Det blir bara sämre!!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
HEMI

Det blir bara sämre!!

Inlägg av HEMI »

TV4 håller stilen, att visa program om Pirates of C... är tydligen viktigare än än presskonferansen. Det blir "högintressant" och se om de kan bli ännu sämre till nästa race. TV4 och Ville har uppenbarligen samma strategi, att prestera uselt och jobba vidare för att bli sämre!!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Ärligt talat, nog klarar man sig bra utan presskonferensen? Det är väl sällan nåt överraskande kommer fram och man kan dessutom läsa den på nätet litet senare.

Ska man gnälla på 4ans sändningar så är det väl de långa reklambreaken som är värst.
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Ska man gnälla på 4ans sändningar så är det väl de långa reklambreaken som är värst.
Precis....sen kan man ju fundera kring om det är så smart av de företag som vill ha reklam i F1 sändningarna...jag åtminstone hatar alla företag som köper reklamtid när det är F1 sändning.
Jag tror att om dom innan sändning och efter sändning säger att dom sponsrat programmet skulle få mer valuta för pengarna.

/S
[/quote]
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Jag chattade med sopprötterna på TV4 igår efter racet och frågade om man åtminstånde kunde flytta det ena reklambreaket till gapet mellan svartvita flaggan och innan presskonferensen, (hur intressant är det med prisutdelningen innan Björn står där) vad fick jag för svar av TV4?

Jo inget.....jag ställde några fler frågor om reklambreaken och fick ett ynka svar, :att det är dyrt att sända F1, precis som om det var en nyhet!

Sen uppmanar ju dom andra att sponsra Björn W till en F1 satsning, så jag frågade om TV4 sponsrade Björn W, fick jag nåt svar nu då, skulle inte tro det!

Tacka vet jag när Eurosport sände F1.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gonzo skrev:Sen uppmanar ju dom andra att sponsra Björn W till en F1 satsning, så jag frågade om TV4 sponsrade Björn W, fick jag nåt svar nu då, skulle inte tro det!
Jag har för mig att TV4 sponsrade Björn förra säsongen... de hade i alla fall sin logotype på hans bil
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Sa bara att jag inte fick svar!

De kanske sponsrar med en klisterlapp!
Användarens profilbild
Peppe

Igen

Inlägg av Peppe »

Tv4 har diskuterats mycket på detta forum. Däremot tycker jag att det har blivit bättre. Det är fortfarande inte bra. Tv4 är trots allt unika i sin satsning på att anställa muppar och inte ge de redan anställda mupparna sparken. Det finns trots allt en gräns hur många misstag man får göra och fortfarande behålla jobbet! Dock verkar det inte vara så på Tv4.

Hur kan jag då säga att det har blivit bättre? Det är bara att ha förra året i minne eller till och med början av pågående sässong.

Det finns en intressant lösning på reklamproblemet! Om Tv4 skulle ha en F1 studio innan loppet så kan de ha en reklampaus precis innan loppet börjar, då troligtvis med fullt antal tittare. För att sedan bara ha ett reklam stopp under loppet! Ännu bättre är att ha ett reklambreak innan och ett efter loppet för att sedan fortsätta med analys av loppet i studion!

Dock så säger jag som ärkemuppen Arthur Ringart, "Man kan inte få allting"!

Star_Peppe
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

Kan bara hålla med dig Peppe. Dessutom är det en också viktigt för reklamannonsörerna att programmet håller klass. Som det är nu blir man bara irriterad på reklamen och det kan aldrig vara bra!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Mycket bra inlägg Peppe!

Kan bara hålla med. 2 reklaminslag mitt i pågående lopp är lite magstarkt!

Synd att de inte har konkurrens av fler lättåtkommliga kanaler. När de kommer så flyr man TV4 direkt.

En annan sak som blivit sämre än förra året är utsändningen, massa bildstörningar och tillfälliga avbrott, Hockenheim var bedrövlig.

Detta kanske inte beror på TV4:s tekniker men iaf.

--------------------------------------------------------------

Tacka vet jag när Eurosport sände F1.............
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Reklamen är ett ganska enkelt problem - det är bara att acceptera.
1. Det kostar en massa att sända F1.
2. Någon måste betala.
3. Tillräckligt många vill inte betala för att enbart få sin logga i rutan innan sändning.
4. Reklam i sändningen är det enda sättet att få in tillräckligt med pengar.

Jag har tittat på RTL några ggr och där haglar det reklam, eller danska TV3+ - de är inte heler precis reklamfria.

Det enda tråkiga är väl att Canal Digital är borta. Då kunde ju de som ville slippa reklamen betala 800:-(eller vad det var) och vara nöjda.

Själv så har jag RTL, TV3+ och TV4 som visar F1, så jag brukar klara mig, men ibland är det reklam i alla tre samtidigt.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Personligen tycker jag att kommentatorerna faller under kategorin "icke godkänd" i ett internationellt(engelskt) perspektiv.
Hade TV4 haft kommentatorer som i tex england hade de haft betydligt fler tittare, det blir liksom aldrig spännande på TV4........
Användarens profilbild
ANFRAN

Re: Det blir bara sämre!!

Inlägg av ANFRAN »

HEMI skrev:TV4 håller stilen, att visa program om Pirates of C... är tydligen viktigare än än presskonferansen.
"Pirates of the Caribbean" är SF:s nya storfilm. SF ägs av Bonnier som också äger 21 procent i TV4. Därför är "Bakom kulisserna" på SF-filmer jätteviktiga och därför är TV4 så kåta på att visa Beckfilmerna om och om igen...

/Konspirationsteoretikern
Användarens profilbild
M100R

Inlägg av M100R »

Bernie skrev:Personligen tycker jag att kommentatorerna faller under kategorin "icke godkänd" i ett internationellt(engelskt) perspektiv.
Hade TV4 haft kommentatorer som i tex england hade de haft betydligt fler tittare, det blir liksom aldrig spännande på TV4........
När Björn, vad han nu döpt om sig till, sitter med Eje så håller jag med dig fullständigt. Det kan vara katastrof ibland.

Men när Blomman är med då är jag fullkomligt nöjd! Även Eje når upp till sin rätta potential när han har någon kunnig att diskutera med. Några fel kan dom säga men överlag tycker jag dom två ihop har riktigt bra koll.
The older I get the faster I was
BMW BAYERN

Inlägg av BMW BAYERN »

Håller tummarna att Chefen F1 börjar sända Supersignalen till 2004 igen.
Då får man hoppas att Canal Digital sänder igen...
A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Lol "ärkemupp" :lol:
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

M100R skrev:Men när Blomman är med då är jag fullkomligt nöjd! Även Eje når upp till sin rätta potential när han har någon kunnig att diskutera med. Några fel kan dom säga men överlag tycker jag dom två ihop har riktigt bra koll.
Jag håller med om att Blomman är helt OK. Kunskaps-nivån ligger väl i nivå med en typisk Forza-nörd som skriver här på forumet. Eje tycker jag däremot har tappat lite. Han var bättre för några år sedan, och det verkar som han inte har samma kontakter i depån längre. Saknar lite av typ "när jag och Eddie åt frukost igår så sa han att..."
ElectroPete

Inlägg av ElectroPete »

M100R skrev: När Björn, vad han nu döpt om sig till, sitter med Eje så håller jag med dig fullständigt. Det kan vara katastrof ibland.
Björn Blåbär-Ling, är det inte så han heter ? :P Artur "Nöts inte däcken av att dom trycks mot banan" Ringart är också usel som kommentator. Blomman däremot är suverän, keep it up !

Kan vi inte starta en tråd med F1-floskler, främst TV4:s kommenterande det är ju lättast att hitta dom där, dom fullkomligt haglar.
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

AndersF1 skrev:Reklamen är ett ganska enkelt problem - det är bara att acceptera.
2. Någon måste betala.
3. Tillräckligt många vill inte betala för att enbart få sin logga i rutan innan sändning.

Jag har tittat på RTL några ggr och där haglar det reklam, eller danska TV3+ - de är inte heler precis reklamfria.

Det enda tråkiga är väl att Canal Digital är borta. Då kunde ju de som ville slippa reklamen betala 800:-(eller vad det var) och vara nöjda.

Själv så har jag RTL, TV3+ och TV4 som visar F1, så jag brukar klara mig, men ibland är det reklam i alla tre samtidigt.
Äntligen någon som fattat galoppen! De kostar satan att sända F1 vilket troligtvis var anledningen att Canal Digital inte sänder längre... Så det är bara att acceptera :wor: Som jag sagt tidigare tycker jag däremot att TV4 borde satsa hela vägen med en studio ala RTL! Perfekt läge att dra igång nu när Wirdheim står och bankar på dörren!!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

manson skrev:Äntligen någon som fattat galoppen! De kostar satan att sända F1 vilket troligtvis var anledningen att Canal Digital inte sänder längre...
Den uppenbara anledningen till att Canal Digital inte längre sänder F1 är ju naturligtvis att den digitala feeden inte längre finns tillgänglig. Och den i sin tur försvann väl av ekonomiska skäl?
Som jag sagt tidigare tycker jag däremot att TV4 borde satsa hela vägen med en studio ala RTL! Perfekt läge att dra igång nu när Wirdheim står och bankar på dörren!!
Det vore kanon om så blev fallet... då skulle jag revidera min uppfattning om TV4:s seriositet när det gäller F1 på TV.... i alla fall lite
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

AndersF1 skrev:Reklamen är ett ganska enkelt problem - det är bara att acceptera.
2. Någon måste betala.
På 1 svarar jag, Jasså!
På 2 svarar jag, Jasså!
På 3 svarar jag, Jasså insiderinfo!
På 4 svarar jag, Jasså

4 frågor som nog alla visste svaret på, men formulerade som ett försvarstal. Kanske vår gode Anders har anställning på TV4..?

-------------------------------------------------------------------------

Tacka vet jag när Eurosport sände F1
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Oavsett vad man tycker om det så är det bara att konstatera en sak: Utan reklamavbrott skulle vi inte ha några F1-sändningar överhuvudtaget. Är det bättre?

Om man sen jämför med andra kanaler som sänder F1 så har TV4 ovanligt få reklamavbrott under loppet - hur många är det: 1 eller 2 nu senast?

RTL har reklamavbrott varje kvart eller någonting sådant. TV3+ Danmark var tjugonde minut ungefär och båda avbrotten är längre än TV4:s. När Eurosport sände på sin tid hade de också reklamavbrott under loppen precis som de ha nu i sina sändningar.

Det är bara att acceptera att vi har passerat år 2000 och reklamfinansierade sportsändningar länge varit vardag vid det här laget.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Jo det är sant att reklamfinasieringen måste finnas med, frågan är när o hur!

Att andra har det sämre är mycket dåligt argument för att vi ska vara nöjda (Kanske så Ferrari har tänkt när de tittat på Minardi, kanske därför de halkat efter.....).

Fel fel fel fel, Eurosport hade inga reklamavbrott under loppet........
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Gonzo skrev:Fel fel fel fel, Eurosport hade inga reklamavbrott under loppet........
Jag tror att du får försöka minnas igen... Jag såg reklamavbrott på Eurosport. Rätt ofta dessutom.

På något sätt var det inte riktigt lika störande som på fyran. Eller så börjar minnet av Edwards/Watson svalna...
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Menar du att jag skulle ha fel, jag har aldrig fel, jag kan inte ha fel.

OK då, jag måste glömt! Jag hade fel, f..n oxå!

Men det var kommentatorer som kunde sin sak, och hade mer inofficiell info än TV4 bullmumsande gubbar har.
Transalp

Inlägg av Transalp »

Eurosport har reklamavbrott i 30-60 sekunder.. Tv4 har reklamavbrott i 5 minuter.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fast Eurosport har ialla fall idag reklamavbrott betydligt oftare under sändningen, så frågan är vilket som ger mest avbrott i tid räknat under en sändning.

Vet dock inte hur många det var när man sände F1

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Hellre korta o snabba avbrott än 5 minuters break.

Det enda positiva med 5 min break är att man hinner slå en 7:a o koka kaffe, sen följer man racet online på internet, men vad är då meningen med att sända reklamen om alla går ifrån som jag!

Hellre Gonzo längst fram än Mr snurrjocke Montoya
Kaha

Inlägg av Kaha »

LuckyStrike1 skrev:Oavsett vad man tycker om det så är det bara att konstatera en sak: Utan reklamavbrott skulle vi inte ha några F1-sändningar överhuvudtaget. Är det bättre?
TV4 har ju lyckats att sända F1 i mer än 10 år utan reklam i loppen.
Varför gjorde dom det? Ren välvilja?

(Ang Eurosports avbrott så var dom korta, men den främsta fördelen var att TV4 ofta sände parallelt, då kunde man slå över till 4:an när Eurosport hade reklam)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

TV4 fick inte avbryta program för reklamavbrott och fick bara ha reklam mellan programmen.

När det kontinuerligt gick förbi det förbudet genom att lägga in "Inför ..." program, extra sportnyheter o.s.v mitt i sändningar för att kunna sända reklam släpptes förbudet. TV4 får numera avbryta sändingar för reklamavbrott och återkomma till sändningen utan att behöva sända ett påhittat program emellan för att kunna sända reklam mitt i.

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

TV4 sände F1 utan reklamavbrott i fem år, 1994-1998, om jag inte är ute och cyklar.

Nu vet jag inte varför man sände utan reklam då, men man kan alltid gissa. Vinstkraven kan ju till exempel ha ökat, om cheferna tröttnat på tvåtimmarssändningar med F1 som väl är ganska dyrt att köpa in. Nu minns jag inte när TV4 började göra avbrott i sina långfilmer, men det var kanske ungefär i samma veva? Hur som helst var det samma knep som användes när man lade in ett helt och hållet konstruerat "program" vars enda syfte var att göra reklamavbrotten möjliga, i F1-fallet en sportsändning och i andra program "Inför Bingolotto" och annat trams. Först på senare år fick TV4 lov att göra avbrott för reklam mitt i ett program.

Det finns i alla fall en viktig poäng att dra av detta och det är man kan tänka sig för innan man kritiserar public service-tv:s licenspengar.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

ANFRAN skrev:
Det finns i alla fall en viktig poäng att dra av detta och det är man kan tänka sig för innan man kritiserar public service-tv:s licenspengar.
Ja det var bättre förr när vi bara hade Ettan och Tvåan. :up:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det var ju intressant att du tycker det.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Angående vinstkraven, så kanske kraven på vinst ö.h.t. ökade. Dessutom har konkurrensen ökat ifrån 3:an, 5:an och en massa andra kanaler i och med utbyggnaden av kabeltv-nätet och antalet hushåll som har satellit. Därför får de andra kanalerna fler tittare och därmed mer pengar att bjuda på olika program, vilket fullt möjligt även fördyrar F1-sändningarna.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Parabolantenn är suveränt för sport. :up:
Bara att byta kanal när reklambreaken kommer så missar man inget, utom de få gånger de överlappar varandra.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Men skulle de inte kunna flytta det ena reklambreaket till gapet mellan svartvita flaggan och innan presskonferensen börjar.
Det är ju fortfarande på sändningstid......
McCan70

Inlägg av McCan70 »

Jag tycker också att det är tråkigt med de reklamavbrott så som de sker just nu. Jag förstår också att TV4 inte sänder ideellt men...

Personligen tycker jag det vore vettigt att kunna "lösa" eller åtminstone testa något av följande två förslag:

alt.1: Gör som RTL emellanåt gör, fäll in ca 1/4 av rutan med sändning av loppet övriga 3/4 fylls med reklam. Utan att låta någon skugga ska falla på kombinationen JB och EE så kan tror jag de flesta i det här forumet klarar av att se ett par minuters F1-sändning utan kommentatorer.

alt.2: Efter reklamavbrottet återuppta sändningen direkt från där den slutade = Avslutningen blir ett gäng minuter försenat jämfört med verkligheten men man missar åtminstone inget.

Tekniken finns för båda alternativen. Åtmistone jag tycker att det är värt att pröva!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Nej nej. Inga fördröjningar av sändningen. Då kan man inte ha livetajmingen bredvid.
McCan70

Inlägg av McCan70 »

Alltså minibild när reklamen sänds...

Glömde förresten det tredje alternativet. Giriga Ecclestone återinför den digitala feeden.
Användarens profilbild
Johan Meissner

Inlägg av Johan Meissner »

Det var någon tysk eller fransk kanal som körde reklam i en mindre ruta samtidigt som man kunde följa loppet i bakgrunden. Såg det nån gång på mitten av 90-talet. Minns dock inte den exakta kanalen...

Men det borde väl funka, så missar man iallafall inte ifall det händer något snabbt.
"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!" - Homer Simpson

Johan Meissner
Alfa

Inlägg av Alfa »

Flytta till Finland, så kan ni se på MTV3 och TV4, byta mellan dom då det e reklam. Bästa lösningen hittills tycker jag!
Allvarligt så stör det inte mig såå mycket att det e pauser. Man måste ju gå på toa ibland oxå. Det finns ju oxå live-referat på f1.com ifall man lider riktigt mycket.