Coulthard -> Wirdheim

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Reodor

Coulthard -> Wirdheim

Inlägg av Reodor »

Är det någon mer än jag som tycker att Ron Dennis borde dumpa Coulthard och ta in Wirdheim istället nästa år? Han verkar ju digga nordbornas känsla för saker och ting. Förstår jag Björn rätt så är det tydligen dit han helst vill. Detta under förutsättning att Björn kan visa upp ett diplom i kursen "Hur man hittar _hela_ vägen runt på en bilbana" :).
Forza Il Tempo Gigante
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Det vore förvisso kul men med all respekt tror jag nog inte att Björn håller den klassen ännu.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Med tanke på att Ron Dennis har ratat förare som Wurz, Fisichella och Villeneuve och Hill bland annat för Coulthard tidigare så undrar jag om det inte är att hoppas på för mkt.

Men en trevlig tanke är det ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Jag satt och tänkte lite på det också under loppet faktiskt. DC visar ju inte så jättemycket att han vill fortsätta i år så jag tycker Ron skulle chansa med att slänga in Björn i bilen nästa år!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Mmm. Och så brukar finnar få skäll för att de är patriotiskt enögda när de hyllar Räikkönen...
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Lätt att Wirdheim petar både Coulthard och Räikkonen. De två har inte en chans. Wirdheim blir världsmästare år 2005 ungefär.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Wirdheim och Luca Badoer har båda ungefär lika stor chans på en racesits i McLaren de närmsta åren .....

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Vore absolut grymt roligt men ack så orealistiskt. Men en plats i ett mittenstall i år, en imponerande förstasäsong, ja då kan vi kanske börja hoppas.... Tror inte att man tar in en helt görn förare i det stallet, men Webber kan nog ligga bra till för en sits nästa år...
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Lucy, nu överdriver du!
Jag tror inte att Badoer har någon chans att någonsin köra i ett F1 stall medans det faktiskt inte är HELT omöjligt att inom några år se Wirdheim i McLaren.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Webber har ju kontrakt t.o.m 2005 med Jaguar .... tvivlar på att Ron har lust att köpa ut Webber från det kontraktet efter alla miljoner det kostade honom att köpa ut Kimi från Sauber. Särskilt som det då finns andra förare som står utan kontrakt men med mkt F1-erfarenhet.

Jag tror Coulthard stannar hos McLaren om Dennis inte har lust att byta ut honom mot Fisichella eller Villeneuve och jag tror nog att Dennis tvekar inför båda alternativen av olika skäl.

Wirdheim får sikta in sig på en racesits i mittfältet där det finns goda möjligheter - både Jaguar, Sauber, BAR och Toyota kommer att söka nytt till nästa säsong. Tycker faktiskt det är riktigt bra stall att få in vår förste F1-svensk efter Lill-lövis i ....

Idag debuterar du inte i något av de fyra toppstallen utom vid något enstaka undantag och då med massor av F1-mil i kroppen. Glöm inte att Wirdheim ännu inte ens har testkört en F1:a .....

Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Nu tror jag ju inte att Wirdheim kommer att köra för McLaren nästa år MEN om han får en körning i ett mittfältsstall så är det ju inte omöjligt att han hamnar där nån gång "de närmaste åren" som du faktiskt skrev! :)
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

:bang: ÄÄÄÄÄ va fasen. Jag vill se Wirdheim i en Ferrari. Wirdheim och Schummi sida vid sida in i Curva del Vialone: Tjohoo Schummi får ge sig........Jääää Wirdheim vinner och alla är glada. :rock:
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Boxerman

Re: Coulthard -> Wirdheim

Inlägg av Boxerman »

Reodor skrev:Är det någon mer än jag som tycker att Ron Dennis borde dumpa Coulthard och ta in Wirdheim istället nästa år? Han verkar ju digga nordbornas känsla för saker och ting. Förstår jag Björn rätt så är det tydligen dit han helst vill. Detta under förutsättning att Björn kan visa upp ett diplom i kursen "Hur man hittar _hela_ vägen runt på en bilbana" :).
Det tycker jag med, för det krävs ju kunskap och vilja för att vinna, DC har kunskap men kanske inte den absoluta viljan att vinna kanske lite mättad efter alla åren inom F1, Björn därimot har kunska och hungern och kunskapen att vinna i F1 också