bara är i vägen.Så det bästa är väl om det blir jämnare och då dår man på sikt fler bilar.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det måste vara minst 20 bilar på gridden enligt Concordeavtalet vilket gör att en del stall som det ser ut idag kommer att tvingas köra med tre bilar nästa år.

Regeln om tredjebilen är inte så kul: tredjebilen får inte ta poäng i WCC, föraren av tredjebilen får inte ta poäng i WDC och hamnar han på pallen i loppet, får föraren inte stå på pallen och delta i presskonferensen efteråt.

Om de tre första platserna skulle tas av förare i tredjebilar, så blir det tomt på pallen och presskonferensen efteråt. Det delas inte ut några poäng för de tre första platserna utan fyran i loppet får poäng för fjärdeplatsen.

Den regeln måste ändras, annars blir F1 en fars nästa år. Alternativt går stallen, bankerna som äger F1 och arrangörerna med på att endast ha 18 bilar på gridden utan att stämma SLEC.

Det blir en spännande höst för att reda upp allt det här...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Problemet är väl att Bernie blev senil för snart 10 år sedan och att Ross Brawn eller någon annan Ferrarimänniska styr sporten. Då är det inte så kul att vara en annan biltillverkare.

F1 måste ändra reglementet.
Transalp

Inlägg av Transalp »

Jag som hade tänkt köpa en Ford som andrabil.. Nu får det väl bli en Toyota istället...
Användarens profilbild
k.k

Inlägg av k.k »

En liten rättning: det ska vara minst 18 bilar på gridden.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nja, 20 bilar är faktiskt minimikravet.
Ricky

Inlägg av Ricky »

Ja faktiskt så tror jag bestämt att det är 20 bilar :cool2:

Bernie Ecclestone:
Hur vore det om han delade ut mer Tv-pengar!
Räcker det inte med att han behåller 10% själv?
Bernie " Förstör F1" tycker jag ibland, men utan honom så vet vi inte vad vi skulle ha idag. :shake: