Det blir bara sämre!!
-
Det blir bara sämre!!
TV4 håller stilen, att visa program om Pirates of C... är tydligen viktigare än än presskonferansen. Det blir "högintressant" och se om de kan bli ännu sämre till nästa race. TV4 och Ville har uppenbarligen samma strategi, att prestera uselt och jobba vidare för att bli sämre!!
-
-
Precis....sen kan man ju fundera kring om det är så smart av de företag som vill ha reklam i F1 sändningarna...jag åtminstone hatar alla företag som köper reklamtid när det är F1 sändning.Ska man gnälla på 4ans sändningar så är det väl de långa reklambreaken som är värst.
Jag tror att om dom innan sändning och efter sändning säger att dom sponsrat programmet skulle få mer valuta för pengarna.
/S
[/quote]
"All bleeding eventually stops."
-
Jag chattade med sopprötterna på TV4 igår efter racet och frågade om man åtminstånde kunde flytta det ena reklambreaket till gapet mellan svartvita flaggan och innan presskonferensen, (hur intressant är det med prisutdelningen innan Björn står där) vad fick jag för svar av TV4?
Jo inget.....jag ställde några fler frågor om reklambreaken och fick ett ynka svar, :att det är dyrt att sända F1, precis som om det var en nyhet!
Sen uppmanar ju dom andra att sponsra Björn W till en F1 satsning, så jag frågade om TV4 sponsrade Björn W, fick jag nåt svar nu då, skulle inte tro det!
Tacka vet jag när Eurosport sände F1.
Jo inget.....jag ställde några fler frågor om reklambreaken och fick ett ynka svar, :att det är dyrt att sända F1, precis som om det var en nyhet!
Sen uppmanar ju dom andra att sponsra Björn W till en F1 satsning, så jag frågade om TV4 sponsrade Björn W, fick jag nåt svar nu då, skulle inte tro det!
Tacka vet jag när Eurosport sände F1.
-
Jag har för mig att TV4 sponsrade Björn förra säsongen... de hade i alla fall sin logotype på hans bilGonzo skrev:Sen uppmanar ju dom andra att sponsra Björn W till en F1 satsning, så jag frågade om TV4 sponsrade Björn W, fick jag nåt svar nu då, skulle inte tro det!
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Igen
Tv4 har diskuterats mycket på detta forum. Däremot tycker jag att det har blivit bättre. Det är fortfarande inte bra. Tv4 är trots allt unika i sin satsning på att anställa muppar och inte ge de redan anställda mupparna sparken. Det finns trots allt en gräns hur många misstag man får göra och fortfarande behålla jobbet! Dock verkar det inte vara så på Tv4.
Hur kan jag då säga att det har blivit bättre? Det är bara att ha förra året i minne eller till och med början av pågående sässong.
Det finns en intressant lösning på reklamproblemet! Om Tv4 skulle ha en F1 studio innan loppet så kan de ha en reklampaus precis innan loppet börjar, då troligtvis med fullt antal tittare. För att sedan bara ha ett reklam stopp under loppet! Ännu bättre är att ha ett reklambreak innan och ett efter loppet för att sedan fortsätta med analys av loppet i studion!
Dock så säger jag som ärkemuppen Arthur Ringart, "Man kan inte få allting"!
Star_Peppe
Hur kan jag då säga att det har blivit bättre? Det är bara att ha förra året i minne eller till och med början av pågående sässong.
Det finns en intressant lösning på reklamproblemet! Om Tv4 skulle ha en F1 studio innan loppet så kan de ha en reklampaus precis innan loppet börjar, då troligtvis med fullt antal tittare. För att sedan bara ha ett reklam stopp under loppet! Ännu bättre är att ha ett reklambreak innan och ett efter loppet för att sedan fortsätta med analys av loppet i studion!
Dock så säger jag som ärkemuppen Arthur Ringart, "Man kan inte få allting"!
Star_Peppe
-
-
Mycket bra inlägg Peppe!
Kan bara hålla med. 2 reklaminslag mitt i pågående lopp är lite magstarkt!
Synd att de inte har konkurrens av fler lättåtkommliga kanaler. När de kommer så flyr man TV4 direkt.
En annan sak som blivit sämre än förra året är utsändningen, massa bildstörningar och tillfälliga avbrott, Hockenheim var bedrövlig.
Detta kanske inte beror på TV4:s tekniker men iaf.
--------------------------------------------------------------
Tacka vet jag när Eurosport sände F1.............
Kan bara hålla med. 2 reklaminslag mitt i pågående lopp är lite magstarkt!
Synd att de inte har konkurrens av fler lättåtkommliga kanaler. När de kommer så flyr man TV4 direkt.
En annan sak som blivit sämre än förra året är utsändningen, massa bildstörningar och tillfälliga avbrott, Hockenheim var bedrövlig.
Detta kanske inte beror på TV4:s tekniker men iaf.
--------------------------------------------------------------
Tacka vet jag när Eurosport sände F1.............
-
Reklamen är ett ganska enkelt problem - det är bara att acceptera.
1. Det kostar en massa att sända F1.
2. Någon måste betala.
3. Tillräckligt många vill inte betala för att enbart få sin logga i rutan innan sändning.
4. Reklam i sändningen är det enda sättet att få in tillräckligt med pengar.
Jag har tittat på RTL några ggr och där haglar det reklam, eller danska TV3+ - de är inte heler precis reklamfria.
Det enda tråkiga är väl att Canal Digital är borta. Då kunde ju de som ville slippa reklamen betala 800:-(eller vad det var) och vara nöjda.
Själv så har jag RTL, TV3+ och TV4 som visar F1, så jag brukar klara mig, men ibland är det reklam i alla tre samtidigt.
2. Någon måste betala.
3. Tillräckligt många vill inte betala för att enbart få sin logga i rutan innan sändning.
Jag har tittat på RTL några ggr och där haglar det reklam, eller danska TV3+ - de är inte heler precis reklamfria.
Det enda tråkiga är väl att Canal Digital är borta. Då kunde ju de som ville slippa reklamen betala 800:-(eller vad det var) och vara nöjda.
Själv så har jag RTL, TV3+ och TV4 som visar F1, så jag brukar klara mig, men ibland är det reklam i alla tre samtidigt.
-
-
Re: Det blir bara sämre!!
"Pirates of the Caribbean" är SF:s nya storfilm. SF ägs av Bonnier som också äger 21 procent i TV4. Därför är "Bakom kulisserna" på SF-filmer jätteviktiga och därför är TV4 så kåta på att visa Beckfilmerna om och om igen...HEMI skrev:TV4 håller stilen, att visa program om Pirates of C... är tydligen viktigare än än presskonferansen.
/Konspirationsteoretikern
-
När Björn, vad han nu döpt om sig till, sitter med Eje så håller jag med dig fullständigt. Det kan vara katastrof ibland.Bernie skrev:Personligen tycker jag att kommentatorerna faller under kategorin "icke godkänd" i ett internationellt(engelskt) perspektiv.
Hade TV4 haft kommentatorer som i tex england hade de haft betydligt fler tittare, det blir liksom aldrig spännande på TV4........
Men när Blomman är med då är jag fullkomligt nöjd! Även Eje når upp till sin rätta potential när han har någon kunnig att diskutera med. Några fel kan dom säga men överlag tycker jag dom två ihop har riktigt bra koll.
The older I get the faster I was
-
-
Jag håller med om att Blomman är helt OK. Kunskaps-nivån ligger väl i nivå med en typisk Forza-nörd som skriver här på forumet. Eje tycker jag däremot har tappat lite. Han var bättre för några år sedan, och det verkar som han inte har samma kontakter i depån längre. Saknar lite av typ "när jag och Eddie åt frukost igår så sa han att..."M100R skrev:Men när Blomman är med då är jag fullkomligt nöjd! Även Eje når upp till sin rätta potential när han har någon kunnig att diskutera med. Några fel kan dom säga men överlag tycker jag dom två ihop har riktigt bra koll.
-
Björn Blåbär-Ling, är det inte så han heter ? Artur "Nöts inte däcken av att dom trycks mot banan" Ringart är också usel som kommentator. Blomman däremot är suverän, keep it up !M100R skrev: När Björn, vad han nu döpt om sig till, sitter med Eje så håller jag med dig fullständigt. Det kan vara katastrof ibland.
Kan vi inte starta en tråd med F1-floskler, främst TV4:s kommenterande det är ju lättast att hitta dom där, dom fullkomligt haglar.
-
Äntligen någon som fattat galoppen! De kostar satan att sända F1 vilket troligtvis var anledningen att Canal Digital inte sänder längre... Så det är bara att acceptera Som jag sagt tidigare tycker jag däremot att TV4 borde satsa hela vägen med en studio ala RTL! Perfekt läge att dra igång nu när Wirdheim står och bankar på dörren!!AndersF1 skrev:Reklamen är ett ganska enkelt problem - det är bara att acceptera.
2. Någon måste betala.
-
Den uppenbara anledningen till att Canal Digital inte längre sänder F1 är ju naturligtvis att den digitala feeden inte längre finns tillgänglig. Och den i sin tur försvann väl av ekonomiska skäl?manson skrev:Äntligen någon som fattat galoppen! De kostar satan att sända F1 vilket troligtvis var anledningen att Canal Digital inte sänder längre...
Det vore kanon om så blev fallet... då skulle jag revidera min uppfattning om TV4:s seriositet när det gäller F1 på TV.... i alla fall liteSom jag sagt tidigare tycker jag däremot att TV4 borde satsa hela vägen med en studio ala RTL! Perfekt läge att dra igång nu när Wirdheim står och bankar på dörren!!
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
På 1 svarar jag, Jasså!AndersF1 skrev:Reklamen är ett ganska enkelt problem - det är bara att acceptera.
2. Någon måste betala.
På 2 svarar jag, Jasså!
På 3 svarar jag, Jasså insiderinfo!
På 4 svarar jag, Jasså
4 frågor som nog alla visste svaret på, men formulerade som ett försvarstal. Kanske vår gode Anders har anställning på TV4..?
-------------------------------------------------------------------------
Tacka vet jag när Eurosport sände F1
-
Oavsett vad man tycker om det så är det bara att konstatera en sak: Utan reklamavbrott skulle vi inte ha några F1-sändningar överhuvudtaget. Är det bättre?
Om man sen jämför med andra kanaler som sänder F1 så har TV4 ovanligt få reklamavbrott under loppet - hur många är det: 1 eller 2 nu senast?
RTL har reklamavbrott varje kvart eller någonting sådant. TV3+ Danmark var tjugonde minut ungefär och båda avbrotten är längre än TV4:s. När Eurosport sände på sin tid hade de också reklamavbrott under loppen precis som de ha nu i sina sändningar.
Det är bara att acceptera att vi har passerat år 2000 och reklamfinansierade sportsändningar länge varit vardag vid det här laget.
Om man sen jämför med andra kanaler som sänder F1 så har TV4 ovanligt få reklamavbrott under loppet - hur många är det: 1 eller 2 nu senast?
RTL har reklamavbrott varje kvart eller någonting sådant. TV3+ Danmark var tjugonde minut ungefär och båda avbrotten är längre än TV4:s. När Eurosport sände på sin tid hade de också reklamavbrott under loppen precis som de ha nu i sina sändningar.
Det är bara att acceptera att vi har passerat år 2000 och reklamfinansierade sportsändningar länge varit vardag vid det här laget.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jo det är sant att reklamfinasieringen måste finnas med, frågan är när o hur!
Att andra har det sämre är mycket dåligt argument för att vi ska vara nöjda (Kanske så Ferrari har tänkt när de tittat på Minardi, kanske därför de halkat efter.....).
Fel fel fel fel, Eurosport hade inga reklamavbrott under loppet........
Att andra har det sämre är mycket dåligt argument för att vi ska vara nöjda (Kanske så Ferrari har tänkt när de tittat på Minardi, kanske därför de halkat efter.....).
Fel fel fel fel, Eurosport hade inga reklamavbrott under loppet........
-
-
-
-
Fast Eurosport har ialla fall idag reklamavbrott betydligt oftare under sändningen, så frågan är vilket som ger mest avbrott i tid räknat under en sändning.
Vet dock inte hur många det var när man sände F1
Vet dock inte hur många det var när man sände F1
-
Hellre korta o snabba avbrott än 5 minuters break.
Det enda positiva med 5 min break är att man hinner slå en 7:a o koka kaffe, sen följer man racet online på internet, men vad är då meningen med att sända reklamen om alla går ifrån som jag!
Hellre Gonzo längst fram än Mr snurrjocke Montoya
-
TV4 har ju lyckats att sända F1 i mer än 10 år utan reklam i loppen.LuckyStrike1 skrev:Oavsett vad man tycker om det så är det bara att konstatera en sak: Utan reklamavbrott skulle vi inte ha några F1-sändningar överhuvudtaget. Är det bättre?
Varför gjorde dom det? Ren välvilja?
(Ang Eurosports avbrott så var dom korta, men den främsta fördelen var att TV4 ofta sände parallelt, då kunde man slå över till 4:an när Eurosport hade reklam)
-
TV4 fick inte avbryta program för reklamavbrott och fick bara ha reklam mellan programmen.
När det kontinuerligt gick förbi det förbudet genom att lägga in "Inför ..." program, extra sportnyheter o.s.v mitt i sändningar för att kunna sända reklam släpptes förbudet. TV4 får numera avbryta sändingar för reklamavbrott och återkomma till sändningen utan att behöva sända ett påhittat program emellan för att kunna sända reklam mitt i.
När det kontinuerligt gick förbi det förbudet genom att lägga in "Inför ..." program, extra sportnyheter o.s.v mitt i sändningar för att kunna sända reklam släpptes förbudet. TV4 får numera avbryta sändingar för reklamavbrott och återkomma till sändningen utan att behöva sända ett påhittat program emellan för att kunna sända reklam mitt i.
-
TV4 sände F1 utan reklamavbrott i fem år, 1994-1998, om jag inte är ute och cyklar.
Nu vet jag inte varför man sände utan reklam då, men man kan alltid gissa. Vinstkraven kan ju till exempel ha ökat, om cheferna tröttnat på tvåtimmarssändningar med F1 som väl är ganska dyrt att köpa in. Nu minns jag inte när TV4 började göra avbrott i sina långfilmer, men det var kanske ungefär i samma veva? Hur som helst var det samma knep som användes när man lade in ett helt och hållet konstruerat "program" vars enda syfte var att göra reklamavbrotten möjliga, i F1-fallet en sportsändning och i andra program "Inför Bingolotto" och annat trams. Först på senare år fick TV4 lov att göra avbrott för reklam mitt i ett program.
Det finns i alla fall en viktig poäng att dra av detta och det är man kan tänka sig för innan man kritiserar public service-tv:s licenspengar.
Nu vet jag inte varför man sände utan reklam då, men man kan alltid gissa. Vinstkraven kan ju till exempel ha ökat, om cheferna tröttnat på tvåtimmarssändningar med F1 som väl är ganska dyrt att köpa in. Nu minns jag inte när TV4 började göra avbrott i sina långfilmer, men det var kanske ungefär i samma veva? Hur som helst var det samma knep som användes när man lade in ett helt och hållet konstruerat "program" vars enda syfte var att göra reklamavbrotten möjliga, i F1-fallet en sportsändning och i andra program "Inför Bingolotto" och annat trams. Först på senare år fick TV4 lov att göra avbrott för reklam mitt i ett program.
Det finns i alla fall en viktig poäng att dra av detta och det är man kan tänka sig för innan man kritiserar public service-tv:s licenspengar.
-
-
-
Angående vinstkraven, så kanske kraven på vinst ö.h.t. ökade. Dessutom har konkurrensen ökat ifrån 3:an, 5:an och en massa andra kanaler i och med utbyggnaden av kabeltv-nätet och antalet hushåll som har satellit. Därför får de andra kanalerna fler tittare och därmed mer pengar att bjuda på olika program, vilket fullt möjligt även fördyrar F1-sändningarna.
-
-
-
Jag tycker också att det är tråkigt med de reklamavbrott så som de sker just nu. Jag förstår också att TV4 inte sänder ideellt men...
Personligen tycker jag det vore vettigt att kunna "lösa" eller åtminstone testa något av följande två förslag:
alt.1: Gör som RTL emellanåt gör, fäll in ca 1/4 av rutan med sändning av loppet övriga 3/4 fylls med reklam. Utan att låta någon skugga ska falla på kombinationen JB och EE så kan tror jag de flesta i det här forumet klarar av att se ett par minuters F1-sändning utan kommentatorer.
alt.2: Efter reklamavbrottet återuppta sändningen direkt från där den slutade = Avslutningen blir ett gäng minuter försenat jämfört med verkligheten men man missar åtminstone inget.
Tekniken finns för båda alternativen. Åtmistone jag tycker att det är värt att pröva!
Personligen tycker jag det vore vettigt att kunna "lösa" eller åtminstone testa något av följande två förslag:
alt.1: Gör som RTL emellanåt gör, fäll in ca 1/4 av rutan med sändning av loppet övriga 3/4 fylls med reklam. Utan att låta någon skugga ska falla på kombinationen JB och EE så kan tror jag de flesta i det här forumet klarar av att se ett par minuters F1-sändning utan kommentatorer.
alt.2: Efter reklamavbrottet återuppta sändningen direkt från där den slutade = Avslutningen blir ett gäng minuter försenat jämfört med verkligheten men man missar åtminstone inget.
Tekniken finns för båda alternativen. Åtmistone jag tycker att det är värt att pröva!
-
-
Det var någon tysk eller fransk kanal som körde reklam i en mindre ruta samtidigt som man kunde följa loppet i bakgrunden. Såg det nån gång på mitten av 90-talet. Minns dock inte den exakta kanalen...
Men det borde väl funka, så missar man iallafall inte ifall det händer något snabbt.
Men det borde väl funka, så missar man iallafall inte ifall det händer något snabbt.
"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!" - Homer Simpson
Johan Meissner
Johan Meissner
-