Höll på att glömma!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Peppe

Höll på att glömma!

Inlägg av Peppe »

Läste precis den fullkomkligt lysande krönikan "Tankar från Storbritanien" av Lennström Ola.

När jag läste Olas tankar om Tv4 blev jag påmind av vad Björn sa!

"– Nu vet jag vem Rubens Barrichello är lik! Han liknar ju bröderna Ravelli, Tomas och Andreas!"

Jag höll på att sjunka genom soffan när jag hörde det, det som var ändå bättre var att Eje inte svarade! :bang: :wor: :horny:

Under kvalet på Lördagen har jag för mig att Björn även sade något i stil med....."Nu kan jag slå vad xxx antal pund på att det antingen blir Michael eller Rubens som tar pole position! Det är ett ganska skönt vad när det bara är Schumacher kvar och Rubens hadde kvalets ditintills bästa tid!
Så nu är frågan, förstod inte Eje ironin i Björns vad eller var det inte ironi? Det vet bara Björn..... :bang: :rock: :shake: :o

Peppe
Användarens profilbild
Razor

Re: Höll på att glömma!

Inlägg av Razor »

Peppe skrev:Under kvalet på Lördagen har jag för mig att Björn även sade något i stil med....."Nu kan jag slå vad xxx antal pund på att det antingen blir Michael eller Rubens som tar pole position! Det är ett ganska skönt vad när det bara är Schumacher kvar och Rubens hadde kvalets ditintills bästa tid!
Hans kommentar efter det att Schumi hade gjort sitt kvalvarv var nästan ännu bättre...

"Hade du satt emot så hade du varit 10 pund rikare" Bild :shake:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Mycket bra krönika av Lennström Ola för övrigt :up:
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

Jag minns (tror det var Svanlund) som vid en diskussion med Eje om sandfållornas vara eller icke vara kläckte ur sig typ: "vore det inte bättre med vatten istället för sand".
Vicken dåre!! Är det någon som kommer ihåg detta? Det var rätt så länge sedan.
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

Just det! Nu minns jag mera. Denna diskussion började efter en krash där sandfållan inte hejdade en avåkande bil som gick hårt in i däckstraven. Det var då kommentatorn menade att en vattenfålla minnsan hade hejdat bilen :-?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Znillblix skrev:Jag minns (tror det var Svanlund) som vid en diskussion med Eje om sandfållornas vara eller icke vara kläckte ur sig typ: "vore det inte bättre med vatten istället för sand".
Det var Artur Ringart som kläckte ur sig den lysande idén för några år sedan...

Svanlund har väl inte kommenterat F1 sedan 80-talet och då hade han väl inte Eje som bisittare?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Var det inte Jan Svanlund som nån gång på 80-talet när Lill-lövis körde Ferrari på fullaste allvar frågade i direktsändning om röda bilar var snabbare? En sån svanlundare sitter ialla fall fast i mitt huvud
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Svanlund kommenterade väl i början av 90-talet också? Med lill-lövis som expertkommentator, när han inte kvalade in.
Det tvärsäkra utlåtandet om att det var turbon som gick i bitar när en bil fick bryta med rykande motor är ju klassisk. Speciellt lill-lövis syrliga kommentar i stil med "det tvivlar jag på, eftersom turbo förbjöds för två år sedan". :D
En annan som jag kommer ihåg är när Svanlund efter säkert 10 års F1-kommenterande konstaterar att det är väldigt konstigt att tvåan närmar sig ettan väldigt mycket i kurvorna men sedan drar ledaren ifrån på rakorna och att de därför måste ha väldigt olika bilar. Lill-lövis förklarar då att det beror på att man kör långsammare i kurvorna, men att det egentligen är samma avstånd. Det var ju bra att han fick lära sig det efter ett drygt decennium... :roll:
Usch, hemska minnen. :(
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

Znillblix skrev:Jag minns (tror det var Svanlund) som vid en diskussion med Eje om sandfållornas vara eller icke vara kläckte ur sig typ: "vore det inte bättre med vatten istället för sand".
Är det någon medarbetare på Forza som har kvar min illustration av ovanstående. Själv har jag kvar en pappers-originalet, men jag har ingen scanner , och ni publicerade bilden här för några år sedan.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:Svanlund kommenterade väl i början av 90-talet också? Med lill-lövis som expertkommentator, när han inte kvalade in.
Jo, det stämmer... mina F1-minnen från den tiden är lite luddiga. Jag har nog förträngt Svanlundarns kommentarer i något slags undermedvetet försök att behålla min mentala hälsa...

Svanlund klarar ju inte ens av att kommentera ridsport :shake:

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Lysande..hade glömt bort en del av kommentarerna..Motorsport i Sverige har skötts på ett eländigt sätt förr om åren. Hade helt förträngt det. På tiden före kabel och annat så var ju F1 nästintill bannlyst. Möjligen visade man någon tävling då och då.

Har ett svagt minne av när jag fick Eurosport omkring 89-90 och kom på att de hade F1 sändningar (ja, på den tiden). Och inte vilka som helst. Fantastiska proffs som kommenterade - John Watson var alltid suverän bisittare. Kunde naturligtvis allt som var värt att veta och mer...
nicolas

Inlägg av nicolas »

jag minns eurosports sändningar från tidigt 90-tal, de var lysande!
fick en liten påminelse om hur det var i sommar, då jag såg på BBC och deras f-1 sändning. Det var mkt mkt bättre än teve fyras.
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

nicolas skrev:jag minns eurosports sändningar från tidigt 90-tal, de var lysande!
Hur kan du minnas det? :-? :lol:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

nicolas skrev:jag minns eurosports sändningar från tidigt 90-tal, de var lysande!
fick en liten påminelse om hur det var i sommar, då jag såg på BBC och deras f-1 sändning. Det var mkt mkt bättre än teve fyras.
BBC sänder inte F1

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

BBC slutade sända F1 efter 96 års säsong så jag undrar hur du har lyckats se ett F1 race på BBC i år ...
Ett gammalt race kanske eller var det så att du såg det på ITV-F1? ;)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
nicolas

Inlägg av nicolas »

för att jag har ett bra långtidsminne, jag kommer ihåg eurosport sändningarna. Eftersom jag är född -85 så hann jag uppleva dem, det här bevisar ju bara att jag är en mer hängiven supporter av cirkusen än vad ni är...

Ja, nån brittisk kanal..martin Brundell var kommentator på Gridden iaf...
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Då är du ju snart myndig och får ta körkort! :o :wink:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
NickeF1

Inlägg av NickeF1 »

nicolas skrev:för att jag har ett bra långtidsminne, jag kommer ihåg eurosport sändningarna. Eftersom jag är född -85 så hann jag uppleva dem, det här bevisar ju bara att jag är en mer hängiven supporter av cirkusen än vad ni är...

Ja, nån brittisk kanal..martin Brundell var kommentator på Gridden iaf...
Martin Brundle.
/Nicke
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

nicolas skrev:Eftersom jag är född -85 så hann jag uppleva dem, det här bevisar ju bara att jag är en mer hängiven supporter av cirkusen än vad ni är...
Hur då?

Äntligen!
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

nicolas skrev:det här bevisar ju bara att jag är en mer hängiven supporter av cirkusen än vad ni är...
Va e det som luktar här inne ?
:D

/S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Slusk skrev:
nicolas skrev:det här bevisar ju bara att jag är en mer hängiven supporter av cirkusen än vad ni är...
Va e det som luktar här inne ?
:D

/S

Kiss???

/E
nicolas

Inlägg av nicolas »

mer hängiven eftersom jag har följt formel1 sen barnsben...ta det inte personligt men ni fastnade säkert bara för att någon svensk var på gång under tiden...
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

ta det inte personligt men ni fastnade säkert bara för att någon svensk var på gång under tiden...
Nja inte direkt, mitt första minne av F1 är Monza -78 :cry:

Va 9 år då, dom bilderna kommer alltid sitta kvar.

/S
"All bleeding eventually stops."
ducati

Inlägg av ducati »

Jag bodde utomland några år och hörde Murray Walker och Martin B kommentera. :lol:
Murray har slängt några bevingade dängor, kolla: http://www.worldmotorsport.com/murray/

Kommer ihåg ett, tror det var från Melbourne -98 när Schummi kommer ur depå för efter att haft något problem.
"...and Schumacher comes out of the pits in a VERY good position (paus) infact he is last."

Annars var ju Ben Edvards och John Watson på Eurosport otroligt bra :rock:
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

Blev lite på Eje när Janne bad honom förklara vad Coulthard menade med att hans bil var understyrd, och därför hade problem när han låg bakom någon annan bil. Eje började svamla något om att man får skitiga däck när man ligger utanför idealspåret. Problemet med en understyrd bil är naturligtvis att understyrningen det blir ännu värre när man ligger bakom någon eftersom främre vingen tappar downforce från "durty air".