Tack Blomman och TV4+

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
SunnyRikard

Tack Blomman och TV4+

Inlägg av SunnyRikard »

Avslutningen på säsongen var bra (hyfsad timing med reklaminslagen) och jag hoppas verkligen att Blomman blir kvar som kommentator. Kan vi nu få lite inslag före och efter loppen så kan det bli riktigt kul att se Formel 1 på TV nästa säsong.
Transalp

Inlägg av Transalp »

Hmm.. Var inte reklamavsnitten lite kortare den här gången?
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Håller med :up: .

/S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tackar Janne :up: Som alltid snyggt jobbat tillsammans med Eje. Jag hoppas TV4 inser att Ringart och gänget bör hålla sig väldigt långt från F1-studion nästa säsong och överlåta den åt proffsen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Tack hörni.....

Jag har sett att en del reaktioner finns angående vad jag tyckte om Schumacher-manövern. Jag måste ändå säga att jag står för vad jag tycker....och reglen är ju att du bara får byta en gång.

Jag tycker oxå att vår säsong har varit hyffsad, svårt att sitta "offtube".

Reklamen var lite kortare idag, som alltid i TV4+, i eftermiddag blir dom lite längre vilket inte gör något eftersom det är bandat.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Totalt sett så har ni gjort ett bra jobb gubbar, och gjort ett ärligt försök att vara opartiska, ser saker inte bara utifrån en synvinkel som är allrådande på detta ställe.

Ni kommer med tankar och funderingar i en bra analyserande mix och har dessutom lite insiderinfo som är intressant.

Så grattis till ett bra jobb!
Användarens profilbild
foppa21

Inlägg av foppa21 »

Jag hoppas då att "Blomman" kommer tillbaka till Canal digitals sändningar nästa år om dom börjar att sända igen för då lär man ta en säsongs biljett på kiosken. Då slipper man all reklam och får tillbaka överblicksbilden den har varit mycket saknad den här säsongen det är mycket man missar utan den.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Jag såg endast lite på tv4 och var inte speciellt imponerad av Blomman. Då var de danska på TV3+ bättre.
"You have 19 laps in which to build up a 25s lead," he told the German - and Schumacher duly obliged. With metronome like regularity he went faster and faster - it was awesome.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jaha, är du kapabel att bedöma sådant? Som inte ens vet vad formelbilar är.
/Jan
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Blomman skrev:Jag tycker oxå att vår säsong har varit hyffsad, svårt att sitta "offtube".
Det kan inte ha varit kul när live-timingen hängde sig. Det var tillräckligt frustrerande när man ska rapportera i efterhand.
Kung Kimi

Inlägg av Kung Kimi »

Blomman skrev:Tack hörni.....

Jag har sett att en del reaktioner finns angående vad jag tyckte om Schumacher-manövern. Jag måste ändå säga att jag står för vad jag tycker....och reglen är ju att du bara får byta en gång.

Jag tycker oxå att vår säsong har varit hyffsad, svårt att sitta "offtube".

Reklamen var lite kortare idag, som alltid i TV4+, i eftermiddag blir dom lite längre vilket inte gör något eftersom det är bandat.
Håller med dig lite där blomman, tack för en go säsong, skippa eje och satsa på en studio Formel1 innan kval och race hade varit ett bra inslag .. vi vill ju se mer av F1 och inte dessa stressade grejjorna som att ni bryter från presskonferanser!
--------------------------------------------------------
Wirdheim till F1 2004!
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Håller med dig lite där blomman, tack för en go säsong, skippa eje och satsa på en studio Formel1 innan kval och race hade varit ett bra inslag
Jag tycker att Eje fyller en viktig funktion, han är ofta väldigt moderat i sina uttalanden och det tror jag att en reporter måste vara för att hålla i längden.

Eje och Blomman kompletterar varandra perfekt, två par ögon ser alltid mer än ett..
Stort tack till er båda för den gångna säsongen.

/S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Slusk skrev:
Håller med dig lite där blomman, tack för en go säsong, skippa eje och satsa på en studio Formel1 innan kval och race hade varit ett bra inslag
Jag tycker att Eje fyller en viktig funktion, han är ofta väldigt moderat i sina uttalanden och det tror jag att en reporter måste vara för att hålla i längden.

Eje och Blomman kompletterar varandra perfekt, två par ögon ser alltid mer än ett..
Stort tack till er båda för den gångna säsongen.

/S
:o Att jag skulle instämma i vad du säger är förvånande för mig o säkert för dig oxå, men du verkar ju greppa det här!
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

Blomman skrev:Jag har sett att en del reaktioner finns angående vad jag tyckte om Schumacher-manövern.
Jag gillade speciellt när du sa något i stil med "jag tycker att sådant beteende borde bestraffas. Men vem är jag?"
PJ

Inlägg av PJ »

Sällar mig till skaran och tackar dig Blomman för en bra säsong som komentator. Saknar dock Kiosken på CD och hoppas att den kommer tillbaks med dig bakom spakarna.
Vad gäller den omdiskuterade manövern mellan Michael och Ralf så slutar man aldrig att förvånas över hur "konsekvent" dommarkåren bedömmer race incidenterna :barf:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Joakim Quensel skrev:
Blomman skrev:Jag har sett att en del reaktioner finns angående vad jag tyckte om Schumacher-manövern.
Jag gillade speciellt när du sa något i stil med "jag tycker att sådant beteende borde bestraffas. Men vem är jag?"
Ha ha, tänkte på den jag me, det lät väldigt lustigt!!!
Jippe

Inlägg av Jippe »

Kan bara instämma, fantastisk bra kombination.
Jag var i Sverige i helgen och hade förmånen att se racet på TV4+, otrolig glädje med Blomman och Eje.

Visserligen är de engagerade här i Norge och skriker/hetsar under loppen, tyvärr så är de inte i närheten av de svenska.

Hoppas kunna bli erbjuden Tv4+ på digitalnätet hos min leverantör om inte allt för länge.
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Tack TV4 plus för en bra säsong :)

Blomman: Har du lite insiderinfo om hur det komer se ut nästa år vad gäller kval och race :quest: Har hört att Fia ska lägga ner fredagskvalet.

Eje och Blomman kompletterar varandra bra. Det är ju bara att tänka tillbaka (med förskräckelse) några år i tiden. Då hade vi Björn Andersson som kommentator. Han kunde inte hålla reda på något. Kanske antal varv och att Ferraris bil var röd. Arthur var skräcken själv. Han är definitionen på en kass kommentator. Kolla själva i Svenska Akademins ordlista.

Blomman stanna!!!! :bang: You rules!!!!
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Ja de 2 är en ovanligt lyckad kombination.

Tillsammans med Blomman blir Eje riktigt bra, sen säger de lite grodor då och då, men det är bara komiskt så länge huvudinnehållet håller klass, vilket det gör.
Joakim Quensel

Freddan skrev: You rules!!!!
Hur var det nu igen man lärde sig böjningen på engelska lektionerna?

I rule
You rule
He/she/it rules
We rule
You rule
They rule
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Joakim Quensel skrev:
På svenskalektionerna lärde man sig dock att det hette engelskalektionerna. ;)
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

AndersF1 skrev:
Joakim Quensel skrev:
Hehehehe...

Inlägg av ANFRAN »

AndersF1 skrev:
Joakim Quensel skrev:
Och så lärde man sig att det hette svensklektionerna. :argh:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

ANFRAN skrev:
AndersF1 skrev:
Joakim Quensel skrev: Hur var det nu igen man lärde sig böjningen på engelska lektionerna?
Och så lärde man sig att det hette svensklektionerna. :argh:
Nej, inte på mina svenskalektioner. :saucy: Tänkte väl att du skulle dyka upp. Den där diskussionen tror jag bestämt vi har haft förut... Lektioner i svenska språket, svenskalektioner, lektioner i hur det är att vara svensk, svensklektioner. ;)
Joakim Quensel

Fan också. När man kommenterar någons språk så får man se till att själv ha torrt under fötterna. Att man aldrig lär sig... :x

Fast å andra sidan, språket förändras kontinuerligt och man kan ju också se det som att det korrekta svenska språket är det som används.

Sökning på Google gav:
"engelska lektionerna" 27 träffar
"engelskalektionerna" 32 träffar
"engelsklektionerna" 67 träffar

OK, min stavning ligger fortfarande sist, men snart är jag förbi!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Joakim Quensel skrev:Fan också. När man kommenterar någons språk så får man se till att själv ha torrt under fötterna. Att man aldrig lär sig... :x

Fast å andra sidan, språket förändras kontinuerligt och man kan ju också se det som att det korrekta svenska språket är det som används.

Sökning på Google gav:
"engelska lektionerna" 27 träffar
"engelskalektionerna" 32 träffar
"engelsklektionerna" 67 träffar

OK, min stavning ligger fortfarande sist, men snart är jag förbi!
Varför i överhuvudtaget diskutera detta här?

Glöm ej att det finns många som faktiskt har stora problem med att stava som de inte rår för själva, ska de aldrig våga skriva här?

Och Joakim, använd inte Google som rättstavningshjälp det finns bättre varianter, http://www.nada.kth.se/~viggo/stava/
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:
Joakim Quensel skrev:
Om nu JQ inte menade att lektionerna var engelska... jag hade t.ex. amerikanska lektioner första året på KTH...

inte lätt det där...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gonzo skrev:Glöm ej att det finns många som faktiskt har stora problem med att stava som de inte rår för själva, ska de aldrig våga skriva här?
Han sa upp sig på egen begäran...
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

:smash:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, de var faktiskt amerikanska... från MIT

Förresesten så hade jag Viggo, som har gjort stavningskontrollen du länkade till, som lärare på KTH...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Ja, de var faktiskt amerikanska... från MIT

Förresesten så hade jag Viggo, som har gjort stavningskontrollen du länkade till, som lärare på KTH...
Gamle Hal ja... skickade ett mail till honom med min uppskattning och han svarade och tackade... underskrivet /Hal ;) lätt miljöskadad kille antar jag...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Båda de där gökarna är nog ganska rejält miljöskadade...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

------->Joakim Quensel: I will respond to your answer by saying:

Sit on this :finger: and rotate

:bang:
-Red Bull Racing
Joakim Quensel

:hug:
MagnusH

Inlägg av MagnusH »

Vet inte, men för att försöka driva topicen lite ontopic igen, tack för en kanonsäsong! Och det var bra kört på 12timmars :up: Tyckte dock Saaben verkade lite hoppig i bakvagnen ;)
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Tackar....

Din iaktagelse från Mantorp är nog alldeles riktig, tyvärr var ju bakaxeln krokig när det var dags för mej att åka men jag fick beskedet att inget kunde gå sönder och for iväg. Att bilen hoppade när jag körde berodde nog mest på föraren inte på bilen, jo lite kanske. Men det var väldigt kul.

JB
MagnusH

Inlägg av MagnusH »

Förstår att det var kul, såg ut att vara väldigt kul också! Kan till ditt försvar säga att det hoppade även efter förarbytet :)

Ska sluta smöra nu ;) Hoppas på en lika bra säsong 2004 (kanske SLC också?)
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det var ju skönt o höra att det inte bara var när jag körde...

Jag får väl säja som dom stora killarna; Förhandlingar pågår med ett team i SLC men inget är klart..

JB