Österrikes GP 2003

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Österrikes GP 2003

Inlägg av LuckyStrike1 »

Dags för det sista loppet på ett bra tag på A1-Ring i Österrike - banan där Schumacher har gjort två FANTASTISKA omkörningar i sista kurvan. Händelsevis mot sin stallkamrat båda gångerna :D

I övrigt en bana där Schumacher aldrig riktigt har lyckats - Rubens har ofta kunnat vara snabbare genom en hel helg där.

Raksträckor och hyfsat hårda inbromsningar borde väl gynna Williams mer än Barcelona? Annars ser ju Renault ut som Ferraris starkaste utmanare för tillfället - det kan ju faktiskt bli Alonsos första F1-seger den här helgen.

Själv tror jag Rubens är före Schumacher större delen av helgen, och definitivt före i loppet. Återstår att se om stallorder eller bilproblem ska sätta stopp för Rubens ....

Tror McLaren får finna sig i att vara millimetern efter Renault och jag tror Alonso vinner i helgen. Hos Williams kommer Montoya att vara före Ralf men båda kommer att få se sig extremt nöjda med en tredje/fjärde plats tyvärr.

I övrigt ska väl Villeneuves bil kunna hålla ihop tycker jag - kommer pga av en hiskelig mängd bränsle vara efter Button i kvalet men före i loppet.

För övrigt ska det regna lördag/söndag men det bryr jag mig inte om ;)

Så vad tror ni?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ankan

Inlägg av Ankan »

Ja hoppas alla bilar krashar :D slipper ja Tv 4.s dåliga sändningar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Piju

A1

Inlägg av Piju »

Jag tro på Barrichello som segrare. Han trivs bra på A1 ring och kommer att vara vassare än michael.

Renault kommer tyvärr att ha problem på rakorna tror jag, det fattas nog c:a 60-70hk fortfarande fram till ferraris motor.

Williams kommer kunna hävda sig väl på rakorna tack vara deras kraftfulla BMW motor män det kommer nog strula på den knixigare delen.

Mclaren kommer att vara i paritet med Renault och det kommer vara Coulthard som är snabbast.

1.Barri
2.Schummi
3.Alonso
4.Montoya
5.Coultard
6.Damatta!
7.Villneuve
8.Webber
GMD

Inlägg av GMD »

Jag tror att Minardi tar segern här om det ska regna. Verstappen kör hela loppet utan att tanka...
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

1 Barri
2 Montoya
3 Schumi
4 Trulli
5 Kimi
6 Ville
7 Panis
8 Frentzen

Alonso bryter för första gången i år, tyvärr...... och Coulthards bil pajar ihop igen, liksom Ralfies!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tillskillnad mot de flesta så tror jag att schumi för en gångskull kommer att vara snabbare än barren, både i kvalet och i loppet....inte mycket men tillräckligt.

Den av dem som tar starten kommer att vinna loppet för på denna banan är de så pass jämna att ett varv extra för någon av dem vide depåstoppen inte räcker för att ta sig förbi.
KGB

Inlägg av KGB »

Jag tror att Barichello och Schumacher står i Pole men krokar ihop i första böj när de försöker stoppa en framstormande Kimi som därmed leder från start till mål tätt följd av Alonso och Coulthard.

Längre ned än så har jag inte funderat.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

KGB skrev:Jag tror att Barichello och Schumacher står i Pole men krokar ihop i första böj
Jag drömde nåt liknande i natt (skrämmande men sant), så kanske...
pUs

Inlägg av pUs »

ANFRAN skrev: Jag drömde nåt liknande i natt (skrämmande men sant), så kanske...
Huu, kusligt. Jag drömde också nåt liknande just inatt, fast med en del andra märkliga inslag. Michael kraschade under första varvet och slog sönder sin hjälm (!)

När han sedermera klev ur sitt vrak liknande han ungefär Darth Vader i scenen där han precis fått rejält med pisk av grabben sin. Det hängde lösa sladdar ur huvudet och ena armen på honom, på ett ganska icke-människoliknande sätt.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

pUs skrev:
ANFRAN skrev: Jag drömde nåt liknande i natt (skrämmande men sant), så kanske...
När han sedermera klev ur sitt vrak liknande han ungefär Darth Vader i scenen där han precis fått rejält med pisk av grabben sin. Det hängde lösa sladdar ur huvudet och ena armen på honom, på ett ganska icke-människoliknande sätt.
Det slutgiltiga beviset för att Schumi tillhör den mörka sidan ;)

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Vissa här inne är besatta :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Drömmer man om Schumacher eller nån annan F1-förare på nätterna är man nog nära ialla fall ;)

Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

ser ut att bli lite regn...M Schumacher vinner då lätt

Friday the 16th of May: Partly cloudy conditions with a high of 18 and a low of 9 degrees.

Saturday the 17th of May: Partly cloudy once again with a high of 21 and a low of 7.

Sunday the 18th of May: Rain showers with a high of 19 and a low of 9 degrees.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Bernie skrev:ser ut att bli lite regn...M Schumacher vinner då lätt

Friday the 16th of May: Partly cloudy conditions with a high of 18 and a low of 9 degrees.

Saturday the 17th of May: Partly cloudy once again with a high of 21 and a low of 7.

M Schumacher vinner lätt oavsätt väder 8)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag ska se om jag kan kika lite extra på Justin Wilson i starten. Trots att Minardin inte har någon launch control är Justin Wilson den bästa startaren i år med flest antal tagna placeringar på det första varvet. Runt 8-9 platser är inte ovanligt ... man undrar ju hur han bär sig åt när han utan launch control startar snabbare än de andra .....

jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

LuckyStrike1 skrev:Jag ska se om jag kan kika lite extra på Justin Wilson i starten. Trots att Minardin inte har någon launch control är Justin Wilson den bästa startaren i år med flest antal tagna placeringar på det första varvet. Runt 8-9 platser är inte ovanligt ... man undrar ju hur han bär sig åt när han utan launch control startar snabbare än de andra .....
Han kanske är det levande beviset att LC är överskattat :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han är dopad!
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Kvalträningen sänds Fredag 13.45-15.10 på ZDF finns bl.a. i COMHEM.s utbud. Blir väl bara att titta på bilderna för min tyska är dålig.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Viasat Sport DK sänder också .... danska är ialla fall lättare än tyska ;)

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:danska är ialla fall lättare än tyska ;)
För danskar kanske...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Hannu#111

Inlägg av Hannu#111 »

Bernie skrev:ser ut att bli lite regn...M Schumacher vinner då lätt

Som i Brasilien menar du?? :lol:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:
LuckyStrike1 skrev:danska är ialla fall lättare än tyska ;)
För danskar kanske...
och för mig :)

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

A1..M. Schumacher vinner hur lätt som helst tyvärr..men mitt önsketänkande är att t.ex. Villeneuve får igång BAR-bilen och vinner;-) Ge oss bra racing...bra underhållning..ingen skandal tack.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tur att man har Via DK :) Vet någon om Förkvalet går på TV?
Piju

Inlägg av Piju »

Neeeeej!
Varför kommenterar Björn Andersson nu igen för?
Det är Janne Blomkvist jag vill ha.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Eller varför inte (motor)ljud helt utan meningslöst kommentatorspladder. Ännu bättre!!! :)
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Jäkla värdelöst kvalvarv av Villeneuve då. Men om man ser det positivt så lär vi ju få se en hel del omkörningar från hans sida.

Annars var det väl inga stora överraskningar förutom möjligen för Heidfeld men det är väl ingen som seriöst tror att han kommer ha något att göra med loppet, såvida han inte kör av Räkan i starten....

Vinner gör nog Schumi som vanligt med Räikkönen som tvåa. Villeneuve kör upp sig till 4:e plats och just det trea kommer väl Montoya då.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Mer än hälften av förarna gjorde stora misstag under sitt kvalvarv - ska det vara så svårt? Pinsamt att se - egentligen var det väl bara Räikkönen, Montoya, Heidfeld och Barrichello som hade helt rena varv - dvs rena från misstag?

Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

misstänker att barrichello körde med regn set up
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag misstänker att han körde med mera soppa.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ville var fin, körde nästan av i varje kurva. :roll: Men snygg sladd genom Castrol - borde ge bra kort. :up:
[Coulthard] nådde inte ända fram till gräset, men försökte i varje fall. Felfritt av Kimi och snyggt räddat av Schumi. Kanske inte så svår sladd att rädda, men utan några större tidsmissar var bra. Rubens lite småseg, kan ha berott på mycket soppa. Alonso har sett lite klen ut i helgen - what goes up must come down.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Schumacher och Barrichello körde tydligen med olika setup och/eller olika bränslemängder...
Rubens Barrichello skrev:On my lap the track was not perfectly clean. But I went down a different route to my team-mate in terms of the car and I hope it will pay off in the race. It is sure to be an interesting race tomorrow, as this is a track where one usually sees plenty of overtaking. I hope I will be the one doing most of it!

Äntligen!
Tifosi

Inlägg av Tifosi »

Piju skrev:Neeeeej!
Varför kommenterar Björn Andersson nu igen för?
Det är Janne Blomkvist jag vill ha.
Idag tyckte han det var noterbart att poletiden var en hel sekund sämre än i fjol!!!

Ja Börje, vad kan det bero på? Vad kan det bero på???????
Mach1

Inlägg av Mach1 »

Björn SUGER!!!!
Karln kan ju inte ens reglerna.
När Eje rättar honom så börjar f-nskapet att yra om att teamen inte vill vara utanför 107%, sorgligt.

JANNE KOM TILLBAKA.NU
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det verkar som Blomman fått sparken. Någan annan anledning kan det väl inte finnas till att dom väljer att försumma den bästa kommentatorn dom fått tag på. :quest: :-?
Hansson

Inlägg av Hansson »

Han finns kvar med sin mail adress under "Fråga experterna" på TV-4´s motorsida i alla fall.
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

F-n jag han inte med att vara med på utmaningen innan tiden gick ut
men jag tror att det går så här iallafall på poängplatserna

1 K.Räikkönen
2 M.Schumacher
3 N.Heidfeld
4 R.Barrichello
5 JP.Montoya
6 R.Schumacher
7 O.Panis
8 M.Webber
Användarens profilbild
Peppe

Alonso:s kvalvarv?

Inlägg av Peppe »

Under Alonsos kvalvarv kunde man se honom fingra på inställningarna på ratten. Det såg ut som att han la ner mycket uppmärksamhet på detta. Vad är det för inställningar han kan ställa in via ratten?

Peppe
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Bromsarna kan väl justeras från ratten?
Piju

Inlägg av Piju »

Kan justera diffen också.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Och svänga :D

/mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Justja...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det varrätt många som trots allt kunde det där med att svänga idag - jämfört med igår alltså.

För övrigt kan man nu konstatera att Ferraridominansen är tillbaka - 1:a och 3:a trots depåbrand och två depåstopp á 20 sek imponerar.

Sen konstaterar jag bara att BMW ... nää, fan jag vet inte. Men .... äsch ... jäkla skit.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det var synd om Montoya idag. Han var stjärnan så länge han var med, men alltid när han är "på" så går bilen sönder.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Tror dessutom att det var den sämsta produktionen jag någonsin sett från A1, dom brukar ju vara grymma men idag bommade dom allt av vikt.
Att man inte fick se MS omkörning av Kimi t.ex är märkligt.

/mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

La ni märke till att Schumi gjorde sin omkörning av Räkan på yttern i Remus fast flera personer, bl.a Åfan, sagt att det inte går :lol:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag har fortfarande inte sett den där omkörningen - jäkla kassa bildproducenter!

Dyker väl upp på ett videoklipp så småningom antar jag .... körde han om på utsidan i Remus så var det i så fall rätt hårigt - det är inte det lättaste. Vad jag kunde se så var Räikkönen först ut ur Remus - jag trodde att det berodde på att Kimi missade ngt eller att Schumi fick en snabbare utgång som gjorde att han tog sig förbi.

För övrigt gjorde Coulthard en rätt fin omkörning på utsidan i Gösser-kruvan också.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag har inte heller sett omkörningen (länk till ett klipp någon?), men jag antar att Schumi gasade om Räkan på rakan som följer Remus. Hur som helst så grundlade Schumi omkörningen genom att gå på yttern i Remus och få med sig mer fart ut på rakan. Rubens försökte ju nått liknande, men det räckte inte till riktigt.
Ankan

Inlägg av Ankan »

såg ba en glimt av det. såg ut som han gick på insidan efter kurvan.

Vad e det för skoj bolag som gör tankutrustningen?

Even. måste fråga er. tycker ni att man ska straffa hela fältet idag när alla körde för fullt under dubbla vinkande gulflagg?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

I decided to take the inside line but he had much better traction out of the corner and I was not able to keep him behind and he just got past me at corner two.
MS -> KR that is