Nya bilen MP4/18 kan kanske bli en riktig svår utmanare till Ferrari. Det börjar komma ut lite här och där om bilen. Motorn under 90kg 930hp 19700rpm. länk
Det är nog bara att konstatera att det är DC:s år.

Möjligheten finns ju att det blir så.Linkan skrev:lässen att du ska bli besviken detta år för det kommer att stå en mästare från maclaren i år, sen om det blir DC eller Räkan kvittar mig, men jag tror att det blir Räkanjarnkamin skrev:Hellre att Räkan vinnner än DC![]()
Fast själv så hoppas man på ännu en VM-titel åt Schumi
et som talar mot det är att McLAren-förarna kommer att sno poäng av varandra då de är ganska jämnbördiga (dock med en spets för DC pga hans erfarenhet). I Ferrari är ju Maestor mycket jämnare än Rubens (plus eventuella betjäntrollerLinkan skrev:lässen att du ska bli besviken detta år för det kommer att stå en mästare från maclaren i år, sen om det blir DC eller Räkan kvittar mig, men jag tror att det blir Räkanjarnkamin skrev:Hellre att Räkan vinnner än DC![]()
Fast själv så hoppas man på ännu en VM-titel åt Schumi
Vet inte om Kimi inte har kyla,EnzoF1 skrev:et som talar mot det är att McLAren-förarna kommer att sno poäng av varandra då de är ganska jämnbördiga (dock med en spets för DC pga hans erfarenhet). I Ferrari är ju Maestor mycket jämnare än Rubens (plus eventuella betjäntrollerLinkan skrev:lässen att du ska bli besviken detta år för det kommer att stå en mästare från maclaren i år, sen om det blir DC eller Räkan kvittar mig, men jag tror att det blir Räkanjarnkamin skrev:Hellre att Räkan vinnner än DC![]()
Fast själv så hoppas man på ännu en VM-titel åt Schumi) vilket ju starkt talar för Maestro så länge bilen åtminstone är nästan lika snabb som McLaren. Ferrari måste misslyckas kapitalt med 2003:an om Maestro inte ska ro iland detta.
Kimi saknar ju kylan för att vinna och med en hel bil hade nog Maestor visslat om Kimi så småningom. Tyvärr gör ju de nya reglerna att vi lär få se en del kökörning då de mer rutinerade förarna inte kommer att riskera för mycket för att klättra en placering då det inte lönar sig lika mycket.
Däremot kommer ju vissa hajpade förare från Colombia och Kanada att göra bort sig gruvligt just pga detta. Vi såg ju exempel på den magnifika carcontrolen i helgen samt den kanadensiska sportsmannaandan i depån.
F.ö. undrar jag hur tongångarna hade gått om Maestro stängt Kimi på samma sätt som Kimi gjorde... det hade nog skrikits högt om avstängningar och fjollerier...
Jag har ännu inte läst nåt om att MS tyckte det var osportsligt... däremot grinade bl a den lille colombabianen några gånger förra året...
/E
Nja, han var nog ganska så störd av det... det gick ju betydligt långsammare...Linkan skrev:Vet inte om Kimi inte har kyla,, med tanke på kampen med "Maestro"
visar att han har ganska mycke is i magen eller?
Med den nya poängfördelningen blir det nog lite senare. Oavsett vem som står framme på podiet vid medaljutdelningen. Men själv är jag ganska så säker på att det blir en kiltbärande maltdrickare.EnzoF1 skrev:Nja, han var nog ganska så störd av det... det gick ju betydligt långsammare...Linkan skrev:Vet inte om Kimi inte har kyla,, med tanke på kampen med "Maestro"
visar att han har ganska mycke is i magen eller?
Men men... facit har vi i augusti då titeln är klar...
/E
Hade inte Michael varit så het och kört sönder sin pansarvagn så hade han haft chansen, nu blev det inte så.Kimi saknar ju kylan för att vinna och med en hel bil hade nog Maestor visslat om Kimi så småningom.
Precis vad han gjorde på Magny-Cours ifjol, och då var det väl ingen fler än Ron Dennis (vem annars?) som klagade?F.ö. undrar jag hur tongångarna hade gått om Maestro stängt Kimi på samma sätt som Kimi gjorde...