Svenska rallyt - vem tar hem vinterkronan?
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Svenska rallyt - vem tar hem vinterkronan?
Så var det äntligen dags för lite vinterrally, norrmännen kommer väl att tömma landet och komma till värmland. Skall bli riktigt skoj att se alla toppförarna i de värmländska skogarna.
Las mer om rallyt:
https://f1.tauzero.se/?url=article&dept=OTHER&id=546
Las mer om rallyt:
https://f1.tauzero.se/?url=article&dept=OTHER&id=546
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Jag hade Marcus som vinnare. Men eftersom grodätarna inte fått till växellådorna enligt vad jag läst. Så blir svaret Markko som klar vinnare med en förbisläppt Grönholm som tvåa och Daniel som trea.
Växellådsproblemet är att de bara har den sunkiga 4-vx.lådan som var tänkt för långsamma rallyn eftersom den 5vx.lådan inte fungerar alls. Mycket bra arbetat och planerat av grodätarna med andra ord.
Växellådsproblemet är att de bara har den sunkiga 4-vx.lådan som var tänkt för långsamma rallyn eftersom den 5vx.lådan inte fungerar alls. Mycket bra arbetat och planerat av grodätarna med andra ord.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
OK, skall väl sticka ut hakan jag med:
Med hjärna:
1. Solberg
2. Märtin
3. Loeb
Med hjärta:
1. Daniel
2. Märtin
3. Solberg
Tror faktiskt att Loeb kan bli riktigt giftig även i detta rally, han var ju med riktigt bra redan förra året. Men det kan ju vara så att han behöver ytterligare ett eller två år på sig att komma så pass högt upp.
Sedan tror jag faktiskt DTM-föraren Ekström läxar upp övriga i grupp N, men Bäcklund, Walfridsson och Svedlund vill säkert ha ett ord med i laget. Och kanske även lillebror McRae men jag tror inte han räcker till riktigt.
Skall i alla fall bli riktigt roligt att se allihop live på lördag!
Med hjärna:
1. Solberg
2. Märtin
3. Loeb
Med hjärta:
1. Daniel
2. Märtin
3. Solberg
Tror faktiskt att Loeb kan bli riktigt giftig även i detta rally, han var ju med riktigt bra redan förra året. Men det kan ju vara så att han behöver ytterligare ett eller två år på sig att komma så pass högt upp.
Sedan tror jag faktiskt DTM-föraren Ekström läxar upp övriga i grupp N, men Bäcklund, Walfridsson och Svedlund vill säkert ha ett ord med i laget. Och kanske även lillebror McRae men jag tror inte han räcker till riktigt.
Skall i alla fall bli riktigt roligt att se allihop live på lördag!
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Lite tider från dagens shakedown
1. Petter Solberg Subaru 1:56.4
2. Markus Grönholm Peugeot 1:56.6
3. Carlos Sainz Citroën 1:57.7
3. Daniel Carlsson Peugeot 1:57.7
5. Henning Solberg Peugeot 1:57.8
6. Mikko Hirvonen Subaru 1:58.1
7. Markko Märtin Ford 1:59.3
8. Sébastien Loeb Citroën 1:59.4
9. Francois Duval Ford 1:59.9
10. Freddy Loix Peugeot 2:00.2
11. Tobias Johansson Ford 2:00.4
12. Janne Tuohino Ford 2:01.0
13. Andreas Eriksson Ford 2:02.1
14. Kristian Solberg Mitsubishi 2:02.4
15. Gilles Panizzi Mitsubishi 2:04.5
16. Antony Warmbold Ford 2:05.7
17. Jari Viita Ford 2:08.2
1. Petter Solberg Subaru 1:56.4
2. Markus Grönholm Peugeot 1:56.6
3. Carlos Sainz Citroën 1:57.7
3. Daniel Carlsson Peugeot 1:57.7
5. Henning Solberg Peugeot 1:57.8
6. Mikko Hirvonen Subaru 1:58.1
7. Markko Märtin Ford 1:59.3
8. Sébastien Loeb Citroën 1:59.4
9. Francois Duval Ford 1:59.9
10. Freddy Loix Peugeot 2:00.2
11. Tobias Johansson Ford 2:00.4
12. Janne Tuohino Ford 2:01.0
13. Andreas Eriksson Ford 2:02.1
14. Kristian Solberg Mitsubishi 2:02.4
15. Gilles Panizzi Mitsubishi 2:04.5
16. Antony Warmbold Ford 2:05.7
17. Jari Viita Ford 2:08.2
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
Jag blir så j*vla less på dom som håller i svenska rallyt. Dom måste ju för f*n nån gång inse att rallyt ska flyttas norrut . Det är ENBART(?) folk i värmland som tycker att det är nån sorts obrytbar tradition att alltid starta i Karlstad. Efter detta år får dom f*n ta itu med det här snöproblemet och flytta rallyt till norra dalarna eller varför inte ännu längre norrut. Det är ju inte så att det är brist på grusvägar i norrlands inland...
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
1. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 19'32"100 119.2 km/h 1 1Sami skrev:
1. Grönholm
2. Sainz
3. Märtin
2. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 19'35"400 + 00'03"30 2 2
3. 7 Martin-Park Ford Focus A8 19'37"100 + 00'05"00 3 3
Snacka om att begripa sig på det här med rally!
Carlsson åtta hittills, det måste ju anses som klart godkändt.
Solberg han har ju börjat att ramma folk på vanliga vägar också. Vad är det med honom?
Visst är det roligare med snötäckta vintervägar, men det är väl ungefär lika för alla om det nu skulle se lite ruttet ut på vissa stager.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Inte bara vx-låder de har problem medNisse skrev:Jag hade Marcus som vinnare. Men eftersom grodätarna inte fått till växellådorna enligt vad jag läst. Så blir svaret Markko som klar vinnare med en förbisläppt Grönholm som tvåa och Daniel som trea.
Växellådsproblemet är att de bara har den sunkiga 4-vx.lådan som var tänkt för långsamma rallyn eftersom den 5vx.lådan inte fungerar alls. Mycket bra arbetat och planerat av grodätarna med andra ord.
Snacka om att begripa sig på det här med rally!
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Hoppas att Daniel öka tempot imorrn Loix ligger nära nu , men Daniel är snabbast bland dem som kör med fjolåretsbilar bra gjort!!!
Å Ekström hoppas jag verkligen att något stall börja ta kontakt med denna supertalang
PG lär sig bilen ligger trea !!! Sakna ord
Vilken trio Carlsson , Ekström å PG.......
Å Ekström hoppas jag verkligen att något stall börja ta kontakt med denna supertalang
PG lär sig bilen ligger trea !!! Sakna ord
Vilken trio Carlsson , Ekström å PG.......
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Det är synd att Mattias inte får köra rally på heltid utan är tvungen att försörja sig med att harva runt med nån tysk rörhög med plastkaross.
Det finns en historia runt honom sant eller inte vet ej. Han var i kontakt med Peugot om en styrning i JWRC eller vad det hette för något år sedan. Hur som helst så tyckte de att han inte hade någon rutin på asfalt så de var inte intreseerade av honom. Det var då han sadlade om och blev banåkare i stället för rallychaffis.
Tänk på att han inte är lastgammal och bara för skoj skull kör skjortan av både äldre och mer meriterade rallyåkare som nämns som blivande storåkare.
Det finns en historia runt honom sant eller inte vet ej. Han var i kontakt med Peugot om en styrning i JWRC eller vad det hette för något år sedan. Hur som helst så tyckte de att han inte hade någon rutin på asfalt så de var inte intreseerade av honom. Det var då han sadlade om och blev banåkare i stället för rallychaffis.
Tänk på att han inte är lastgammal och bara för skoj skull kör skjortan av både äldre och mer meriterade rallyåkare som nämns som blivande storåkare.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Kan bara hålla med Mattias hade jag på känn att det kunde gå riktigt bra men PG !!!
Börja man jämföra han med de andra med betydligt mer erfarenhet så skall man ej vara så här snabb i sin debut .....
Han slagit Kosti Katajamäki , Latvala , Galli , Walfridsson , Svedlund , Bäcklund mm
Svedlund ha väl ej haft någon chans mot han idag..
Jag säger det igen han är en av de största talang jag ha sett i skogen men nu verka ochså många i Sverige förstå det ...
Börja man jämföra han med de andra med betydligt mer erfarenhet så skall man ej vara så här snabb i sin debut .....
Han slagit Kosti Katajamäki , Latvala , Galli , Walfridsson , Svedlund , Bäcklund mm
Svedlund ha väl ej haft någon chans mot han idag..
Jag säger det igen han är en av de största talang jag ha sett i skogen men nu verka ochså många i Sverige förstå det ...
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Loix faces uncertain future at Peugeot
Sweden · Peugeot · Freddy Loix · 07/02/2004 10:22:01
Freddy Loix is probably a worried man right now, with some very public questions being asked about his future at Peugeot.
The Belgian is the first to admit that he’s been disappointed by his performance to date – and going off this morning certainly hasn’t helped matters.
But what’s certain is that Freddy will be driving for Peugeot in Mexico – and for at least seven rallies after that. His contract stipulates 10 events, but it doesn’t say anything about which car he will be driving and whether or not he will be nominated for manufacturer points.
“It’s clear that Freddy’s performance at the moment is not at the level of the car,” said Peugeot Sport boss Corrado Provera. “He feels as disappointed about that as we do. But you have to remember that Freddy was employed by us as a third driver. Then the rules changed, which meant that he became our second driver. So he is in a role that was never planned for him.”
Freddy signed for Peugeot shortly after the Rally of Finland last August. At the time, a rule had just come into force stating that a team’s third driver in 2004 must be somebody who has not finished on the podium in the last three years. Freddy fitted the bill perfectly, which is why Peugeot snapped him up. Citroen went for Simon Jean-Joseph as a third driver, but were maybe slightly cleverer by putting a clause in his contract that stated it would only be valid if the rules remained the same.
To cut a long story short, they didn’t. After a remarkable series of u-turns, the regulations ended up as they are now: teams can only score points using two cars, with one driver being permanently nominated and the possibility of switching the other points-scoring driver from rally to rally (as Ford has done in Sweden by bringing in Janne Tuohino).
So the way is clear for Peugeot to replace Freddy if they want to – although they would have a contractual obligation to run him as a third car until he has done 10 events.
“We will be thinking hard between now and Mexico about what to do,” said Corrado. “It’s certain that Freddy will be driving in Mexico, but it’s also clear that we need to find a solution. I don’t know what that solution is, but it’s important for Peugeot to have the maximum opportunity to win the manufacturers’ championship.”
Essentially, Peugeot have three options now. Either they stick with Freddy and try and bring him up to speed, or they replace him with an acknowledged frontrunner. Option three is to replace Freddy only on certain events by using a series of specialists.
Colin McRae is clearly in the frame, and although he has acknowledged some contact with Peugeot, the team themselves are keeping tight-lipped. Or Peugeot could scrap the whole (expensive?) McRae idea and use a mixed bag of drivers instead – maybe including the recently-ousted Harri Rovanpera.
It’s a tough call to make. Corrado faces some sleepless nights...
© Copyright wrc.com
-------------------------------------------------------------------------------------
Kan kanske finnas en öppning för nån av våra svenska hopp.
Sweden · Peugeot · Freddy Loix · 07/02/2004 10:22:01
Freddy Loix is probably a worried man right now, with some very public questions being asked about his future at Peugeot.
The Belgian is the first to admit that he’s been disappointed by his performance to date – and going off this morning certainly hasn’t helped matters.
But what’s certain is that Freddy will be driving for Peugeot in Mexico – and for at least seven rallies after that. His contract stipulates 10 events, but it doesn’t say anything about which car he will be driving and whether or not he will be nominated for manufacturer points.
“It’s clear that Freddy’s performance at the moment is not at the level of the car,” said Peugeot Sport boss Corrado Provera. “He feels as disappointed about that as we do. But you have to remember that Freddy was employed by us as a third driver. Then the rules changed, which meant that he became our second driver. So he is in a role that was never planned for him.”
Freddy signed for Peugeot shortly after the Rally of Finland last August. At the time, a rule had just come into force stating that a team’s third driver in 2004 must be somebody who has not finished on the podium in the last three years. Freddy fitted the bill perfectly, which is why Peugeot snapped him up. Citroen went for Simon Jean-Joseph as a third driver, but were maybe slightly cleverer by putting a clause in his contract that stated it would only be valid if the rules remained the same.
To cut a long story short, they didn’t. After a remarkable series of u-turns, the regulations ended up as they are now: teams can only score points using two cars, with one driver being permanently nominated and the possibility of switching the other points-scoring driver from rally to rally (as Ford has done in Sweden by bringing in Janne Tuohino).
So the way is clear for Peugeot to replace Freddy if they want to – although they would have a contractual obligation to run him as a third car until he has done 10 events.
“We will be thinking hard between now and Mexico about what to do,” said Corrado. “It’s certain that Freddy will be driving in Mexico, but it’s also clear that we need to find a solution. I don’t know what that solution is, but it’s important for Peugeot to have the maximum opportunity to win the manufacturers’ championship.”
Essentially, Peugeot have three options now. Either they stick with Freddy and try and bring him up to speed, or they replace him with an acknowledged frontrunner. Option three is to replace Freddy only on certain events by using a series of specialists.
Colin McRae is clearly in the frame, and although he has acknowledged some contact with Peugeot, the team themselves are keeping tight-lipped. Or Peugeot could scrap the whole (expensive?) McRae idea and use a mixed bag of drivers instead – maybe including the recently-ousted Harri Rovanpera.
It’s a tough call to make. Corrado faces some sleepless nights...
© Copyright wrc.com
-------------------------------------------------------------------------------------
Kan kanske finnas en öppning för nån av våra svenska hopp.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Colin McRae borde ju vara väldigt sugen på att få köra igen och att han är så dyr förstår jag inte? Varför skulle han vara så dyr? Han är ju inte ens längre med. Nu har han sin kanske sista chans att köra i en bra bil igen. Då borde han väl ställa upp för små summor tycker man. Sedan har han ju ett ypperligt utgångsläge då ingen kommer att kräva att han ska vara snabbare än Grönholm utan det räcker om han är en stabil poängplockare.
Harri Rovanperä lär nog ställa upp billigt om dom frågar honom.
För Daniel Carlsson och co gäller det nog att imponera rejält och komma i mål för att kunna få den sitsen. Peugeot vill nog inte ha någon som kör som Rådström.
Det är nästan lite synd om Freddy Loix som knappt hinner börja säsongen innan det snackas om att få bort honom ur stallet.
Harri Rovanperä lär nog ställa upp billigt om dom frågar honom.
För Daniel Carlsson och co gäller det nog att imponera rejält och komma i mål för att kunna få den sitsen. Peugeot vill nog inte ha någon som kör som Rådström.
Det är nästan lite synd om Freddy Loix som knappt hinner börja säsongen innan det snackas om att få bort honom ur stallet.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Ja, det är kanske lite riskabelt att vilja kräva stabila insatser av den surmulne skotten eftersom denne har en förmåga att ta en sväng ut i geografin vid sidan av vägen alltför ofta men ändå… Bättre än Loix borde han ju vara som andreförare.
Märtin borta, då är det bara Loeb kvar att plocka då
Henning Solberg fortsätter att vara snabbare än DC. Henning näste man till att få köra bland dom stora pojkarna?
Märtin borta, då är det bara Loeb kvar att plocka då
Henning Solberg fortsätter att vara snabbare än DC. Henning näste man till att få köra bland dom stora pojkarna?
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Det är väl så att PG impat eller levt upp till förväntningarna som funnits på honom. Men ändå så impar Mattias mer på mig. Trots allt så har PG kört rally de sista åren även om det varit en framhjulsdriven bil mens Mattias har harvat runt på bana. Nu så jagar olika rallyspecialister honom en del är dessutom rätt namnkunniga och nämns som tänkbara WRC-åkare och ingen kommer ikapp. Stecka och Bäcklund är ju nästintill uppvuxna på sträckorna som körs och är erkännt snabba men de räcker inte till.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Svårt att säga men Ekström ha kört 10 tal vinterrallyn med fyrhjulsdrivern bil så han kan en hel om inställningar mm.. medans PG kör med Ekströms fjolårs bil ha endast testat lite före tävlingen ändå kan hålla ett högt tempo.
För mig impar båda stort på mig dessa två är jättetalanger som borde få en chans i WRC bil...
Få väl hoppas att Ekström ta hem DTM titlen så han kan börja med rally.
Tror lite att Daniel få se upp för dessa två...
Men däremot säger jag glöm Svedlund glöm Joge glöm Tobias nationell nivå håller de men internationell nivå tveksam..
För mig impar båda stort på mig dessa två är jättetalanger som borde få en chans i WRC bil...
Få väl hoppas att Ekström ta hem DTM titlen så han kan börja med rally.
Tror lite att Daniel få se upp för dessa två...
Men däremot säger jag glöm Svedlund glöm Joge glöm Tobias nationell nivå håller de men internationell nivå tveksam..
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Walfridsson å Bäcklund är en bra måttstock till Ekström å PG medans Paasonen är svår att bedömma pga PWRC..
Men däremot de bakom Paasonen åker nog på för fullt.
Å Tobias är bara ett år yngre än PG men ha många tävlingsmil bakom sig så det är svårt att bedömma hans framfart i WRC bilen men han kör stabilt.
Men jag skall ge han några chanser till men däremot ha jag totalt avskrivit Svedlund...
Rättså delikat problem å sitta här å ranka bland svenska för 2-3 år sen fanns ingenting...
FIA är ju helt suveräna på att krångla till det med ha två klasser i en klass ...
Men däremot de bakom Paasonen åker nog på för fullt.
Å Tobias är bara ett år yngre än PG men ha många tävlingsmil bakom sig så det är svårt att bedömma hans framfart i WRC bilen men han kör stabilt.
Men jag skall ge han några chanser till men däremot ha jag totalt avskrivit Svedlund...
Rättså delikat problem å sitta här å ranka bland svenska för 2-3 år sen fanns ingenting...
FIA är ju helt suveräna på att krångla till det med ha två klasser i en klass ...
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Tycker att Loeb visade att han var bäst när det gällde. Var inte snabbast på sträckorna utan höll sig på vägen i stället.
Våra grannar i öst plockade fram en ny fortåkare vid namn Tuohino som gjorde sitt jobb med berömm godtjänt. Bland de andra fortåkarna kan man säga "om" så hade både Märtin och Bosse samt i viss mån även Petter kunnat vinna. De svenska hoppen Tobias och Daniel gjorde så gott de kunnde och visade i alla fall att de bitvis kan åka fort och båda har framtiden framför sig.
Bland gruppN åkarna stack både PG och framförallt Mattias upp och visade framfötterna. Tyvär gjorde PG som det känns som han har gjort förut körde av och tappade tid (synd för han körde snabbt). Men Mattias framfart imponerade verkligen. Tycker att det är synd och skam att han skall ruttna bort i någon tysk variant på STCC
Våra grannar i öst plockade fram en ny fortåkare vid namn Tuohino som gjorde sitt jobb med berömm godtjänt. Bland de andra fortåkarna kan man säga "om" så hade både Märtin och Bosse samt i viss mån även Petter kunnat vinna. De svenska hoppen Tobias och Daniel gjorde så gott de kunnde och visade i alla fall att de bitvis kan åka fort och båda har framtiden framför sig.
Bland gruppN åkarna stack både PG och framförallt Mattias upp och visade framfötterna. Tyvär gjorde PG som det känns som han har gjort förut körde av och tappade tid (synd för han körde snabbt). Men Mattias framfart imponerade verkligen. Tycker att det är synd och skam att han skall ruttna bort i någon tysk variant på STCC
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Visst, det stämmer och är rättat. Blev lite fel där .Nisse skrev:Kul om redaktionen som gnäller på okunskap när andra är i farten håller reda lite bättre på resultaten Henning blev väl sexa och inte sjua.
Loeb blir nog farlig för VM-titeln i år.
Kul också att Ekström höll in i mål och satte gubbarna på plats. Trist för PG, men han visade att han kan. Men det syntes att han inte riktigt är van vid 4-hjulsdrift, bakändan gick rätt friskt på hans bil. Mattias körde inte helt bra han heller så han kunder ha tjänat ytterligare tid, men han är ju var vid lite bätter fäste från DTM
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Jag tycker att alla fyra ha gjort bra ifrån sig ....
Daniel körde mycket bra på slutet få han lite mer tid i bilen så bli han nog farlig.
Tobbe körde även han bra mot slutet synd att han åkte av i början , annars så skulle han nog slutat nia efter Daniel.
Ekström ha gjort en jäkla prestation hoppas att vi få se han i en WRC bil nästa års tävling..
PG s Debut i 4wd bil får klart godkänd slå Bäcklund å Walfridsson på flera sträckor lyckades ta två sträckvinster med Ekströms fjolårsbil..
Han slog den lovande junioren Svedlund på de flesta sträckorna förutom då han var av vägen..
Men framförallt å viktigaste ha Ekström å PG fått uppmärksamhet för sin körning.....
Daniel körde mycket bra på slutet få han lite mer tid i bilen så bli han nog farlig.
Tobbe körde även han bra mot slutet synd att han åkte av i början , annars så skulle han nog slutat nia efter Daniel.
Ekström ha gjort en jäkla prestation hoppas att vi få se han i en WRC bil nästa års tävling..
PG s Debut i 4wd bil får klart godkänd slå Bäcklund å Walfridsson på flera sträckor lyckades ta två sträckvinster med Ekströms fjolårsbil..
Han slog den lovande junioren Svedlund på de flesta sträckorna förutom då han var av vägen..
Men framförallt å viktigaste ha Ekström å PG fått uppmärksamhet för sin körning.....