Björn F1 2004?
-
- Inlägg: 776
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Sverige
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tor mar 13, 2003 10:20
Hehe tror inte att eddie hade velat se vår logga på hjälmen.. han hade fått flashbacks från rättegångenmanson skrev:Nja nu råkar det vara så att en viss röd bil är tapetserad med loggan ifråga....urk....med andra ord är jag en hedning som inte hejar på "rätt" team!!
--------------------------------------------------------
Wirdheim till F1 2004!
Wirdheim till F1 2004!
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jahapp. det var tydligen Tele2:
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=3849&dept=F1
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=3849&dept=F1
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Jag vet inte om ni sett den här:
http://www.autosport.com/featuresitem.asp?id=24813&s=5
Jag gillade det här svaret på frågan:
Q: Are you interested in racing in Champcars?
"I wouldn't mind going to the USA to race in CART, but as I've said before the priority is F1 of course.
/Jan
http://www.autosport.com/featuresitem.asp?id=24813&s=5
Jag gillade det här svaret på frågan:
Q: Are you interested in racing in Champcars?
"I wouldn't mind going to the USA to race in CART, but as I've said before the priority is F1 of course.
/Jan
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Är det någon som har några intressanta nyheter om Björn Wirdheim? Jag har inte hängt med riktigt senaste tiden, men det börjar se ganska trångt ut med platser till 2004?
BAR verkar ju vara upptaget då..med andra ord är BAR ett stall utan ambitioner att höja sig till en högre nivå..ifall man hyr Sato då gör man sitt val.
Jordan? Han verkar ju mest vara på dekis Eddie och i desperat behov av betalande förare. Annars är det ju en möjlighet..ta något år där och visa talang för att jobba sig uppåt.
Jaguar då? Ska Wilson vara kvar?
Annars verkar ju mycket vara sig likt till nästa år..2005 däremot blir det väl rejäla omkastningar? Gäller att vara med i snacket då.
BAR verkar ju vara upptaget då..med andra ord är BAR ett stall utan ambitioner att höja sig till en högre nivå..ifall man hyr Sato då gör man sitt val.
Jordan? Han verkar ju mest vara på dekis Eddie och i desperat behov av betalande förare. Annars är det ju en möjlighet..ta något år där och visa talang för att jobba sig uppåt.
Jaguar då? Ska Wilson vara kvar?
Annars verkar ju mycket vara sig likt till nästa år..2005 däremot blir det väl rejäla omkastningar? Gäller att vara med i snacket då.
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
Jag repeterar min asikt fran en tidigare post. Om Schumacher vinner WDC pa sondag sa kommer han med stor sannolikhet att lagga av nar han ar pa topp. Ferrari lar nog inte se Barrichello som forsteforare nar han har spelat andrefiol i x antal ar, oavsett hur bra tavlingsforare han ma vara.
M.a.o sa lar Ferrari ha en plats ledig nasta ar och det ar ganska sjalvklart att varken arbetsgivaren eller arbetstagaren sager nagonting om att ga skilda vagar innan sasongen ar slut och masterskapet ar vunnet.
Det skulle inte farvana mig om Wirdheim redan har blivit kontaktad av Ferrari om ett ev. test.
M.a.o sa lar Ferrari ha en plats ledig nasta ar och det ar ganska sjalvklart att varken arbetsgivaren eller arbetstagaren sager nagonting om att ga skilda vagar innan sasongen ar slut och masterskapet ar vunnet.
Det skulle inte farvana mig om Wirdheim redan har blivit kontaktad av Ferrari om ett ev. test.
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
Jag tror inte du skal hoppas på det för den sakens skull. Det är väldigt orealistiskt att schumi slutar efter denna säsongen.
Tror att schumi vinner (och det är ju ingen högoddsare direkt) och att han fortsätter på det kontrakt han skrivigt på.
Att BW skulle gå direkt till Ferrari utan att ha någon som helst erfarenhet är lite troligt.
Massa och GF är väl de två troligaste, det var längesedan det Italienska teamet hade en Italiensk pilot och folket är nog sugna på det. Tror inte det är utan orsak att Massa och GF kör för "juniorstallet till Ferarri" (Sauber ) nästa år.
Sen om Barri eller Schumi skal ersättas först vet man ju inte, men troligt är nog ändå kontraktstiden ut för Schumi.
Personligen tror jag på Massa i 2005 istället för Barri, även om han är brasse då. Fast många skulle nog få tårar i ögonen om GF fick chansen en säsong.
Tror att schumi vinner (och det är ju ingen högoddsare direkt) och att han fortsätter på det kontrakt han skrivigt på.
Att BW skulle gå direkt till Ferrari utan att ha någon som helst erfarenhet är lite troligt.
Massa och GF är väl de två troligaste, det var längesedan det Italienska teamet hade en Italiensk pilot och folket är nog sugna på det. Tror inte det är utan orsak att Massa och GF kör för "juniorstallet till Ferarri" (Sauber ) nästa år.
Sen om Barri eller Schumi skal ersättas först vet man ju inte, men troligt är nog ändå kontraktstiden ut för Schumi.
Personligen tror jag på Massa i 2005 istället för Barri, även om han är brasse då. Fast många skulle nog få tårar i ögonen om GF fick chansen en säsong.
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
Bopper, McLaren har Raikkonen som 'forsteforare' och Coulthard som vapendragare. Ingen av de tva lar val bytas ut.
Vafor skulle Schumacher stanna ett ar till och forsoka vinna WDC en sjunde gang? Med vinst pa sondagen sa har han ju redan slagit alla rekord och blivit den mest framgangsrikaste foraren genom tiderna. Han har dessutom vid flera tillfallen indikerat att han vill sluta pa topp. Jag tror inte han kommer ha motivation nog att tavla en sasong till. Anledningen till att detta inte har diskuterats ar helt enkelt att man gor det pa ett 'snyggt satt'.
Ok, med Massa och Fisichella kan man se det sa har. Vem av dem ersatter Barichello 2005 som andrefiol till Wirdheim?
Vafor skulle Schumacher stanna ett ar till och forsoka vinna WDC en sjunde gang? Med vinst pa sondagen sa har han ju redan slagit alla rekord och blivit den mest framgangsrikaste foraren genom tiderna. Han har dessutom vid flera tillfallen indikerat att han vill sluta pa topp. Jag tror inte han kommer ha motivation nog att tavla en sasong till. Anledningen till att detta inte har diskuterats ar helt enkelt att man gor det pa ett 'snyggt satt'.
Ok, med Massa och Fisichella kan man se det sa har. Vem av dem ersatter Barichello 2005 som andrefiol till Wirdheim?
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
Ok, jag vet, det ar lite onsketankande av mig. Det enda morka molnet pa himlen ar att Ferrari ALLTID har satsat pa sakra kort. Schumacher var beprovad, likasa Barrichello. Irvine var val ingen nyborjare heller. Dessutom sa har stallet av tradition vantat med teknikutveckling och latit andra stall vara forst, bara for att senare ta till sig tekniken och finslipa den.
Sakrare kort som ersattare till Schumacher skulle vara Alonso eller Raikkonen, men de blir ju lite svara att fa.
Sebastian Bourdais kanske? Han har ju gjort bra ifran sig i CART.
Sakrare kort som ersattare till Schumacher skulle vara Alonso eller Raikkonen, men de blir ju lite svara att fa.
Sebastian Bourdais kanske? Han har ju gjort bra ifran sig i CART.
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Bourdais är ju skitbra! Jag har hört på omvägar att han inte pallar press, men det märks inte mycket av det i CART. Blev lite förvånad att inte Renault skrev med honom istf. Franck Montagny.Granis skrev: Sebastian Bourdais kanske? Han har ju gjort bra ifran sig i CART.
En annan kille är Sam Hornish jr I IRL Indycar, men undrar ju hur han skulle vara i en "riktig" bil. För han är ju rent av överjävlig!
/Jan
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Självklart ska ingen ovalbaneförare till F1, det säger ju sig självt. Men jag är mycket nyfiken på om han är lika bra på att svänga höger.
Angående pressen i CART så vet jag inte hur mycket du känner till om CART eller bara slentrian-bashar för att du endast gillar F1. No Offense, men jag vet hur det här forumet fungerar. Enögdheten är mer än ett symptom här. Är du drabbad måste jag fråga innan vi drar igång ett resonemang?
/Jan
Angående pressen i CART så vet jag inte hur mycket du känner till om CART eller bara slentrian-bashar för att du endast gillar F1. No Offense, men jag vet hur det här forumet fungerar. Enögdheten är mer än ett symptom här. Är du drabbad måste jag fråga innan vi drar igång ett resonemang?
/Jan
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
OK, du är med. Hoppas du har SpeedTV
Om man följt Bourdais så första intrycket av honom var ju att han är snabb, men ovan vi "paketet". Krachade ofta. Att bromsa en CART vid rätt tidpunkt på en smal och ojämn stadsbana lär man sig inte i en svinblink. Men ju mer han kört desto jämnare och stöddigare har han visat sig. I synnerhet på Road America då han var fly förbannad över att han inte fick rejsa i regnet.
/Jan
Om man följt Bourdais så första intrycket av honom var ju att han är snabb, men ovan vi "paketet". Krachade ofta. Att bromsa en CART vid rätt tidpunkt på en smal och ojämn stadsbana lär man sig inte i en svinblink. Men ju mer han kört desto jämnare och stöddigare har han visat sig. I synnerhet på Road America då han var fly förbannad över att han inte fick rejsa i regnet.
/Jan
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
Tyvarr har jag ju inte det eftersom jag ar 'en fattig student'. En polare bandar loppen at mig. Japans GP hamnar dock ratt eftersom det blir 01:00. Lagom att forfesta till.
Jag instammer i asikten om Bourdais. Det ar inte helt enkelt att vara snabb fran borjan pa ojamna stadsbanor.
Att Hornish jr. har kartingbakgrund var inget jag visste om. Dock har han kort i IRL ett par ar och hunnit 'vanja av sig'.
Jag instammer i asikten om Bourdais. Det ar inte helt enkelt att vara snabb fran borjan pa ojamna stadsbanor.
Att Hornish jr. har kartingbakgrund var inget jag visste om. Dock har han kort i IRL ett par ar och hunnit 'vanja av sig'.
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
Forresten angaende Wirdheim. Varfor skulle tva stall, Jordan och BAR, bara vara mattligt intresserade av Wirdheim. Jag menar, han fick kora <10 varv i Satos stol pa Mugello. Dessutom testade han en tankad Jordan i ett par varv pa Indianapolis. Ar inte dominanten an F3000 (borjar lata som Nico just nu) vard lite mer? Blir han erbjuden en sits sa kan det val inte vara sa svart att springa upp till ett storre svenskt foretag och tigga pengar. Scania t.ex. sponsrar ju redan Jordan.
Vet pirayaklubben om nagonting som inte vi vet och bara ar lite schyssta och later honom ratta en av deras bilar nar den ordinarie foraren vilar?
Vet pirayaklubben om nagonting som inte vi vet och bara ar lite schyssta och later honom ratta en av deras bilar nar den ordinarie foraren vilar?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Wilson dominerade sin F3000-säsong stort och året efter var han arbetslös och körde några få race i Formula Nissan-Dallara.
Ifjol gjorde Sebastian Bourdais och Tomas Enge ensamma upp om titeln och de är nu i USA och kör CART resp. ska testa IRL.
Det har aldrig varit lätt för en F3000-mästare att slå sig in i F1. Inför nästa år är det dessutom extra svårt eftersom de flesta platserna var upptagna och de stall som har öppningar behöver förare med sponsorer. Det har inte Björn och därmed är det extra svårt.
Vi ska nog också vara medvetna om att namnet Björn Wirdheim inte har snurrat runt i F1-depån förrän i år först, medan andra förares namn har snurrat betydligt mera.
BAR har sedan länge haft klart med Sato och på testförarfronten har de fullt. Jordan är bara intresserade av en enda sak just nu - PENGAR. De är i akut behov av pengar så vem som helst som kan betala är välkommen. Kan du inte betala, ställ dig sist i kön.
Toppstallen har sedan länge byggt upp sina organisationer och täckt upp sig med förare både bland testdelen och i racingdelen. De behöver inte fler förare. Så timingen är helt enkelt inte den bästa och pengarna från svenskt näringsliv obefintligt. Björn har idag inte ens sponsorer som kan betala för 5 race som Kiesa fick ihop till ... Sen kanske klubben vet något också, för Baumgartner har blivit erbjuden Jordansitsen till nästa år om han bara kan lägga upp sponsorerna. Han ryktas ha 14 milj USD klara eller på väg i sponsorspengar. Vad jag vet så har Björn inte fått ens ett sådant erbjudande.
Ifjol gjorde Sebastian Bourdais och Tomas Enge ensamma upp om titeln och de är nu i USA och kör CART resp. ska testa IRL.
Det har aldrig varit lätt för en F3000-mästare att slå sig in i F1. Inför nästa år är det dessutom extra svårt eftersom de flesta platserna var upptagna och de stall som har öppningar behöver förare med sponsorer. Det har inte Björn och därmed är det extra svårt.
Vi ska nog också vara medvetna om att namnet Björn Wirdheim inte har snurrat runt i F1-depån förrän i år först, medan andra förares namn har snurrat betydligt mera.
BAR har sedan länge haft klart med Sato och på testförarfronten har de fullt. Jordan är bara intresserade av en enda sak just nu - PENGAR. De är i akut behov av pengar så vem som helst som kan betala är välkommen. Kan du inte betala, ställ dig sist i kön.
Toppstallen har sedan länge byggt upp sina organisationer och täckt upp sig med förare både bland testdelen och i racingdelen. De behöver inte fler förare. Så timingen är helt enkelt inte den bästa och pengarna från svenskt näringsliv obefintligt. Björn har idag inte ens sponsorer som kan betala för 5 race som Kiesa fick ihop till ... Sen kanske klubben vet något också, för Baumgartner har blivit erbjuden Jordansitsen till nästa år om han bara kan lägga upp sponsorerna. Han ryktas ha 14 milj USD klara eller på väg i sponsorspengar. Vad jag vet så har Björn inte fått ens ett sådant erbjudande.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Men jag har för mig att han brukade få stryk av Sarah Fisher som han tydligen tävlat mot i kart sedan de var i 10-års åldern... Men han vann flera nationella kartingmästerskap så han var klart bra på att svänga åt båda hållen då i alla fall.Granis skrev:Att Hornish jr. har kartingbakgrund var inget jag visste om. Dock har han kort i IRL ett par ar och hunnit 'vanja av sig'.
F2000 var väl inte sådär jätteimponerande, men innan IRL blev han rookie of the year i Toyota Atlantic-serien och tog även nån vinst, så han har ju åtminstone förut visat att han kan köra Formelbil på vanliga banor. Vi får väl se hur det går om IRL även börjar svänga åt andra hållet och han blir kvar.
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
Jo men personligen så ser jag detta som ett F1 forum där vi snackar F1, inte att det har varit mycket CART så jag tycker det borde startas ett eget CART forum för intresserade. Men på sättet du skriver måste jag kommentera detjajo skrev:Självklart ska ingen ovalbaneförare till F1, det säger ju sig självt. Men jag är mycket nyfiken på om han är lika bra på att svänga höger.
Angående pressen i CART så vet jag inte hur mycket du känner till om CART eller bara slentrian-bashar för att du endast gillar F1. No Offense, men jag vet hur det här forumet fungerar. Enögdheten är mer än ett symptom här. Är du drabbad måste jag fråga innan vi drar igång ett resonemang?
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
Har lite med topic att göra, men ändå lite utanför
Ska bli skönt när det är över och saker blir klart, jag är helt klart påverkad av situationen, läs följande:
Längesedan jag hade drömmar jag kommer ihåg, nu har jag haft två stycken om Björn, Örnulf och Sato.
Inatt vaknade jag av en mardröm, SATO!
Han med sitt lilla Japanes smile, blev helt plötsligt lika grym som någon annan Japansk kampsportskille. Han stod borta vid BAR bilen med "djävulsk blick" mot mig och Björn förstås som stod lite längre bort. Han hade klara röda ögon.
Detta natten efter att BAR annonserade sin föraruppställning för nästa år.
Men den sjukaste kom i samband med Indy, Natten till Lördag, dagen efter BW testade med Jordan.
Örnulf tog nämligen kontakt med mig och undrade om jag kunde meka ihop en radiostyrd bil till Björn som han skulle tävla med. Självklart, jag mekade ihop och levererade. Men den fungerade inte som den skulle när Björn körde den. Jag och Örnulf diskuterate det mycket tekniska och avancerade inställningarna och vad som kunde gått fel. Örnulf var mycket imponerde
av mina tekniska kunnskaper.
Den dagen hade jag köpt ett radiostyrt flygplan, då Björn testade, så hade byggt helt kvällen. Det sjuka tillstånd jag är i nu hoppas jag komma ur snart ;=)
Ska bli skönt när det är över och saker blir klart, jag är helt klart påverkad av situationen, läs följande:
Längesedan jag hade drömmar jag kommer ihåg, nu har jag haft två stycken om Björn, Örnulf och Sato.
Inatt vaknade jag av en mardröm, SATO!
Han med sitt lilla Japanes smile, blev helt plötsligt lika grym som någon annan Japansk kampsportskille. Han stod borta vid BAR bilen med "djävulsk blick" mot mig och Björn förstås som stod lite längre bort. Han hade klara röda ögon.
Detta natten efter att BAR annonserade sin föraruppställning för nästa år.
Men den sjukaste kom i samband med Indy, Natten till Lördag, dagen efter BW testade med Jordan.
Örnulf tog nämligen kontakt med mig och undrade om jag kunde meka ihop en radiostyrd bil till Björn som han skulle tävla med. Självklart, jag mekade ihop och levererade. Men den fungerade inte som den skulle när Björn körde den. Jag och Örnulf diskuterate det mycket tekniska och avancerade inställningarna och vad som kunde gått fel. Örnulf var mycket imponerde
av mina tekniska kunnskaper.
Den dagen hade jag köpt ett radiostyrt flygplan, då Björn testade, så hade byggt helt kvällen. Det sjuka tillstånd jag är i nu hoppas jag komma ur snart ;=)
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
Ok, da kan vi val fortsatta spekulera i Ferraris framtid. Eftersom Massa gar till Sauber nasta ar sa kommer m.a.o. Ferrari (om Schumacher vinner WDC) ha en testforare och en andreforare. Det vinner man inga masterskap pa oavsett om man har en hel arme av ingenjorer.
Om nu ingen tror pa Wirdheim som tavlingsforare, kan man tanka sig honom som testforare? Han har ju bevisat att han kan kora varv efter varv (i ledning) utan att gora nagra misstag.
Optimist javisst!
Om nu ingen tror pa Wirdheim som tavlingsforare, kan man tanka sig honom som testforare? Han har ju bevisat att han kan kora varv efter varv (i ledning) utan att gora nagra misstag.
Optimist javisst!
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Ärligt talat så tycker jag ej att DTM är något trappsteg ner i kariärren flera verka som en en körning i Jordan eller Bar är det högsta man komma i för mig kan det kvittar ....
titta på Marc gene gjorde en vanlig testförare som ej ha tävlat på några år slåss in toppen ganska lätt ....
Det visar bara på hur överskattad denna cirkus egentligen är titta på bara vilka chafförer de ha DC , RB , RS Trulli mm ...
skall sanningen fram så tycker jag ej DTM ligger långt bakom efter förareskiklighet.
Å DTM ha verkligen utveklats till en serier efter a la modell NASCAR...
titta på Marc gene gjorde en vanlig testförare som ej ha tävlat på några år slåss in toppen ganska lätt ....
Det visar bara på hur överskattad denna cirkus egentligen är titta på bara vilka chafförer de ha DC , RB , RS Trulli mm ...
skall sanningen fram så tycker jag ej DTM ligger långt bakom efter förareskiklighet.
Å DTM ha verkligen utveklats till en serier efter a la modell NASCAR...
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Ärligt talat så värderar jag dessa förare minst lika mycket som en formel 1 förarer varför inte ??????
Titta på nascar du ha 40 deltävlingar du måste genomföras alla förarer ha samma utrustning ett poängsysystem gör att du måste köra jämnt jag lovar dig om en F1 förare skulle komma in i NASCAR så skulle denna få verkligen svårt.
Titta bara på Indianapolis hur många åskadare F1 hade 100000 kanske mot NASCAR 350 000 i en deltävling i Winston cup...
Titta på nascar du ha 40 deltävlingar du måste genomföras alla förarer ha samma utrustning ett poängsysystem gör att du måste köra jämnt jag lovar dig om en F1 förare skulle komma in i NASCAR så skulle denna få verkligen svårt.
Titta bara på Indianapolis hur många åskadare F1 hade 100000 kanske mot NASCAR 350 000 i en deltävling i Winston cup...
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: fre apr 11, 2003 14:21
- Ort: Göteborg, Sverige
Vi snackar Sato-drömmar märkte jag...
Natten till fredag hade jag lite jobbigt också... Jag drömde att Sato skulle köra in i depå och precis vid ingången kommer han med sin patenterade vårdslösa stil. Rätt vad det är ligger det en liten pytte-ramp (säkert bara masonit eller nått, men det räcker la för Sato?) i Sato's linje. Han kör rakt på den flyger som en disktrasa med dippande nos och översidan av bilen rakt emot ett träd (som givetvis står precis mitt i depåfilen...?)
Kaboom!! Allt är bara eld...
Fy Fabian... Vad betyder allt detta???
Sato ska sluta medan han kan?
Wirdheim ska hålla sig framme i BAR's depå?
F1 bilar är för lätta?
Jag ska hålla mig till damfotbollen i helgen?
Sjukt!
Natten till fredag hade jag lite jobbigt också... Jag drömde att Sato skulle köra in i depå och precis vid ingången kommer han med sin patenterade vårdslösa stil. Rätt vad det är ligger det en liten pytte-ramp (säkert bara masonit eller nått, men det räcker la för Sato?) i Sato's linje. Han kör rakt på den flyger som en disktrasa med dippande nos och översidan av bilen rakt emot ett träd (som givetvis står precis mitt i depåfilen...?)
Kaboom!! Allt är bara eld...
Fy Fabian... Vad betyder allt detta???
Sato ska sluta medan han kan?
Wirdheim ska hålla sig framme i BAR's depå?
F1 bilar är för lätta?
Jag ska hålla mig till damfotbollen i helgen?
Sjukt!
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: ons sep 10, 2003 19:48
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: fre apr 11, 2003 14:21
- Ort: Göteborg, Sverige
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Å sjutton då måste jag genast informera Alesi, han skulle ju trappa ned karriären....!RALLYTOK skrev:Ärligt talat så tycker jag ej att DTM är något trappsteg ner i kariärren flera verka som en en körning i Jordan eller Bar är det högsta man komma i för mig kan det kvittar ....
titta på Marc gene gjorde en vanlig testförare som ej ha tävlat på några år slåss in toppen ganska lätt ....
Det visar bara på hur överskattad denna cirkus egentligen är titta på bara vilka chafförer de ha DC , RB , RS Trulli mm ...
skall sanningen fram så tycker jag ej DTM ligger långt bakom efter förareskiklighet.
Å DTM ha verkligen utveklats till en serier efter a la modell NASCAR...
Men jag håller faktiskt med dig om att den är något överskattad, fast att hänga ut de dessa förare som långsamma förstår jag inte.
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tor mar 13, 2003 10:20
Jippe skrev:Nu var det längesedan man hörde någonting i ämnet.
Jag väljer att tro att det är positivt
saxat från f1bb.com, och Örnulf
http://www.f1bb.com/f1forum/index.php?s ... st&p=67239
--------------------------------------------------------
Wirdheim till F1 2004!
Wirdheim till F1 2004!
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Låter ju intressant!!!!Kung Kimi skrev:Jippe skrev:Nu var det längesedan man hörde någonting i ämnet.
Jag väljer att tro att det är positivt
saxat från f1bb.com, och Örnulf
http://www.f1bb.com/f1forum/index.php?s ... st&p=67239
En fråga bara angående din signatur....Tror du fortfarande KIMI blir världsmästare i ÅR
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tor mar 13, 2003 10:20
manson skrev:Låter ju intressant!!!!Kung Kimi skrev:Jippe skrev:Nu var det längesedan man hörde någonting i ämnet.
Jag väljer att tro att det är positivt
saxat från f1bb.com, och Örnulf
http://www.f1bb.com/f1forum/index.php?s ... st&p=67239
En fråga bara angående din signatur....Tror du fortfarande KIMI blir världsmästare i ÅR
Heheh lever på gamla förhoppningar .. nu finns det nya
--------------------------------------------------------
Wirdheim till F1 2004!
Wirdheim till F1 2004!