Tv 4 o Europa :)

Kungaklassen av motorsport...
Ankan

Tv 4 o Europa :)

Inlägg av Ankan »

Kvalet på + var kanon :) Ingen lallande Björn i rutan denna gång. Eje o Blomman skötte sitt. Måste säga att dom överträffa sig själva med tanke på hur det kan va :) :up:
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Och Blomqvist har varit strålande under loppet hittils! Käften stannar inte. Det är bra! :bang:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Jag håller med! Bra jobbat av Blomman och Eje! I en perfekt värld skulle Björn aldrig mer få kommentera ett F1 lopp och Blomman skulle bli ordinarie! :)
FerrariSchumi

Årets TV-bilder när man först fick se Kimi lite sådär homosexuellt gå och krama McLaren ledningen sen byter dom snabbt som fan till kameran på Coulthards bil precis när han undviker att köra på Alonso och sen kör ut i sanden. Jag sa precis som Blomqvist - "shit!".

Rätt åt Coulthard förresten. Här får han betalt lite för Spa 1998 idioten. Även om det var mycket värre då. Idiot Coulthard :x Blir jämt förbannad när jag tänker på det. :x
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Oherregud.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om TV4 bara kunde lära av sig själva och se hur suveränt det blir när Blomman och Eje för sköta allting tillsammans.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

PeppeF1 skrev:Oherregud.
hehe kommentarer överflödiga eller :)
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Spot on. :spec:
Ankan

Inlägg av Ankan »

Mejl adress till Tv4 sporten? :) Kan vi skicka mejl o klaga på dom måste vi berömma dom nu :) :up:
Uffe

Inlägg av Uffe »

Alltså, är det ingen mer än jag som tycker att Eje kan dra någonstans?
Han babblar ju och får inte till många rätt, tex sa han efter målgången att det var bra gjort av Michael Schumacher och Williams!?!?

För att inte snacka om alla dom andra gångerna under loppet som han blandade ihop namn på förare och stall :finger:
Paintball, The ultimate adrenalinerush sport in the world!
Ankan

Inlägg av Ankan »

Uffe skrev:Alltså, är det ingen mer än jag som tycker att Eje kan dra någonstans?
Han babblar ju och får inte till många rätt, tex sa han efter målgången att det var bra gjort av Michael Schumacher och Williams!?!?

För att inte snacka om alla dom andra gångerna under loppet som han blandade ihop namn på förare och stall :finger:
Jämför han med Björn säger jag bara.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Uffe skrev:Alltså, är det ingen mer än jag som tycker att Eje kan dra någonstans?

Han är värdelös som kommentator anser jag oxå......som en senil gammal guube som blandar ihop alla sina släktingars namn när man hälsar på i ålderdomshemmet:D
Och hur var det där med KIMIS snabba varv till depåstoppet...."KIMI kör helt klart med mycket mindre bränsle för annars kan man inte vara så här mycket snabbare än dom andra etc etc etc" hahaha...vilken goja.

(undertecknat av guuben)
Zeke

Inlägg av Zeke »

Ser inte så ut. Spelar väl roll om man blandar ihop t.ex. MS och RS ibland. Vi har ju egna hjärnor så vi fattar ju vad han menar. Eje sköter sig bra tycker jag. Instämmer istället i andra inlägg som berömmer produktionen.
//Zeke
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

guuben skrev: Och hur var det där med KIMIS snabba varv till depåstoppet...."KIMI kör helt klart med mycket mindre bränsle för annars kan man inte vara så här mycket snabbare än dom andra etc etc etc" hahaha...vilken goja.

(undertecknat av guuben)
Nja, han körde ju också med mycket mindre bränsle än Ralf som låg bakom. MS som uppenbarligen hade ungefär lika mycket bränsle som Kimi såg ut att vara ganska kraftigt uppehållen av sin bror.
10 kg är kanske knappt en halv sekund per varv och 10 kg räcker gissningsvis ca 4 varv, så det var väl ungefär skillnaden till Ralf.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

ANDERS F1:
Nja, han körde ju också med mycket mindre bränsle än Ralf som låg bakom. MS som uppenbarligen hade ungefär lika mycket bränsle som Kimi såg ut att vara ganska kraftigt uppehållen av sin bror.
10 kg är kanske knappt en halv sekund per varv och 10 kg räcker gissningsvis ca 4 varv, så det var väl ungefär skillnaden till Ralf.
Nu kommer jag ihåg att det var egentligen bara Skummen som låg tätt efter Ralfen men hur var det mot alla andra då....var det inte så att det fanns flere bilar "med mindreänväntatbränse"som inte hade nån "bromskloss" framför sig men KIMI körde ändå mycket snabbare.
Och på vilket varv for egentligen Skummen in i depån....17 eller 18?

"Raikkonen took command of the grand prix in its early stages, heading the field into the first corner with ease. Although he made his first – and only pit stop – of the race earlier than expected on lap 16, he maintained a healthy lead of some five seconds prior to his retirement..."

KIMI körde ju efter depåstoppet c. 10 varv och hade en klar ledning även vid tillfället när han bröt.

Men visst hade KIMI mindre bränsle men inte köper jag "nästan halv sekund per varv på 10 kg" :) Men kanske du har ändå helt rätt...vad vet jag :up:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Ankan skrev:Mejl adress till Tv4 sporten? :) Kan vi skicka mejl o klaga på dom måste vi berömma dom nu :) :up:
sporten@tv4.se

Jag skickade precis lite beröm till dem också! :up:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

guuben skrev:Men visst hade KIMI mindre bränsle men inte köper jag "nästan halv sekund per varv på 10 kg" :) Men kanske du har ändå helt rätt...vad vet jag :up:
Brawn sa en gång att 10 kg på Imola betyder ca 0,4 s/varv, vlket även bekräftast av ett par chaffisar. Nurburgring och Imola är ju ungefär lika långa och även om Imola trolien är den bana där vikten betyder mest lär det kanske skilja 0,3 s per 10 kg iallafall. Dessutom skiljde det nog mer än 10 kg mellan Ralf och Kimi.

Att det finns andra som inte kör lika snabbt händer ju i varje lopp, då det t.ex. alltid är någon som misslyckats med inställningar, däcksblistringar och annat.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

AndersF1 skrev:
guuben skrev:Men visst hade KIMI mindre bränsle men inte köper jag "nästan halv sekund per varv på 10 kg" :) Men kanske du har ändå helt rätt...vad vet jag :up:
Brawn sa en gång att 10 kg på Imola betyder ca 0,4 s/varv, vlket även bekräftast av ett par chaffisar. Nurburgring och Imola är ju ungefär lika långa och även om Imola trolien är den bana där vikten betyder mest lär det kanske skilja 0,3 s per 10 kg iallafall. Dessutom skiljde det nog mer än 10 kg mellan Ralf och Kimi.

Att det finns andra som inte kör lika snabbt händer ju i varje lopp, då det t.ex. alltid är någon som misslyckats med inställningar, däcksblistringar och annat.
Nja säger jag oxå :) du kan inte riktigt räkna sådär för 10 kg gäller bara från "första sekund" på "på första överloppsvarvet" sen blir ju skillnaden mindre och mindre - kanske du förstår vad jag menar?
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Ska de diska MS snart eller?!! Enligt regelboken använde han sig av otillåten hjälp. Eller är detta ännu ett bevis på att Schumme måste vinna till varje pris?

Fan om de inte :finger: agerar
-Red Bull Racing
FerrariSchumi

Vad fan snackar du om. :x Han ska inte alls diskas! :saw:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kan ni lugna ner er lite flickor så slipper vi få en otrevlig stämmning här.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
FerrariSchumi

Vad menar du. Jag tycker det är en vänlig stämning här. :angel: :wave:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

guuben skrev: Nja säger jag oxå :) du kan inte riktigt räkna sådär för 10 kg gäller bara från "första sekund" på "på första överloppsvarvet" sen blir ju skillnaden mindre och mindre - kanske du förstår vad jag menar?
Varför skulle skillnaden bli mindre och mindre?
Säg att skilnaden i varv till första depåstopp är 6 varv och bilarna i snitt drar 2.5 kg/varv. Då behöver den som skall köra längre ha 15 kg soppa mer i starten, liksom han behöver det efter 5 varv, 10 varv, etc., ända tills den andre stannar för sitt depåstopp.
Möjligen behöver han kanske ytterligare lite extra soppa i starten eftersom en lite tyngre bil ev. drar mer soppa, men den skillnaden är nog marginell. Kör man fullt järn så kör man fullt järn, oavsett vikt, med skillnaden att den ena bilen accar fortare.
Snarare ökar skillnaden i tid eftersom den procentuella skillnaden av 15 kg blir större när bilarna blir lättare. Men som ett överslag tror jag absolut att man kan räkna så.

Eftersom du inte verkar hålla med förklara gärna i detalj varför det inte är så?
Användarens profilbild
Peppe

Inlägg av Peppe »

guuben skrev: Nja säger jag oxå :) du kan inte riktigt räkna sådär för 10 kg gäller bara från "första sekund" på "på första överloppsvarvet" sen blir ju skillnaden mindre och mindre - kanske du förstår vad jag menar?
Men vad i hela fridens namn tänker Guuben med? "10 kg gäller bara från första sekund"? :smash:

Nu får Ni ta och rycka upp er lite! Så där lite får man inte ha innanför pannbenet!

/Star_Peppe
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Peppe skrev:
Men vad i hela fridens namn tänker Guuben med? "10 kg gäller bara från första sekund"? :smash:

Nu får Ni ta och rycka upp er lite! Så där lite får man inte ha innanför pannbenet!

/Star_Peppe
Borde ha stått 10kg gäller för enbart första varvet för föraren som är längre ute på banan än den som gjorde sitt första depåstopp - det blir då mer lättförståeligt för den som inte kan se konklusionen.
Exempelvis; 10 kg extra för "extravarv" ett, 7.5kg för andra varvet, hälften bara till tredje varvet (< 0,2 sek) o.s.v. Tänk.
Användarens profilbild
Peppe

Inlägg av Peppe »

guuben skrev:
Peppe skrev:

/Star_Peppe
Borde ha stått 10kg gäller för enbart första varvet för föraren som är längre ute på banan än den som gjorde sitt första depåstopp - det blir då mer lättförståeligt för den som inte kan se konklusionen.
Exempelvis; 10 kg extra för "extravarv" ett, 7.5kg för andra varvet, hälften bara till tredje varvet (< 0,2 sek) o.s.v. Tänk.
Ja, nu kanske det inte direkt var din formulering "första sekund" som jag tänkte på, det jag tänkte på var att du har gjort en rejäl tankevurpa!

Star_Peppe
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Peppe skrev:
guuben skrev:
Peppe skrev: Men vad i hela fridens namn tänker Guuben med? "10 kg gäller bara från första sekund"? :smash:

/Star_Peppe
Ja, nu kanske det inte direkt var din formulering "första sekund" som jag tänkte på, det jag tänkte på var att du har gjort en rejäl tankevurpa!

Star_Peppe
Nejdå, det har jag inte gjort - man kan presentera saken på många sätt.
Tänk efter:
a) Man har 10 kg extra vid starten.
b) 1 (ett) varv körs bevisbart? 0.4 sekunder långsammare med
10kg "extra tyngd" (d.v.s. endast första varvet).
c) Comprende?
d) eller vill ni räkna 20 varv x 0,4 sek?!
e) fel!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Pratar du om de extravarven som någon kan ligga ute eller från start?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Peppe

Inlägg av Peppe »

guuben skrev:
Peppe skrev:
guuben skrev: Borde ha stått 10kg gäller för enbart första varvet för föraren som är längre ute på banan än den som gjorde sitt första depåstopp - det blir då mer lättförståeligt för den som inte kan se konklusionen.

Star_Peppe
Nejdå, det har jag inte gjort - man kan presentera saken på många sätt.
Tänk efter:
a) Man har 10 kg extra vid starten.
b) 1 (ett) varv körs bevisbart? 0.4 sekunder långsammare med
10kg "extra tyngd" (d.v.s. endast första varvet).
c) Comprende?
d) eller vill ni räkna 20 varv x 0,4 sek?!
e) fel!
Men båda bilarnas bensin minskar! Procentuellt sett så kommer den bilen som startade med mest också förbruka mest, men som Anders F1 sa så måste detta anses vara ytters marginellt.

Star_Peppe