Ungerns GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Ungerns GP

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jahaja - första träningen avgjorde. Panis, Trulli och Montoya i topp 3 även om det inte betyeer så mkt. Kul ialla fall att se att Montoya är snabb från starten på Hungaroring - det här är ett viktigt race för honom.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Freddan
Inlägg: 290
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Freddan »

Jepp det ser bra ut. Vi får hoppas att Montoya kan hänga med när det drar ihop sig till kval idag. :horny:
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Kul att det är fler team med därframme..tänker t.ex. på Toyota..de börjar närma sig..Renault är också bra..det blir nog ett spännande race..Må bäste förare vinna!
Användarens profilbild
Reodor
Inlägg: 34
Blev medlem: tor apr 03, 2003 09:21
Ort: Götlaborg

Inlägg av Reodor »

Hmm, är benägen att hålla med FerrariSchumi (lite) från förra loppet; Bridgestone får nog se över tekniken lite. Så här dålig tror jag inte att Ferrarin är egentligen. Kan Ferrari inte bara smygtesta med Michelin för att sätta saker i relation till var Bridgestone ligger egentligen? Antar att de sitter i ett superkontrakt hos Bridgestone resten av seklet, men det hjälper ju föga nu när sulorna är urusla. :roll:
Forza Il Tempo Gigante
Användarens profilbild
Peppe
Inlägg: 177
Blev medlem: mån apr 07, 2003 00:13
Ort: Stockholm

Jordan

Inlägg av Peppe »

Stackars Ralph Firman. Tack vare sin skitbil höll han på att förlora livet! Är det inte åt helskotta när bakvingen bara flyger av, ingenjörerna och mekanikerna bör ta sig en seriös funderare på vad de pysslar med!

Star_Peppe
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

Kanske Wirdheim kan få en chans i Jordan till nästa lopp om inte Firman blir hel? Skitbil och en snabb stallkamrat att jämföras med, men ändå...
Användarens profilbild
Gonzo
Inlägg: 1217
Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!

Inlägg av Gonzo »

Reodor skrev:Hmm, är benägen att hålla med FerrariSchumi (lite) från förra loppet; Bridgestone får nog se över tekniken lite. Så här dålig tror jag inte att Ferrarin är egentligen. Kan Ferrari inte bara smygtesta med Michelin för att sätta saker i relation till var Bridgestone ligger egentligen? Antar att de sitter i ett superkontrakt hos Bridgestone resten av seklet, men det hjälper ju föga nu när sulorna är urusla. :roll:
Håller med om att det skulle vara intressant att se en Ferrari med Michelin-mackor. Dock så är det inte så enkelt som att bara skifta däcken eftersom hela bilens setup och konstruktion är anpassad efter Bridgestone-däcken (Däcken är konstruerade med helt olika tekniker för att generera grepp i kurvorna). Men tanken är intressant....det troliga är väl att Ferrarin skulle kunna vara märkbart snabbare över ett varv.
FerrariSchumi
Inlägg: 2677
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av FerrariSchumi »

8. Michael Schumacher :barf: :barf: :barf: :barf: :barf:
Användarens profilbild
Peppe
Inlägg: 177
Blev medlem: mån apr 07, 2003 00:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Peppe »

FerrariSchumi skrev:8. Michael Schumacher :barf: :barf: :barf: :barf: :barf:
Jag är ledsen för Michael Schumacher:s skull, men jag är glad för din..... :horny: :horny: :horny: :horny: :horny:

Star_Peppe
FerrariSchumi
Inlägg: 2677
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av FerrariSchumi »

Jag säger som Christian Vieri, om Bridgestonedirektörer kom i min väg nui skulle jag spika upp dem på vägen de jävla ****** :x Likaså Jean Todt och de andra jävla ****** i Ferrari. :x
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Han kör ju slut på däcken, bla bla bla. Hälsa Enzo. :)
FerrariSchumi
Inlägg: 2677
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av FerrariSchumi »

Alltså jag hoppas Bridgestones alla jävla däcklokaler och fabriker brinner upp så de inte hinner skaffa däck tills nästa lopp utan Ferrari får köra med Michelin. **** Bridgestone jävla amatörer. Montoya hade sån jävla tur den idioten, han kan fan inte köra, jävla tur helvete.

Inför nästa lopp finns ingen annan taktik än för pinsamma idioterna Todt & Co än att köra med en tom bensintank på Barrichello så han tar Pole. När loppet börjar ska han dra ifrån som fan och sen invänta Montoya och köra honom av banan. Sen ska han köra av Räikkonen av banan. Sen ska han köra av alla andra av banan som ligger före Schumacher för det är orättvist att inte Schumacher får vinna lopp p.g.a. en så dålig bil. Den bästa föraren måste vinna - alltid. Schumacher måste alltså alltid vinna. :x
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Synd om Schumi men ... jag är skadeglad å FerrariSchumis vägnar ... ho ho

Efter Monza ser det här nog riktigt riktigt bra ut - både McLAren och Williams ska kunna förnedra Ferrari på hemmaplan.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
FerrariSchumi
Inlägg: 2677
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av FerrariSchumi »

LuckyStrike1 skrev:Synd om Schumi men ... jag är skadeglad å FerrariSchumis vägnar ... ho ho
:cplain:
Användarens profilbild
Styggve
Inlägg: 271
Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
Ort: Sthlm

Inlägg av Styggve »

Ännu en bra analys av FerrariSchmui, eller inte. TÖNT.
Dock blir Monza en helt annan saga än den här. Ferrari kommer med ett nytt aeropaket till det loppet plus att däcken inte kommer att spela samma roll. Ferrari's motor prestanda har det inte heller varit nåt fel på ex Montreal Monaco.
Användarens profilbild
Karin
Inlägg: 1
Blev medlem: sön aug 24, 2003 01:50
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Karin »

FerrariSchumi skrev:Inför nästa lopp finns ingen annan taktik än för pinsamma idioterna Todt & Co än att köra med en tom bensintank på Barrichello så han tar Pole. När loppet börjar ska han dra ifrån som fan och sen invänta Montoya och köra honom av banan. Sen ska han köra av Räikkonen av banan. Sen ska han köra av alla andra av banan som ligger före Schumacher för det är orättvist att inte Schumacher får vinna lopp p.g.a. en så dålig bil. Den bästa föraren måste vinna - alltid. Schumacher måste alltså alltid vinna. :x
Inte behöver de leja Barrichello till att köra konkurrenterna av banan. Det brukar ju Skomakarn klara bra själv. :spec:
Användarens profilbild
Peppe
Inlägg: 177
Blev medlem: mån apr 07, 2003 00:13
Ort: Stockholm

!

Inlägg av Peppe »

Vem var killen som stod och hängde på jukeboxen strax före det blev tillfälligt avbrott?

Star_peppe
FerrariSchumi
Inlägg: 2677
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av FerrariSchumi »

Det var Bridgestones VD, han har inget bättre för sig.
Användarens profilbild
Bernie
Inlägg: 703
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Bernie »

Bridgestone däcken är ju ta mej fan helt sanslöst dåliga......pinsamt att se!
Användarens profilbild
Lemon
Inlägg: 5298
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Lemon »

FerrariSchumi skrev:Inför nästa lopp finns ingen annan taktik än för pinsamma idioterna Todt & Co än att köra med en tom bensintank på Barrichello så han tar Pole. När loppet börjar ska han dra ifrån som fan och sen invänta Montoya och köra honom av banan. Sen ska han köra av Räikkonen av banan. Sen ska han köra av alla andra av banan som ligger före Schumacher
Instämmer. Men frågan är om Barrichellos bil håller för så många sammanstötningar. Tror Rubens får nöja sig med att plocka mjölnarsonen av banan. Brassen gjorde ju ett utmärkt jobb med finnen på Hockenheim :crazy:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
nicolas
Inlägg: 2688
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Solna

Inlägg av nicolas »

ja, vem var gubben vid jukeboxen... :o
Rod Stewart?
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
RALLYTOK
Inlägg: 512
Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00

Inlägg av RALLYTOK »

Blåflagg för bil nr 1................... :roll:

:wor: till Alonso........
Användarens profilbild
Reodor
Inlägg: 34
Blev medlem: tor apr 03, 2003 09:21
Ort: Götlaborg

Inlägg av Reodor »

nicolas skrev:ja, vem var gubben vid jukeboxen... :o
Rod Stewart?
:rolling:

Hur som helst så var han j-t ful! Visste inte att man kunde "hacka" sig in i en sändning? Blomman kanske har ett bra svar? :spec:
Forza Il Tempo Gigante
Användarens profilbild
foppa21
Inlägg: 17
Blev medlem: lör aug 23, 2003 16:08

Inlägg av foppa21 »

FerrariSchumi: Jag kunde inte skrivt det bättre själv du har helt rätt :bang:
minardi
Inlägg: 51
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Norrköping

Inlägg av minardi »

Gonzo skrev:
Reodor skrev:Hmm, är benägen att hålla med FerrariSchumi (lite) från förra loppet; Bridgestone får nog se över tekniken lite. Så här dålig tror jag inte att Ferrarin är egentligen. Kan Ferrari inte bara smygtesta med Michelin för att sätta saker i relation till var Bridgestone ligger egentligen? Antar att de sitter i ett superkontrakt hos Bridgestone resten av seklet, men det hjälper ju föga nu när sulorna är urusla. :roll:
Håller med om att det skulle vara intressant att se en Ferrari med Michelin-mackor. Dock så är det inte så enkelt som att bara skifta däcken eftersom hela bilens setup och konstruktion är anpassad efter Bridgestone-däcken (Däcken är konstruerade med helt olika tekniker för att generera grepp i kurvorna). Men tanken är intressant....det troliga är väl att Ferrarin skulle kunna vara märkbart snabbare över ett varv.
Då Bridgestone däcken som Ferrari har är utvecklade speciellt för bilen så skulle jag säga att det knappast är troligt att den skulle vara snabbare med ett par Michelintassar på. Däremot med Michelindäck utvecklade speciellt för Ferrari så skulle den kanske vara lite snabbare. Tror inte att allt sitter i däcken....
minardi
Inlägg: 51
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Norrköping

Inlägg av minardi »

FerrariSchumi skrev:Alltså jag hoppas Bridgestones alla jävla däcklokaler och fabriker brinner upp så de inte hinner skaffa däck tills nästa lopp utan Ferrari får köra med Michelin. **** Bridgestone jävla amatörer. Montoya hade sån jävla tur den idioten, han kan fan inte köra, jävla tur helvete.

Inför nästa lopp finns ingen annan taktik än för pinsamma idioterna Todt & Co än att köra med en tom bensintank på Barrichello så han tar Pole. När loppet börjar ska han dra ifrån som fan och sen invänta Montoya och köra honom av banan. Sen ska han köra av Räikkonen av banan. Sen ska han köra av alla andra av banan som ligger före Schumacher för det är orättvist att inte Schumacher får vinna lopp p.g.a. en så dålig bil. Den bästa föraren måste vinna - alltid. Schumacher måste alltså alltid vinna. :x
Skulle inte du kunna börja titta på NASCAR eller nåt annat. Tror du har missat poängen...eller ett par poänger... (gäääääsp)

Är du så dum att du tror att allt hänger på däcken?
Användarens profilbild
Bernie
Inlägg: 703
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Bernie »

det där snacket om att däcken är "speciellt" framtagna för ferrari och endast passar dom köper jag inte. Ett däck som generera grepp i acceleration och under bromsning bör ju fungera bra på de flesta bilar, visst balansen i snabb kurvor kanske skulle påverkas innan man hittar en bra setup....
Användarens profilbild
Styggve
Inlägg: 271
Blev medlem: fre maj 16, 2003 01:20
Ort: Sthlm

Inlägg av Styggve »

Den där frågan kan man nog vrida o vända på ett antal ggr. Några exempel. Ferraris bil sliter väldigt lite på däcken vilket leder till att dom kan köra med mjukare gummiblandningar som gör att när andra stall kör på dom tar dom slut direkt. Sen om det är så vet jag inte men det va bara ett exempel. Bridgestone har ju smalare däck än Michelin för att få bätte aeroegenskaper kring framvagnen och bak mot sidepodsen, vilket leder till att det mekaniska greppet fram minskar. Men Ferraris framvagn kanske generar mera downforce än de andra och behöver inte den extra bredden. Ja det finns många saker som spelar in och inte. Det här är bara exempel. Men jag hörde för ett tag sen att McLaren hade bett Michelin att göra smalare däck fram alá bridgestone. Dock gick inte Renault och Williams med på det så det vart inget.
JG
Inlägg: 431
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Norrköping

Inlägg av JG »

Tror det blir ett par jobbiga år för Schumi nu när han förlängt sitt kontrakt med Ferrari. Idag visade Alonso och Co hur det kommer att bli i fortsättningen, med Schumi varvad och förnedrad. :up: Med största sannolikhet kommer tysken att gå i pension tidigare än kontraktet säger.
Användarens profilbild
Znillblix
Inlägg: 122
Blev medlem: fre apr 18, 2003 15:46
Ort: Örebro

Inlägg av Znillblix »

Det finns en artikel i F1 RACING där Hiriohide Hamashima säger att Bridgestone använder den största bredden som är tillåten vilket då troligtvis betyder att B-däcken och M-däcken är lika breda!!! Det kan vara en synvilla men nog är slitbanan smalare på bridgestone däcket :-?

Bridgestone använder sig även av "camber thrust", vilket betyder att om däcket lutar sig inåt vill däcken vrida sig i den riktningen. Michelin använder sig inte av sådan filosofi alls.
BMW BAYERN
Inlägg: 21
Blev medlem: lör jul 19, 2003 16:12

Inlägg av BMW BAYERN »

Tappade faktiskt räkningen på alla omkörningar som Ralf gjorde idag.
Konstigt, han som inte kan köra om enligt vissa :roll: :roll:
A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Bernie skrev:det där snacket om att däcken är "speciellt" framtagna för ferrari och endast passar dom köper jag inte. Ett däck som generera grepp i acceleration och under bromsning bör ju fungera bra på de flesta bilar, visst balansen i snabb kurvor kanske skulle påverkas innan man hittar en bra setup....
T.o.m. på amatörnivå är det stor skillnad hur olika bilar trivs med olika däck. Om du köper R-däck så kan de t.ex. vilja ha helt olika camber för att ge max grepp, vilket ger olika grep beroende på hur din hjulupphängning, krängning, viktfördelning, etc. ser ut. Nu är ju en F1:a mer justerbar än en vanlig bil, men oftast är den designad med en viss filosofi för att ge optimal prestanda och då gäller det att däcken stämmer bra överrens med den filosofin. Som hur mycket fjädring och krängning man skall ha, fördelning av downforce, viktfördelning, etc., så även om den går att justera så är det inte alls säkert att det blir optimalt. Flera hos McLaren har pratat om hur svårt de hade att byta till Michelin i början och att deras bil då inte alls var gjord för de däcken, utan måste ändras kraftigt.

Ett däck har väldigt olinjära egenskaper vid kraftig belastning, så varför skulle ett däck passa alla bilar?
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

BMW BAYERN skrev:Tappade faktiskt räkningen på alla omkörningar som Ralf gjorde idag.
Konstigt, han som inte kan köra om enligt vissa :roll: :roll:
Han körde t.o.m. om sin bror, första gången?

Väldigt vad blek Schumi är nu när bilen inte är överlägsen. :) Med tanke på att Rubens är där han brukat vara de senaste åren så verkar det snarare som att det är Schumi som börjat tappa, eller också är det förbudet mot stallorder tillsammans med en inte s[ överlägsen bil som visar Schumis sanna, låga, kapacitet...
Användarens profilbild
Slusk
Inlägg: 177
Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
Ort: Västgöte.

Inlägg av Slusk »

Appropå däck.
Va det bara jag som tyckte att det såg ut som Skummen hade punka på vänster bak vid hans sissta något oväntade depåbesök ?.

/S
"All bleeding eventually stops."
PS
Inlägg: 239
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av PS »

Slusk skrev:Appropå däck.
Va det bara jag som tyckte att det såg ut som Skummen hade punka på vänster bak vid hans sissta något oväntade depåbesök ?.

/S
Det var bara för TV4-kommentatorerna som det depåbesöket var oväntat.
Användarens profilbild
Slusk
Inlägg: 177
Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
Ort: Västgöte.

Inlägg av Slusk »

Det var bara för TV4-kommentatorerna som det depåbesöket var oväntat.
Aha...tyckte inte att det va särskillt många varv i mellan hans två sissta depåbesök...men va f*n ..jag kanske nicka till ett slag :)

Nån som har loppet inspelat?, jag e nästan hundra på att det va punka på vänster bak, det såg ut så på däcket när det låg vid sidan om precis innan han drog iväg med ett nytt set sulor.

Kul att få se Skummen bita i gräset iaf, han har bett om det i flera år :).

/S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Schumachers depåstopp kom på varv 17-38-50 så det var ett helt normalt och planerat depåstopp. De satsade tydligen på två korta mellanstintar men det betalade sig inte.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Men det var väl nåt strul vid andra stoppet som gjorde att det tog längre tid?
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det tog lite tid ....

Men Ferrarimekarna kanske var så inspirerade av Schumachers långsamma framfart så de trodde att de också skulle vara långsamma. De gör ju trots allt alltid som deras husgud gör så vem vet? ;)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Znillblix
Inlägg: 122
Blev medlem: fre apr 18, 2003 15:46
Ort: Örebro

Inlägg av Znillblix »

Jag tror de hade problem med tanklocket. Det tog en stund innan de fick dit munstycket. Sedan tejpade de fast något som jag inte riktigt såg vad. Men jag gissar på tanklocket alltså.
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Jag tyckte också det tog en stund innan de fick dit det. Och sen tyckte jag Schumacher gjorde nåt tecken med handen när han skulle iväg, men sen blev jag bara allmänt osäker på allt möjligt. ;)
Användarens profilbild
manson
Inlägg: 274
Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
Ort: Karlskrona

Inlägg av manson »

Alonso rules!!!! :rock: :rock: :wor: :wor:
Schumi :smash: :smash: :lick:
PS
Inlägg: 239
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av PS »

ANFRAN skrev:Jag tyckte också det tog en stund innan de fick dit det. Och sen tyckte jag Schumacher gjorde nåt tecken med handen när han skulle iväg, men sen blev jag bara allmänt osäker på allt möjligt. ;)
Du såg nog rätt. Schumacher hade helt slut på bensin när han körde in i depån andra gången och fick motorstopp. Det gjorde att man fick öppna tanklocket manuellt, vilket förklarar varför tankningen inte kom igång direkt. Tecknet som Schumacher gjorde med handen var att han ville att mekanikerna skulle starta motorn åt honom.
Användarens profilbild
Hannu#111
Inlägg: 111
Blev medlem: mån feb 17, 2003 01:00
Ort: Salem

Inlägg av Hannu#111 »

Jubel och åter Jubel

Vilket race av Alonso :rock:

MS kommer aldrig att klara av att ha 2 som jagar honom i hasorna.
Titlen kommer nu att hamna hos antignen JPM eller Kimi :bang:


Och det här med däcken.... hoho det är en vetenskap som lätt går över allas huvuden här så det kan man diskutera i evigheter.. :)

Kolla bara på Williams som har kört med Michelin ett tag som McLaren gjort.. De hade stora problem med dem ett tag medans McLaren hittade rätt med inställningar för att få dem att hålla någorlunda.. Nu har Willams hittat rätt med sin bil och däcken och det har visat sig i resultaten samt att motorn i Williamsbilen håller.

Så om man tror att det är bara att slänga på däck som har skitbra fäste och är hållbara så har Ni så otroligt fel så Ni anar inte :)

Men det är klart.. Ferrari kan ju inte gnälla på MS eller bilen för den kombinationen är väl oslagbar :D tjohooo varvad på Ungern.. :lick:
Användarens profilbild
Bernie
Inlägg: 703
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Bernie »

visst skiljer det mycket på däcken m.m men jag tror ändå att hade Ferrari testat under relativt kort period plus teknisk support från Michelin skulle de prestera bättre i ungern än vad de gjorde denna weekenden. Renault , Jaguar m.m kan bara inte vara så mycket snabbare än Ferrari, både i kval och race.

Att Ferrari är så kassa beror helt på däcken
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om det enbart beror på däcken - varför är då Rubens där uppe och slåss om pallplatser och hänger med täten?

Kommer inte ihåg var jag läste det nu men Rubens beskrev Ferraris nya bil med att den är snabbare än den gamla F2002 men mycket svårare att ställa in och därmed inte lika bra.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Bernie
Inlägg: 703
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Bernie »

Under de senast loppen har ju Rubens valt en mjukare blandning.......
Användarens profilbild
Hannu#111
Inlägg: 111
Blev medlem: mån feb 17, 2003 01:00
Ort: Salem

Inlägg av Hannu#111 »

Tja att Renault presterar bra är inte jag förvånad över. De har ju varit där framme och utmanat om segrar tidigare i år.

Att Webber ibland har varit med där framme har vi ju sett tidigare så det var väl inget konstigt med det. Nu höll ju inte däcken på Webbers bil i och med att han halkade efter.

Och sen så har ju faktiskt Rubens varit snabbare än MS de senaste 3 loppen fast han inte kom i mål i 2 av dem så MS kan ju skylla på däck hur mycket han vill..

Känns lite som han kanske fegar eller så kan han inte göra bättre ifrån sig när han inte får starta längst fram.. :wave:
Användarens profilbild
Bernie
Inlägg: 703
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Bernie »

Ferrari kanske borde gå tillbaka till F2002:an :crazy:

Debuten på Interlagos var ju inte sådär jätte övertygande fartmässight...

men jag tror ändå det är i däcken det största problemet ligger
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

Bernie skrev:Ferrari kanske borde gå tillbaka till F2002:an
Debuten på Interlagos var ju inte sådär jätte övertygande fartmässight...
men jag tror ändå det är i däcken det största problemet ligger
Debuten var väl i Barcelona? Hur som helst, det råder nog ingen tvekan om att 2003an är snabbare - annars skulle väl inte Ferrari använda den? Jag tror fortfarande att de har den bästa F1-bilen, kanske tillsammans med Renault!

Däremot ser vi nu hur oerhört stor betydelse däcken har idag. Ferraris överlägsenhet förra året berodde säkert till stor del på Bridgestones fördel medan situationen i år är den omvända. Lägg därtill att de övriga stallen närmat sig en aning designmässigt.