Björn F1 2004?
-
Björn F1 2004?
Björn har tydligen så gott som rott i land en f1styrning till nästa säsong. Detta enligt en snubbe i hans närhet. I mina öron låter det inte helt otroligt.
-
VAd för styrning?
Var någonstans?
Vilken snubbe?
Källa?
Han har inga pengar till en sits hos Jordan eller Minardi och Sauber, BAR och Jaguar väljer mellan andra förare för en racingsits.
Så var skulle det vara någonstans?
Var någonstans?
Vilken snubbe?
Källa?
Han har inga pengar till en sits hos Jordan eller Minardi och Sauber, BAR och Jaguar väljer mellan andra förare för en racingsits.
Så var skulle det vara någonstans?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
-
Måste röra sig om en testplats... Kan inte tänka mig att ett racingkontrakt är klart för nästa år när han bara testat för jordan än så länge. Ja, det skulle vara om han kör för jordan nästa år. Fast jag tror vi får se honom i en testsits.
Fast det skulle vara gött om det var sant. Då har vi både Kimi och Björn att heja fram!
P.s. Var är Jari? Saknar hans inlägg... D.s.
Fast det skulle vara gött om det var sant. Då har vi både Kimi och Björn att heja fram!
P.s. Var är Jari? Saknar hans inlägg... D.s.
-
-
-
-
Fame-Factory?
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
// Hood.
-
-
Silly season i högform..........det vore ju fräckt om Björn kunde tvåla till både Villneuve och "Sato?", när/om han nu får testa för B-A-R...men hur stor e chansen att han kan vara snabbare än Ville, inte så jättestor förmodligen.
Kan det va såhär:
- Honda vill Sato.
(BAR) - Richards vill ha Björn om han är snabb, annars behåller han Ville och i sista hand tar han Sato????
Vad tror ni om det?
Kan det va såhär:
- Honda vill Sato.
(BAR) - Richards vill ha Björn om han är snabb, annars behåller han Ville och i sista hand tar han Sato????
Vad tror ni om det?
-
-
Min källa är lite hemlighetsfull. Jag gick och pressade fram lite info. Det enda som hände var att jag själv blev lite osäker. Idag sa källan att Björn nog inte hade några problem med sponsorer. Det satt tydligen inte i pengar (inom rimliga gränser). Jag börjar misstänka att Björn själv har varit med och bestämt vad det ska "läka" ut för nån info om honom... Källan sa att Björn har kontakt med dom flesta stallen, men det visste man ju redan. Jag ska försöka hitta min källas källa så blir allting mindre förvrängt, om det nu är det??!? Jag vet vart jag skall söka...
-
-
Villeneuve är en aggressiv och rolig förare förare och är en av de få som kan sätta färg på f1 fortfarande med sina kommentarer och förslag.. Det skulle vara synd om han fick lämna f1, men resultaten är ju inget vidare... MEN
Sato har allt som Villeneuve har, drar dessutom in lite pengar till stallet och är en ung pigg nykomling och ingen föredetting. Solklart mitt förslag..
Björns enda fördel är i mina ögon att han är svensk, och att det kan öka intresset i resultatinriktade sverige.. (verkligen patetiskt med supportrar som börjar följa f1 endast därför att en svensk kör).. Ärligt talat, hur många omkörningar gjorde Wirdheim denna säsongen?.. Jag har inte räknat men något enormt antal var det inte, Oftast startade han från första ledet och höll den positionen +/- 1 in i mål.. Duktig - javisst. Säker - javisst. Kan plocka poäng i F1- javisst.. Men rolig och aggressiv- knappast..
Missförstå mig inte, jag ser honom gärna i f1, men inte på bekostnad av f1:s stora profiler.. Håller alla tummar jag har för att Sato kör racebil nästa säsong.. Men givetvis låter jag inte en förare göra eller förstöra mitt intresse för f1.. Som vissa andra.
Sato har allt som Villeneuve har, drar dessutom in lite pengar till stallet och är en ung pigg nykomling och ingen föredetting. Solklart mitt förslag..
Björns enda fördel är i mina ögon att han är svensk, och att det kan öka intresset i resultatinriktade sverige.. (verkligen patetiskt med supportrar som börjar följa f1 endast därför att en svensk kör).. Ärligt talat, hur många omkörningar gjorde Wirdheim denna säsongen?.. Jag har inte räknat men något enormt antal var det inte, Oftast startade han från första ledet och höll den positionen +/- 1 in i mål.. Duktig - javisst. Säker - javisst. Kan plocka poäng i F1- javisst.. Men rolig och aggressiv- knappast..
Missförstå mig inte, jag ser honom gärna i f1, men inte på bekostnad av f1:s stora profiler.. Håller alla tummar jag har för att Sato kör racebil nästa säsong.. Men givetvis låter jag inte en förare göra eller förstöra mitt intresse för f1.. Som vissa andra.
Vad är det för patetiskt med det? Någonstans måste intresset väckas och vad är bättre än en inhemsk förare?frongor skrev:Björns enda fördel är i mina ögon att han är svensk, och att det kan öka intresset i resultatinriktade sverige.. (verkligen patetiskt med supportrar som börjar följa f1 endast därför att en svensk kör)
Vi som började intressera oss för F1 under 70-talet gjorde det antagligen mycket tack vare Ronnie Peterson och jag känner mig inte ett dugg patetisk som F1-fantast
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Klart det vore kul om JV var kvar. Men om alternativen står mellan Sato och Wirdheim, så är ju valet lätt.frongor skrev:Villeneuve är en aggressiv och rolig förare förare och är en av de få som kan sätta färg på f1 fortfarande med sina kommentarer och förslag.. Det skulle vara synd om han fick lämna f1, men resultaten är ju inget vidare... MEN
Att Sato skulle ha allt JV har är väl lite att överdrivet va....!!
Ung o pigg stämmer bättre överrens med Björn än Sato.
Föredetting stämmer bättre överrens med Sato än Björn.
Sen finns ju lite motsägelser i din klagan på få omkörningar......
Om man så gott som alltid startar från de främsta startleden så finns ju faktiskt inte så många att köra om...rent matematiskt alltså.
Sen om jag tror rätt så är det nästan lika svårt att köra om i F3000 som i F1, så vad är problemet....Han vann ju serien vilket är det mesta man kan begära.
Sen måste jag kritisera dig personligen för att du ser ner på nytillkommna intresserade av sporten F1, för att de blivit intresserade pga BW. Den här inställnigen du har, som tror dig vara bättre/duktigare pga av ett längre intresse i F1 är mycket mycket patetiskt.
Det är just detta sambandet idol - intresse som skapar ännu fler Ronnie P, Stefan J, Björn W osv osv, detta är givetvis posistivt.
-
Razor skrev:Vad är det för patetiskt med det? Någonstans måste intresset väckas och vad är bättre än en inhemsk förare?frongor skrev:Björns enda fördel är i mina ögon att han är svensk, och att det kan öka intresset i resultatinriktade sverige.. (verkligen patetiskt med supportrar som börjar följa f1 endast därför att en svensk kör)
Vi som började intressera oss för F1 under 70-talet gjorde det antagligen mycket tack vare Ronnie Peterson och jag känner mig inte ett dugg patetisk som F1-fantast
Håller fullständigt med.
Nu är det väl kanske så, vad vet jag, att frongor har sina sympatier i Japan, och utifrån detta så kanske hans Pro Sato inställning inte så konstig.
Det enda Sato kan bidra med i F1 som inte BW kan i samma utsträckning är väl storleken på penningpungen, men det är väl oxå det enda.
(Dessa pungförare brukar dock inte vara de allra bästa förarna)
-
Sato har till skillnad från Björn en racingsäsong med två poäng bakom sig i F1 samt i år oändligt antal testmil i kroppen.
Så Satos F1-erfarenhet är vida överstigande Björns och dessutom har Sato stort stöd från Honda.
Så Satos F1-erfarenhet är vida överstigande Björns och dessutom har Sato stort stöd från Honda.
-
Sato är väl ändå en av de bättre japanerna som har kört i F1 så inget ont om honom, det var påståendet om att man är patetisk om man börjar intresera sig för F1 bara för att det är en svensk som kör som jag inte gillade...Gonzo skrev:Nu är det väl kanske så, vad vet jag, att frongor har sina sympatier i Japan, och utifrån detta så kanske hans Pro Sato inställning inte så konstig.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Låt mig först klagöra vad som i mina ögon är patetsikt.. Att gilla formel1 pga av en enda enskild förare, idoldyrkan och när idolen slutar eller kör dåligt överge sporten. Det ver väl Gonzo som hade en bra definition på sin signatur nyligen. Det är skillnad på f1-fantaster och fanatiska supportrar till enskilda förare.. Och ja.. de förra är bättre än de senare.
Jag gillar Sato i första hand pga hans aggresiva körning förra året, i andra hand därför att han är en av de mest ödmjuka och vänliga förarna, och i tredje hand därför att han är Japan, och de traditionellt har en stämpel som köpeförare på sig. Dessutom finns det något lockande med underdog-statusen
Jag sa inte att Björn på något sätt är dålig förare, då skulle han inte vunnit f3000 så klart som han gjorde.. Han kanske till och med är en skickligare förare än Sato om vi talar poängplockande och och rent resultatmässigt.. Men varför är ni så inriktade på resultat.. Den största lyckan under hela säsongen 2002 var när Webber tog två poäng i en Minardi.. Han vann inte, men var den sanne vinnaren..
Björn är en mycket kompetent förare, men är lite för analytisk för att göra racen riktigt intressanta (intressanta race är väl det vi eftersträvar).. Flera gånger i f3000 låg han bakom en förare i stort sätt hela loppen utan att göra någon ansats att köra om.. Takuma har öppet sagt att han hellre kör om och riskerar en kollision, kanske ger det färre poäng i längden, men en roligare sport. Jag tycker att alla gamla Alesi-fans skulle backa upp mig , samma körstil och en bidragande personlighet till f1-gänget..
Men visst, Jag ser gärna Björn i f1, just därför att det kan göra fler svenskar intresserade, men de som slutar titta efter Björns karriär, där har vi de patetiska.
Jag gillar Sato i första hand pga hans aggresiva körning förra året, i andra hand därför att han är en av de mest ödmjuka och vänliga förarna, och i tredje hand därför att han är Japan, och de traditionellt har en stämpel som köpeförare på sig. Dessutom finns det något lockande med underdog-statusen
Jag sa inte att Björn på något sätt är dålig förare, då skulle han inte vunnit f3000 så klart som han gjorde.. Han kanske till och med är en skickligare förare än Sato om vi talar poängplockande och och rent resultatmässigt.. Men varför är ni så inriktade på resultat.. Den största lyckan under hela säsongen 2002 var när Webber tog två poäng i en Minardi.. Han vann inte, men var den sanne vinnaren..
Björn är en mycket kompetent förare, men är lite för analytisk för att göra racen riktigt intressanta (intressanta race är väl det vi eftersträvar).. Flera gånger i f3000 låg han bakom en förare i stort sätt hela loppen utan att göra någon ansats att köra om.. Takuma har öppet sagt att han hellre kör om och riskerar en kollision, kanske ger det färre poäng i längden, men en roligare sport. Jag tycker att alla gamla Alesi-fans skulle backa upp mig , samma körstil och en bidragande personlighet till f1-gänget..
Men visst, Jag ser gärna Björn i f1, just därför att det kan göra fler svenskar intresserade, men de som slutar titta efter Björns karriär, där har vi de patetiska.
-
-
Ok, nu förstår ja dig bättre!
Håller med om att ett genuint F1 intresse inte ska stå och falla med BW, men det skulle bara göra det roligare för oss svenskar om han var med.
Och att det naturligtvis är kul när "underdogs" gör en bra körning och tar poäng.
Och på samma sätt, inget ont om Sato som är en skicklig förare och är väl värd en plats i F1, men om man som svensk finge välja så blev det ju BW såklart.
Någon påpekade att Sato har vida överlägsen erfarenhet av F1 till skillnad mot BW, förvisso sant men det är ju inte alltid det som avgör om man får kontraktet eller ej, det finns det massor av exempel på, Kimi är ju ett.
Håller med om att ett genuint F1 intresse inte ska stå och falla med BW, men det skulle bara göra det roligare för oss svenskar om han var med.
Och att det naturligtvis är kul när "underdogs" gör en bra körning och tar poäng.
Och på samma sätt, inget ont om Sato som är en skicklig förare och är väl värd en plats i F1, men om man som svensk finge välja så blev det ju BW såklart.
Någon påpekade att Sato har vida överlägsen erfarenhet av F1 till skillnad mot BW, förvisso sant men det är ju inte alltid det som avgör om man får kontraktet eller ej, det finns det massor av exempel på, Kimi är ju ett.
-
-
-
Jag förstår inte hur Sato fortfarande kan vara aktuell för F1. Han var ju snarare en belastning för Jordan än en tillgång.
Jag minns när Jordan signalerade att deras chassin höll på att ta slut...
Det skulle vara kul att få reda på hur mycket Jordan fick av Honda för att Sato skulle köra för dem och hur många chassin han körde sönder samt vad det kostade.
Sato är nog den absolut sämsta F1-förare jag sett! Farlig för både sig själv och andra.
Det skulle vara kul att få reda på hur mycket Jordan fick av Honda för att Sato skulle köra för dem och hur många chassin han körde sönder samt vad det kostade.
Sato är nog den absolut sämsta F1-förare jag sett! Farlig för både sig själv och andra.
-
För att återgå till Wirdheim så tror jag det är kört för hans del iom det inställda BAR-testet.
Iom att han endast har en enda F1-test i ryggsäcken och dessutom risigt med pengar så tror jag inte det spelar någon roll att han vunnit F3000-titeln med rekordpoäng. Jag tror inte han får nån styrning i F1 iaf.
Möjligtvis en testplats...
Iom att han endast har en enda F1-test i ryggsäcken och dessutom risigt med pengar så tror jag inte det spelar någon roll att han vunnit F3000-titeln med rekordpoäng. Jag tror inte han får nån styrning i F1 iaf.
-
-
Enligt AtlasF1 så är det inte inställt, bara framflyttat till oktober så det är väl bara att hoppas att det blir så också...Hampus skrev:För att återgå till Wirdheim så tror jag det är kört för hans del iom det inställda BAR-testet.
Sato ska inte heller han köra i morgon så det blir bara Villeneuve som testar
Äntligen!
Äntligen!
-
Kimi:Hood skrev:Kimi, ja.
Vad hade han "då" som inte Björn har idag?
Jag har noll koll på "histora" inom F1. Och till historien hör förra årets säsong...
En imponerande säsong i FRenault och mycket bra managers som året innan tagit in Button i F1 gjorde att Kimi fick en plats hos Sauber. Kimis manager, Steve Robertson, har mkt bra kontakter i F1 och övertygade Peter Sauber om att han i Kimi hade en förare som var mycket bättre än Button. Button hade för övrigt året innan gjort succé hos Williams och var då föraren alla snackade om.
När Kimi väl kom in hos Sauber så visade han från början hur bra han var - så bra att McLaren valde att betala Peter Sauber många miljoner samt X antal Mercedes lastbilar för att ta över Kimis kontrakt.
Så Kimi hade innan han kom in i F1 inte så mkt - visst, en imponerande säsong bakom sig i FRenault men det var långt ifrån avgörande. Han hade istället en mkt bra manager som året innan hade visat en bra talang för att hitta bra unga förare. Dessutom en manager som satsade egna pengar för att "köpa" sitsen hos Sauber - Robertson har själv sagt i intervjuer att han har satsat enga pengar i Kimi för att han skulle nå F1 och komma in där. En chansning som nu har visat sig gå hem och säkerligen gett honom många gånger tillbaka på sin investering.
-
Tja, patetisk vet jag inte om jag håller med om, snarare liite mindre F1-intresserade (vilket kanske t.o.m. är lite motsatsen till patetisk?). Någon lite mer självklar förare att hålla på kan ju göra att de med i alla fall lite intresse kan fås att omboka söndagseftermiddagarna. Det är ganska vanliigt i många andra sporter att man åminstone lite grand håller på någon ifrån samma land, annars tror jag t.ex. inte att kvinnlig skidskytte skulle ha tappat så många svenska tittare på senare tid... Så varför inte i F1?frongor skrev: de som slutar titta efter Björns karriär, där har vi de patetiska.
Men visst kan jag hellre titta på t.ex. friidrottsgrenar som inga svenskar är med, bara för att de är intressanta, istället för att sitta och titta på 50 km gång som jag inte tycker är ett piss intressant, trots att det funnits en del bra svenska utövare i den grenen. Frågan är om jag däremot skulle titta på friidrottsprogram om det inte fanns några svenska utövare ö.h.t. - tveksamt.
-
Hade inte Kimi en "shootout" mot Bernoldi också, som var den tilltänkte Sauberchaffisen? Där han väl var bra mycket snabbare trots näst intill noll F1-erfarenhet, utan bara några få FRenault-race i bagaget (han körde ju gokart året innan, -99).
Det Robertson främst satsade pengar i var väl Kimis FRenault-racande, eller? Inte tror jag att han betalade något för Sauber-styrningen, men jag kan ha fel.
Jag har för mig att Button också hade en avgörande test mot Williams ordinarie testförare (Bruno J.?), som gjorde att han fick köra för Williams.
Det Robertson främst satsade pengar i var väl Kimis FRenault-racande, eller? Inte tror jag att han betalade något för Sauber-styrningen, men jag kan ha fel.
Jag har för mig att Button också hade en avgörande test mot Williams ordinarie testförare (Bruno J.?), som gjorde att han fick köra för Williams.
-
-
Jag ber om ursäkt att jag förklarade mig oklart.. Givetvis är en svensk i f1 en anledning till att fler kan få upp ögonen för sporten och att den blir mer rumsren och så vidare..
Sato är en kompetent förare.. Även om det inte är hans resultat som imponerar på mig, utan hans stil.
Sato är en kompetent förare.. Även om det inte är hans resultat som imponerar på mig, utan hans stil.
Äntligen någon som har sett samma sida av Sato som jag. Att han är aggresiv är ju ett understatement som heter duga. Visst är det kul att se lite krascher då och då, men det kanske inte är lika kul för stallägare och de stackars förare som får honom i arslet. Men det är klart, karln skapar ju arbetstilfällen för världens mekanikerHampus skrev:Jag förstår inte hur Sato fortfarande kan vara aktuell för F1. Han var ju snarare en belastning för Jordan än en tillgång.
Vad gäller Wirdheim dök ju en ny möjlighet upp i och med Wurz-ryktet som jag nog nog tror mest på. En testroll i McLaren är ju faktiskt inte omöjlig...kanske....
-
-
-
Vad fåglarna menar du? Jag bryr mig ett enda jota om Björns karriär, men inte mer. Jag har helt andra favoriter. Är jag patetisk då!?frongor skrev:Men visst, Jag ser gärna Björn i f1, just därför att det kan göra fler svenskar intresserade, men de som slutar titta efter Björns karriär, där har vi de patetiska.
-
Då måste jag få fråga, jobbar du på en bilskrot?frongor skrev: Sato är en kompetent förare.. Även om det inte är hans resultat som imponerar på mig, utan hans stil.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
-
Ah, skön tankegång.
Fast jag tror inte McLaren vågar ta in en rookie som förare.
Fast om Wurz inte stannar kvar kan Wirdheim kanske knipa en test-sits. Inte helt fel iom att DC kanske åker ut 2005. Om Wirdheim visat att han har talanger under sitt test-år kanske han får chansen då.
Om inte Montoya lägger beslag på platsen...
Fast jag tror inte McLaren vågar ta in en rookie som förare.
Fast om Wurz inte stannar kvar kan Wirdheim kanske knipa en test-sits. Inte helt fel iom att DC kanske åker ut 2005. Om Wirdheim visat att han har talanger under sitt test-år kanske han får chansen då.
Om inte Montoya lägger beslag på platsen...
-
från planetf1.com
MS tycker inte jordan är så snabba
"I will take this opportunity to have some time out with the children in the USA. We always love going to Disneyland and going visiting on all the rides like a normal family. Dougnut pudge wudge said that we should maybe start up a theme park in Kerpen and call it Schumiland. She said we could have little cars that go round a track very slowly so they don't frighten the children. It's a good idea. I will ask Eddie Jordan if he wants to sell his EJ13s after the season is over."
MS tycker inte jordan är så snabba
"I will take this opportunity to have some time out with the children in the USA. We always love going to Disneyland and going visiting on all the rides like a normal family. Dougnut pudge wudge said that we should maybe start up a theme park in Kerpen and call it Schumiland. She said we could have little cars that go round a track very slowly so they don't frighten the children. It's a good idea. I will ask Eddie Jordan if he wants to sell his EJ13s after the season is over."
-
Det där är alltså från "The Secret Diary Of Michael Schumacher"
Med andra ord hittepå. Inte ens en skitstövel kan vara så taskig.
http://planetf1.com/Features/Fun/story_13035.shtml
/Jan
Med andra ord hittepå. Inte ens en skitstövel kan vara så taskig.
http://planetf1.com/Features/Fun/story_13035.shtml
/Jan
-