Indianapolis GP
-
- Inlägg: 111
- Blev medlem: mån feb 17, 2003 01:00
- Ort: Salem
Fattar inte varför så många anser att JPM är farlig för sporten
Jag menar han är en racer och vill utmana och gör det också.
Att han sen misslyckades med omkörningen av RB är en sak men jag tror knappast han medvetet försökte knuffa av RB banan.
Det finns situationer i år som jag anser varit farligare men som inte resulterat i olyckor (tack och lov) men där straff inte utdelas trots att man sett tydligt att blockeringar etc varit medvetna.
Jag menar han är en racer och vill utmana och gör det också.
Att han sen misslyckades med omkörningen av RB är en sak men jag tror knappast han medvetet försökte knuffa av RB banan.
Det finns situationer i år som jag anser varit farligare men som inte resulterat i olyckor (tack och lov) men där straff inte utdelas trots att man sett tydligt att blockeringar etc varit medvetna.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Ja, F1 behöver killar som Montoya som vågar lite. Visst det kan lite tokigt ibland och han borde inte fått något straff för försöket att köra om. Barrichello lämnade ju ingen plats...
Michael Schumacher körde ju om Coulthard i Argentina 98, på ett minst lika bryskt sätt, utan att få något straff.
Michael Schumacher körde ju om Coulthard i Argentina 98, på ett minst lika bryskt sätt, utan att få något straff.
Senast redigerad av Sami den mån sep 29, 2003 16:35, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Hehe nästan glömt hur hänsynslös Eddie var med kritiken till andra, kul kille.
För inte är väl "vår" Wirdheim sån?
Vore dock kul om han kom in och dominerade
/
För inte är väl "vår" Wirdheim sån?
Vore dock kul om han kom in och dominerade
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Nä, det tror inte jag heller. Han räknade väl bara med, eller hoppades åtminstone, att Barri skulle flytta på sig.Hannu#111 skrev: ....men jag tror knappast han medvetet försökte knuffa av RB banan.
Det kan nog jag komma på ett par stycken också. Jag har aldrig sagt att incidenten igår var särskilt farlig eller Måntårta uppsåtlig (jag utgår ifrån att det är mina tankegångar du syftat på). Men att fel begåtts tidigare är väl ingen ursäkt för att begå ett till? Jag tror faktiskt inte så mycket på alla avancerade konspirationsteorier man kan läsa om bl.a. här på Forzas forum.Hannu#111 skrev: Det finns situationer i år som jag anser varit farligare men som inte resulterat i olyckor (tack och lov) men där straff inte utdelas trots att man sett tydligt att blockeringar etc varit medvetna.
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
För övrigt kan man ju diskutera om vid gränsfall av regelöverskridningar det inte borde ha en viss betydelse på vilket sätt överskridandet drabbar marodören själv och hans medtävlare. Om incidenten igår medfört endast att Monty kommit ur balans och att även Barrakudan gjort det men att därefter båda kunnat fortsätta på oförändrade positioner, hade naturligtvis ett straff känts helt horribelt. Men nu blev följden faktiskt att Monty tjänade en placering och att Barry fick bryta. Är inte det en viktig omständighet?
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
TYcker att ingen ännu har en bättre förklaring till att det gick så dåligt för Monte än denna!
När farbror Frank gick igenom detaljerna med Juan Pablo och Ralf innan loppet så satt Juan Pablo och halvsov, Ralf som på en gång såg att Juan Pablo återigen varit ute o slarvat, skakade bara på huvudet o tänkte, inte konstigt att jag tjänar mer än honom.
Farbror Frank blev förbannad och skällde i vanlig ordning på Juan Pablo som alltid brukade vara lite stirrig o säga hey man, mañana mañana vilket gjorde farbror Frank mycket irriterad.
Juan Pablo hade kvällen innan rymt från sitt rum mitt i natten för att festa o puffa mystiska ciggisar med sina polare från Colombia, så han var fortfarande inte nykter eller särskilt klar i knoppen och nu hade han missförstått alltihop. Juan Pablo trodde att det var Barrichello som ledde mästerskapet och att Ralf Schumacher låg tvåa och att hans teamorder därför var att köra av Barrichello.
Och väl ute på banan pang in i sidan på Barri, rätt åt den där brassen för han e ändå inge kul att festa med, tänkte Juan Pablo!
(Men så fel det blev för Montoya när han vaknade upp ur ångorna, kan tänka mig vilken ågren o baksmälla han måste ha idag)
- Faan jag skulle aldrig tagit den där sista rökan, å den där snåljopen farbror Frank, han bara luras på genomgångarna så nu tänker jag gå till farbror Ron istället, o den där farbror Michael bara vinner hela tiden buuuh, Juan Pablo var ledsen.
Så kan det gå till i fablernas värld!
När farbror Frank gick igenom detaljerna med Juan Pablo och Ralf innan loppet så satt Juan Pablo och halvsov, Ralf som på en gång såg att Juan Pablo återigen varit ute o slarvat, skakade bara på huvudet o tänkte, inte konstigt att jag tjänar mer än honom.
Farbror Frank blev förbannad och skällde i vanlig ordning på Juan Pablo som alltid brukade vara lite stirrig o säga hey man, mañana mañana vilket gjorde farbror Frank mycket irriterad.
Juan Pablo hade kvällen innan rymt från sitt rum mitt i natten för att festa o puffa mystiska ciggisar med sina polare från Colombia, så han var fortfarande inte nykter eller särskilt klar i knoppen och nu hade han missförstått alltihop. Juan Pablo trodde att det var Barrichello som ledde mästerskapet och att Ralf Schumacher låg tvåa och att hans teamorder därför var att köra av Barrichello.
Och väl ute på banan pang in i sidan på Barri, rätt åt den där brassen för han e ändå inge kul att festa med, tänkte Juan Pablo!
(Men så fel det blev för Montoya när han vaknade upp ur ångorna, kan tänka mig vilken ågren o baksmälla han måste ha idag)
- Faan jag skulle aldrig tagit den där sista rökan, å den där snåljopen farbror Frank, han bara luras på genomgångarna så nu tänker jag gå till farbror Ron istället, o den där farbror Michael bara vinner hela tiden buuuh, Juan Pablo var ledsen.
Så kan det gå till i fablernas värld!
-
- Inlägg: 111
- Blev medlem: mån feb 17, 2003 01:00
- Ort: Salem
JPM tjänade ingen placering..RacerBice skrev:För övrigt kan man ju diskutera om vid gränsfall av regelöverskridningar det inte borde ha en viss betydelse på vilket sätt överskridandet drabbar marodören själv och hans medtävlare. Om incidenten igår medfört endast att Monty kommit ur balans och att även Barrakudan gjort det men att därefter båda kunnat fortsätta på oförändrade positioner, hade naturligtvis ett straff känts helt horribelt. Men nu blev följden faktiskt att Monty tjänade en placering och att Barry fick bryta. Är inte det en viktig omständighet?
2 bilar kom förbi när incidenten hände så JPM tappade 1 placering tja medans Rubens tappade en hel del..
Tycker JPM är en frisk fläkt i F1.. Och han har helt klart stått för årets omkörning..
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Hrm..jo, baklänges på en halv kurva och raka och betydligt saktare än vad man normalt kör på t.ex. Indy. Ta hastigheten i slutet på rakan av Monza och uppåt och lägg till att köra fullt så varv efter varv ibland 3 i bredd så får du något som börjar likna Indy500.En annan intressant sak med det här racet är ju det att vi fick se att det går att köra på en oval även om det regnar.
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Precis. Jag har aldrig förstått varför amrisarna aldrig vågar köra i regn! Det finns ju regndäck och mer vinge att ta till, bara att anpassa sig efter rådande förhållanden.El Scorcho skrev:En annan intressant sak med det här racet är ju det att vi fick se att det går att köra på en oval även om det regnar.
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: ons sep 10, 2003 19:48
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Klart man kan göra det. Men vem vill köra respektive titta på när de ligger och puttrar runt på halvfart?Cuscino skrev:Kan man inte sänka farten då så att man tar sig runt?jajo skrev:Man kör inte i regn på ovaler för att hastigheterna är för höga, typ 350 km/h och däröver. Då hjälper inga regndäck. Då blir det slakt istället.
/Jan
/Jan
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Men asså, de kör väl på maxfart efter omständigheterna eller?jajo skrev:Klart man kan göra det. Men vem vill köra respektive titta på när de ligger och puttrar runt på halvfart?Cuscino skrev:Kan man inte sänka farten då så att man tar sig runt?jajo skrev:Man kör inte i regn på ovaler för att hastigheterna är för höga, typ 350 km/h och däröver. Då hjälper inga regndäck. Då blir det slakt istället.
/Jan
/Jan
Att de sen "bara" kan köra 240km/h gör det väl inte ointressant, isåfall skulle ingen titta på någon motorsport som inte går fortare än ju denna hastighet menar du?
Om det bara är hastighet då är ute efter föreslår jag dragracing istället.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vad skall man då anse om Schumacher och andra F1-förare som inte vill köra på ovaler för att de anser att det redan nu är för farligt?Cuscino skrev:Precis. Jag har aldrig förstått varför amrisarna aldrig vågar köra i regn! Det finns ju regndäck och mer vinge att ta till, bara att anpassa sig efter rådande förhållanden.El Scorcho skrev:En annan intressant sak med det här racet är ju det att vi fick se att det går att köra på en oval även om det regnar.
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Eller såpass smarta att inse att livet kanske inte är värt pengarna?jajo skrev:Tja, Jag tycker t.ex att de inte kvalar in som rikitga racerförare. De är fegisar helt enkelt!
/Jan
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Jaha, de kanske skall ändra till "Motorsport is lethal" för att du skall vara nöjd?jajo skrev:"Motorsport is dangerous"
- Som det brukar stå på biljetterna.
/Jan
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Det är en annan sak. "Modern formula 1 drivers are wimps" som John Watson sa.AndersF1 skrev: Vad skall man då anse om Schumacher och andra F1-förare som inte vill köra på ovaler för att de anser att det redan nu är för farligt?
Men faktum är att om man tycker det är ok att köra på ovaler i torrt underlag, med risken att krascha i 350 knyck, så kan det väl inte anses vara farligare i 250?
Senast redigerad av Cuscino den tor okt 02, 2003 13:48, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Du gillar uppenbarligen inte ovalracing - låt gå för det.
Jag gillar ovalracing och vet att det är farligt. Precis som all motorsport.
Folk dödas i Rally, F1 och formelbilsracing. Men vi gillar det ändå.
Att du sedan kritiserar ovalracingen för att de inte kör när det är regn förbryllar mig. De kör inte när vägbanan är våt för det är för farligt - livsfarligt! Inte bara för förarna utan även för publiken. Kan de inte få ha det så, så att man slipper risken för att någon dödas?
Jag bara undrar....
/Jan
Jag gillar ovalracing och vet att det är farligt. Precis som all motorsport.
Folk dödas i Rally, F1 och formelbilsracing. Men vi gillar det ändå.
Att du sedan kritiserar ovalracingen för att de inte kör när det är regn förbryllar mig. De kör inte när vägbanan är våt för det är för farligt - livsfarligt! Inte bara för förarna utan även för publiken. Kan de inte få ha det så, så att man slipper risken för att någon dödas?
Jag bara undrar....
/Jan
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
Tillbaka til racet
Tillbake till topic o racet, hittade en intressant vinkling på bestraffning som ev. inte delades ut.
I am no expert in this particular area either, if I was, I'd be a race steward and not an architect. But since we're on the subject, I have to say I agree with you; the penalty to JPM IS FAIR and coherent with SOME past decisions of the stewards.
Now, there is a matter that has been on my mind since the USGP, and I would like the so-called armchair experts to enlighten me on it:
In one of the right turns in the infield section of the track at Indianaplis, Michael Schumacher tried a pass through the inside of David Coulthard. They touched (see the tyre print on Schumi's left side pod). Now I've searched the Internet for photographic evidence of that incident, and found nothing, so I base my evidence on MS's own words:
"So that meant that we hit each other. It was very tight. I could have easily lost my nose by that stage. I don't know what went through him. Usually when you're that far inside, you just leave a little bit of room to survive. But he just pushed me inside. I touched the curb. I had no option. But, you know, that's the way it is.”
Now, according to this statement, MS was behind DC and on the inside. It was DC's REAR tyre print on MS's side pod.
So, according to the (correct) logic going on in this thread, DC was in front, so it was DC's racing line, and he DID NOT have to give any room. MS ended up touching DC, but DC was not punted out of the race. So the main difference between this incident and the one between JPM and RB, is that RB was out of the race and DC wasn't. Apparently, MS also went for a non-existing space on the inside of DC.
If the only factor to judge the intention of the driver following behind (of punting out the driver in front) is weather or not the front driver actually spins out of the race, then it seems quite a fragile factor to judge upon...
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
MS vs. DC:
Kanske var en så kallad raceincident där båda kunde fortsätta utan problem och utan tappade placeringar.
JPM vs. RB:
Kanske var en "till sandlådan knuff" där en av förarna inte kunde fortsätta tävla och därför bestraffades den stygge föraren.
Who knows?
/
Kanske var en så kallad raceincident där båda kunde fortsätta utan problem och utan tappade placeringar.
JPM vs. RB:
Kanske var en "till sandlådan knuff" där en av förarna inte kunde fortsätta tävla och därför bestraffades den stygge föraren.
Who knows?
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Argh..OBS..det var inte jag som skrev att man ska köra på ovaler i blötan..jag KRITISERADE han som skrev det..
Det är ju vansinne och tanken på att köra riktig ovalracing vid vått väglag kan bara komma hos folk som inte har en aning om hur fort det går och hur tight alla kör..för övrigt skulle inte ens hälften av dagens F1-förare ens våga köra oval tror jag...
Det är ju vansinne och tanken på att köra riktig ovalracing vid vått väglag kan bara komma hos folk som inte har en aning om hur fort det går och hur tight alla kör..för övrigt skulle inte ens hälften av dagens F1-förare ens våga köra oval tror jag...
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Självfallet vill ingen (?) ha dödsolyckor men jag förstår ändå inte. F1-bilarna tog sig igenom Indys T1 utan problem, varför skulle inte IRL/CART-bilar också kunna göra det? Visst, överstyrning blir ett större problem vid regn och det vill man inte ha på en oval men det går att göra inställningar för att motverka detta. Principiellt är det ju ingen större skillnad mellan biltyperna.jajo skrev:Det skulle säkert gå att köra på ovaler i regn om man är beredd att acceptera en hastighetbegränsning (!). Men 250 km/h räcker inte. Då får man skotta lik. Det vill nog ingen.
/Jan
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Tillbaks till Indys GP.
Hur sjutton lyckades Ferrari och FIA locka fram ett ordentligt regn precis när 1:a däcksbytet var över. Jo, de har gemensamt mutat vädergudarna så MS skulle vinna och Montoya köra av banan 2 ggr.
De hade dessutom meckat med Montoyas tankrigg så att den inte skulle funka som den skulle.
De e duktiga de där på att fixa till allt till Ferraris bästa och ställa till trubbel för deras motståndare!
Men de måste glömt bort Kimi......
Hur sjutton lyckades Ferrari och FIA locka fram ett ordentligt regn precis när 1:a däcksbytet var över. Jo, de har gemensamt mutat vädergudarna så MS skulle vinna och Montoya köra av banan 2 ggr.
De hade dessutom meckat med Montoyas tankrigg så att den inte skulle funka som den skulle.
De e duktiga de där på att fixa till allt till Ferraris bästa och ställa till trubbel för deras motståndare!
Men de måste glömt bort Kimi......
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Enkelt, detta var planerat när de gjorde 2003 års kalender förstås. De snackade med SMHI som sade att det då skulle bli regn.Gonzo skrev:Tillbaks till Indys GP.
Hur sjutton lyckades Ferrari och FIA locka fram ett ordentligt regn precis när 1:a däcksbytet var över. Jo, de har gemensamt mutat vädergudarna så MS skulle vinna och Montoya köra av banan 2 ggr.
Titta bara på 2004 års kalender, då ligger Indy 20/6 - Det kommer givetvis att regna då med, det har SMHI sagt.
Detta är sant då FIA tillhandahåller riggarna.Gonzo skrev: De hade dessutom meckat med Montoyas tankrigg så att den inte skulle funka som den skulle.
Nejdå, även här så såg FIA till att Michelins intermediate däck är så dåliga jämfört med Bridgestone igenom att ha en "spy" hos Michelin som blandar i gammalt gummi i däcksmixaren.Gonzo skrev: Men de måste glömt bort Kimi......
Stödet är totalt för MS och intrigen djupare än man kunde först kunde ana.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ja ibland undrar man om han egentligen behöver köra alls, kan inte FIA bara diska alla andra som kör, det vore enklare på nåt vis!
Jag drar mig till minnes att en del Montoya fans påstod att Williams skulle ha övertaget på Indy pga deras suveräna BMW motor, trots detta satte M.Schumacher snabbaste tid i racet även på torrmacker.......vad var det varv 11 eller nåt.
Fast det är klart, FIA hade bytt ut Williams bensin till diesel förstås, tänkte inte på det!
Är det inte det ena så är det det andra, sa han som högg sig i foten.
Jag drar mig till minnes att en del Montoya fans påstod att Williams skulle ha övertaget på Indy pga deras suveräna BMW motor, trots detta satte M.Schumacher snabbaste tid i racet även på torrmacker.......vad var det varv 11 eller nåt.
Fast det är klart, FIA hade bytt ut Williams bensin till diesel förstås, tänkte inte på det!
Är det inte det ena så är det det andra, sa han som högg sig i foten.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
La ni märke till att Montoya inte verkade speciellt snabb på Indy någon gång. Innan det började regna låg ju Alonso precis bakom colombianen och pressade som fan, samtidigt närmade sig Ralf Räkan och gick faktiskt om vid depåstoppet. Hade loppet varit torrt hela tiden kanske slutsegern stått mellan Alonso, Schumi och Ralf...
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Jag, gnällspiken kan inte låte bli att kommentera Forzas Ola Lennströms tankar från Indy.
Tankar från Indy
Schumacher
- På torrdäck var han hopplöst långsam
Som sagt, Schumacher satte snabbaste varv även på torrmackor. Sant är dock att han var långsam ett fåtal varv efter 1: lilla regnskuren.
- Grattis till VM-titeln säger jag för jag kan inte se hur han kan tappa den nu.
Oväntad kommentar men en ändå trevligt välkommen, men man ska inte ropa hej innan man.....
Montoya
- En avåkning.
Själv kunde jag räkna till 2 avkörningar!
- Lite vinge och Michelins dåliga regndäck i kombination med regnvädret skvallrade dock om att det här skulle ha blivit en tuff dag för Montoya ändå.
Motvilligt fick det erkännas att denna helg gick allt fel för vår gode Montoya!
Rubens
- Lojaliteten mot Ferrari är så stor att inte ens kompisen Juan går säker.
Rubens fick även han en känga i besvikelsen!
VM och Suzuka
Kanske inte den VM-final vi hade hoppats på inför Suzuka.
Håller med om detta, spänningen är inte längre på topp men titeln är klar förräns "the fat lady sings".
Tankar från Indy
Schumacher
- På torrdäck var han hopplöst långsam
Som sagt, Schumacher satte snabbaste varv även på torrmackor. Sant är dock att han var långsam ett fåtal varv efter 1: lilla regnskuren.
- Grattis till VM-titeln säger jag för jag kan inte se hur han kan tappa den nu.
Oväntad kommentar men en ändå trevligt välkommen, men man ska inte ropa hej innan man.....
Montoya
- En avåkning.
Själv kunde jag räkna till 2 avkörningar!
- Lite vinge och Michelins dåliga regndäck i kombination med regnvädret skvallrade dock om att det här skulle ha blivit en tuff dag för Montoya ändå.
Motvilligt fick det erkännas att denna helg gick allt fel för vår gode Montoya!
Rubens
- Lojaliteten mot Ferrari är så stor att inte ens kompisen Juan går säker.
Rubens fick även han en känga i besvikelsen!
VM och Suzuka
Kanske inte den VM-final vi hade hoppats på inför Suzuka.
Håller med om detta, spänningen är inte längre på topp men titeln är klar förräns "the fat lady sings".
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Egentligen så svarar Barrichello och Skummen - i ett nötskal - på frågan om det var rättvist att ge penalty enbart till Montoya.
Att FIAs representanter/domarna var av annan åsikt är en annan femma.
Gör själva bedömningen enligt Ferrariföranrnas uttalanden.
I ärlighetens namn måste ju sägas att jag har sett videoupptagningen av Montys/Barris grej otaliga gånger.....domarna har inte den möjligheten.
Rubens Barrichello swears he gave Juan Pablo Montoya enough room at Indianapolis to avoid an accident: "I thought I had given Juan enough space. I went into the corner and all of a sudden, I felt a bang. I had given him space into Turn 2, running on the outside, just hoping to get better traction. I didn't want to turn into the corner so I went wide but even so, he still touched me."
Juan Pablo Montoya earned a drive-through penalty for the accident, which he blames for his lost title chance: "I left the track quickly because I was so mad. Anything I said would have got me into trouble. I was so p****d off. What happened was a big blow."
Michael Schumacher blames David Coulthard for their small shunt at Indy: "I had a little incident with David, which I was already inside. I was basically through, then he just closed the door. I don't know what went through him. Usually when you're that far inside, you just leave a little bit of room to survive. But he just pushed me inside."
Att FIAs representanter/domarna var av annan åsikt är en annan femma.
Gör själva bedömningen enligt Ferrariföranrnas uttalanden.
I ärlighetens namn måste ju sägas att jag har sett videoupptagningen av Montys/Barris grej otaliga gånger.....domarna har inte den möjligheten.
Rubens Barrichello swears he gave Juan Pablo Montoya enough room at Indianapolis to avoid an accident: "I thought I had given Juan enough space. I went into the corner and all of a sudden, I felt a bang. I had given him space into Turn 2, running on the outside, just hoping to get better traction. I didn't want to turn into the corner so I went wide but even so, he still touched me."
Juan Pablo Montoya earned a drive-through penalty for the accident, which he blames for his lost title chance: "I left the track quickly because I was so mad. Anything I said would have got me into trouble. I was so p****d off. What happened was a big blow."
Michael Schumacher blames David Coulthard for their small shunt at Indy: "I had a little incident with David, which I was already inside. I was basically through, then he just closed the door. I don't know what went through him. Usually when you're that far inside, you just leave a little bit of room to survive. But he just pushed me inside."
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Det var det där med att tolka och analysera (just jag skulle be nån annan göra det tyckte guuben, det kan han ju tycka ).guuben skrev:Egentligen så svarar Barrichello och Skummen - i ett nötskal - på frågan om det var rättvist att ge penalty enbart till Montoya.
Att FIAs representanter/domarna var av annan åsikt är en annan femma.
Gör själva bedömningen enligt Ferrariföranrnas uttalanden.
I ärlighetens namn måste ju sägas att jag har sett videoupptagningen av Montys/Barris grej otaliga gånger.....domarna har inte den möjligheten.
Rubens Barrichello swears he gave Juan Pablo Montoya enough room at Indianapolis to avoid an accident: "I thought I had given Juan enough space. I went into the corner and all of a sudden, I felt a bang. I had given him space into Turn 2, running on the outside, just hoping to get better traction. I didn't want to turn into the corner so I went wide but even so, he still touched me."
Juan Pablo Montoya earned a drive-through penalty for the accident, which he blames for his lost title chance: "I left the track quickly because I was so mad. Anything I said would have got me into trouble. I was so p****d off. What happened was a big blow."
Michael Schumacher blames David Coulthard for their small shunt at Indy: "I had a little incident with David, which I was already inside. I was basically through, then he just closed the door. I don't know what went through him. Usually when you're that far inside, you just leave a little bit of room to survive. But he just pushed me inside."
I det här fallat så väljer jag att inte ens försöka tolka om de menar något med sina uttalanden ifråga om "det var rätt att ge Montoya ett straff" eller ej. Ingen har ju uttalat sig klart i frågan, iaf inte i dessa uttalanden.....de lämnar bara en del för ren spekulation..ja ja!
FIAs beslut en annan 5:a, absolut!
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Det är nog väldittt mycke träd här just nu för jag (in)ser ingenting över huvud taget. Vad av något jag sagt föranledde ovanstående påhopp?Peevo skrev:RacerBajs: Du ser inte skogen för alla träden. Om du skulle få bestämma så skulle det vara kval och sedan ett lopp med total gulflagg. Antingen är du väldigt lättroad eller så vill du att bilarna ska köra i led från start till mål.
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Inte jag heller hörru!RacerBice skrev:Det är nog väldittt mycke träd här just nu för jag (in)ser ingenting över huvud taget. Vad av något jag sagt föranledde ovanstående påhopp?Peevo skrev:RacerBajs: Du ser inte skogen för alla träden. Om du skulle få bestämma så skulle det vara kval och sedan ett lopp med total gulflagg. Antingen är du väldigt lättroad eller så vill du att bilarna ska köra i led från start till mål.