Björn F1 2004?
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tor mar 13, 2003 10:20
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: ons sep 10, 2003 19:48
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Detta inlägget från Örnulf W på f1bb.com bådar ju ganska gott!!
" Vill bara för ordningens skull dementera att Anthony Davidson skulle ha klart med en testsits för BAR nästa år. Det är Anthony själv som gått utt med den informationen. Vi vet från säkra källor att detta helt saknar grund och att det finns mycket goda chanser för Björn att ta en sits som testförare där under nästa år i absolut värsta fall!!"
Notera att det står "i värsta fall"!!!!!!
" Vill bara för ordningens skull dementera att Anthony Davidson skulle ha klart med en testsits för BAR nästa år. Det är Anthony själv som gått utt med den informationen. Vi vet från säkra källor att detta helt saknar grund och att det finns mycket goda chanser för Björn att ta en sits som testförare där under nästa år i absolut värsta fall!!"
Notera att det står "i värsta fall"!!!!!!
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
Med ett sådant uttalande, testsits i BAR i absolut värsta fall, så måste det vara någonting på gång.....någonting stort.....någonting riktigt stort.
Jag hoppas innerligt att det är vad jag tror och önskar att det skall vara!
Jag hoppas innerligt att det är vad jag tror och önskar att det skall vara!
"Det är många som har kommoit hit till silverstone för att få se Union Jack"
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 00:48
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Träsket
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jaguar har ingen ordinarie testförare. De körde i år med två bilar på fredagstesterna varje GP-helg och då var det Webber och Wilson (Pizzonia innan det) som stod för testandet.
Jaguar har inte heller riktigt ekonomi och behov för en heltidstestare - det är det bara toppstallen och de stora stallen som har. Förutom de fyra toppstallen så är det bara BAR och Toyota som har heltidstestare. De andra stallen använder sina racerförare och ibland inhopp från andra förare de har under olika former av kontrakt.
Jaguar har inte heller riktigt ekonomi och behov för en heltidstestare - det är det bara toppstallen och de stora stallen som har. Förutom de fyra toppstallen så är det bara BAR och Toyota som har heltidstestare. De andra stallen använder sina racerförare och ibland inhopp från andra förare de har under olika former av kontrakt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: fre apr 11, 2003 14:21
- Ort: Göteborg, Sverige
Men, jag måste säga att jag tycker det är mäkta förvånande att inte Jaguar har en utpräglad testförare i sitt team. Det är ju ändå Ford som står bakom. Resurserna finns ju.
Om bara Ford/Jaguar inser hur mycket en extra testbil kan göra, så borde de skjuta till de pengar som behövs. Resursmässigt ligger väl ändå Ford, FIAT, Mercedes, BMW, Toyota & Renault i samma liga?
Ok, Jaguar-stallet ÄR ju inte Ford-stallet och en viss distans mellan dem bör tydligen förväntas, men det går ju inte att missa. Ford står bakom å skjuter till pengarna. Låter löjligt att om Jagga ska ha en testförare, så ska han kunna betala för sig. Det stallet om något ska väl kunna betala en talang som sköter jobbet?
Om bara Ford/Jaguar inser hur mycket en extra testbil kan göra, så borde de skjuta till de pengar som behövs. Resursmässigt ligger väl ändå Ford, FIAT, Mercedes, BMW, Toyota & Renault i samma liga?
Ok, Jaguar-stallet ÄR ju inte Ford-stallet och en viss distans mellan dem bör tydligen förväntas, men det går ju inte att missa. Ford står bakom å skjuter till pengarna. Låter löjligt att om Jagga ska ha en testförare, så ska han kunna betala för sig. Det stallet om något ska väl kunna betala en talang som sköter jobbet?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jaguar letar till nästa säsong efter en förare som har med sig sponsorer. Deras budget är kraftigt minskad och Ford har ekonomiska problem samt en dyr WRC-satsning så de skjuter inte till några extra pengar.
Jaguar har också förlorat HP som sponsor till nästa säsong vilket sägs innebära en budgetminskning på uppemot 30-40% om man ska tro ryktena. Ford har sagt att de inte kommer att täcka den luckan utan att stallet själv får se till att få in nya sponsorer och/eller en betalande förare.
Så Jaguar har inte samma resurser som de stora stallen - de har en fabrikssatsning från Ford men den är inte alls lika stor som de andra fabriksstallen har. Jaguar är i grunden fortfarande ett litet stall, det är Stewart-stallet med lite nytt Ford-folk i ledningen.
Jaguar har också visat att de inte riktigt har styrkan att ha två konkurrenskraftiga bilar utan som så ofta i mindre stall eller oerfarna stall så läggs alla resurser och all energi mer på en av bilarna.
Jaguar har också förlorat HP som sponsor till nästa säsong vilket sägs innebära en budgetminskning på uppemot 30-40% om man ska tro ryktena. Ford har sagt att de inte kommer att täcka den luckan utan att stallet själv får se till att få in nya sponsorer och/eller en betalande förare.
Så Jaguar har inte samma resurser som de stora stallen - de har en fabrikssatsning från Ford men den är inte alls lika stor som de andra fabriksstallen har. Jaguar är i grunden fortfarande ett litet stall, det är Stewart-stallet med lite nytt Ford-folk i ledningen.
Jaguar har också visat att de inte riktigt har styrkan att ha två konkurrenskraftiga bilar utan som så ofta i mindre stall eller oerfarna stall så läggs alla resurser och all energi mer på en av bilarna.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det finns exempel på ett toppstall med "obegränsade" resurser som också kör enligt den mallen...LuckyStrike1 skrev:
Jaguar har också visat att de inte riktigt har styrkan att ha två konkurrenskraftiga bilar utan som så ofta i mindre stall eller oerfarna stall så läggs alla resurser och all energi mer på en av bilarna.
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"
Sir Frank uppskattar riktig racing...
Sir Frank uppskattar riktig racing...
-
- Inlägg: 176
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 18:38
Det är väl även så att Ford styrs ifrån USA,där man inte riktigt
har samma syn på F1.Ford satsar väl hellre på amerikanska
motorsporter typ NASCAR.Vad som skulle behövas är nog
ett starkare Ford-Europe,som det var tidigare innan P.A.G och
dom andra divisionerna bildades under 90-talet.
Jaguar behöver en ny Walter Hayes,en ledare med genuint
intresse för F1.
har samma syn på F1.Ford satsar väl hellre på amerikanska
motorsporter typ NASCAR.Vad som skulle behövas är nog
ett starkare Ford-Europe,som det var tidigare innan P.A.G och
dom andra divisionerna bildades under 90-talet.
Jaguar behöver en ny Walter Hayes,en ledare med genuint
intresse för F1.
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Lite nyhetstorka när det gäller Wirdheim och F1 :/ Inget som hört något mer efter Örnulfs inlägg?
Wirdheim håller i alla fall på att göra om sin hemsida www.wirdheim.com
Kan det betyda något kanske?
Wirdheim håller i alla fall på att göra om sin hemsida www.wirdheim.com
Kan det betyda något kanske?
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Med den stora skillnaden att det andra stallet ju sopar hem båda titlarna... år efter år...Marsupilami skrev:Det finns exempel på ett toppstall med "obegränsade" resurser som också kör enligt den mallen...LuckyStrike1 skrev:
Jaguar har också visat att de inte riktigt har styrkan att ha två konkurrenskraftiga bilar utan som så ofta i mindre stall eller oerfarna stall så läggs alla resurser och all energi mer på en av bilarna.
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
Och har dubbelt så mycket km med bilarna än stall nr.2 o 3.EnzoF1 skrev:Med den stora skillnaden att det andra stallet ju sopar hem båda titlarna... år efter år...Marsupilami skrev:Det finns exempel på ett toppstall med "obegränsade" resurser som också kör enligt den mallen...LuckyStrike1 skrev:
Jaguar har också visat att de inte riktigt har styrkan att ha två konkurrenskraftiga bilar utan som så ofta i mindre stall eller oerfarna stall så läggs alla resurser och all energi mer på en av bilarna.
Samt egen bana....
Men ryktena säger att den budgeten inte kommer/kan bibehållas.
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
- Inlägg: 136
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Arvika
Det här är kanske en gammal nyhet för er, men jag läste på Bräcks hemsida att Björn ersätter Kenny i ROC Nations Cup. Spännande att se vad Björn vet om grusåka. Annars kan han ju fråga de andra svenskarna, T. Rickardsson och Daniel Carlsson. De lär ju veta ett och annat om att sladda runt på grus. Heja Sverige!
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: ons sep 10, 2003 19:48
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Lite info från Örnulf himself!
Björns andra testdag blev om möjligt ännu bättre än hans första. Redan under förmiddagspasset var Björn nere på tider bara tre hundradelar från gällande banrekord och i sista passet, efter ca 80 varv satte Björn på ett nytt set däck ett nytt varvrekord på Arizona Motorsports Park med tiden 1.12.15. Jag skrev igår felaktigt att varvrekordet var 1.12.12 och hölls av Oriol Servia vilket tyvärr var fel. Den korrekta tiden alltså inte 1.12.12 utan 1.12.27. Detta innebar att Björn piskade Oriols varvrekord med 1.2 tiondelar vilket får anses som helt ok med tanke på att det för Björn var både en ny bana och en ny bil. Teamet jobbade bra under hela dagen och Björn fick otroligt mycket ”credit” för sin tekniska ”feedback” av sin ingeniör. Det var fantastiskt roligt att se hur alla ställde upp på Björn och det kändes ganska väl att man hade ställt mycket stora förväntningar på Björn och de två tesdagarna med honom. Att Björn sedan lyckades leverera allt man förväntat sig och lite därtill gjorde det hela ännu bättre.
Hälsningar från Phoenix Arizona
Nu hoppas jag att detta topic får fart igen.
WIRDHEIM REGERAR!!!!
/
Björns andra testdag blev om möjligt ännu bättre än hans första. Redan under förmiddagspasset var Björn nere på tider bara tre hundradelar från gällande banrekord och i sista passet, efter ca 80 varv satte Björn på ett nytt set däck ett nytt varvrekord på Arizona Motorsports Park med tiden 1.12.15. Jag skrev igår felaktigt att varvrekordet var 1.12.12 och hölls av Oriol Servia vilket tyvärr var fel. Den korrekta tiden alltså inte 1.12.12 utan 1.12.27. Detta innebar att Björn piskade Oriols varvrekord med 1.2 tiondelar vilket får anses som helt ok med tanke på att det för Björn var både en ny bana och en ny bil. Teamet jobbade bra under hela dagen och Björn fick otroligt mycket ”credit” för sin tekniska ”feedback” av sin ingeniör. Det var fantastiskt roligt att se hur alla ställde upp på Björn och det kändes ganska väl att man hade ställt mycket stora förväntningar på Björn och de två tesdagarna med honom. Att Björn sedan lyckades leverera allt man förväntat sig och lite därtill gjorde det hela ännu bättre.
Hälsningar från Phoenix Arizona
Nu hoppas jag att detta topic får fart igen.
WIRDHEIM REGERAR!!!!
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Kolla in denna!!
http://www.smp.se/artikel_standard.php? ... _section=7
Blir det inget F1 så blir det Patrick racing. Måste kännas surt för Oriol Servia, ha ha ha
http://www.smp.se/artikel_standard.php? ... _section=7
Blir det inget F1 så blir det Patrick racing. Måste kännas surt för Oriol Servia, ha ha ha
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
CART kör på väldigt få ovaler numera - tror det bara är en handfull av banorna som är olika typer av ovalbanor om ens det. Nästa år tror jag det är ännu färre ovalbanor.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Kul att se, när BW får full uppbackning så kör han riktigt fort. Det är bara att hålla med Örnulf:
"- Formel 1 är pengar och politik. Därför var det skönt att tillbringa några dagar i en miljö där sportsliga kvaliteter väger tyngst"
Om CART får ordning på sin orginisation så hoppas jag att BW tar chansen. Det har ju visat sig att det också är en bra väg in i F1.
"- Formel 1 är pengar och politik. Därför var det skönt att tillbringa några dagar i en miljö där sportsliga kvaliteter väger tyngst"
Om CART får ordning på sin orginisation så hoppas jag att BW tar chansen. Det har ju visat sig att det också är en bra väg in i F1.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 00:48
- Ort: Sthlm
Alla Svenskar vet att BW är en snabb och seriös förare, magkänslan säger ändå att det blir inget F1 kontrakt varken i år eller nästa, sen har tåget gått!
Kanske för seriös för att synas tillräckligt mycket, man tar sig inte till F1 längre genom att vara superseriös och snabb, det krävs fm även andra egenskaper som lockar sponsorer etc.
Kanske för seriös för att synas tillräckligt mycket, man tar sig inte till F1 längre genom att vara superseriös och snabb, det krävs fm även andra egenskaper som lockar sponsorer etc.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Kimi då?Är inte han snabb och seriös. Han är ju inte direkt en färgklick i F1-världen, iallafall inte utanför banan, han lyckades iallafall.....Nu har jag lite dålig koll på hans uppbackning av sponsorer, är det någon som vet om han hade fickorna fulla med sig till Sauber??Black Star skrev:Alla Svenskar vet att BW är en snabb och seriös förare, magkänslan säger ändå att det blir inget F1 kontrakt varken i år eller nästa, sen har tåget gått!
Kanske för seriös för att synas tillräckligt mycket, man tar sig inte till F1 längre genom att vara superseriös och snabb, det krävs fm även andra egenskaper som lockar sponsorer etc.
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: sön nov 16, 2003 20:20
manson skrev:Kimi då?Är inte han snabb och seriös. Han är ju inte direkt en färgklick i F1-världen, iallafall inte utanför banan, han lyckades iallafall.....Nu har jag lite dålig koll på hans uppbackning av sponsorer, är det någon som vet om han hade fickorna fulla med sig till Sauber??Black Star skrev:Alla Svenskar vet att BW är en snabb och seriös förare, magkänslan säger ändå att det blir inget F1 kontrakt varken i år eller nästa, sen har tåget gått!
Kanske för seriös för att synas tillräckligt mycket, man tar sig inte till F1 längre genom att vara superseriös och snabb, det krävs fm även andra egenskaper som lockar sponsorer etc.
Såg du Kimis kval på spa föra året??? Ingen färgklick... :wor:
BW och AD till F1!
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Jag skrev att han inte var någon färgklick UTANFÖR BANAN!scuderia ferrari skrev:manson skrev:Kimi då?Är inte han snabb och seriös. Han är ju inte direkt en färgklick i F1-världen, iallafall inte utanför banan, han lyckades iallafall.....Nu har jag lite dålig koll på hans uppbackning av sponsorer, är det någon som vet om han hade fickorna fulla med sig till Sauber??Black Star skrev:Alla Svenskar vet att BW är en snabb och seriös förare, magkänslan säger ändå att det blir inget F1 kontrakt varken i år eller nästa, sen har tåget gått!
Kanske för seriös för att synas tillräckligt mycket, man tar sig inte till F1 längre genom att vara superseriös och snabb, det krävs fm även andra egenskaper som lockar sponsorer etc.
Såg du Kimis kval på spa föra året??? Ingen färgklick...
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tor mar 13, 2003 10:20
manson skrev:Jag skrev att han inte var någon färgklick UTANFÖR BANAN!scuderia ferrari skrev:manson skrev: Kimi då?Är inte han snabb och seriös. Han är ju inte direkt en färgklick i F1-världen, iallafall inte utanför banan, han lyckades iallafall.....Nu har jag lite dålig koll på hans uppbackning av sponsorer, är det någon som vet om han hade fickorna fulla med sig till Sauber??
Såg du Kimis kval på spa föra året??? Ingen färgklick...
Att de inte kan lyssna, han är ingen nyårsraket efter ett race det är ju inte så att det sprudlar om honom .. MEN bakom ratten är det andra bullar .. då får det flesta se upp !!
--------------------------------------------------------
Wirdheim till F1 2004!
Wirdheim till F1 2004!
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Björn hamnar inte på någon testsits (där andre testförare hos BAR verkar vara enda alternativet) utan kör istället i CART, troligen för Patrick Racing eller PK Racing.
Det är mitt tips - ser inget riktigt realistiskt alternativ till det.
Det är mitt tips - ser inget riktigt realistiskt alternativ till det.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tor mar 13, 2003 10:20
LuckyStrike1 skrev:Björn hamnar inte på någon testsits (där andre testförare hos BAR verkar vara enda alternativet) utan kör istället i CART, troligen för Patrick Racing eller PK Racing.
Det är mitt tips - ser inget riktigt realistiskt alternativ till det.
Ja det är en go tanke men jag tror att Björn hittar ngt i F1, kanske Jordan eller Jagga eller kanske som 3dje bil i toppstall ..
--------------------------------------------------------
Wirdheim till F1 2004!
Wirdheim till F1 2004!
-
- Inlägg: 4
- Blev medlem: ons okt 01, 2003 17:12
Tyvärr är det bara att hålla med. Det saknas profiler från Sverige "i de kretsarna".
Att Kimi sitter där han sitter är jag övertygad om att det uteslutande handlar om Keke.
Hade Ronnie Petersson fortfarande varit med oss hade han varit en alldeles strålande ambassdör för svenska förare. Då kanske vi haft en svensk i en F1-sits långt tidigare.
För precis som citat ovan sa handlar dessvärre mycket om politik o pengar, inte det sporstliga som har en betydligt centralare roll i CART o IRL.
Sen att medverkan i de serierna gör att sponsorer från Sverige blir ändå mindre intresserade p.g.a av den extremt dåliga mediatäckningen som nu finns på Kenny.
Sveriges sportjournalister i de flesta forum (TV, tidningar, radio) som finns är under all kritik.
Enda gången man ser en längre intervju eller reportage i exempelvis SVT är när någon olycka hänt!
Kunskapsnivån för de olika klasserna som finns inom denna stora sport är skrämmande dålig.
Och intresset för en sport handlar om medias täckning av sporten, se på alla bollsporter o löpsporter som får utrymme i TV.
För Björn som tävlingsförare är CART säkert det mest logiska steget. Men för hans F1-satsning är det nog dessvärre ett steg i fel riktning.
Att harva runt i en Minardi är nog inget som gynnar honom på något sätt. Oavsett de gamla Arrowschassina som ska användas nästa år.
Förresten vad hände med tester hos Toyota?
Att Kimi sitter där han sitter är jag övertygad om att det uteslutande handlar om Keke.
Hade Ronnie Petersson fortfarande varit med oss hade han varit en alldeles strålande ambassdör för svenska förare. Då kanske vi haft en svensk i en F1-sits långt tidigare.
För precis som citat ovan sa handlar dessvärre mycket om politik o pengar, inte det sporstliga som har en betydligt centralare roll i CART o IRL.
Sen att medverkan i de serierna gör att sponsorer från Sverige blir ändå mindre intresserade p.g.a av den extremt dåliga mediatäckningen som nu finns på Kenny.
Sveriges sportjournalister i de flesta forum (TV, tidningar, radio) som finns är under all kritik.
Enda gången man ser en längre intervju eller reportage i exempelvis SVT är när någon olycka hänt!
Kunskapsnivån för de olika klasserna som finns inom denna stora sport är skrämmande dålig.
Och intresset för en sport handlar om medias täckning av sporten, se på alla bollsporter o löpsporter som får utrymme i TV.
För Björn som tävlingsförare är CART säkert det mest logiska steget. Men för hans F1-satsning är det nog dessvärre ett steg i fel riktning.
Att harva runt i en Minardi är nog inget som gynnar honom på något sätt. Oavsett de gamla Arrowschassina som ska användas nästa år.
Förresten vad hände med tester hos Toyota?
Bollsports-VM på is?
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 00:48
- Ort: Sthlm
Det var en bra analys av läget, jag instämmer i stort sett i allt.
Jag är kanske lite mer liberal i kritiken mot mediernas F1 kompetens, Det är naturligtvis bra om ett intresse skapas utifrån kompetent information men är ändå av underordnad betydelse för att öka intresset för F1 i Sverige. Mediaplats skapar intresse som på sikt ger kompetens genom eget intiativ.
F1 har för lite mediautrymme i Sverige (för att sponsorer skall vara tillräckligt intresserade att investera), detta är det centrala problemet och det tror jag gäller för de flesta motorsporter här, även om det faktiskt blivit de senaste åren.
Tack o hej leverpastej.
Jag är kanske lite mer liberal i kritiken mot mediernas F1 kompetens, Det är naturligtvis bra om ett intresse skapas utifrån kompetent information men är ändå av underordnad betydelse för att öka intresset för F1 i Sverige. Mediaplats skapar intresse som på sikt ger kompetens genom eget intiativ.
F1 har för lite mediautrymme i Sverige (för att sponsorer skall vara tillräckligt intresserade att investera), detta är det centrala problemet och det tror jag gäller för de flesta motorsporter här, även om det faktiskt blivit de senaste åren.
Tack o hej leverpastej.
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Fler än vi som tror det blir CART och Patrick Racing för Björn nästa år...
http://www.grandprix.com/ns/ns12187.html
(artikeln innehåller egentligen inget nytt)
http://www.grandprix.com/ns/ns12187.html
(artikeln innehåller egentligen inget nytt)
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 4
- Blev medlem: ons okt 01, 2003 17:12
Visst är CART en risk. Men hamnar han i ett stall med bra kvaliteter såsom erfarenhet, bra folk, ekonomi etc... Det är nog bättre än att stå utanför formelkörandet.
Förresten läste tidigare prexis att Renault ska låta en finländare (glömt namnet) och ytterligare en köra hos Renault. Kanske är Flavio som han brukar prioriterar sin adepter....
Dessutom kommer Toyota låte flera provköra.
Någon som vet varför inte Björn är med i dessa diskutioner????!
Ställer samma fråga igen, är det ingen som hört något om varför Ove Andersson inte har uttalat sig om att ge Björn en test.
Kan han prova andra förare är det jäkligt märkligt att Påven (Ove) inte ordnar så Björn får en test iaf!!!!
Förresten läste tidigare prexis att Renault ska låta en finländare (glömt namnet) och ytterligare en köra hos Renault. Kanske är Flavio som han brukar prioriterar sin adepter....
Dessutom kommer Toyota låte flera provköra.
Någon som vet varför inte Björn är med i dessa diskutioner????!
Ställer samma fråga igen, är det ingen som hört något om varför Ove Andersson inte har uttalat sig om att ge Björn en test.
Kan han prova andra förare är det jäkligt märkligt att Påven (Ove) inte ordnar så Björn får en test iaf!!!!
Bollsports-VM på is?
-
- Inlägg: 176
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 18:38
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Oven Andersson har alltid sagt att Toyota inte kommer att testa svenska förare bara för att de är svenska. Toyota anser sig väl ha andra förare som är mer intressanta att testa än Björn Wirdheim helt enkelt. Det kan bero på att de redan anser Björn vara snabb och det kan också bero på att de anser att de finns förare som är mer värda att testa för framtiden.
Faktum är dock: Björn har inte varit aktuell för tester hos vare sig Jaguar eller Toyota att döma av den officiella information som finns tillgänglig.
Faktum är dock: Björn har inte varit aktuell för tester hos vare sig Jaguar eller Toyota att döma av den officiella information som finns tillgänglig.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Är det inte två lopp och alltså 40 p kvar att kriga om i Nissan Worldseries V6? Han har ju i alla fall fått storstryk av sin stallkamrat Montagny som har mer än dubbelt så många poäng. Han ligger även efter Karthikeyan som tidvis hade stora problem att slå sin stallkompis Peter Sundberg ifjol. Så Sundberg och Kovalainen är kanske jämnbördiga, men till skillnad ifrån Heikki har Peter kapat åt sig ett par Formelbilstitlar...westerberg skrev:Du menar Heikki Kovalainen förmodar jag. Han slutade trea i Nissan worldseries i år,före namn som Leinders,Sarrazin,Gene&Bernoldi. Det skulle inte förvåna mig om han letar sig in i F1 före Björn.
Kovalainen vann inte FRenault när han körde där, han vann inte F3 och nu vann han inte heller FNissan. Så det kanske vore bättre att kolla efter de som slår honom än att ge honom en F1-plats. Men så länge han är finne och inte svensk så skulle det inte alls förvåna mig heller om han dök upp i F1 snart. Men först skall han kanske förlora i ännu en serie nästa år?
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte