BW CHANSER

Kungaklassen av motorsport...
HASSE
Inlägg: 106
Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39

BW CHANSER

Inlägg av HASSE »

Vad tror ni andre.Jag tror det blir svårt då han inte imponerat tillräckligt för en direkplats och han har inga stora företag som sponsrar och svenska marknaden är för liten.
Jaguar är inte i den situatio en att man har råd ge honom en plats
utan att ha sponsorpegar med sig och sedan får Aftonbladet snacka om en svebnsk chef för Ford m.m.. En möjlighet är att fortsätta som testförare fast i ett bättre team eller att få mer testtid. Ett problem med att vara testförare är att sedan kör race är en sak och test en annan vilket Zonta visat. Det känns som Bjäörn Wirdheim hamnat i F1stallens frysbox. Han sa att ded pratat med fler teasm och det måste vara Sauber och Jordan det kan röra sig om eller testroll i Bar och kanske Wlliams eller rent av Toyota.
Användarens profilbild
Bopper
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av Bopper »

Williams har ju både Gene och Pizzonia som testförare och de är väl knappast aktuella för nån racesits, så de lär väl stanna hos Williams och då känns det väl inte så aktuellt med Williams för Björn.
Keep on Boppin´
HASSE
Inlägg: 106
Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39

Inlägg av HASSE »

Gene har sagt tidigare att han vill köra lopp nästa år.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Jag tror tyvärr att Björn får det jäkligt svårt att få en sits. Jaguar och Sauber är de enda vettiga stallen som han har någon chans till. Jordan kan man avskriva, de är snart i Minardi-klass och BAR är för heta skulle jag tro.

Förhoppningen är en andrasits i Jaguar, men det mesta talar väl för en fortsatt testförarroll där. Mycket beror också på hur upplägget blir för stallens testförare. Kommer de att testa under GP-helger eller kommer den möjligheten att tas bort?

Tyvärr så verkar ingen veta hur nästa säsong kommer att se ut. F1 börjar likna en fars ala amerikansk open wheel racing med samma osäkerhet. Det smärtar i hjärtat eftersom jag alltid ha varit stolt över att hålla på F1 och deras fasta och trygga reglemente. Nu hattas det alldeles för mycket med ogenomtänkta förslag! :down: :cry:
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hos Williams och Toyota är det fullt även på testförarplatserna. Williams har Gené och Pizzonia och ingen av dem lär få en racesits någon annanstans. Dessutom vill Williams ha testförare som har racingerfarenhet från F1.

Toyota har Zonta, Ryan Briscoe och dessutom en egen förarakademi att plocka förare från.

Det är minst lika svårt att stanna kvar i F1 efter första året som det är att komma in, så det blir tufft.

Hans bästa chans är väl helt klart en fortsatt roll som testförare för Jaguar. Frågan är bara vad en sådan roll innebär, stallet har ju ont om resurser för att testa särskilt mycket och försvinner fredagsrollen så vete sjutton om de kommer att testa så mycket med en tredje bil.

En annan chans är väl ena racingsitsen hos Jaguar, men det ser ju så där ut just nu. Allt hänger väl dels på vad Jaguar får för ekonomi av Ford och sen är det många namnkunniga och erfarna konkurrenter om de två platserna hos Jaguar. Det kan bli väldigt tufft redan innan man tar med förare med sponsorsstöd i bilden om Jaguar skulle välja den vägen igen.

Hos BAR finns en ledig racingsits men den tror jag inte Björn har en chans på. Inte en chans att BAR plockar in Jaguars tredjeförare på den platsen, när man har Davidson som sin egen tredjeförare t.ex. Sen tror jag BAR letar efter en mer erfaren förare.

Sauber är väl en chans, men hans namn har inte alls nämnts i samband med det.

Jordan och Minardiplatserna kommer att kräva sponsorspengar vilket jag inte tror att Björn Wirdheim har.

Så det är tufft, men det har alltid varit tufft i F1. En fortsättning som testförare för Jaguar är nog det enda riktigt troliga alternativet. Resten mer eller mindre realistiska drömmar, men man får hålla tummarna.
HASSE
Inlägg: 106
Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39

Inlägg av HASSE »

Frågan är om det inte hade varit bättre för BW med Cart eller standardbil i Tyskland. En ung racerförare som bara får testa låter inte så kul och man hör lite på hans tomfall att han mog inte stortrivs i rollen. Det är lätt att man a i rollen som permanent testförare skulle jag tro.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Kan mycket väl tänka mig att han går till Champs Car som nu verkar vara på väg upp ur svackan. Sponsoravtalet med McDonalds var ett lyft för serien och man kan hoppas att serien återhämtar sig till den standard som fanns för cirka 10 år sedan. Då tittade även jag och gillade racingen.

Om bara djävulen (Tony George) och hans skitna IRL-serie kunde självdö så alla satsade på Champs Car.
HASSE
Inlägg: 106
Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39

Inlägg av HASSE »

Ja det är ärligare tag i USA även om det teknoligiskt ligger hästlängder frpån F1.Jag tycler också Champs borde vara något för BW.
Användarens profilbild
Bopper
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av Bopper »

HASSE skrev:Gene har sagt tidigare att han vill köra lopp nästa år.
Vilken testförare vill inte det, men det finns bara 20 platser...
Keep on Boppin´
HASSE
Inlägg: 106
Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39

Inlägg av HASSE »

Samtidigt så byts även testförare ut.