Världsmästare

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:Alla juryer är en samling tyckare utan undantag med subjektiva bedömningar.

Själv gillar jag juryomröstningar och tittar gärna på Oscarsgalan, Melodifestivalen och andra evenmang som kultureliten fnyser åt.
Alla beslut en jury tar i ex Am rättgångsysytemet är antagligen subjektiva i någon mån, men utgångspunkten måste vara att de är objektiva så långt det bara går...så enkelt är det...men givetvis en helt annan sak.

Gör som ni vill.........det är ointressant vad ni tycker, liknar mest en suspekt liten herrklubb med likasinnade!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ska du likna en motorsporthemsidas omröstning om några racingförare vid det amerikanska rättsystemet är jag rädd att du tar ditt F1-intresse på alldeles för stort allvar :lol:

Sen tror jag inte du tycker det är så ointressant med vad vi tycker eftersom du har förvånande många åsikter och synpunkter på det :lol: :lol:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:Ska du likna en motorsporthemsidas omröstning om några racingförare vid det amerikanska rättsystemet är jag rädd att du tar ditt F1-intresse på alldeles för stort allvar :lol:

Sen tror jag inte du tycker det är så ointressant med vad vi tycker eftersom du har förvånande många åsikter och synpunkter på det :lol: :lol:
Du e lika nollad som alltid, du gör alltid likadant, när inte dina argument räcker till så fabricerar du något...duktigt, dessutom är du helt ute o cyklar för liknelsen har inget med mitt F1 intresse att göra, det var en jämförelse med er jury , men det kanske oxå var svårt att förstå! :crazy:

Läs det fetstilta!

"Alla beslut en jury tar i ex Am rättgångsysytemet är antagligen subjektiva i någon mån, men utgångspunkten måste vara att de är objektiva så långt det bara går...så enkelt är det...men givetvis en helt annan sak"

Svårt att läsa raden ovan?

Din kommentar är därmed överflödig :zz:

Om din tolkning är att jag är intresserad av eran herrklubbs (jurys) utslag så får du gärna tro det....

Såg att du ändrat din signatur, undrar varför :lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av Gonzo den lör okt 11, 2003 13:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Med tanke på Schumacherfantasternas kommentarer om Forzajuryn..läs reglerna innan ni klagar.. ho ho ho
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Jag tror faktiskt att det blir Kimi Räikkönen genom göra det han måste....
vinna i Japan och Michael Schumacher åker av banan eller kommer på 9:e platsen eller sämre. Kan ju vara en önskedröm men jag fick den där mag-kännslan av att det sker något oväntat.
Zeke

Inlägg av Zeke »

Jag har en magkänsla att det blir som vanligt. Äsch, vaf*n, man kan ju lika gärna gratulera redan nu: Grattis Michael och grattis alla tifosos! :up:

//Zeke
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tjafs om era signaturer får ni gärna fortsätta med men antingen i en topic på klotterplanket eller allra helst via Privata meddelanden, en utmärkt funktion jag kan rekommendera för sådana diskussioner.

Jag tar bort inläggen.

Tack.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

TACK!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag hade ju tungslickarsmilisen framme så det var inget påhopp... min käre Lucy Assfucked (eller vad bröderna Antic brukade kalla dig...)

LuckyStrike1 skrev:Jag röstade inte ut Schumacher den gången det begav sig - det var det andra stollar som gjorde. För mig var inte Kimi helgens stjärna, utan det var Schumacher. Dessutom tycker jag det är märkligt att Schumacher är utröstad eftersom jag inte tycker han har varit så dålig. Men som alla juryer bygger Forza-juryn på juryns samlade majoritet.

Så far inte fram med dina förutfattade meningar om du inte har täckning för dem käre tifoso ;)

Så inga påhopp byggda på förutfattade meningar tack, jag tycker inte jag har förtjänat dem för jag har ju varit lite av en skummilover i år. Hoppas att han vinner titeln istället för Kimi nu på söndag nu när min kära Montoya klantat sig bort från den striden.

Tror för övrigt att jag tippade Schumacher som WDC och Williams som WCC tidigare i den här topicen så jag ser ju ut att kunna få hem allting. Nig för min kompetens ;)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jo men Kimi blev ju tagen till nåder och det är konstigt att inte Schumi blev det...

Detta spelar självklart ingen roll men det visar på en viss opartiskhet... det hade ju inte varit nåt problem om ni inte tagit in Kimi igen... jag fattar fortfarande inte varför... är man utröstad så är man... men det ska väl gälla alla, oavsett om det är Kimi, MS eller (Gud förbjude här på Forza) JPM ;)
AndersF1 skrev:
EnzoF1 skrev:Det är alltså enligt Forza-juryn en större prestation att ha pole och komma tvåa än att starta sjua och vinna överlägset...

Tänka sig att denn bulle kallas för SLP... jag hajjar ingenting...

Kimi togs tillbaka från sin uteslutning men en uppryckning som Maestro gjort de senaste loppen betyder ingenting...

Hmm... :roll:

Misstänker att käre redaktören LS1 haft mer än ett finger med i spelet här... :P
Lite svårt att rösta på [Schumacher] eftersom han var utröstad i ett tidigare lopp (då han för övrigt var riktigt usel efter sina förutsättningar). Nådeloppet inträffade endast en gång och då var inte Schumi utröstad, så han kunde inte tas till nåder. Om det är konstigt att Schumi blivit utröstad med tanke på hans VM-placering så är det väl ännu konstigare att Kimi blivit det, eftersom han ändå får anses ha bra mycket sämre förutsättningar och ändå är inom slagläge för titeln i sista loppet. Men bedömningen är ju för de enskilda loppen och då har båda varit lite skakiga vid olika tillfällen, relativt vad man borde kunna kräva.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cheever skrev:Lol
Det gäller liksom att se formatet och är en förare utröstad så är han liksom.
Om det inte är Kimi så klart...

Man kan nästan tro att Jari har en tumme med här...

Hur mycket pengar är du egentligen skydlig honom Chevan???
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:Jag hade ju tungslickarsmilisen framme så det var inget påhopp... min käre Lucy Assfucked (eller vad bröderna Antic brukade kalla dig...)
Det känns skrämmande på något sätt att få den smileyn från dig ...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:Jo men Kimi blev ju tagen till nåder och det är konstigt att inte Schumi blev det...

Detta spelar självklart ingen roll men det visar på en viss opartiskhet... det hade ju inte varit nåt problem om ni inte tagit in Kimi igen... jag fattar fortfarande inte varför... är man utröstad så är man... men det ska väl gälla alla, oavsett om det är Kimi, MS eller (Gud förbjude här på Forza) JPM ;)
Enligt reglerna var det en återröstning av utslagna förare i år. Schumacher var inte utröstad vid det tillfället.

För övrigt undrar jag om du som hedersordförande kan ge mig ett medlemsskap i Schumilover-klubben. Inte en enda gång i år har jag röstat ut Schumacher vad jag kan komma ihåg och jag hoppas att han tar titeln istället för Kimi på söndag. Hur mycket mer Skummilover kan man egentligen bli?

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Gonzo skrev: Du behöver inte försvara era ståndpunkter, det var ju bara ett skämt....det där om jämförelsen med tennisen.
Det var inget försvar, det var en förklaring, eftersom du med tanke på din kommentar om Schmis säsong inte verkade ha fattat att bedömningen enbart gäller de enskilda loppen och inte säsongen.

Får för övrigt hålla med Lucy om att det var väldigt vad mycket tid och besvär du lägger ned på nåt som inte intresserar dig... :P
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev: Inte en enda gång i år har jag röstat ut Schumacher vad jag kan komma ihåg och jag hoppas att han tar titeln istället för Kimi på söndag. Hur mycket mer Skummilover kan man egentligen bli?
Däremot kan man ju undra vilket mirakel Kimi skulle prestera innan du röstade på honom som loppets stjärna...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:Jag hade ju tungslickarsmilisen framme så det var inget påhopp... min käre Lucy Assfucked (eller vad bröderna Antic brukade kalla dig...)
Skräckblandad förtjusning med ett stänk förväntan kanske...

:hump:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Du måste nog bryta på skånska, ha en måne på skallen och stava allt med dubbla konsonanter för att slå det, ja... ;)

/E
LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:Jo men Kimi blev ju tagen till nåder och det är konstigt att inte Schumi blev det...

Enligt reglerna var det en återröstning av utslagna förare i år. Schumacher var inte utröstad vid det tillfället.

För övrigt undrar jag om du som hedersordförande kan ge mig ett medlemsskap i Schumilover-klubben. Inte en enda gång i år har jag röstat ut Schumacher vad jag kan komma ihåg och jag hoppas att han tar titeln istället för Kimi på söndag. Hur mycket mer Skummilover kan man egentligen bli?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev: Inte en enda gång i år har jag röstat ut Schumacher vad jag kan komma ihåg och jag hoppas att han tar titeln istället för Kimi på söndag. Hur mycket mer Skummilover kan man egentligen bli?
Däremot kan man ju undra vilket mirakel Kimi skulle prestera innan du röstade på honom som loppets stjärna...
Kanske, men nog är det en större prestation av HHF att komma trea än av Kimi att komma tvåa...

Återigen, hur mycket pengar är ni skyldiga JAri egentligen???
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:
Flyga till månen minst om inte mer ;)

Verstappens prestation på Indy är klart underskattad.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ska vi säga att jag därmed är godtagen som en hedersmedlem i Skummiloverklubben då?

EnzoF1 skrev:Du måste nog bryta på skånska, ha en måne på skallen och stava allt med dubbla konsonanter för att slå det, ja... ;)

/E
LuckyStrike1 skrev:Enligt reglerna var det en återröstning av utslagna förare i år. Schumacher var inte utröstad vid det tillfället.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Skräckkänslan kan jag sträcka mig till ;)

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

EnzoF1 skrev:
Kanske, men nog är det en större prestation av HHF att komma trea än av Kimi att komma tvåa...
Nja, med de regndäcken och flyt vid depåstoppen så är det tveksamt, men vilket fall som helst så var HHF redan utröstad.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:Skräckkänslan kan jag sträcka mig till ;)

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev: Det känns skrämmande på något sätt att få den smileyn från dig ...

Lucy, det är bra att du rensar bort när folk skräpar ned här på Forza F1 forum, men hur vore det att rensa efter dig själv!!!! :smash: :smash:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

AndersF1 skrev:Däremot kan man ju undra vilket mirakel Kimi skulle prestera innan du röstade på honom som loppets stjärna...
De behövs inga mirakel Anders, Kimi gjorde en mycket bra prestation i Indy.

Och nu i Japan oxå.

Kimi måste utses till den odiskutabla tvåan, inte så kul som han själv nämde, han blir nog titelaspirant på allvar nästa säsong!

Mina åsikter betyder inte att de är anti någon annan förare, jag försöker vara motvikt till alla enögda fanatiker.
Alfa

Inlägg av Alfa »

Flest pallplatser 2003:
1 Kimi Räikkönen 10
2 Juan Pablo Montoya 9
3 Michael Schumacher 8
4 Rubens Barrichello 8
5 Fernando Alonso 4
6 David Coulthard 3
7 Ralf Schumacher 3
8 Heinz-Harald Frentzen 1
9 Giancarlo Fisichella 1
10 Jarno Trulli 1

Kimis var alltså den jämnaste föraren 2003.
Stor skillnad till Coulthard också..pga att teamet satsat mer på Kimi eller pga att han e bättre förare?
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Alfa skrev:Flest pallplatser 2003:
1 Kimi Räikkönen 10
2 Juan Pablo Montoya 9
3 Michael Schumacher 8
4 Rubens Barrichello 8
5 Fernando Alonso 4
6 David Coulthard 3
7 Ralf Schumacher 3
9 Giancarlo Fisichella 1
10 Jarno Trulli 1

Jo det förklarar oxå det faktum att han blev totaltvå, fantastiskt med tanke på att han bara vann ett lopp.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

1 Kimi Räikkönen 10
2 Juan Pablo Montoya 9
3 Michael Schumacher 8
4 Rubens Barrichello 8
5 Fernando Alonso 4
6 David Coulthard 3
7 Ralf Schumacher 3
9 Giancarlo Fisichella 1
10 Jarno Trulli 1

Stor skillnad till Coulthard också..pga att teamet satsat mer på Kimi eller pga att han e bättre förare?
Av Schumacher 8 pallplatser så var 6 av dem segrar. Det visar att Schumachers säsong hade lite av en "allt eller inget" karaktär över sig. Antingen vann han eller så var han ingenstans - ojämn men segerrikast. Intressant att se både Kimi och JPM så jämna i år tycker jag - båda har tagit ytterligare ett steg framåt i år och radat pallplatser och jämna körningar varje lopp. Om man tittar på de två och också ser på Alonsos fyra pallplatser i en Renault så ser det faktiskt väldigt kul ut för framtiden med tre sådana förare i varsitt toppstall.

Rubens har också imponerat - han har flera gånger i år sett ut som Ferraris naturliga ledare istället för Schumacher. Han har verkligen tagit sig i kragen och också klivit fram.

Besvikelserna är väl Coulthard och Ralf - bara tre pallplatser för DC varav en seger och trejdeplatsen idag. Av Ralfs tre pallplatser är två segrar så det är lite av "allt eller inget" över hans säsong också. Båda förarna har ju också haft sina respektive problem med nya kvalsystemet - Ralf i början av året och Coulthard under egentligen hela året. Jag tycker båda två sänkte sina marknadsvärden ganska mycket i år.

Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Men man måste vara imponerad av att Kimi både utklassar DC och slåss om titeln trots att han inte kört formelbilar innan F1.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Formel Renault är väl ändå Formelbilar?

Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Jag menade en hel säsong
Användarens profilbild
foppa21

Inlägg av foppa21 »

Han har ju kört F1 flera år nu fattar inte vad du vill ha sagt? Och när han körde för sauber så var han ju inte snabbare än Heidfelt
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bernie skrev:Jag menade en hel säsong
Han körde en hel säsong i Formel Renault - vann mästerskapet i England.

Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Panis fortsatte att fegköra, undrar om han ska klaga över att han blev omkörd igen av MS.

Jag ska ge er lite rätt ang MS ful-manöver på RS, tänker då på omkörningsförsöket på långrakan, den var inte snygg, rent idiotisk faktiskt, men troligtvis i enlighet med regelboken!

Men ändå är det lättare att kritisera FIA för att de utdömde straff för JPM i förra loppet, än att de inte gjorde det denna gång för MS.

Men man ska inte lura sig å tro att FIA skulle kompensations utdela straff som många verkar tro!

Läste att Montoya var glad att inte förlora en titelkamp på detta viset med en DNF...
Senast redigerad av Gonzo den sön okt 12, 2003 15:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Vad skönt det känns att alltid ha rätt :saucy:

Vill ni veta hur det går nästa år så är det bara att fråga mig..OK?
minardi

Inlägg av minardi »

Vi kanske ska fråga om hur det går för George Wanker Bush i hans letande efter massförstörelsevapen i Irak också, skulle vara intressant att höra din synpunkt på det också :roll:

Liiiiite O:T men ändå.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

minardi skrev:Vi kanske ska fråga om hur det går för George Wanker Bush i hans letande efter massförstörelsevapen i Irak också, skulle vara intressant att höra din synpunkt på det också :roll:

Liiiiite O:T men ändå.
Har aldrig hört talas om George Wanker Bush, men det låter som en diskution som inte hör hemma här på F1 forumet.

Men om du vill veta vem som blir världsmästare i F1 nästa år så hjälper jag gärna till.
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Årets chaffis: Kimi R.

Han hade en uppgraderad fjolårsbil och MÅSTE haft sämre förutsättning äv de andra. Han tog i i slutloppen och ville verkligen vinna VM och var bra nära.

Sen kan jag tycka att om inte JPM blir utröstad i forza-juryn nu efter 2 resultatmässigt bedrövliga lopp så är det veto som gäller....

Att det skall ta sån lång tid till 2004 säsongen börjar..

/ :D
Senast redigerad av LOL den mån okt 13, 2003 14:20, redigerad totalt 1 gång.
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det beror ju på hur man ser det, Verstappen har t.ex. inga pallplatser och det är väl ganska jämnt...
1 Kimi Räikkönen 10
2 Juan Pablo Montoya 9
3 Michael Schumacher 8
4 Rubens Barrichello 8
5 Fernando Alonso 4
6 David Coulthard 3
7 Ralf Schumacher 3
9 Giancarlo Fisichella 1
10 Jarno Trulli 1

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

EnzoF1 skrev:
Cheever skrev:Lol
Det gäller liksom att se formatet och är en förare utröstad så är han liksom.
Om det inte är Kimi så klart...

Man kan nästan tro att Jari har en tumme med här...

Hur mycket pengar är du egentligen skydlig honom Chevan???
Jag visste att det var för mycket begärt att du skulle förstå förutsättningarna ;)
I was misled and that is the way it went