LuckyStrike1 skrev:Alla juryer är en samling tyckare utan undantag med subjektiva bedömningar.
Själv gillar jag juryomröstningar och tittar gärna på Oscarsgalan, Melodifestivalen och andra evenmang som kultureliten fnyser åt.
Alla beslut en jury tar i ex Am rättgångsysytemet är antagligen subjektiva i någon mån, men utgångspunkten måste vara att de är objektiva så långt det bara går...så enkelt är det...men givetvis en helt annan sak.
Gör som ni vill.........det är ointressant vad ni tycker, liknar mest en suspekt liten herrklubb med likasinnade!
Ska du likna en motorsporthemsidas omröstning om några racingförare vid det amerikanska rättsystemet är jag rädd att du tar ditt F1-intresse på alldeles för stort allvar
Sen tror jag inte du tycker det är så ointressant med vad vi tycker eftersom du har förvånande många åsikter och synpunkter på det
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:Ska du likna en motorsporthemsidas omröstning om några racingförare vid det amerikanska rättsystemet är jag rädd att du tar ditt F1-intresse på alldeles för stort allvar
Sen tror jag inte du tycker det är så ointressant med vad vi tycker eftersom du har förvånande många åsikter och synpunkter på det
Du e lika nollad som alltid, du gör alltid likadant, när inte dina argument räcker till så fabricerar du något...duktigt, dessutom är du helt ute o cyklar för liknelsen har inget med mitt F1 intresse att göra, det var en jämförelse med er jury , men det kanske oxå var svårt att förstå!
Läs det fetstilta!
"Alla beslut en jury tar i ex Am rättgångsysytemet är antagligen subjektiva i någon mån, men utgångspunkten måste vara att de är objektiva så långt det bara går...så enkelt är det...men givetvis en helt annan sak"
Svårt att läsa raden ovan?
Din kommentar är därmed överflödig
Om din tolkning är att jag är intresserad av eran herrklubbs (jurys) utslag så får du gärna tro det....
Såg att du ändrat din signatur, undrar varför
Senast redigerad av Gonzo den lör okt 11, 2003 13:05, redigerad totalt 1 gång.
Jag tror faktiskt att det blir Kimi Räikkönen genom göra det han måste....
vinna i Japan och Michael Schumacher åker av banan eller kommer på 9:e platsen eller sämre. Kan ju vara en önskedröm men jag fick den där mag-kännslan av att det sker något oväntat.
Tjafs om era signaturer får ni gärna fortsätta med men antingen i en topic på klotterplanket eller allra helst via Privata meddelanden, en utmärkt funktion jag kan rekommendera för sådana diskussioner.
Jag tar bort inläggen.
Tack.
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Jag hade ju tungslickarsmilisen framme så det var inget påhopp... min käre Lucy Assfucked (eller vad bröderna Antic brukade kalla dig...)
LuckyStrike1 skrev:Jag röstade inte ut Schumacher den gången det begav sig - det var det andra stollar som gjorde. För mig var inte Kimi helgens stjärna, utan det var Schumacher. Dessutom tycker jag det är märkligt att Schumacher är utröstad eftersom jag inte tycker han har varit så dålig. Men som alla juryer bygger Forza-juryn på juryns samlade majoritet.
Så far inte fram med dina förutfattade meningar om du inte har täckning för dem käre tifoso
Så inga påhopp byggda på förutfattade meningar tack, jag tycker inte jag har förtjänat dem för jag har ju varit lite av en skummilover i år. Hoppas att han vinner titeln istället för Kimi nu på söndag nu när min kära Montoya klantat sig bort från den striden.
Tror för övrigt att jag tippade Schumacher som WDC och Williams som WCC tidigare i den här topicen så jag ser ju ut att kunna få hem allting. Nig för min kompetens
Jo men Kimi blev ju tagen till nåder och det är konstigt att inte Schumi blev det...
Detta spelar självklart ingen roll men det visar på en viss opartiskhet... det hade ju inte varit nåt problem om ni inte tagit in Kimi igen... jag fattar fortfarande inte varför... är man utröstad så är man... men det ska väl gälla alla, oavsett om det är Kimi, MS eller (Gud förbjude här på Forza) JPM
AndersF1 skrev:
EnzoF1 skrev:Det är alltså enligt Forza-juryn en större prestation att ha pole och komma tvåa än att starta sjua och vinna överlägset...
Tänka sig att denn bulle kallas för SLP... jag hajjar ingenting...
Kimi togs tillbaka från sin uteslutning men en uppryckning som Maestro gjort de senaste loppen betyder ingenting...
Hmm...
Misstänker att käre redaktören LS1 haft mer än ett finger med i spelet här...
Lite svårt att rösta på [Schumacher] eftersom han var utröstad i ett tidigare lopp (då han för övrigt var riktigt usel efter sina förutsättningar). Nådeloppet inträffade endast en gång och då var inte Schumi utröstad, så han kunde inte tas till nåder. Om det är konstigt att Schumi blivit utröstad med tanke på hans VM-placering så är det väl ännu konstigare att Kimi blivit det, eftersom han ändå får anses ha bra mycket sämre förutsättningar och ändå är inom slagläge för titeln i sista loppet. Men bedömningen är ju för de enskilda loppen och då har båda varit lite skakiga vid olika tillfällen, relativt vad man borde kunna kräva.
EnzoF1 skrev:Jo men Kimi blev ju tagen till nåder och det är konstigt att inte Schumi blev det...
Detta spelar självklart ingen roll men det visar på en viss opartiskhet... det hade ju inte varit nåt problem om ni inte tagit in Kimi igen... jag fattar fortfarande inte varför... är man utröstad så är man... men det ska väl gälla alla, oavsett om det är Kimi, MS eller (Gud förbjude här på Forza) JPM
Enligt reglerna var det en återröstning av utslagna förare i år. Schumacher var inte utröstad vid det tillfället.
För övrigt undrar jag om du som hedersordförande kan ge mig ett medlemsskap i Schumilover-klubben. Inte en enda gång i år har jag röstat ut Schumacher vad jag kan komma ihåg och jag hoppas att han tar titeln istället för Kimi på söndag. Hur mycket mer Skummilover kan man egentligen bli?
Gonzo skrev:
Du behöver inte försvara era ståndpunkter, det var ju bara ett skämt....det där om jämförelsen med tennisen.
Det var inget försvar, det var en förklaring, eftersom du med tanke på din kommentar om Schmis säsong inte verkade ha fattat att bedömningen enbart gäller de enskilda loppen och inte säsongen.
Får för övrigt hålla med Lucy om att det var väldigt vad mycket tid och besvär du lägger ned på nåt som inte intresserar dig...
LuckyStrike1 skrev: Inte en enda gång i år har jag röstat ut Schumacher vad jag kan komma ihåg och jag hoppas att han tar titeln istället för Kimi på söndag. Hur mycket mer Skummilover kan man egentligen bli?
Däremot kan man ju undra vilket mirakel Kimi skulle prestera innan du röstade på honom som loppets stjärna...
Du måste nog bryta på skånska, ha en måne på skallen och stava allt med dubbla konsonanter för att slå det, ja...
/E
LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:Jo men Kimi blev ju tagen till nåder och det är konstigt att inte Schumi blev det...
Enligt reglerna var det en återröstning av utslagna förare i år. Schumacher var inte utröstad vid det tillfället.
För övrigt undrar jag om du som hedersordförande kan ge mig ett medlemsskap i Schumilover-klubben. Inte en enda gång i år har jag röstat ut Schumacher vad jag kan komma ihåg och jag hoppas att han tar titeln istället för Kimi på söndag. Hur mycket mer Skummilover kan man egentligen bli?
LuckyStrike1 skrev: Inte en enda gång i år har jag röstat ut Schumacher vad jag kan komma ihåg och jag hoppas att han tar titeln istället för Kimi på söndag. Hur mycket mer Skummilover kan man egentligen bli?
Däremot kan man ju undra vilket mirakel Kimi skulle prestera innan du röstade på honom som loppets stjärna...
Kanske, men nog är det en större prestation av HHF att komma trea än av Kimi att komma tvåa...
Återigen, hur mycket pengar är ni skyldiga JAri egentligen???
Flyga till månen minst om inte mer
Verstappens prestation på Indy är klart underskattad.
Ska vi säga att jag därmed är godtagen som en hedersmedlem i Skummiloverklubben då?
EnzoF1 skrev:Du måste nog bryta på skånska, ha en måne på skallen och stava allt med dubbla konsonanter för att slå det, ja...
/E
LuckyStrike1 skrev:Enligt reglerna var det en återröstning av utslagna förare i år. Schumacher var inte utröstad vid det tillfället.
Flest pallplatser 2003:
1 Kimi Räikkönen 10
2 Juan Pablo Montoya 9
3 Michael Schumacher 8
4 Rubens Barrichello 8
5 Fernando Alonso 4
6 David Coulthard 3
7 Ralf Schumacher 3
8 Heinz-Harald Frentzen 1
9 Giancarlo Fisichella 1
10 Jarno Trulli 1
Kimis var alltså den jämnaste föraren 2003.
Stor skillnad till Coulthard också..pga att teamet satsat mer på Kimi eller pga att han e bättre förare?
Alfa skrev:Flest pallplatser 2003:
1 Kimi Räikkönen 10
2 Juan Pablo Montoya 9
3 Michael Schumacher 8
4 Rubens Barrichello 8
5 Fernando Alonso 4
6 David Coulthard 3
7 Ralf Schumacher 3
9 Giancarlo Fisichella 1
10 Jarno Trulli 1
Jo det förklarar oxå det faktum att han blev totaltvå, fantastiskt med tanke på att han bara vann ett lopp.
1 Kimi Räikkönen 10
2 Juan Pablo Montoya 9
3 Michael Schumacher 8
4 Rubens Barrichello 8
5 Fernando Alonso 4
6 David Coulthard 3
7 Ralf Schumacher 3
9 Giancarlo Fisichella 1
10 Jarno Trulli 1
Stor skillnad till Coulthard också..pga att teamet satsat mer på Kimi eller pga att han e bättre förare?
Av Schumacher 8 pallplatser så var 6 av dem segrar. Det visar att Schumachers säsong hade lite av en "allt eller inget" karaktär över sig. Antingen vann han eller så var han ingenstans - ojämn men segerrikast. Intressant att se både Kimi och JPM så jämna i år tycker jag - båda har tagit ytterligare ett steg framåt i år och radat pallplatser och jämna körningar varje lopp. Om man tittar på de två och också ser på Alonsos fyra pallplatser i en Renault så ser det faktiskt väldigt kul ut för framtiden med tre sådana förare i varsitt toppstall.
Rubens har också imponerat - han har flera gånger i år sett ut som Ferraris naturliga ledare istället för Schumacher. Han har verkligen tagit sig i kragen och också klivit fram.
Besvikelserna är väl Coulthard och Ralf - bara tre pallplatser för DC varav en seger och trejdeplatsen idag. Av Ralfs tre pallplatser är två segrar så det är lite av "allt eller inget" över hans säsong också. Båda förarna har ju också haft sina respektive problem med nya kvalsystemet - Ralf i början av året och Coulthard under egentligen hela året. Jag tycker båda två sänkte sina marknadsvärden ganska mycket i år.
Panis fortsatte att fegköra, undrar om han ska klaga över att han blev omkörd igen av MS.
Jag ska ge er lite rätt ang MS ful-manöver på RS, tänker då på omkörningsförsöket på långrakan, den var inte snygg, rent idiotisk faktiskt, men troligtvis i enlighet med regelboken!
Men ändå är det lättare att kritisera FIA för att de utdömde straff för JPM i förra loppet, än att de inte gjorde det denna gång för MS.
Men man ska inte lura sig å tro att FIA skulle kompensations utdela straff som många verkar tro!
Läste att Montoya var glad att inte förlora en titelkamp på detta viset med en DNF...
Senast redigerad av Gonzo den sön okt 12, 2003 15:32, redigerad totalt 1 gång.
Vi kanske ska fråga om hur det går för George Wanker Bush i hans letande efter massförstörelsevapen i Irak också, skulle vara intressant att höra din synpunkt på det också
minardi skrev:Vi kanske ska fråga om hur det går för George Wanker Bush i hans letande efter massförstörelsevapen i Irak också, skulle vara intressant att höra din synpunkt på det också
Liiiiite O:T men ändå.
Har aldrig hört talas om George Wanker Bush, men det låter som en diskution som inte hör hemma här på F1 forumet.
Men om du vill veta vem som blir världsmästare i F1 nästa år så hjälper jag gärna till.
Han hade en uppgraderad fjolårsbil och MÅSTE haft sämre förutsättning äv de andra. Han tog i i slutloppen och ville verkligen vinna VM och var bra nära.
Sen kan jag tycka att om inte JPM blir utröstad i forza-juryn nu efter 2 resultatmässigt bedrövliga lopp så är det veto som gäller....
Att det skall ta sån lång tid till 2004 säsongen börjar..
/
Senast redigerad av LOL den mån okt 13, 2003 14:20, redigerad totalt 1 gång.
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Det beror ju på hur man ser det, Verstappen har t.ex. inga pallplatser och det är väl ganska jämnt...
1 Kimi Räikkönen 10
2 Juan Pablo Montoya 9
3 Michael Schumacher 8
4 Rubens Barrichello 8
5 Fernando Alonso 4
6 David Coulthard 3
7 Ralf Schumacher 3
9 Giancarlo Fisichella 1
10 Jarno Trulli 1