Björn F1 2004?
-
Jordan och Minardi anställer två pay-drivers var innan Melbourne.
Jaguar, Sauber och BAR gör klart med varsin förare innan säsongens slut.
Sen är det fullt.
Jaguar, Sauber och BAR gör klart med varsin förare innan säsongens slut.
Sen är det fullt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Inte för att man skall hoppas på andras olycka, det vore dock kul ifall Firman eller Fisichella inte kunde ställa upp i helgen.
Då BW är backup så skulle vi få vår förste svensk i F1 igen. Det var ju inte direkt igår det hände. Tyvärr är väl inte Jordanbilen den bästa men den är bättre än ingen alls.
Så snubbla till och stuka foten nu Firman eller Fisichella!
/
Då BW är backup så skulle vi få vår förste svensk i F1 igen. Det var ju inte direkt igår det hände. Tyvärr är väl inte Jordanbilen den bästa men den är bättre än ingen alls.
Så snubbla till och stuka foten nu Firman eller Fisichella!
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
Dessutom innehöll den lite humor, vilket väl inte direkt är ett utmärkande dra ifrån Herr "Skitstövel"...jajo skrev:Det där är alltså från "The Secret Diary Of Michael Schumacher"
Med andra ord hittepå. Inte ens en skitstövel kan vara så taskig.
http://planetf1.com/Features/Fun/story_13035.shtml
/Jan
-
-
Du är iallafall inte ett f1-fan.. Och ja. Jag och många med mig menar att det är finare att gilla f1 för f1:s skull och inte för någon enskild förare..RacerBice skrev:Vad fåglarna menar du? Jag bryr mig ett enda jota om Björns karriär, men inte mer. Jag har helt andra favoriter. Är jag patetisk då!?frongor skrev:Men visst, Jag ser gärna Björn i f1, just därför att det kan göra fler svenskar intresserade, men de som slutar titta efter Björns karriär, där har vi de patetiska.
Hehe, vilken tur att vi har er som kan bedöma vem som är ett bättre f1 fan.... Det känns på något vis tryggt att veta att jag är lite finare än andra för att jag gillar F1 för F1's skull och inte för Villeneuve eller vem jag nu ska hålla på nästa år.frongor skrev:Du är iallafall inte ett f1-fan.. Och ja. Jag och många med mig menar att det är finare att gilla f1 för f1:s skull och inte för någon enskild förare..RacerBice skrev:Vad fåglarna menar du? Jag bryr mig ett enda jota om Björns karriär, men inte mer. Jag har helt andra favoriter. Är jag patetisk då!?frongor skrev:Men visst, Jag ser gärna Björn i f1, just därför att det kan göra fler svenskar intresserade, men de som slutar titta efter Björns karriär, där har vi de patetiska.
-
Så det är viktigt att man är f1-fan på rätt sätt och inte fel sätt alltså?frongor skrev:Du är iallafall inte ett f1-fan.. Och ja. Jag och många med mig menar att det är finare att gilla f1 för f1:s skull och inte för någon enskild förare..RacerBice skrev:Vad fåglarna menar du? Jag bryr mig ett enda jota om Björns karriär, men inte mer. Jag har helt andra favoriter. Är jag patetisk då!?frongor skrev:Men visst, Jag ser gärna Björn i f1, just därför att det kan göra fler svenskar intresserade, men de som slutar titta efter Björns karriär, där har vi de patetiska.
Så vilka är reglerna man som ett "riktigt f1-fan" bör hålla sig till?
-
frongor skrev:
Besudla inte denna tråd med tjafs.
BW på fredagstest, får väl börja hålla tummarna på att Zsolt inte degar upp flis i vanlig ordning.
Hur passar Jordanbilen på Indy, någon som har en uppfattning?
Hur passar Indybanan Björns körstil?
/S
Usch vilken löjlig diskussion.Men visst, Jag ser gärna Björn i f1, just därför att det kan göra fler svenskar intresserade, men de som slutar titta efter Björns karriär, där har vi de patetiska.
Besudla inte denna tråd med tjafs.
BW på fredagstest, får väl börja hålla tummarna på att Zsolt inte degar upp flis i vanlig ordning.
/S
"All bleeding eventually stops."
-
-
Vet inte riktigt hur jag ska tolka det du skrev!
Tror att jag talar för väldigt många svenskar när jag säger att det är klart att vi vill se en förare vara med i F1, det faller sig ganska naturligt av vanlig nationalistiska skäl (obs detta har inte med rasism el dyl att göra), vilken svensk hejar inte på Sverige i hockey-Vm t ex?
Trots detta så är ett tätt mästerskap än viktigare, för att tycka att förra årets överlägsenhet av Ferrari var kul så kan man bara vara ett totalt supporterfreak, det var skittrist. Det är en situation som jag inte önskar även om det vore BW som var lika överlägsen, det blir trist att titta på!
Poängen är att man inte nödvändigtvis måste vara ett supporterfreak för att vilja ha med BW i F1, det finns som sagt även andra orsaker, men visst skulle han få mitt stöd.
Och du har dina skäl att vilja ha med Sato, det är ok, alla har väl sina skäl!
Personligen så ser jag gärna att MS vinner i år, men fighten mellan MS JPM är den stora behållningen oavsett vem som vinner!
Vinnaren är oxå den som ska äras oavsett vad han heter, han var ju bäst...
Tror att jag talar för väldigt många svenskar när jag säger att det är klart att vi vill se en förare vara med i F1, det faller sig ganska naturligt av vanlig nationalistiska skäl (obs detta har inte med rasism el dyl att göra), vilken svensk hejar inte på Sverige i hockey-Vm t ex?
Trots detta så är ett tätt mästerskap än viktigare, för att tycka att förra årets överlägsenhet av Ferrari var kul så kan man bara vara ett totalt supporterfreak, det var skittrist. Det är en situation som jag inte önskar även om det vore BW som var lika överlägsen, det blir trist att titta på!
Poängen är att man inte nödvändigtvis måste vara ett supporterfreak för att vilja ha med BW i F1, det finns som sagt även andra orsaker, men visst skulle han få mitt stöd.
Och du har dina skäl att vilja ha med Sato, det är ok, alla har väl sina skäl!
Personligen så ser jag gärna att MS vinner i år, men fighten mellan MS JPM är den stora behållningen oavsett vem som vinner!
Vinnaren är oxå den som ska äras oavsett vad han heter, han var ju bäst...
-
Nog för att jag är ny i forumet, men det är ju pinsamt hur folk (moderatorer)verkar tycka att man kan hoppa på varandra med personangrepp utan att bli tillsagda. Efter 10-15 inlägg så finns det knappt någon substans kvar av vad tråden egentligen handlade om, tycker det är konstigt men det är erat forum så ni gör som ni vill...
Men åter till ämnet, något som Slusk försökte med:
2) Jordan kom 7 & 11 - 2002, 4 & 7 - 2001, ifs inga direkt bra siffror att jämföra med men det ser väl ändå ut att gått rätt OK för dem där historiskt.
3) Jag tror BW har en god chans där, bara nån av de ordinarie nu "väljer" att avstå.
Efter att ha mailbombat TV4´s tittarombudsman (tittarombudsmannen@tv4.se) kunde jag till min häpnad igår se att de hade ett litet reportage om BW, det lönar att stå på sig.
Så släng gärna iväg ett mail ni också så kanske vi får se mer BW i rutan!
/
Men åter till ämnet, något som Slusk försökte med:
1) Jag tror inte ZB "kan" köpa in sig denna gång då det verkar omständligt att ta sig till Kanada.Slusk skrev:BW på fredagstest, får väl börja hålla tummarna på att Zsolt inte degar upp flis i vanlig ordning.
/S
2) Jordan kom 7 & 11 - 2002, 4 & 7 - 2001, ifs inga direkt bra siffror att jämföra med men det ser väl ändå ut att gått rätt OK för dem där historiskt.
3) Jag tror BW har en god chans där, bara nån av de ordinarie nu "väljer" att avstå.
Efter att ha mailbombat TV4´s tittarombudsman (tittarombudsmannen@tv4.se) kunde jag till min häpnad igår se att de hade ett litet reportage om BW, det lönar att stå på sig.
Så släng gärna iväg ett mail ni också så kanske vi får se mer BW i rutan!
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
LOL: Man ska ju köra på Indy så det finns ju ingen anledning för Zsolt att ta sig till Kanada ....
Jag tror att har Zsolt pengarna och en plats blir ledig så får han platsen mitt framför nästan på Björn: Jordan har stora, stora ekonomiska problem.
Jordan-bilen passar inte på någon bana i år tyvärr. Går det rakt fram är den för långsam och svänger det så går det inte alls. Jordanbilen är nog den mest nervösa bilen i år.
Indy är en ny bana för Björn han aldrig har kört på. Många kompromisser i inställningarna gör den svår. Hoppas han får tid att lära sig banan.
Jag tror att har Zsolt pengarna och en plats blir ledig så får han platsen mitt framför nästan på Björn: Jordan har stora, stora ekonomiska problem.
Jordan-bilen passar inte på någon bana i år tyvärr. Går det rakt fram är den för långsam och svänger det så går det inte alls. Jordanbilen är nog den mest nervösa bilen i år.
Indy är en ny bana för Björn han aldrig har kört på. Många kompromisser i inställningarna gör den svår. Hoppas han får tid att lära sig banan.
-
Hahah , på något sjukt sett ville väl jag att om ZB åkte över så kunde väl han åka till Kanada istället så vi slapp honom. Det var nog någon undermedveten önskning.
Dock är det sorgliga att OM nu BW kör loppet så kommer bara de som har TV4plus att kunna se honom live, vi vanliga människor får se honom i ett sunkigt 30 minuters sammandrag .
Dock om så är fallet skall jag höra av mig till TV4 och upplysa dem om hur det ligger till
/
Dock är det sorgliga att OM nu BW kör loppet så kommer bara de som har TV4plus att kunna se honom live, vi vanliga människor får se honom i ett sunkigt 30 minuters sammandrag .
Dock om så är fallet skall jag höra av mig till TV4 och upplysa dem om hur det ligger till
/
-
Vad handlar detta om? "Björn kan köra F1 på söndag!!!" läste jag på Aftonbladets första sida på nätet. Flera inlägg här talar ju i samma ordalag.
Är det någon ny uppgift jag missat? Ralph är väl fit for fight? Fisichella har la inga fysiska krämpor?
Jag utgår ifrån att det som vanligt är Aftonbladet som inte kan nöja sig med nyheten i sig. Han ska testa i F1. Det behöver inte förstoras till att han kanske kör ett F1 lopp på söndag. Det är en stor nyhet i sig att han testar.
Varför är jag inte förvånad?
Med risk för att jag faktiskt HAR missat nått.
Är det någon ny uppgift jag missat? Ralph är väl fit for fight? Fisichella har la inga fysiska krämpor?
Jag utgår ifrån att det som vanligt är Aftonbladet som inte kan nöja sig med nyheten i sig. Han ska testa i F1. Det behöver inte förstoras till att han kanske kör ett F1 lopp på söndag. Det är en stor nyhet i sig att han testar.
Varför är jag inte förvånad?
Med risk för att jag faktiskt HAR missat nått.
-
Bygga upp förväntningar kallas det väl för.
Firman kunde inte köra på Monza efter sin krasch i Ungern tre veckor tidigare. Imorgon kommer Firman (liksom Ralf Schumacher för övrigt) undersökas av läkaren. Då kommer han antagligen att förklaras frisk. Efter fredagens kval vet han definitivt om han klarar av att köra resten av helgen vilket han antagligen gör. Det är nu över en månad sen hans krasch i Ungern så han bör vara helt återställd
Firman kunde inte köra på Monza efter sin krasch i Ungern tre veckor tidigare. Imorgon kommer Firman (liksom Ralf Schumacher för övrigt) undersökas av läkaren. Då kommer han antagligen att förklaras frisk. Efter fredagens kval vet han definitivt om han klarar av att köra resten av helgen vilket han antagligen gör. Det är nu över en månad sen hans krasch i Ungern så han bör vara helt återställd
-
-
Jaha... där ser man...
Enligt Autosport.com fick Firman ju avbryta ett test, pga sin yrsel. Och eftersom ett svenskt multinationellt företag nu går in och hjälper Björn finansiellt (OM det blir race för Björn på söndag, pga Firmans hälsa), så står han som förste reserv.
Före Zolt Bromsgartner...
Före Zolt Bromsgartner...
-
-
-
Har för mig att det stod i Aftonbladet - Örnulf Wirdheim sa att kostnaden för licensen är på 100,000 kr ...
En körning kostar ju betydligt mer än så, och den prislappen är ju helt avhängig av vad stallet begär så det ingår nog inte.
Men smakar det så kostar det - det är ju meningen att F1 ska vara en exklusiv klubb
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html
En körning kostar ju betydligt mer än så, och den prislappen är ju helt avhängig av vad stallet begär så det ingår nog inte.
Men smakar det så kostar det - det är ju meningen att F1 ska vara en exklusiv klubb
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html
- Allt var klart för Björn att köra loppet om inte Firman hade fått okej från läkaren. Ett stort företag har visat intresse över att stå för Björns alla omkostnader som racinglicensen, som bara den kostar 100 000 kronor, säger Örnulf Wirdheim som reser till USA i morgon.
-
-
-
Låter troligt. Lustigt hur dyrt en bit papper kan vara ibland.Razor skrev:Det kan ju vara så att han är berättigad till en superlicens men för att få licensen så måste han ansöka om den och det är det som kostar?
Jättekul att ett svenskt företag går in och tar den kostnaden. Hoppas de inser att det lönar sig att sponsra Wirdheim och fortsätter i den stilen
-
Han är berättigad till en Superlicens.
Inte samma sak som att han har en - och för att få en måste man tydligen betala en slags anmälningsavgift på 100,000 kr. Antagligen till FIA för det är ju de som utfärdar licensen.
Inte samma sak som att han har en - och för att få en måste man tydligen betala en slags anmälningsavgift på 100,000 kr. Antagligen till FIA för det är ju de som utfärdar licensen.
-
-
-
-
-
Upptäcker nu att det står ingenting om att det skulle vara ett svenskt företag - bara att det är ett stort företag.
Så det kan ju lika gärna vara B&H ....
Så det kan ju lika gärna vara B&H ....
-
Från www.sr.se/radiosporten/nyheter/arkiv.as ... kel=296146 :
Ett stort internationellt företag från Sverige är villigt att ge Wirdheim ekonomisk uppbackning.
-
Gammal nyhet. Från 030918 i DN. Har ej sett något om artikeln här så jag postar länken:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=183659
Hoppas bara halva påstående är sant. Dvs Weirdheim som testförare hos McLaren men INTE till DTM *urk*
Hoppas bara halva påstående är sant. Dvs Weirdheim som testförare hos McLaren men INTE till DTM *urk*
-
Jag vet 2 det INTE kan vara iaf, SVT eller TV4AndersF1 skrev:Från www.sr.se/radiosporten/nyheter/arkiv.as ... kel=296146 :Ett stort internationellt företag från Sverige är villigt att ge Wirdheim ekonomisk uppbackning.
/
-
-
-
-
Jag har en vild gissning på vilket företag det kan vara,varför inte Sandvik
Coromant,som under året sponsrat Stanley Dickens Formel Renault
team.Dom har ju även tidigare sponsrat Thed Björk när han körde
sportvagn.Coromant levererar ju verktyg till B.A.R(kanske även andra stall),och deras röd-gula logga skulle sitta som en smäck på en Jordan.
Som sagt, en vild gissning. Någon som har flera(bättre)???
Coromant,som under året sponsrat Stanley Dickens Formel Renault
team.Dom har ju även tidigare sponsrat Thed Björk när han körde
sportvagn.Coromant levererar ju verktyg till B.A.R(kanske även andra stall),och deras röd-gula logga skulle sitta som en smäck på en Jordan.
Som sagt, en vild gissning. Någon som har flera(bättre)???
-
Ok, den hade jag missat.AndersF1 skrev:Från www.sr.se/radiosporten/nyheter/arkiv.as ... kel=296146 :Ett stort internationellt företag från Sverige är villigt att ge Wirdheim ekonomisk uppbackning.
Jag kom inte sist!
-
Varför inte kombinera med DTM? Mycket bättre att också köra race än att bara testa för testar man bara blir man väldigt lätt bortglömd.Hampus skrev:Gammal nyhet. Från 030918 i DN. Har ej sett något om artikeln här så jag postar länken:
-
Precis... Där håller jag med fullständigt. Enbart en testroll kan bli ganska anonym. Det är viktigt att man kan behålla viss uppmärksamhet kring sig (DTM) samt fortlöpande få F1-erfarenheten.LuckyStrike1 skrev:Varför inte kombinera med DTM? Mycket bättre att också köra race än att bara testa för testar man bara blir man väldigt lätt bortglömd.Hampus skrev:Gammal nyhet. Från 030918 i DN. Har ej sett något om artikeln här så jag postar länken:
-
-
"Firman tested for Jordan at Silverstone last week but his test was cut short fuelling rumours that he was not fully recovered. Hungarian Zsolt Baumgartner was flown in to complete the test and is on stand-by at Indianapolis."Linnofil skrev:Enligt F1racing.net så är det Zolt Kindergarten som står som reserv om inte Firman kan köra. Har de rätt så kräks jag snart över Jordans hemsida. Vore synd på min 21"... Bara att hoppas på Firmans hälsa! Eller Fisi's och Firmans kombinerade ohälsa?
Det är lite av en tolkningsfråga vad man menar. Zolt kallades in för testet. Zolt kommer vara stand-by för teamet om de så önskar.
Behöver inte betyda att inte BW oxå skulle kunna vara stand-by!
Kanske en önsketolkning av mig men inte helt omöjlig.
-
Jordan är i skrikande behov av pengar för att överleva.
Man har två förare med superlicens stand-by.
En av förarna har massor av sponsorsmiljoner och två F1-lopp i ryggen.
Den andra har varken det ena eller det andra.
I Fisichella har man redan en riktigt duktig förare och inte ens han kan ta poäng med den där skräpbilen.
Låter upplagt för Zsolts tredje F1-lopp om inte Firman kan köra ... tyvärr.
I Fisichella har man redan en riktigt duktig förare och inte ens han kan ta poäng med den där skräpbilen.
-
Tyvärr så sant så sant....LuckyStrike1 skrev:Jordan är i skrikande behov av pengar för att överleva.
-
Varför denna upphetsning ???vore det ej bättre att tänka strategisk än börja förhastar sig å skriva på ett skitkontrakt som kan förstöra en karriär..
Tyvärr så tror jag ej så mycket på att skriva på för ett B stall som typ Jordan ,Minardi , Jaguar ...
Visst det är jättekul se en svensk i F1 men det kan förstöra (ha många exempel ) tror mer på att köra i DTM i ett år å få en testförarroll i Mclaren å sikta på David plats ..
Samtidigt skulle det vara roligt se Björn I DTM betydligt högre kvalitet på förare än i F3000...
Där vi ha en annan svensk som jag tror är minst lika bra om han bestämde sig
Tyvärr så tror jag ej så mycket på att skriva på för ett B stall som typ Jordan ,Minardi , Jaguar ...
Visst det är jättekul se en svensk i F1 men det kan förstöra (ha många exempel ) tror mer på att köra i DTM i ett år å få en testförarroll i Mclaren å sikta på David plats ..
Samtidigt skulle det vara roligt se Björn I DTM betydligt högre kvalitet på förare än i F3000...
-
-
Instämmer helt o hållet!RALLYTOK skrev:Varför denna upphetsning ???vore det ej bättre att tänka strategisk än börja förhastar sig å skriva på ett skitkontrakt som kan förstöra en karriär..
-
-
Om Schumacher vinner WDC det har aret sa kan jag ge mig attan pa att han slutar kora F1, oavsett vad alla 25-arskontrakt han kan tankas ha med Ferrari. Ven kan tankas fylla upp den platsen? Barrichello ar ju den evige andreforaren och ocksa i slutet av karriaren. Kan man vaga spekulera pa en plats for Wirdheim dar? Ferrari behover ha in nagon het ungtupp som Raikkonen i McLaren och Alonso i Renault.