Ska MS sluta elle byta elle....

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
SunnyRikard

Ska MS sluta elle byta elle....

Inlägg av SunnyRikard »

Schumacher kallar till presskonferens
[F1] · Michael Schumacher har kallat till en extra presskonferens på Monza imorgon onsdag, och med det startat spekulationer om han nu ska sluta. https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=4943

Ja vad annars skuller det kunnar vara som gör att han kallar till presskonferens? Blir intressant på onsdag, har han överhuvudtaget kallat till presskonf. tidigare
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag har också hört historier om Schumacher och Michael Jacksons syrgastält...

TÄrnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ja, hur som helst ska det bli skönt att slippa se honom :wink:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Cheever skrev:Ja, hur som helst ska det bli skönt att slippa se honom :wink:
Vem, Schumi eller Jackson?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Men det är ju hemskt att han ska få sluta som regerande världsmästare! :mad:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Enligt Schumachers taleskvinna, PR-person eller vad det heter så är det inte frågan om att han ska meddela att han lägger av.

Det ska tydligen bara röra sig om en vanlig presskonferens i samband med att han blev världsmästare i helgen.

Imorgon vet vi väl, men jag tror inte att han ska sluta. Han har för roligt och vinner för mycket för att bryta sitt kontrakt i förtid. Jag har alltid tyckt att 8 är en trevlig och fin siffra att sluta med :)
Budo

Inlägg av Budo »

Jag tror han slutar.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Tyvärr så har du nog rätt Lucky! Det blir säkert ett antiklimax imorgon och vi står med långa näsor.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det skulle röra om på förarmarknaden en hel del, men jag tycker nog det skulle bli lite tråkigt och anti-klimax om han bara la av helt plötsligt imorgon.

Men nu tror jag inte han gör det - kontraktet löper t.o.m. 2006 för såväl honom som Todt, Byrne, Brawn och Rubens och jag tror att den enda som kommer att sluta före 2006 av de är Rubens i så fall som kan riskera att tvingas bort från lyckliga familjen i förtid.
Budo

Inlägg av Budo »

Förresten.
Märkligt vad vissa är snabba med att skriva av-förutspå ferraris dominans efter bara ett race där dom kom tvåa resp. trea istället för etta!?

http://f1.racing-live.com/en/index.html

Läs Kimmis åsikter:)

Han verkar känna sig riktigt stolt med tanke på att har vunnit med mycket tur i söndags. :)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Pastis skrev:
Cheever skrev:Ja, hur som helst ska det bli skönt att slippa se honom :wink:
Vem, Schumi eller Jackson?
Båda två.

Nä, men jag är nog rätt övertygad om att han fortsätter ett år till. Och det verkar ju minst sagt så om man ska tro Atlas.
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Han meddelar att han slutar. Nu. Och att Ferrari köper över Björn Wirdheim så att han avsluta säsongen i en Ferrari. Hehehe.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Budo skrev:Förresten.
Märkligt vad vissa är snabba med att skriva av-förutspå ferraris dominans efter bara ett race där dom kom tvåa resp. trea istället för etta!?

Han verkar känna sig riktigt stolt med tanke på att har vunnit med mycket tur i söndags. :)
Tur?
Ja, han hade tur att bilen inte slutade fungera som vanligt, trots trasigt golv och växellåda. Vad menar du annars att var så tursamt? Att Schumacher inte var lika snabb?
Ja det var såklart tur ;)
Budo

Inlägg av Budo »

Cheever skrev:
Budo skrev:Förresten.

Tur?
Ja, han hade tur att bilen inte slutade fungera som vanligt, trots trasigt golv och växellåda. Vad menar du annars att var så tursamt? Att Schumacher inte var lika snabb?
Ja det var såklart tur ;)
Kollade du på loppet?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Budo skrev: Han verkar känna sig riktigt stolt med tanke på att har vunnit med mycket tur i söndags. :)
Hmmm ... han hade snabbaste varv i loppet, nästan 4 tiondelar snabbare än näst snabbaste varv (som var en viss MS)

Han ledde med luckor bakåt vid två av gångerna det kom ut en säkerhetsbil.

Växellådan fungerade inte med nedväxlingarna och han hade ingen motorbroms.

Golvet var skadat vilket påverkade bilens balans och aerodynamik.

Kanske du menar att det var tur att han vann trots att han hade allt det här som motarbetade honom? Det är ialla fall ingen tvekan om att Kimi/McLaren var den klart snabbaste bil/förarkombinationen i söndags. Mycket välförtjänt seger.
Budo

Inlägg av Budo »

Alltså, ni verkar verkligen tro på snacket om vxl och dyl? Jag tror på den lika lite som på RB-s bromsproblem i Australien.
Sen tyckte jag att jag såg flera omstarter av loppet vilket gynnar mischelin däck dom första, säg 2 varv.
Var det verkligen så många problem med bilen som dom säger så har han fan i mig haft mer än tur att vinna. Däck då som exploderar som på löpande band:)?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fast det missgynar väl en förare, oavsett däck, att pga av en säkerhetsbil bli av med en 13 sekunders ledning?
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Han ska komma ut ur garderoben...nej..jag tror inte han slutar. Jag tycker i och för sig att det vore helt rätt av honom. Han har vunnit allt, bevisat allt..och är en legend..och det vore fint ifall han slutar när han är på topp.

Vem vet, han kanske ska ta semester resten av säsongen?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Budo skrev: Kollade du på loppet?
Nej, jag satt och hittade på hur McLarenbilen hade gått sönder.

Han blev inte heller påkörd i La Source, det vet alla som såg loppet.

Hehe, ibland undrar man...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag hoppas att han inte lägger av ännu utan kör ett år till...Jag har inte en aning om va han tänker säga för den delen, det vet han bara själv :)

Angående loppet så var Kimi bättre än Schumi i loppet, men om inte säkerhetbilen hade kommit ut en extra gång så tror jag att schumi hade kunnat utmana, det var ju ganska så tydligt att Michelin däcken var bättre än Bridgestone i början, men att bridgestone kom tillbaka lite mera under senare delen av stinten...

Men, men racing är som den är och det var bra kört av Kimi, grattis till honom!

Visst, jag hade gärna sett schumi vinna igen, det hade varit kula att se om han kudne vinna alla loppen i år som han fullföljt...Nya tag på monza...där lät ju Ferrari Vilja visa vad de går för!
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Han kommer att medela att han förlänger kontraktet till år 2012 med en option till år 2020.

Nä han kommer bara snacka VM titel trams och hylla alla på ferrari. MS kallade ju till presskonferans för ett par månader sen har jag för mig och då spekulerades det likadant.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Kimi har trots alla problem stallet haft hållit sig relativt lugn. Det har han gjort p.g.a ett hemligt avtal med Ferrari som går ut på att så fort han vinner över MS får han ta över första rollen i Ferrari.

Skomakaren köper Jaguar samtidigt som han köper loss brorsan från Toyota och stoppar in honom i en Jagga tillsammans med Sebastian Hohentahl.

Men lite fantasi kan allt hända
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

SunnyRikard skrev:Men lite fantasi kan allt hända
Och precis som i Formel 1 gör det oftast inte det.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Michael Schumacher skulle verkligen förvåna en om han nu skulle säga att detta blir hans sista säsong. Det verkar för bra för att vara sant.
Ankan

Inlägg av Ankan »

Jag tror akllt e en Pr cup :D Han lär säkert dyka upp i en Ny modell av Ferrari lr nåt :P Ungefär som när Gunde åkte med en stav :spec:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Han kommer säkert säga att han har skrivit på ett nytt kontrakt som lgäller till och med år 2020 och Rubens kommer vara hans stallkamrat lika länge.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ni tror inte att han bara ska tacka städerskan? Det var ganska länge sen nu han senaste tackade städerskan i Maranello
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Kanske vill han skänka ännu en av sina VM-titlar till Senna?
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Presskonferensen har tydligen blivit avblåst.
/Jan
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det var ju synd..det skulle vara en fantastisk grej annars..att börja och sluta på Spa..7 VM-titlar säkrade..lägga av med några lopp kvar. Det skulle jag kalla klass.
ducati

Inlägg av ducati »

...och Luca får köra de sista loppen :P
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

LuckyStrike1 skrev:Ni tror inte att han bara ska tacka städerskan? Det var ganska länge sen nu han senaste tackade städerskan i Maranello
Ja, presskonferenser med F1-förare brukar ju vara t.o.m. mer intetsägande än själva loppen. Det blir väl det vanliga "I am very happy... ...I would like to thank... ...did a great job... ...looking forward to..." :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Naturligt nog var det många journalister som ville prata med Michael Schumacher efter Belgiens GP och sjunde titeln, och hans pressperson blev översvämmad med förfrågningar - därför bestämde man att anordna en presskonferens på Monza eftersom de allra flesta journalisterna redan är där för att bevaka testet med alla stall närvarande.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Budo skrev:Alltså, ni verkar verkligen tro på snacket om vxl och dyl? Jag tror på den lika lite som på RB-s bromsproblem i Australien.
Sen tyckte jag att jag såg flera omstarter av loppet vilket gynnar mischelin däck dom första, säg 2 varv.
Var det verkligen så många problem med bilen som dom säger så har han fan i mig haft mer än tur att vinna. Däck då som exploderar som på löpande band:)?
Mer svintur var ju att loppet inte gick på Hungaroring, för då hade det varit jobbigt att ta sig upp ifrån 10:e startposition. Dessutom himla tur för Kimi att han inte satt i en Minardi - det hade gjort det väldigt svårt att vinna. Jo, hans vinst var verkligen kantat med tur... :roll:

Känns det verkligen så jobbigt när någon är bättre än MS/Ferrari? :lol:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Så klart det smärtar oerhört .... Drömmen om att vinna 18 av 18 lopp försvann ju redan i Monaco. Men det gick ju att som vanligt skylla på Montoya, som man ju alltid kan skylla allt på. Han den där hemske colombianen som ju inte borde ha en superlicens .... :roll:

Men att det nu som bäst kan bli 16 segrar på 18 lopp är ju väldigt smärtsamt ... och den här gången är det ju så mycket svårare att skylla på något, men visst ... det var ju ren tur att Kimi vann i söndags. Egentligen var ju Schumacher bäst den här gången också ... ett missförstått geni är han, och vilken fräckhet av Kimi att vara glad över en sådan tursam seger ... :roll: :D :P
Budo

Inlägg av Budo »

AndersF1 skrev:
Budo skrev:Alltså, ni verkar verkligen tro på snacket om vxl och dyl? Jag tror på den lika lite som på RB-s bromsproblem i Australien.
Mer svintur var ju att loppet inte gick på Hungaroring, för då hade det varit jobbigt att ta sig upp ifrån 10:e startposition. Dessutom himla tur för Kimi att han inte satt i en Minardi - det hade gjort det väldigt svårt att vinna. Jo, hans vinst var verkligen kantat med tur... :roll:

Känns det verkligen så jobbigt när någon är bättre än MS/Ferrari? :lol:

Intressant inlägg och, jo det känns jobbigt när någon annan är bättre än Ferrari. Men jag antar att vi får leva med att "andra" vinner typ 2 race om året och ni icke Ferrari fans får väl trösta er med det. Nöjd? :cry:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Vad får dig att tro att "vi" skulle vara "icke Ferrari-fans" ?
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Kimi körde ju fantastiskt i söndags och hade McLaren haft en sån här bil hela säsongen hade det blivit kamp. Kimi är otroligt duktig.
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

LuckyStrike1 skrev:Men det gick ju att som vanligt skylla på Montoya, som man ju alltid kan skylla allt på. Han den där hemske colombianen som ju inte borde ha en superlicens ....
AMEN! :)

/S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Egentligen är han lite feg MS i och med att han stannat kvar hos Ferrari så länge. Vill han verkligen söka utmaningar så borde han bytt stall efter låt säga tredje vinståret. T.ex gått till McLaren och hjälpt dom att ta fram en bra bil. Men han har stannat kvar i den trygga miljön hos Ferrari.

Titta bara på Rossi i MotoGP som hade det hur bra som helst hos Honda men han gick till Yamaha för att utveckla deras cykel till en vinnare, det kallar jag att söka utmaningar. Så Michael Schumacher är feg när det gäller den punkten.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fast Schumacher har redan gjort det en gång, när han 1995 nobbade erbjudanden från Williams, McLaren och Benetton och gick till Ferrari som då var ganska långt efter i konkurrenskraft och bar vann något enstaka lopp per år.

Han har sedan 1996 förvandlat Ferrari till Team Schumacher, så jag kan gott förstå att han nu skördar frukterna av det och njuter. Han har redan prövat att bygga upp ett stall från enstaka vinnare till att dominera ... vad han än gör så blir det bara en upprepning av det han redan har gjort.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jodå, Schumacher är feg. Men inte på det sättet som Sunny beskriver.
Han törs inte göra som Nigel Mansell och byta serie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nigel_Mansell
/Jan
Budo

Inlägg av Budo »

Han verkar inte vilja sluta ändå.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Varför byta från F1? :)

Om man är enväldig härskare över världen varför då ta över en bananrepublik ?