Då startar den internationella roadracingsäsongens första lopp om en timme då.
Insidetips: En Ducati vinner
SBK Valencia 2003
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Ume
hehe..... Råkade somna under SS600 vakknade upp när Fujiwara tog över ledningen, kul att se en Suzuki i topp!
Suzuki var även bästa icke Ducati i Superbike! Det känns lite som det är två divisioner i Superbike Ducati i en klass för sig och sedan alla dom andra som får slåss om platserna som blir över.
Suzuki var även bästa icke Ducati i Superbike! Det känns lite som det är två divisioner i Superbike Ducati i en klass för sig och sedan alla dom andra som får slåss om platserna som blir över.
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Och detta beror ju på att Ducati pumpar säkert in dubbelt så mycket pengar som de andra. De två Ducatiteamen är egentligen de enda fabriksteamen (Petronas har förvisso fabrikshoj, men det dröjer nog ett tag innan de får upp farten, tveksamt om de får det alls. Suzuki räknar jag inte som ett fabriksteam) .Jag funderar på att göra en alternativ VM-tabell, där man räknar bort de två fabriksteamen.
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Alternativ tabell:
1 AUS S. Martin Ducati 45 20 25
2 ESP G. Lavilla Suzuki 36 16 20
3 ITA L. Pedercini Ducati 26 13 11
4 FRA R. Laconi Ducati 25 25 0
5 ITA M. Borciani Ducati 21 11 10
6 ESP J. Borja Ducati 19 6 13
7 ESP D. Garcia Ducati 18 10 8
8 AUS T. Corser Foggy 16 16
9 ITA I. Clementi Kawasaki 13 9 6
10 ITA N. Russo Ducati 12 7 5
11 ITA G. Bussei Yamaha 9 9
12 GBR J. Haydon Foggy 8 8
13 ITA M. Sanchini Kawasaki 7 7
14 ESP S. Fuertes Suzuki 5 5
1 AUS S. Martin Ducati 45 20 25
2 ESP G. Lavilla Suzuki 36 16 20
3 ITA L. Pedercini Ducati 26 13 11
4 FRA R. Laconi Ducati 25 25 0
5 ITA M. Borciani Ducati 21 11 10
6 ESP J. Borja Ducati 19 6 13
7 ESP D. Garcia Ducati 18 10 8
8 AUS T. Corser Foggy 16 16
9 ITA I. Clementi Kawasaki 13 9 6
10 ITA N. Russo Ducati 12 7 5
11 ITA G. Bussei Yamaha 9 9
12 GBR J. Haydon Foggy 8 8
13 ITA M. Sanchini Kawasaki 7 7
14 ESP S. Fuertes Suzuki 5 5
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: tor mar 21, 2002 01:00
Varför så tveksam ang FP ?On 2003-03-03 13:38, Loranga wrote:
Och detta beror ju på att Ducati pumpar säkert in dubbelt så mycket pengar som de andra. De två Ducatiteamen är egentligen de enda fabriksteamen (Petronas har förvisso fabrikshoj, men det dröjer nog ett tag innan de får upp farten, tveksamt om de får det alls. Suzuki räknar jag inte som ett fabriksteam) .Jag funderar på att göra en alternativ VM-tabell, där man räknar bort de två fabriksteamen.
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Tror inte att Petronas kommer att ha lust att pumpa in pengar i en serie som är på väg neråt. Det är MotoGP som den stora exponeringen finns, inte i Superbike.
På sätt och vis är det kanske jag som är färgad av min åsikt att Superbike borde bli en mer standardbetonad klass, där ombyggda gathojar skall tävla mot varandra. Petronashojen är en protoyp man har hängt på gatdelar. Den borde tävla i MotoGP istället.
På sätt och vis är det kanske jag som är färgad av min åsikt att Superbike borde bli en mer standardbetonad klass, där ombyggda gathojar skall tävla mot varandra. Petronashojen är en protoyp man har hängt på gatdelar. Den borde tävla i MotoGP istället.
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: tor mar 21, 2002 01:00
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Ume
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
JGM: Det är helt riktigt. Dock fanns i alla fall RC45:an och R7 att köpa. Kanske även Benelli Tornado. VR 1000 och Petronas har jag inte ens sett till salu. Är inte lika upprörd över VR1000, men hade nog blivit det ifall de var ett hot. Benelli är en rätt liten fabrik, men Petronas har nog stålar så det blir över....
75 hojar som homologeringsgräns är ju ett skämt bara det.
Nåja, hoppas de tar sitt förnuft till fånga och går till MotoGP istället.
Det känns nästan som om Petronas mer förstör än tillför Superbike. Istället för att genomföra stora regeländringar i Superbike slickar nu Flammini Foggy/Petronas där bak för att försöka "rädda" ett dödsdömt reglemente.
tl1000s:
Intressant observation! Är fortfarande förvånad och besviken att WCM och Moriwaki inte kom överens. Tror att båda hade tjänat på den dealen.
75 hojar som homologeringsgräns är ju ett skämt bara det.
Nåja, hoppas de tar sitt förnuft till fånga och går till MotoGP istället.
Det känns nästan som om Petronas mer förstör än tillför Superbike. Istället för att genomföra stora regeländringar i Superbike slickar nu Flammini Foggy/Petronas där bak för att försöka "rädda" ett dödsdömt reglemente.
tl1000s:
Intressant observation! Är fortfarande förvånad och besviken att WCM och Moriwaki inte kom överens. Tror att båda hade tjänat på den dealen.