Jag tror inte på Jordan eller Minardi - stallen kräver för mkt pengar för att det ska vara realistiskt och det finns en uppsjö sämre förare där ute med större sponsorer bakom sig. Däremot finns det ju lite öppningar hos stall som ofta kräver "lite" betalt eller inte alls betalt av sina förare ....
Toyota
Tror att de har minst en ledig plats till nästa säsong - kanske t.o.m två platser. Toyota tar nog inte betalt av sina förare och Wirdheim i en Toyota känns rätt okay - färgerna stämmer ju t.o.m med tanke på att han kör rött i F3000

Sauber
Dels brukar de ju inte ha ngt emot billiga unga förare som kör säkert och jag tror Frentzen försvinner till nästa säsong. Jag tror inte Heidfeld sitter så säkert heller men Heidfeld & Wirdheim låter väldigt Sauber-aktigt. En nackdel - mindre upplysta journalister kommer få för sig att kalla Wirdheim för schweizare bara ....
Jaguar
Lite svenska Volvo-kontakter och så kan Wirdheim få ersätta Pizzonia till nästa säsong. Om inte Pizzonia gör ngn dramatisk förbättring så är han ute till nästa år. Jaguar verkar ju föredra lugna, säkra lagspelare i att bygga upp stallet igen och där passar väl Wirdheim in? Han får en schysst firmabil också

BAR
Kanske en outsider om stallet får för sig att varken ta Sato eller Villeneuve ombord, men tveksamt.
Samtliga ovan borde vara bra testplatser men racing är ju roligare än tester...
McLaren - testplats
Känns som de har fullt med Wurz där och de går ju gärna på mer rutinerade förare till testplatsen.
Williams - testplats
Samma som ovan - de har ju Gené.
Ferrari - testplats
Fullt med Badoer och Massa ett tag till.
Renault - testplats
En klar öppning - McNish borde ju tröttna på att vara testförare och vilja köra i CART nästa år. Men vill vi ha Wirdheim som testförare hos Briatore egentligen?
Sen borde det finnas en hel hoper platser öppna i CART också ....
Men om F1-cheferna bara kan börja tänka i "svenska" banor så finns det ju faktiskt en del intressanta öppningar i mittfältet, samtidigt som många toppförare har fasta kontrakt t.o.m 2004. Med tanke på att övriga F3000-förare inte ser mkt ut för världen borde konkurrensen inte vara helt enorm ändå.