Ska MS sluta elle byta elle....
-
Ska MS sluta elle byta elle....
Schumacher kallar till presskonferens
[F1] · Michael Schumacher har kallat till en extra presskonferens på Monza imorgon onsdag, och med det startat spekulationer om han nu ska sluta. https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=4943
Ja vad annars skuller det kunnar vara som gör att han kallar till presskonferens? Blir intressant på onsdag, har han överhuvudtaget kallat till presskonf. tidigare
[F1] · Michael Schumacher har kallat till en extra presskonferens på Monza imorgon onsdag, och med det startat spekulationer om han nu ska sluta. https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=4943
Ja vad annars skuller det kunnar vara som gör att han kallar till presskonferens? Blir intressant på onsdag, har han överhuvudtaget kallat till presskonf. tidigare
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
- Moderator
Jag har också hört historier om Schumacher och Michael Jacksons syrgastält...
TÄrnström
TÄrnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Enligt Schumachers taleskvinna, PR-person eller vad det heter så är det inte frågan om att han ska meddela att han lägger av.
Det ska tydligen bara röra sig om en vanlig presskonferens i samband med att han blev världsmästare i helgen.
Imorgon vet vi väl, men jag tror inte att han ska sluta. Han har för roligt och vinner för mycket för att bryta sitt kontrakt i förtid. Jag har alltid tyckt att 8 är en trevlig och fin siffra att sluta med
Det ska tydligen bara röra sig om en vanlig presskonferens i samband med att han blev världsmästare i helgen.
Imorgon vet vi väl, men jag tror inte att han ska sluta. Han har för roligt och vinner för mycket för att bryta sitt kontrakt i förtid. Jag har alltid tyckt att 8 är en trevlig och fin siffra att sluta med
-
- Mr Forza Motorsport
-
Det skulle röra om på förarmarknaden en hel del, men jag tycker nog det skulle bli lite tråkigt och anti-klimax om han bara la av helt plötsligt imorgon.
Men nu tror jag inte han gör det - kontraktet löper t.o.m. 2006 för såväl honom som Todt, Byrne, Brawn och Rubens och jag tror att den enda som kommer att sluta före 2006 av de är Rubens i så fall som kan riskera att tvingas bort från lyckliga familjen i förtid.
Men nu tror jag inte han gör det - kontraktet löper t.o.m. 2006 för såväl honom som Todt, Byrne, Brawn och Rubens och jag tror att den enda som kommer att sluta före 2006 av de är Rubens i så fall som kan riskera att tvingas bort från lyckliga familjen i förtid.
-
Förresten.
Märkligt vad vissa är snabba med att skriva av-förutspå ferraris dominans efter bara ett race där dom kom tvåa resp. trea istället för etta!?
http://f1.racing-live.com/en/index.html
Läs Kimmis åsikter:)
Han verkar känna sig riktigt stolt med tanke på att har vunnit med mycket tur i söndags.
Märkligt vad vissa är snabba med att skriva av-förutspå ferraris dominans efter bara ett race där dom kom tvåa resp. trea istället för etta!?
Han verkar känna sig riktigt stolt med tanke på att har vunnit med mycket tur i söndags.
-
-
-
Tur?Budo skrev:Förresten.
Ja, han hade tur att bilen inte slutade fungera som vanligt, trots trasigt golv och växellåda. Vad menar du annars att var så tursamt? Att Schumacher inte var lika snabb?
Ja det var såklart tur
I was misled and that is the way it went
-
Kollade du på loppet?Cheever skrev:Tur?Budo skrev:Förresten.
Ja, han hade tur att bilen inte slutade fungera som vanligt, trots trasigt golv och växellåda. Vad menar du annars att var så tursamt? Att Schumacher inte var lika snabb?
Ja det var såklart tur
-
Hmmm ... han hade snabbaste varv i loppet, nästan 4 tiondelar snabbare än näst snabbaste varv (som var en viss MS)Budo skrev: Han verkar känna sig riktigt stolt med tanke på att har vunnit med mycket tur i söndags.
Han ledde med luckor bakåt vid två av gångerna det kom ut en säkerhetsbil.
Växellådan fungerade inte med nedväxlingarna och han hade ingen motorbroms.
Golvet var skadat vilket påverkade bilens balans och aerodynamik.
Kanske du menar att det var tur att han vann trots att han hade allt det här som motarbetade honom? Det är ialla fall ingen tvekan om att Kimi/McLaren var den klart snabbaste bil/förarkombinationen i söndags. Mycket välförtjänt seger.
-
Alltså, ni verkar verkligen tro på snacket om vxl och dyl? Jag tror på den lika lite som på RB-s bromsproblem i Australien.
Sen tyckte jag att jag såg flera omstarter av loppet vilket gynnar mischelin däck dom första, säg 2 varv.
Var det verkligen så många problem med bilen som dom säger så har han fan i mig haft mer än tur att vinna. Däck då som exploderar som på löpande band:)?
Sen tyckte jag att jag såg flera omstarter av loppet vilket gynnar mischelin däck dom första, säg 2 varv.
Var det verkligen så många problem med bilen som dom säger så har han fan i mig haft mer än tur att vinna. Däck då som exploderar som på löpande band:)?
-
-
-
-
Jag hoppas att han inte lägger av ännu utan kör ett år till...Jag har inte en aning om va han tänker säga för den delen, det vet han bara själv
Angående loppet så var Kimi bättre än Schumi i loppet, men om inte säkerhetbilen hade kommit ut en extra gång så tror jag att schumi hade kunnat utmana, det var ju ganska så tydligt att Michelin däcken var bättre än Bridgestone i början, men att bridgestone kom tillbaka lite mera under senare delen av stinten...
Men, men racing är som den är och det var bra kört av Kimi, grattis till honom!
Visst, jag hade gärna sett schumi vinna igen, det hade varit kula att se om han kudne vinna alla loppen i år som han fullföljt...Nya tag på monza...där lät ju Ferrari Vilja visa vad de går för!
Angående loppet så var Kimi bättre än Schumi i loppet, men om inte säkerhetbilen hade kommit ut en extra gång så tror jag att schumi hade kunnat utmana, det var ju ganska så tydligt att Michelin däcken var bättre än Bridgestone i början, men att bridgestone kom tillbaka lite mera under senare delen av stinten...
Men, men racing är som den är och det var bra kört av Kimi, grattis till honom!
Visst, jag hade gärna sett schumi vinna igen, det hade varit kula att se om han kudne vinna alla loppen i år som han fullföljt...Nya tag på monza...där lät ju Ferrari Vilja visa vad de går för!
-
-
Kimi har trots alla problem stallet haft hållit sig relativt lugn. Det har han gjort p.g.a ett hemligt avtal med Ferrari som går ut på att så fort han vinner över MS får han ta över första rollen i Ferrari.
Skomakaren köper Jaguar samtidigt som han köper loss brorsan från Toyota och stoppar in honom i en Jagga tillsammans med Sebastian Hohentahl.
Men lite fantasi kan allt hända
Skomakaren köper Jaguar samtidigt som han köper loss brorsan från Toyota och stoppar in honom i en Jagga tillsammans med Sebastian Hohentahl.
Men lite fantasi kan allt hända
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ja, presskonferenser med F1-förare brukar ju vara t.o.m. mer intetsägande än själva loppen. Det blir väl det vanliga "I am very happy... ...I would like to thank... ...did a great job... ...looking forward to..."LuckyStrike1 skrev:Ni tror inte att han bara ska tacka städerskan? Det var ganska länge sen nu han senaste tackade städerskan i Maranello
-
Naturligt nog var det många journalister som ville prata med Michael Schumacher efter Belgiens GP och sjunde titeln, och hans pressperson blev översvämmad med förfrågningar - därför bestämde man att anordna en presskonferens på Monza eftersom de allra flesta journalisterna redan är där för att bevaka testet med alla stall närvarande.
-
Mer svintur var ju att loppet inte gick på Hungaroring, för då hade det varit jobbigt att ta sig upp ifrån 10:e startposition. Dessutom himla tur för Kimi att han inte satt i en Minardi - det hade gjort det väldigt svårt att vinna. Jo, hans vinst var verkligen kantat med tur...Budo skrev:Alltså, ni verkar verkligen tro på snacket om vxl och dyl? Jag tror på den lika lite som på RB-s bromsproblem i Australien.
Känns det verkligen så jobbigt när någon är bättre än MS/Ferrari?
-
Så klart det smärtar oerhört .... Drömmen om att vinna 18 av 18 lopp försvann ju redan i Monaco. Men det gick ju att som vanligt skylla på Montoya, som man ju alltid kan skylla allt på. Han den där hemske colombianen som ju inte borde ha en superlicens ....
Men att det nu som bäst kan bli 16 segrar på 18 lopp är ju väldigt smärtsamt ... och den här gången är det ju så mycket svårare att skylla på något, men visst ... det var ju ren tur att Kimi vann i söndags. Egentligen var ju Schumacher bäst den här gången också ... ett missförstått geni är han, och vilken fräckhet av Kimi att vara glad över en sådan tursam seger ...
Men att det nu som bäst kan bli 16 segrar på 18 lopp är ju väldigt smärtsamt ... och den här gången är det ju så mycket svårare att skylla på något, men visst ... det var ju ren tur att Kimi vann i söndags. Egentligen var ju Schumacher bäst den här gången också ... ett missförstått geni är han, och vilken fräckhet av Kimi att vara glad över en sådan tursam seger ...
-
AndersF1 skrev:Mer svintur var ju att loppet inte gick på Hungaroring, för då hade det varit jobbigt att ta sig upp ifrån 10:e startposition. Dessutom himla tur för Kimi att han inte satt i en Minardi - det hade gjort det väldigt svårt att vinna. Jo, hans vinst var verkligen kantat med tur...Budo skrev:Alltså, ni verkar verkligen tro på snacket om vxl och dyl? Jag tror på den lika lite som på RB-s bromsproblem i Australien.
Känns det verkligen så jobbigt när någon är bättre än MS/Ferrari?
Intressant inlägg och, jo det känns jobbigt när någon annan är bättre än Ferrari. Men jag antar att vi får leva med att "andra" vinner typ 2 race om året och ni icke Ferrari fans får väl trösta er med det. Nöjd?
-
-
-
-
Egentligen är han lite feg MS i och med att han stannat kvar hos Ferrari så länge. Vill han verkligen söka utmaningar så borde han bytt stall efter låt säga tredje vinståret. T.ex gått till McLaren och hjälpt dom att ta fram en bra bil. Men han har stannat kvar i den trygga miljön hos Ferrari.
Titta bara på Rossi i MotoGP som hade det hur bra som helst hos Honda men han gick till Yamaha för att utveckla deras cykel till en vinnare, det kallar jag att söka utmaningar. Så Michael Schumacher är feg när det gäller den punkten.
Titta bara på Rossi i MotoGP som hade det hur bra som helst hos Honda men han gick till Yamaha för att utveckla deras cykel till en vinnare, det kallar jag att söka utmaningar. Så Michael Schumacher är feg när det gäller den punkten.
-
Fast Schumacher har redan gjort det en gång, när han 1995 nobbade erbjudanden från Williams, McLaren och Benetton och gick till Ferrari som då var ganska långt efter i konkurrenskraft och bar vann något enstaka lopp per år.
Han har sedan 1996 förvandlat Ferrari till Team Schumacher, så jag kan gott förstå att han nu skördar frukterna av det och njuter. Han har redan prövat att bygga upp ett stall från enstaka vinnare till att dominera ... vad han än gör så blir det bara en upprepning av det han redan har gjort.
Han har sedan 1996 förvandlat Ferrari till Team Schumacher, så jag kan gott förstå att han nu skördar frukterna av det och njuter. Han har redan prövat att bygga upp ett stall från enstaka vinnare till att dominera ... vad han än gör så blir det bara en upprepning av det han redan har gjort.
-
Jodå, Schumacher är feg. Men inte på det sättet som Sunny beskriver.
Han törs inte göra som Nigel Mansell och byta serie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nigel_Mansell
/Jan
Han törs inte göra som Nigel Mansell och byta serie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nigel_Mansell
/Jan
-
-