Vad tror ni andre.Jag tror det blir svårt då han inte imponerat tillräckligt för en direkplats och han har inga stora företag som sponsrar och svenska marknaden är för liten.
Jaguar är inte i den situatio en att man har råd ge honom en plats
utan att ha sponsorpegar med sig och sedan får Aftonbladet snacka om en svebnsk chef för Ford m.m.. En möjlighet är att fortsätta som testförare fast i ett bättre team eller att få mer testtid. Ett problem med att vara testförare är att sedan kör race är en sak och test en annan vilket Zonta visat. Det känns som Bjäörn Wirdheim hamnat i F1stallens frysbox. Han sa att ded pratat med fler teasm och det måste vara Sauber och Jordan det kan röra sig om eller testroll i Bar och kanske Wlliams eller rent av Toyota.
BW CHANSER
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Jag tror tyvärr att Björn får det jäkligt svårt att få en sits. Jaguar och Sauber är de enda vettiga stallen som han har någon chans till. Jordan kan man avskriva, de är snart i Minardi-klass och BAR är för heta skulle jag tro.
Förhoppningen är en andrasits i Jaguar, men det mesta talar väl för en fortsatt testförarroll där. Mycket beror också på hur upplägget blir för stallens testförare. Kommer de att testa under GP-helger eller kommer den möjligheten att tas bort?
Tyvärr så verkar ingen veta hur nästa säsong kommer att se ut. F1 börjar likna en fars ala amerikansk open wheel racing med samma osäkerhet. Det smärtar i hjärtat eftersom jag alltid ha varit stolt över att hålla på F1 och deras fasta och trygga reglemente. Nu hattas det alldeles för mycket med ogenomtänkta förslag!
Förhoppningen är en andrasits i Jaguar, men det mesta talar väl för en fortsatt testförarroll där. Mycket beror också på hur upplägget blir för stallens testförare. Kommer de att testa under GP-helger eller kommer den möjligheten att tas bort?
Tyvärr så verkar ingen veta hur nästa säsong kommer att se ut. F1 börjar likna en fars ala amerikansk open wheel racing med samma osäkerhet. Det smärtar i hjärtat eftersom jag alltid ha varit stolt över att hålla på F1 och deras fasta och trygga reglemente. Nu hattas det alldeles för mycket med ogenomtänkta förslag!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Hos Williams och Toyota är det fullt även på testförarplatserna. Williams har Gené och Pizzonia och ingen av dem lär få en racesits någon annanstans. Dessutom vill Williams ha testförare som har racingerfarenhet från F1.
Toyota har Zonta, Ryan Briscoe och dessutom en egen förarakademi att plocka förare från.
Det är minst lika svårt att stanna kvar i F1 efter första året som det är att komma in, så det blir tufft.
Hans bästa chans är väl helt klart en fortsatt roll som testförare för Jaguar. Frågan är bara vad en sådan roll innebär, stallet har ju ont om resurser för att testa särskilt mycket och försvinner fredagsrollen så vete sjutton om de kommer att testa så mycket med en tredje bil.
En annan chans är väl ena racingsitsen hos Jaguar, men det ser ju så där ut just nu. Allt hänger väl dels på vad Jaguar får för ekonomi av Ford och sen är det många namnkunniga och erfarna konkurrenter om de två platserna hos Jaguar. Det kan bli väldigt tufft redan innan man tar med förare med sponsorsstöd i bilden om Jaguar skulle välja den vägen igen.
Hos BAR finns en ledig racingsits men den tror jag inte Björn har en chans på. Inte en chans att BAR plockar in Jaguars tredjeförare på den platsen, när man har Davidson som sin egen tredjeförare t.ex. Sen tror jag BAR letar efter en mer erfaren förare.
Sauber är väl en chans, men hans namn har inte alls nämnts i samband med det.
Jordan och Minardiplatserna kommer att kräva sponsorspengar vilket jag inte tror att Björn Wirdheim har.
Så det är tufft, men det har alltid varit tufft i F1. En fortsättning som testförare för Jaguar är nog det enda riktigt troliga alternativet. Resten mer eller mindre realistiska drömmar, men man får hålla tummarna.
Toyota har Zonta, Ryan Briscoe och dessutom en egen förarakademi att plocka förare från.
Det är minst lika svårt att stanna kvar i F1 efter första året som det är att komma in, så det blir tufft.
Hans bästa chans är väl helt klart en fortsatt roll som testförare för Jaguar. Frågan är bara vad en sådan roll innebär, stallet har ju ont om resurser för att testa särskilt mycket och försvinner fredagsrollen så vete sjutton om de kommer att testa så mycket med en tredje bil.
En annan chans är väl ena racingsitsen hos Jaguar, men det ser ju så där ut just nu. Allt hänger väl dels på vad Jaguar får för ekonomi av Ford och sen är det många namnkunniga och erfarna konkurrenter om de två platserna hos Jaguar. Det kan bli väldigt tufft redan innan man tar med förare med sponsorsstöd i bilden om Jaguar skulle välja den vägen igen.
Hos BAR finns en ledig racingsits men den tror jag inte Björn har en chans på. Inte en chans att BAR plockar in Jaguars tredjeförare på den platsen, när man har Davidson som sin egen tredjeförare t.ex. Sen tror jag BAR letar efter en mer erfaren förare.
Sauber är väl en chans, men hans namn har inte alls nämnts i samband med det.
Jordan och Minardiplatserna kommer att kräva sponsorspengar vilket jag inte tror att Björn Wirdheim har.
Så det är tufft, men det har alltid varit tufft i F1. En fortsättning som testförare för Jaguar är nog det enda riktigt troliga alternativet. Resten mer eller mindre realistiska drömmar, men man får hålla tummarna.
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Kan mycket väl tänka mig att han går till Champs Car som nu verkar vara på väg upp ur svackan. Sponsoravtalet med McDonalds var ett lyft för serien och man kan hoppas att serien återhämtar sig till den standard som fanns för cirka 10 år sedan. Då tittade även jag och gillade racingen.
Om bara djävulen (Tony George) och hans skitna IRL-serie kunde självdö så alla satsade på Champs Car.
Om bara djävulen (Tony George) och hans skitna IRL-serie kunde självdö så alla satsade på Champs Car.
-
- Inlägg: 106
- Blev medlem: sön jan 25, 2004 15:39
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby