Exakt !Crazy F1 skrev:
Svaret är enkelt......Killen har förmågan att kämpa sig igenom även svåra lägen och det gör honom till den bästa genom tiderna.
Tydligen inte.El Scorcho skrev:
OK..men du kanske fattade vad jag menade med början av säsongen.
Nja, det finns väl en del som tyder på att det "kan" ha varit så (Obs KAN) men idag så fanns det iaf inga dåliga nerver, så jag väljer att bedöma honom efter vad han presterar idag, inte hur det gått förrAndersF1 skrev:Historiskt verkar ju inte MS ha nerverna riktigt i styr när det gäller allt eller inget, så ett avgörande på Suzuka är nog inte vad han önskar. Visserligen gick det med domarnas hjälp vägen ändå -94, men inte -97 och -98, så han behöver nog känna att han har minst ett race som backup för att hålla de lite klena nerverna i styr.
Tja, tre ggr har han väl kämpat om titeln i sista loppet och det har väl inte gått så jättebra de gångerna när det gäller att hålla nerverna i styr, så 100% skakiga nerver beror väl knappast på att han kämpat om titeln m[nga ggr, det är väl snarare en bekräftelse.Bernie skrev:Det där snacket att MS inte har nerver håller jag ej med om. Det beror ju på att han kämpat om titeln så många gånger dvs varje år från 1994 (undantag 96). Klart det händer "incidenter" då!
Jaja det var då det och det är din o en del andras analys.AndersF1 skrev:Tja, tre ggr har han väl kämpat om titeln i sista loppet och det har väl inte gått så jättebra de gångerna när det gäller att hålla nerverna i styr, så 100% skakiga nerver beror väl knappast på att han kämpat om titeln m[nga ggr, det är väl snarare en bekräftelse.Bernie skrev:Det där snacket att MS inte har nerver håller jag ej med om. Det beror ju på att han kämpat om titeln så många gånger dvs varje år från 1994 (undantag 96). Klart det händer "incidenter" då!
Oj, det lät uppgivet Cuscino, har du redan givit upp.....Cuscino skrev:Självklart tar MS hem titeln. Skulle det se kärvt ut efter USA så kan han ju alltid be FIA om hjälp...Gonzo skrev: Nu skulle jag säga att det är klar fördel M.Schumacher, vi får väl se hur det ser ut efter USA.
Tja, under förra veckans tester på Monza kunde Ferrari ägna sig åt vidareutveckling medan Michelinstallen fick inrikta sig på att testa omdesignade däck. Det var väl en hyfsad hjälp, eller hur?Gonzo skrev:Det kan väl inte vara så att du anser att det var pga Michelins nya snabba däck som gjorde att Michael vann, eller hur menar du att FIA skulle ha hjälpt honom?
Ja fast rapporterna från flera Michelinskodda stall påstår ju att det nya däcket var snabbare än det gamla, kan man bli mer nöjd? Ingen har väl klagat på de nya va?Cuscino skrev:Tja, under förra veckans tester på Monza kunde Ferrari ägna sig åt vidareutveckling medan Michelinstallen fick inrikta sig på att testa omdesignade däck. Det var väl en hyfsad hjälp, eller hur?Gonzo skrev:Det kan väl inte vara så att du anser att det var pga Michelins nya snabba däck som gjorde att Michael vann, eller hur menar du att FIA skulle ha hjälpt honom?

Är inget MS-fan men håller med till 100%, nog är det lustigt allt. Att han tagit poäng i alla tävlingar utom 1 ger tydligen inte någon cred, inte ens 6 vunna lopp, ett snitt på bättre än var 3:dje tävling heller.EnzoF1 skrev:Det är alltså enligt Forza-juryn en större prestation att ha pole och komma tvåa än att starta sjua och vinna överlägset...
Tänka sig att denn bulle kallas för SLP... jag hajjar ingenting...
Kimi togs tillbaka från sin uteslutning men en uppryckning som Maestro gjort de senaste loppen betyder ingenting...
Hmm...![]()
Misstänker att käre redaktören LS1 haft mer än ett finger med i spelet här...

Lite svårt att rösta på [Schumacher] eftersom han var utröstad i ett tidigare lopp (då han för övrigt var riktigt usel efter sina förutsättningar). Nådeloppet inträffade endast en gång och då var inte Schumi utröstad, så han kunde inte tas till nåder. Om det är konstigt att Schumi blivit utröstad med tanke på hans VM-placering så är det väl ännu konstigare att Kimi blivit det, eftersom han ändå får anses ha bra mycket sämre förutsättningar och ändå är inom slagläge för titeln i sista loppet. Men bedömningen är ju för de enskilda loppen och då har båda varit lite skakiga vid olika tillfällen, relativt vad man borde kunna kräva.EnzoF1 skrev:Det är alltså enligt Forza-juryn en större prestation att ha pole och komma tvåa än att starta sjua och vinna överlägset...
Tänka sig att denn bulle kallas för SLP... jag hajjar ingenting...
Kimi togs tillbaka från sin uteslutning men en uppryckning som Maestro gjort de senaste loppen betyder ingenting...
Hmm...![]()
Misstänker att käre redaktören LS1 haft mer än ett finger med i spelet här...
LOL skrev: Är inget MS-fan men håller med till 100%, nog är det lustigt allt. Att han tagit poäng i alla tävlingar utom 1 ger tydligen inte någon cred, inte ens 6 vunna lopp, ett snitt på bättre än var 3:dje tävling heller.
Om nu MS vinner i Japan så BÖR han tas tillbaka och göras till både helgens och årets stjärna, allt annat är bara pinsamt i ett sådant läge.
Vidare så det väl JÄTTETUR att Monty var immun annars borde han farit ut så det sjöng om det.
*Hör en röst som säger: "vi är opartiska i vår bedömning"*
Jag vill bara....
/
Aj aj, inte kritisera för mycket......du kan trampa på deras heder, de är ju trots allt experter....hmm!, men jag håller med dig iaf, vilka jury regler som nu än må finnas...så är det bara ett bevis på att man misslyckats om blivande världsmästare är utröstad. Ändra reglerna!LOL skrev: Är inget MS-fan men håller med till 100%, nog är det lustigt allt. Att han tagit poäng i alla tävlingar utom 1 ger tydligen inte någon cred, inte ens 6 vunna lopp, ett snitt på bättre än var 3:dje tävling heller.
Om nu MS vinner i Japan så BÖR han tas tillbaka och göras till både helgens och årets stjärna, allt annat är bara pinsamt i ett sådant läge.
Vidare så det väl JÄTTETUR att Monty var immun annars borde han farit ut så det sjöng om det.
*Hör en röst som säger: "vi är opartiska i vår bedömning"*
Jag vill bara....
/
1: Juryn är ett nytt format för i år och det är ju lite trist och förutsägbart om den som blir världsmästare även vinner Forza-juryn. Det är därför vi gör en egen subjektiv bedömning, det är det som är grejen.Aj aj, inte kritisera för mycket......du kan trampa på deras heder, de är ju trots allt experter....hmm!, men jag håller med dig iaf, vilka jury regler som nu än må finnas...så är det bara ett bevis på att man misslyckats om blivande världsmästare är utröstad. Ändra reglerna!
2: Kritisera gärna, det behövs alltid konstruktiv kritik för att bli bättre.De senaste säsongerna har Forza Motorsport bedömt F1-förarna utifrån deras egna förutsättningar. Så gör vi även i år. Forzajuryn, som består av fem medlemmar ur vår redaktion, kommer efter varje GP-helg att enas om två utmärkelser.

SUBJEKTIV = personlig, partisk; färgad, ensidig, osaklig, vinkladCheever skrev: 1: Juryn är ett nytt format för i år och det är ju lite trist och förutsägbart om den som blir världsmästare även vinner Forza-juryn. Det är därför vi gör en egen SUBJEKTIV bedömning, det är det som är grejen.
Haha, nä vi har ju juryn just för att vi ska få göra personliga, partiska, ensidiga, vinklade och egna bedömningar. Osaklig går jag inte med påLOL skrev:SUBJEKTIV = personlig, partisk; färgad, ensidig, osaklig, vinklad
Testa att göra en OBJEKTIV bedömning istället...
/

Bra argumenterat och formulerat. ....egentligen jäkligt bra.AndersF1 skrev:Det var då tusan vad känslig ni(LOL+Gonzo) verkar vara, det är kanske tur att inte ni sätter er i en position där ni kan utsättas för kritik. Finns det någon lag som säger att Red. måste hålla med om er kritik? Det är naturligtvis fritt fram att komma med kritik och dessutom kul att det diskuteras så alla inte bara rycker på axlarna, men ni måste ju även kunna acceptera att redaktionsmedlemmarna inte håller med om er kritik utan att ni blir tvärsura.
Om man vill ha en objektiv bedömning av vilket paket som lyckats bäst hittills i år så finns VM-tabellen. Vad skulle det vara för roligt med att återge den i en omröstning? Eftersom ni verkar kräva att världsmästaren skall vinna även juryns gunst så antar jag att tvåan, skall bli tvåa, etc.. Varför skall det då finnas någon omröstning ö.h.t., om enbart resultatet skall styra?
Det har jag väl gjort, jag reggade mig ju på detta forum eller?AndersF1 skrev:Det var då tusan vad känslig ni(LOL+Gonzo) verkar vara, det är kanske tur att inte ni sätter er i en position där ni kan utsättas för kritik.
Nej det finns ingen lag, men då LS1 skrev:AndersF1 skrev: Finns det någon lag som säger att Red. måste hålla med om er kritik? Det är naturligtvis fritt fram att komma med kritik och dessutom kul att det diskuteras så alla inte bara rycker på axlarna, men ni måste ju även kunna acceptera att redaktionsmedlemmarna inte håller med om er kritik utan att ni blir tvärsura.
Nja, jag skulle även tycka att även inte Kimi vann VM-titeln skulle kunna bli en värdig erövrare av titeln bäste förare 2003. Man behöver väl inte bara ha resultatet som bas, men man skall väl heller inte bara titta på förutsättningarna heller. Då blir det ju i detta fall omöjligt för en ferrariförare att vara kvar i erat system p.g.a. deras överlägsenhet förra året.AndersF1 skrev: Om man vill ha en objektiv bedömning av vilket paket som lyckats bäst hittills i år så finns VM-tabellen. Vad skulle det vara för roligt med att återge den i en omröstning? Eftersom ni verkar kräva att världsmästaren skall vinna även juryns gunst så antar jag att tvåan, skall bli tvåa, etc.. Varför skall det då finnas någon omröstning ö.h.t., om enbart resultatet skall styra?
Om t.ex Björn WirdheimANFRAN skrev:Hur kan en objektiv bedömning av en förares prestationer se ut?
Bara när han av Forza-juryn blivit utsedd till helgens stjärna loppet innan. Samma regel för alla förare vilket många förare har haft nytta av i år.Sami skrev:Montoya är alltid imun på Forza.
Det i fett tycker inte jag är hundraprocentigt objektivt utan laddat med personliga värderingar och åsikter. Att betygsätta förare på ett objektivt sätt blir nästan som att skriva en forskningsrapport. För att vara fullständigt objektiv måste man till exempel veta hur bra Kimi Räikkönens bil fungerade i jämförelse med Michael Schumachers, om man nu ska jämföra dem båda i texten.LOL skrev:Om t.ex Björn WirdheimANFRAN skrev:Hur kan en objektiv bedömning av en förares prestationer se ut?
Objektiv bedömning:
Han är framstående i F3000 och har gjort en enastående prestation där år 2003, förhoppningsvis får han en sits i F1 år 2004 för att där kunna mogna och känna på "mellanrummet" mellan de olika klasserna och kan förhoppningsvis göra alla svenskar glada 2005 eller 2006 i något konkurrenskraftigt team.
Hallå, Anders kan inte tala för LOL men varför skulle jag vara sur?AndersF1 skrev:Det var då tusan vad känslig ni(LOL+Gonzo) verkar vara, det är kanske tur att inte ni sätter er i en position där ni kan utsättas för kritik. Finns det någon lag som säger att Red. måste hålla med om er kritik? Det är naturligtvis fritt fram att komma med kritik och dessutom kul att det diskuteras så alla inte bara rycker på axlarna, men ni måste ju även kunna acceptera att redaktionsmedlemmarna inte håller med om er kritik utan att ni blir tvärsura.
Om man vill ha en objektiv bedömning av vilket paket som lyckats bäst hittills i år så finns VM-tabellen. Vad skulle det vara för roligt med att återge den i en omröstning? Eftersom ni verkar kräva att världsmästaren skall vinna även juryns gunst så antar jag att tvåan, skall bli tvåa, etc.. Varför skall det då finnas någon omröstning ö.h.t., om enbart resultatet skall styra?
Kanske har man tagit intryck från tennisen, där du måste försvara rankingpoängen från föregående års turneringarna annars tappar du poäng. Dvs säsongen innan hänger ihop med nuvarande.Sami skrev:Det är inte märkligare än att dom tycker han inte har gjort det bästa jobbet. Med bästa bilen och en given underhuggare till stallkamrat, borde han ha briljerat mer
Du behöver inte försvara era ståndpunkter, det var ju bara ett skämt....det där om jämförelsen med tennisen.AndersF1 skrev:Utröstningarna är inga säsongsbetraktelser utan enbart lopp för lopp. Så det är alltså Schumis prestation i Ungern som ni, som inte håller med, inte tycker var speciellt dåligt, efter hans förutsättningar. Likadant Kimis efter nåt lopp med pissigt kval och krasch i loppet, eller när det nu var han åkte ut. Dessutom är det ju även avhängigt vilka fler som är dåliga i det aktuella loppet. Med lite tur kan man klara sig om någon annan var ännu sämre, eller om man råkade vara en stjärna i förra loppet.