Österrikes GP 2003
-
Österrikes GP 2003
Dags för det sista loppet på ett bra tag på A1-Ring i Österrike - banan där Schumacher har gjort två FANTASTISKA omkörningar i sista kurvan. Händelsevis mot sin stallkamrat båda gångerna
I övrigt en bana där Schumacher aldrig riktigt har lyckats - Rubens har ofta kunnat vara snabbare genom en hel helg där.
Raksträckor och hyfsat hårda inbromsningar borde väl gynna Williams mer än Barcelona? Annars ser ju Renault ut som Ferraris starkaste utmanare för tillfället - det kan ju faktiskt bli Alonsos första F1-seger den här helgen.
Själv tror jag Rubens är före Schumacher större delen av helgen, och definitivt före i loppet. Återstår att se om stallorder eller bilproblem ska sätta stopp för Rubens ....
Tror McLaren får finna sig i att vara millimetern efter Renault och jag tror Alonso vinner i helgen. Hos Williams kommer Montoya att vara före Ralf men båda kommer att få se sig extremt nöjda med en tredje/fjärde plats tyvärr.
I övrigt ska väl Villeneuves bil kunna hålla ihop tycker jag - kommer pga av en hiskelig mängd bränsle vara efter Button i kvalet men före i loppet.
För övrigt ska det regna lördag/söndag men det bryr jag mig inte om
Så vad tror ni?
I övrigt en bana där Schumacher aldrig riktigt har lyckats - Rubens har ofta kunnat vara snabbare genom en hel helg där.
Raksträckor och hyfsat hårda inbromsningar borde väl gynna Williams mer än Barcelona? Annars ser ju Renault ut som Ferraris starkaste utmanare för tillfället - det kan ju faktiskt bli Alonsos första F1-seger den här helgen.
Själv tror jag Rubens är före Schumacher större delen av helgen, och definitivt före i loppet. Återstår att se om stallorder eller bilproblem ska sätta stopp för Rubens ....
Tror McLaren får finna sig i att vara millimetern efter Renault och jag tror Alonso vinner i helgen. Hos Williams kommer Montoya att vara före Ralf men båda kommer att få se sig extremt nöjda med en tredje/fjärde plats tyvärr.
I övrigt ska väl Villeneuves bil kunna hålla ihop tycker jag - kommer pga av en hiskelig mängd bränsle vara efter Button i kvalet men före i loppet.
För övrigt ska det regna lördag/söndag men det bryr jag mig inte om
Så vad tror ni?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
A1
Jag tro på Barrichello som segrare. Han trivs bra på A1 ring och kommer att vara vassare än michael.
Renault kommer tyvärr att ha problem på rakorna tror jag, det fattas nog c:a 60-70hk fortfarande fram till ferraris motor.
Williams kommer kunna hävda sig väl på rakorna tack vara deras kraftfulla BMW motor män det kommer nog strula på den knixigare delen.
Mclaren kommer att vara i paritet med Renault och det kommer vara Coulthard som är snabbast.
1.Barri
2.Schummi
3.Alonso
4.Montoya
5.Coultard
6.Damatta!
7.Villneuve
8.Webber
Renault kommer tyvärr att ha problem på rakorna tror jag, det fattas nog c:a 60-70hk fortfarande fram till ferraris motor.
Williams kommer kunna hävda sig väl på rakorna tack vara deras kraftfulla BMW motor män det kommer nog strula på den knixigare delen.
Mclaren kommer att vara i paritet med Renault och det kommer vara Coulthard som är snabbast.
1.Barri
2.Schummi
3.Alonso
4.Montoya
5.Coultard
6.Damatta!
7.Villneuve
8.Webber
-
-
-
Tillskillnad mot de flesta så tror jag att schumi för en gångskull kommer att vara snabbare än barren, både i kvalet och i loppet....inte mycket men tillräckligt.
Den av dem som tar starten kommer att vinna loppet för på denna banan är de så pass jämna att ett varv extra för någon av dem vide depåstoppen inte räcker för att ta sig förbi.
Den av dem som tar starten kommer att vinna loppet för på denna banan är de så pass jämna att ett varv extra för någon av dem vide depåstoppen inte räcker för att ta sig förbi.
-
-
-
Huu, kusligt. Jag drömde också nåt liknande just inatt, fast med en del andra märkliga inslag. Michael kraschade under första varvet och slog sönder sin hjälm (!)ANFRAN skrev: Jag drömde nåt liknande i natt (skrämmande men sant), så kanske...
När han sedermera klev ur sitt vrak liknande han ungefär Darth Vader i scenen där han precis fått rejält med pisk av grabben sin. Det hängde lösa sladdar ur huvudet och ena armen på honom, på ett ganska icke-människoliknande sätt.
-
Det slutgiltiga beviset för att Schumi tillhör den mörka sidanpUs skrev:När han sedermera klev ur sitt vrak liknande han ungefär Darth Vader i scenen där han precis fått rejält med pisk av grabben sin. Det hängde lösa sladdar ur huvudet och ena armen på honom, på ett ganska icke-människoliknande sätt.ANFRAN skrev: Jag drömde nåt liknande i natt (skrämmande men sant), så kanske...
-
-
ser ut att bli lite regn...M Schumacher vinner då lätt
Friday the 16th of May: Partly cloudy conditions with a high of 18 and a low of 9 degrees.
Saturday the 17th of May: Partly cloudy once again with a high of 21 and a low of 7.
Sunday the 18th of May: Rain showers with a high of 19 and a low of 9 degrees.
Friday the 16th of May: Partly cloudy conditions with a high of 18 and a low of 9 degrees.
Saturday the 17th of May: Partly cloudy once again with a high of 21 and a low of 7.
-
M Schumacher vinner lätt oavsätt väderBernie skrev:ser ut att bli lite regn...M Schumacher vinner då lätt
-
Jag ska se om jag kan kika lite extra på Justin Wilson i starten. Trots att Minardin inte har någon launch control är Justin Wilson den bästa startaren i år med flest antal tagna placeringar på det första varvet. Runt 8-9 platser är inte ovanligt ... man undrar ju hur han bär sig åt när han utan launch control startar snabbare än de andra .....
-
Han kanske är det levande beviset att LC är överskattatLuckyStrike1 skrev:Jag ska se om jag kan kika lite extra på Justin Wilson i starten. Trots att Minardin inte har någon launch control är Justin Wilson den bästa startaren i år med flest antal tagna placeringar på det första varvet. Runt 8-9 platser är inte ovanligt ... man undrar ju hur han bär sig åt när han utan launch control startar snabbare än de andra .....
-
-
-
-
-
Som i Brasilien menar du??Bernie skrev:ser ut att bli lite regn...M Schumacher vinner då lätt
-
-
-
-
-
-
Jäkla värdelöst kvalvarv av Villeneuve då. Men om man ser det positivt så lär vi ju få se en hel del omkörningar från hans sida.
Annars var det väl inga stora överraskningar förutom möjligen för Heidfeld men det är väl ingen som seriöst tror att han kommer ha något att göra med loppet, såvida han inte kör av Räkan i starten....
Vinner gör nog Schumi som vanligt med Räikkönen som tvåa. Villeneuve kör upp sig till 4:e plats och just det trea kommer väl Montoya då.
Annars var det väl inga stora överraskningar förutom möjligen för Heidfeld men det är väl ingen som seriöst tror att han kommer ha något att göra med loppet, såvida han inte kör av Räkan i starten....
Vinner gör nog Schumi som vanligt med Räikkönen som tvåa. Villeneuve kör upp sig till 4:e plats och just det trea kommer väl Montoya då.
-
Mer än hälften av förarna gjorde stora misstag under sitt kvalvarv - ska det vara så svårt? Pinsamt att se - egentligen var det väl bara Räikkönen, Montoya, Heidfeld och Barrichello som hade helt rena varv - dvs rena från misstag?
-
-
-
Ville var fin, körde nästan av i varje kurva. Men snygg sladd genom Castrol - borde ge bra kort.
[Coulthard] nådde inte ända fram till gräset, men försökte i varje fall. Felfritt av Kimi och snyggt räddat av Schumi. Kanske inte så svår sladd att rädda, men utan några större tidsmissar var bra. Rubens lite småseg, kan ha berott på mycket soppa. Alonso har sett lite klen ut i helgen - what goes up must come down.
[Coulthard] nådde inte ända fram till gräset, men försökte i varje fall. Felfritt av Kimi och snyggt räddat av Schumi. Kanske inte så svår sladd att rädda, men utan några större tidsmissar var bra. Rubens lite småseg, kan ha berott på mycket soppa. Alonso har sett lite klen ut i helgen - what goes up must come down.
-
Schumacher och Barrichello körde tydligen med olika setup och/eller olika bränslemängder...
Rubens Barrichello skrev:On my lap the track was not perfectly clean. But I went down a different route to my team-mate in terms of the car and I hope it will pay off in the race. It is sure to be an interesting race tomorrow, as this is a track where one usually sees plenty of overtaking. I hope I will be the one doing most of it!
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-
-
-
Alonso:s kvalvarv?
Under Alonsos kvalvarv kunde man se honom fingra på inställningarna på ratten. Det såg ut som att han la ner mycket uppmärksamhet på detta. Vad är det för inställningar han kan ställa in via ratten?
Peppe
Peppe
-
-
-
Det varrätt många som trots allt kunde det där med att svänga idag - jämfört med igår alltså.
För övrigt kan man nu konstatera att Ferraridominansen är tillbaka - 1:a och 3:a trots depåbrand och två depåstopp á 20 sek imponerar.
Sen konstaterar jag bara att BMW ... nää, fan jag vet inte. Men .... äsch ... jäkla skit.
För övrigt kan man nu konstatera att Ferraridominansen är tillbaka - 1:a och 3:a trots depåbrand och två depåstopp á 20 sek imponerar.
Sen konstaterar jag bara att BMW ... nää, fan jag vet inte. Men .... äsch ... jäkla skit.
-
-
-
-
Jag har fortfarande inte sett den där omkörningen - jäkla kassa bildproducenter!
Dyker väl upp på ett videoklipp så småningom antar jag .... körde han om på utsidan i Remus så var det i så fall rätt hårigt - det är inte det lättaste. Vad jag kunde se så var Räikkönen först ut ur Remus - jag trodde att det berodde på att Kimi missade ngt eller att Schumi fick en snabbare utgång som gjorde att han tog sig förbi.
För övrigt gjorde Coulthard en rätt fin omkörning på utsidan i Gösser-kruvan också.
Dyker väl upp på ett videoklipp så småningom antar jag .... körde han om på utsidan i Remus så var det i så fall rätt hårigt - det är inte det lättaste. Vad jag kunde se så var Räikkönen först ut ur Remus - jag trodde att det berodde på att Kimi missade ngt eller att Schumi fick en snabbare utgång som gjorde att han tog sig förbi.
För övrigt gjorde Coulthard en rätt fin omkörning på utsidan i Gösser-kruvan också.
-
Jag har inte heller sett omkörningen (länk till ett klipp någon?), men jag antar att Schumi gasade om Räkan på rakan som följer Remus. Hur som helst så grundlade Schumi omkörningen genom att gå på yttern i Remus och få med sig mer fart ut på rakan. Rubens försökte ju nått liknande, men det räckte inte till riktigt.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
-