Incidenten - Vems fel? Schumacher eller Montoya?
-
Incidenten - Vems fel? Schumacher eller Montoya?
Rubriken säger väl allt. Så läs den.
-
-
-
Att du bara orkar ....
Lägg till ett tredje alternativ, "raceincident", så slipper du säkert en massa röster på din älskade husgud Schumacher.
Lägg till ett tredje alternativ, "raceincident", så slipper du säkert en massa röster på din älskade husgud Schumacher.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Lika mycket som det var Montoyas fel på A1-ring 2001 och Nürburgring 2002 var det Schumis fel den här gången. Schumacher gick på innern för att täcka upp och bromsade för sent i det smutsiga spåret med känt resultat som följd. Synd bara att han inte lyckades ta med sig Montoya så att dom hade blivit kvitt för A1-ring.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Delar Schumachers, Montoyas och racefunktionärernas uppfattning 100% att det var en helt normal racingincident.
Det är så jäkla trist att det ska bli tjafs direkt när det sker en omkörning mellan två suveräna och envisa racerförare som båda vägrar ge med sig. Atlas forumet gick ner sig under någon timmer eller två efter loppet t.ex ....
Vill vi se fler omkörningar på banan eller vill vi tjafsa om att det måste vara någons fel varje gång två toppförare slåss om positioner på banan istället för i depån ....?
Det är så jäkla trist att det ska bli tjafs direkt när det sker en omkörning mellan två suveräna och envisa racerförare som båda vägrar ge med sig. Atlas forumet gick ner sig under någon timmer eller två efter loppet t.ex ....
Vill vi se fler omkörningar på banan eller vill vi tjafsa om att det måste vara någons fel varje gång två toppförare slåss om positioner på banan istället för i depån ....?
-
Michael Schumacher i Ferraris pressrelease:
FIA:s utlåtande om händelsenMichael Schumacher - 5th: "Considering that my lead in the world championship has now increased to seven points, I cannot really complain about the result of this race. Especially as with the new points system it takes longer to catch up, except in the case of a non-finish. As for the collision with Juan Pablo, in my opinion it was a straightforward racing incident. He was faster than me, tried to pass, gave me just enough room to survive. Maybe I could have wished for a little bit more space, but I have no problem with Juan Pablo over this. No one was to blame. Of course, I am happy for Ralf, keeping it in the family at our home race.'
Bara för att sätta saker i ett litet, litet perspektiv"Following a report from the race director which stated that car number 3 (Juan Pablo Montoya) caused a collision with the driver of car number 1 (Michael Schumacher), the Stewards of the Meeting summoned both drivers and their team representatives," said the FIA in the statement.
"Having heard evidence from both drivers and viewed video evidence, the Stewards of the Meeting are satisfied that the collision is a racing incident and decide that no action is required."
-
- Utvisad
Helt rätt LS1. Man kan tillägga; Skall varje omkörning i framtiden avgöras i "domstol". Någon gång blir det lite "närkontakt" vid omkörning och någon gång blir det inte - det är RACING = Formel 1 Racing.LuckyStrike1 skrev:
Själv tror jag att man från Ferraris sida genast protesterade mot Monty för att ta bort fokusen från huvudfrågan: Var alla funktionärer och sålunda med rätt att hjälpa in Skummen in på banan igen
Ser man på videobandet varifrån mannen med shortsen kommer ifrån?
Jag har fått olika förslag= kranföraren eller en man från publiken!
Förresten, topiken har löjliga röstningsalternativ som ingen vettig människa deltar i.
-
-
-
-
- Utvisad
-
-
Men 19+4=23
och 19 verkar dela Schumachers, Montoyas och FIA:s uppfattning så jag antar att du då tycker Schumacher är tom innanför pannbenet också ...
och 19 verkar dela Schumachers, Montoyas och FIA:s uppfattning så jag antar att du då tycker Schumacher är tom innanför pannbenet också ...
-
-
-
- Utvisad
Vilken retorik.....man blir imponeradFerrariSchumi skrev:??
Nej, det finns alltid undantag.
FerrariSchumi, ifrågsätt aldrig andras intelligens - det slår bara tillbaka och ännu hårdare.
"Argumentera aldrig med en idiot. Han kommer att dra ner dig till sin låga nivå och besegra dig med sin överlägsna erfarenhet"
-
Jag tänker inte yttra mej i frågan vems fel det va. Som hedlig svensk är jag neutral =) Nä men så här står det i ett citat på www.f1-live.com igår
"It was a pure racing incident," said Schumacher. "I'd have done exactly the same thing. That's what I told the stewards and we had a look at it. Maybe he could have given me a little more space and it would have been nicer but I'm not complaining. In an ideal world I would have liked more points and a better result but I have a bigger lead in the championship now so I'm not complaining. It was a good move."
Men jag tycker det e stort av Schumacher att för en gångs skull kunna erkänna att blev besegrad i en duell.
"It was a pure racing incident," said Schumacher. "I'd have done exactly the same thing. That's what I told the stewards and we had a look at it. Maybe he could have given me a little more space and it would have been nicer but I'm not complaining. In an ideal world I would have liked more points and a better result but I have a bigger lead in the championship now so I'm not complaining. It was a good move."
Men jag tycker det e stort av Schumacher att för en gångs skull kunna erkänna att blev besegrad i en duell.
-
-
Får jag gissa? På grund av att de inte var på utsidan av en "hårnål" på en femfaldig världsmästare.Crazy F1 skrev:Tycker heller inte att det var något att snacka om, det var en snygg omkörning...otur för schumi att han snurrade bara.
Inget att shaffsa om....det skredde fler omkörningar i racet, men dem har ingen snackat om....undrar varför?
-
-
Ja, det är tillåtet om bilen bedöms stå farligt placerad. Och jag antar att den ansågs stå farligt placerad eftersom den delvis var placerad på banan.
Om motorn hade stannat en startat när de knuffade iväg honom så hade han uteslutits ur tävlingen.
Om motorn hade stannat en startat när de knuffade iväg honom så hade han uteslutits ur tävlingen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Classy driver
Och frankrike 2002 montoya kör hellre rakt fram ikurvan än att bli omkördLemon skrev:Lika mycket som det var Montoyas fel på A1-ring 2001 och Nürburgring 2002 var det Schumis fel den här gången. Schumacher gick på innern för att täcka upp och bromsade för sent i det smutsiga spåret med känt resultat som följd. Synd bara att han inte lyckades ta med sig Montoya så att dom hade blivit kvitt för A1-ring.
(rätt effektivt faktiskt) men absolut inte juste!
-
Schumi gjorde en jävligt kul effektiv sak mot DC 2000.
Dc låg på yttern och skulle köra om i Adelaide, men istället för att svänga så släppte MS upp DC på yttern så pass långt att Det inte fanns något annat val för DC att lyfta av.
Snyggt och effektivt....Ms såg också till att hålla spåret så att han inte kunde bli anklagad för ojuste körning......Ioch för sig så visade DC fingret i den kurvan
Ok, han bad om ursäkt för det sen...
Dc låg på yttern och skulle köra om i Adelaide, men istället för att svänga så släppte MS upp DC på yttern så pass långt att Det inte fanns något annat val för DC att lyfta av.
Snyggt och effektivt....Ms såg också till att hålla spåret så att han inte kunde bli anklagad för ojuste körning......Ioch för sig så visade DC fingret i den kurvan
Ok, han bad om ursäkt för det sen...
-
Det är ju inte fikarast utan racing det faktiskt handlar om - det är inte meningen att man ska släppa förbi varandra hur som helst utan se till att bakomvarande inte kommer om. Annars vinner man inte.
Jag ser hellre att en förare med däcksproblem försöker förhindra att de bakom kör om och ger motstånd, än att bara "gå åt sidan" och inte bjuda på något motstånd alls.
Jag ser hellre att en förare med däcksproblem försöker förhindra att de bakom kör om och ger motstånd, än att bara "gå åt sidan" och inte bjuda på något motstånd alls.