JAHOOOOOOOOO!

Det låter som om Lotto eller Keno kan vara sporten för dig...LuckyStrike1 skrev:Än en gång ett oförutsägbart och spännande lopp fram till de sista varven. Härligt att F1 har tagit tillbaka greppet igen efter flera års dvala
Jag gillar nog att höra vad det berodde på ändå... kul att veta vad det är som pajjar...ANFRAN skrev:Nää, vad ska du med det till? Programledarna brukar väl inte förklara varför Kenoboll 18 ramlar ner i stället för Kenoboll 24? Så glöm det där nu och gå vidare...EnzoF1 skrev:Vad händer förresten med Dc:s bil? Fick man nån förklaring?
Med de nya reglerna börjar loppet på lördagen vilket en del redan insett. Och hitills har inget stall gjort någon idiotsatsning som placerat dem i täten utan att vara förtjänt av det. Renault gick på två stopp som de andra gjorde i dag vilket innebär att de stog på pole beroende på snabb bil snarare än lätt. Däremot så verkar deras val att skippa testerna och i stället få extra fredagstid varit ett lyckokast. Men när cirkusen kommer till Europa och vädret stabiliserar sig så kanske det inte längre är någon fördel.EnzoF1 skrev:Det låter som om Lotto eller Keno kan vara sporten för dig...LuckyStrike1 skrev:Än en gång ett oförutsägbart och spännande lopp fram till de sista varven. Härligt att F1 har tagit tillbaka greppet igen efter flera års dvala
jag för min del ser gärna att det är kombinationen av snabbaste bil och förare...
Och ja! Jag gillar heller inte amerikansk wrestling... något du säkert också uppskattar.
Med ett normalt kval hade inte Renaulten varit i vägen på det här sättet eftersom den helt enkelt inte varit där.
/E
Kenoboll 24 var för långt ifrån hålet.EnzoF1 skrev:Jag gillar nog att höra vad det berodde på ändå... kul att veta vad det är som pajjar...ANFRAN skrev:Nää, vad ska du med det till? Programledarna brukar väl inte förklara varför Kenoboll 18 ramlar ner i stället för Kenoboll 24? Så glöm det där nu och gå vidare...EnzoF1 skrev:Vad händer förresten med Dc:s bil? Fick man nån förklaring?
Jag har redan glömt det, då det knappast lär göra nån skillnad för DC - det blir samma år som vanligt för honom...
/E
Precis. Renault tog inte sin pole genom att lätta bilen i kvalet och stanna tidigt i loppet. De hade en hyfsat normal två stopps strategi och hittade helt enkelt helrätt i båda kvalen och i loppet. Renault är nog som Martin Brundle sa inför säsongen den sovande jätten i F1...Nisse skrev:Med de nya reglerna börjar loppet på lördagen vilket en del redan insett. Och hitills har inget stall gjort någon idiotsatsning som placerat dem i täten utan att vara förtjänt av det. Renault gick på två stopp som de andra gjorde i dag vilket innebär att de stog på pole beroende på snabb bil snarare än lätt. Däremot så verkar deras val att skippa testerna och i stället få extra fredagstid varit ett lyckokast. Men när cirkusen kommer till Europa och vädret stabiliserar sig så kanske det inte längre är någon fördel.EnzoF1 skrev:Det låter som om Lotto eller Keno kan vara sporten för dig...LuckyStrike1 skrev:Än en gång ett oförutsägbart och spännande lopp fram till de sista varven. Härligt att F1 har tagit tillbaka greppet igen efter flera års dvala
jag för min del ser gärna att det är kombinationen av snabbaste bil och förare...
Och ja! Jag gillar heller inte amerikansk wrestling... något du säkert också uppskattar.
Med ett normalt kval hade inte Renaulten varit i vägen på det här sättet eftersom den helt enkelt inte varit där.
/E
Det tror jag knappast. De kör ju bara ett enda varv, så det tillför knappast något till räjssetuppen. Alla vill nog kvala så sent som möjligt, eftersom det i regel är en fördel med något snabbare bana och möjligthet att välja strategi med utgångspunkt ifrån vad de andra klarar.Nisse skrev:Fredagskvalet skall nog inte enbart ses som vem som är snabbast utan en del tar nog chansen att köra det med en bil som ligger nära lördagskvalet i form av vikt och setupp för att få chansen till extra träning och test. Det har nog hitills inte haft så stor betydelse om du start som 10 eller 20 bil på lördagskvalet.
EnzoF1 skrev:Det låter som om Lotto eller Keno kan vara sporten för dig...LuckyStrike1 skrev:Än en gång ett oförutsägbart och spännande lopp fram till de sista varven. Härligt att F1 har tagit tillbaka greppet igen efter flera års dvala
Vad är det för fel på dej?
Nu är ju kvalet som det är och uppenbarligen var ju Trullis Renault så snabb att Schumi fick nervsammanbrott och bestämde sej för att torpedera ut honom. Uppenbarligen så hade Schumi svårt att hålla koncentrationen uppe i 2 svängar. Ferraris dominans i F1 är slut.
/E
Var inte Jacky Ickx runt 22 eller 23 år när han tog sin första seger?AndersF1 skrev:Ja just ja, Schumi vann ett lopp både -92 och -93. Så det var hans andra vinst som tog drygt två år.
Jag läste att Kimi var den tredje yngste GP-vinnaren. Vilka har varit yngre?
Jag tror att Bruce McLaren var nyss fyllda 22 när han vann, men vem mer?