Höll på att glömma!
-
Höll på att glömma!
Läste precis den fullkomkligt lysande krönikan "Tankar från Storbritanien" av Lennström Ola.
När jag läste Olas tankar om Tv4 blev jag påmind av vad Björn sa!
"– Nu vet jag vem Rubens Barrichello är lik! Han liknar ju bröderna Ravelli, Tomas och Andreas!"
Jag höll på att sjunka genom soffan när jag hörde det, det som var ändå bättre var att Eje inte svarade!
Under kvalet på Lördagen har jag för mig att Björn även sade något i stil med....."Nu kan jag slå vad xxx antal pund på att det antingen blir Michael eller Rubens som tar pole position! Det är ett ganska skönt vad när det bara är Schumacher kvar och Rubens hadde kvalets ditintills bästa tid!
Så nu är frågan, förstod inte Eje ironin i Björns vad eller var det inte ironi? Det vet bara Björn.....
Peppe
När jag läste Olas tankar om Tv4 blev jag påmind av vad Björn sa!
"– Nu vet jag vem Rubens Barrichello är lik! Han liknar ju bröderna Ravelli, Tomas och Andreas!"
Jag höll på att sjunka genom soffan när jag hörde det, det som var ändå bättre var att Eje inte svarade!
Under kvalet på Lördagen har jag för mig att Björn även sade något i stil med....."Nu kan jag slå vad xxx antal pund på att det antingen blir Michael eller Rubens som tar pole position! Det är ett ganska skönt vad när det bara är Schumacher kvar och Rubens hadde kvalets ditintills bästa tid!
Så nu är frågan, förstod inte Eje ironin i Björns vad eller var det inte ironi? Det vet bara Björn.....
Peppe
-
Re: Höll på att glömma!
Hans kommentar efter det att Schumi hade gjort sitt kvalvarv var nästan ännu bättre...Peppe skrev:Under kvalet på Lördagen har jag för mig att Björn även sade något i stil med....."Nu kan jag slå vad xxx antal pund på att det antingen blir Michael eller Rubens som tar pole position! Det är ett ganska skönt vad när det bara är Schumacher kvar och Rubens hadde kvalets ditintills bästa tid!
"Hade du satt emot så hade du varit 10 pund rikare"
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-
Det var Artur Ringart som kläckte ur sig den lysande idén för några år sedan...Znillblix skrev:Jag minns (tror det var Svanlund) som vid en diskussion med Eje om sandfållornas vara eller icke vara kläckte ur sig typ: "vore det inte bättre med vatten istället för sand".
Vicken dåre!! Är det någon som kommer ihåg detta? Det var rätt så länge sedan.
Svanlund har väl inte kommenterat F1 sedan 80-talet och då hade han väl inte Eje som bisittare?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Var det inte Jan Svanlund som nån gång på 80-talet när Lill-lövis körde Ferrari på fullaste allvar frågade i direktsändning om röda bilar var snabbare? En sån svanlundare sitter ialla fall fast i mitt huvud
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Svanlund kommenterade väl i början av 90-talet också? Med lill-lövis som expertkommentator, när han inte kvalade in.
Det tvärsäkra utlåtandet om att det var turbon som gick i bitar när en bil fick bryta med rykande motor är ju klassisk. Speciellt lill-lövis syrliga kommentar i stil med "det tvivlar jag på, eftersom turbo förbjöds för två år sedan".
En annan som jag kommer ihåg är när Svanlund efter säkert 10 års F1-kommenterande konstaterar att det är väldigt konstigt att tvåan närmar sig ettan väldigt mycket i kurvorna men sedan drar ledaren ifrån på rakorna och att de därför måste ha väldigt olika bilar. Lill-lövis förklarar då att det beror på att man kör långsammare i kurvorna, men att det egentligen är samma avstånd. Det var ju bra att han fick lära sig det efter ett drygt decennium...
Usch, hemska minnen.
Det tvärsäkra utlåtandet om att det var turbon som gick i bitar när en bil fick bryta med rykande motor är ju klassisk. Speciellt lill-lövis syrliga kommentar i stil med "det tvivlar jag på, eftersom turbo förbjöds för två år sedan".
En annan som jag kommer ihåg är när Svanlund efter säkert 10 års F1-kommenterande konstaterar att det är väldigt konstigt att tvåan närmar sig ettan väldigt mycket i kurvorna men sedan drar ledaren ifrån på rakorna och att de därför måste ha väldigt olika bilar. Lill-lövis förklarar då att det beror på att man kör långsammare i kurvorna, men att det egentligen är samma avstånd. Det var ju bra att han fick lära sig det efter ett drygt decennium...
Usch, hemska minnen.
-
Är det någon medarbetare på Forza som har kvar min illustration av ovanstående. Själv har jag kvar en pappers-originalet, men jag har ingen scanner , och ni publicerade bilden här för några år sedan.Znillblix skrev:Jag minns (tror det var Svanlund) som vid en diskussion med Eje om sandfållornas vara eller icke vara kläckte ur sig typ: "vore det inte bättre med vatten istället för sand".
Vicken dåre!! Är det någon som kommer ihåg detta? Det var rätt så länge sedan.
-
Jo, det stämmer... mina F1-minnen från den tiden är lite luddiga. Jag har nog förträngt Svanlundarns kommentarer i något slags undermedvetet försök att behålla min mentala hälsa...AndersF1 skrev:Svanlund kommenterade väl i början av 90-talet också? Med lill-lövis som expertkommentator, när han inte kvalade in.
Svanlund klarar ju inte ens av att kommentera ridsport
Äntligen!
Äntligen!
-
Lysande..hade glömt bort en del av kommentarerna..Motorsport i Sverige har skötts på ett eländigt sätt förr om åren. Hade helt förträngt det. På tiden före kabel och annat så var ju F1 nästintill bannlyst. Möjligen visade man någon tävling då och då.
Har ett svagt minne av när jag fick Eurosport omkring 89-90 och kom på att de hade F1 sändningar (ja, på den tiden). Och inte vilka som helst. Fantastiska proffs som kommenterade - John Watson var alltid suverän bisittare. Kunde naturligtvis allt som var värt att veta och mer...
Har ett svagt minne av när jag fick Eurosport omkring 89-90 och kom på att de hade F1 sändningar (ja, på den tiden). Och inte vilka som helst. Fantastiska proffs som kommenterade - John Watson var alltid suverän bisittare. Kunde naturligtvis allt som var värt att veta och mer...
-
-
-
BBC sänder inte F1nicolas skrev:jag minns eurosports sändningar från tidigt 90-tal, de var lysande!
fick en liten påminelse om hur det var i sommar, då jag såg på BBC och deras f-1 sändning. Det var mkt mkt bättre än teve fyras.
Äntligen!
Äntligen!
-
BBC slutade sända F1 efter 96 års säsong så jag undrar hur du har lyckats se ett F1 race på BBC i år ...nicolas skrev:jag minns eurosports sändningar från tidigt 90-tal, de var lysande!
fick en liten påminelse om hur det var i sommar, då jag såg på BBC och deras f-1 sändning. Det var mkt mkt bättre än teve fyras.
Ett gammalt race kanske eller var det så att du såg det på ITV-F1?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
för att jag har ett bra långtidsminne, jag kommer ihåg eurosport sändningarna. Eftersom jag är född -85 så hann jag uppleva dem, det här bevisar ju bara att jag är en mer hängiven supporter av cirkusen än vad ni är...
Ja, nån brittisk kanal..martin Brundell var kommentator på Gridden iaf...
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
medlem sedan 15 feb 2001
-
-
Martin Brundle.nicolas skrev:för att jag har ett bra långtidsminne, jag kommer ihåg eurosport sändningarna. Eftersom jag är född -85 så hann jag uppleva dem, det här bevisar ju bara att jag är en mer hängiven supporter av cirkusen än vad ni är...
/Nicke
-
-
-
- Utvisad
-
-
-
Jag bodde utomland några år och hörde Murray Walker och Martin B kommentera.
Murray har slängt några bevingade dängor, kolla: http://www.worldmotorsport.com/murray/
Kommer ihåg ett, tror det var från Melbourne -98 när Schummi kommer ur depå för efter att haft något problem.
"...and Schumacher comes out of the pits in a VERY good position (paus) infact he is last."
Annars var ju Ben Edvards och John Watson på Eurosport otroligt bra
Murray har slängt några bevingade dängor, kolla: http://www.worldmotorsport.com/murray/
Kommer ihåg ett, tror det var från Melbourne -98 när Schummi kommer ur depå för efter att haft något problem.
"...and Schumacher comes out of the pits in a VERY good position (paus) infact he is last."
Annars var ju Ben Edvards och John Watson på Eurosport otroligt bra
-
Blev lite på Eje när Janne bad honom förklara vad Coulthard menade med att hans bil var understyrd, och därför hade problem när han låg bakom någon annan bil. Eje började svamla något om att man får skitiga däck när man ligger utanför idealspåret. Problemet med en understyrd bil är naturligtvis att understyrningen det blir ännu värre när man ligger bakom någon eftersom främre vingen tappar downforce från "durty air".