Nya Williams bilen
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Gothenburg, Sweden
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
påminner en hel del om f2002
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/ ... po_140.jpg
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/ ... po_109.jpg
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Bernie den 2003-01-31 18:29 ]</font>
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/ ... po_140.jpg
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/ ... po_109.jpg
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Bernie den 2003-01-31 18:29 ]</font>
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Den korta hjulbasen borde ge en betydligt mer nervös bil än förra årets. Kanske räknade Williams med att elektroniken skulle hjälpa föraren att hålla kontroll på bilen. I så fall lär Montoya få tillfällen att visa upp sin reaktionssnabbhet.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Jag är också lite skeptisk till de där X-vingarna. Stigningen på "vingformen" framför bakhjulen ser också ganska extrem ut.
Av bilderna att döma har jag svårt att se hur kort hjulbasen är men nosen ser bestämt högre ut och bakpartiet går in väldigt hastigt jämfört med förra året. Motor och växellåda är nog inpressade på ett väldigt litet område och om de ska ta ut mer än 900 ur den i ås kanske de får kylproblem?
(Hoppas hoppas)
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TC80 den 2003-01-31 23:48 ]</font>
Av bilderna att döma har jag svårt att se hur kort hjulbasen är men nosen ser bestämt högre ut och bakpartiet går in väldigt hastigt jämfört med förra året. Motor och växellåda är nog inpressade på ett väldigt litet område och om de ska ta ut mer än 900 ur den i ås kanske de får kylproblem?
(Hoppas hoppas)
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TC80 den 2003-01-31 23:48 ]</font>
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2688
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag misstänker att priset för vackraste bil delas ut samtidigt med priset för flest poles... bakom damtoaletterna...On 2003-02-01 11:31, nicolas wrote:
den kommer iaf vara den vackraste bilen på starfältet.
Priserna för snabbaste förare och snabbaste bilar delas däremot ut upp på podiet framför en mängd rödklädda människor.
/E
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Men självklart måste ju Montoya hävda sig med en massa skitsnack... på banan har han ju inget att sätta emot.On 2003-01-31 23:55, FerrariSchumi wrote:
Montoya kan ju sluta snacka skit om Schumacher innan han får BMW:n Rubens Ferrarinos uppstoppad i a****t.
Det värmer nästan mer att se sopan Montoya på banan än att se Ferraribilarna defilera in i mål. Tyvärr är det trist att det troligen inte kommer att bli nån som kan utmana i år heller... man undrar hur mycket snabbare Williamsbilen måste vara för att Yetin ska kunna hänga med Maestro. Man kanske kan sätta ett släp med ett lass timmer eller nåt bakom Schumis bil så det blir jämnare... men inte ens då lär väl Montoya lyckas. Ska bli skönt att se honom nöta ut sina bakdäck i år.
Såg förresten filmen Driven igår... vilken d-a smörja och inte blev det bättre av att se den där colombianens nuna dyka upp...
Han är skyldig mig två timmar av sitt liv...
/E
Va!?! Har dom gått vilse av gammal vana?On 2003-02-01 15:04, EnzoF1 wrote:Jag misstänker att priset för vackraste bil delas ut samtidigt med priset för flest poles... bakom damtoaletterna...On 2003-02-01 11:31, nicolas wrote:
den kommer iaf vara den vackraste bilen på starfältet.
Priserna för snabbaste förare och snabbaste bilar delas däremot ut upp på podiet framför en mängd rödklädda människor.
/E
Ska inte dom sitta och muttra i sina motorhomes eller jaga motståndare som "försökt mörda dem"?
Eller kanske förbannat lämna hela depåområdet och kasta hjälmar omkring sig?
On 2003-02-01 15:08, EnzoF1 wrote:
Men självklart måste ju Montoya hävda sig med en massa skitsnack... på banan har han ju inget att sätta emot.
. Ska bli skönt att se honom nöta ut sina bakdäck i år.
/E
Du är inte ensam. Jag hoppas och tror att detta är hans sista sässong i F1. Vore bra om det blev en plats i Williams ledig åt en talangfull blivande WDC.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Allt det där åstadkommer man ju enkelt genom att tejpa på ett M-märke på bilen. Osså sparar de flera miljoner...On 2003-02-01 19:55, AndersF1 wrote:
BMW påstår att deras nya motor är ett stort steg relativt fjolårets och skall vara mindre, lättare, ha lägre tyngpunkt samt varva mycket mer med mer hk. Jag undrar också om den kommer att hålla särskilt bra...
/E
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
Förhandsbilderna innehåller inga M-märken men man kanske sparar den som ett extra äss i ärmen?On 2003-02-02 09:40, EnzoF1 wrote:Allt det där åstadkommer man ju enkelt genom att tejpa på ett M-märke på bilen. Osså sparar de flera miljoner...On 2003-02-01 19:55, AndersF1 wrote:
BMW påstår att deras nya motor är ett stort steg relativt fjolårets och skall vara mindre, lättare, ha lägre tyngpunkt samt varva mycket mer med mer hk. Jag undrar också om den kommer att hålla särskilt bra...
/E
Har du sett några fjollmärken än då? (Dom är oroväckande lika Volvomärken)(Helt utan samband också, säkert)
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Här är dagens tider:
1. C. Da Matta - Toyota TF103 - 1:17.182 - 56 laps
2. J. Villeneuve - BAR-Honda 005 - 1:18.043 - 39 laps
3. J. Button - BAR-Honda 005 - 1:18.139 - 54 laps
4. M. Gené - BMW Williams FW24 - 1:18.280 - 85 laps
5. R. Schumacher - BMW Williams FW25 - 1:19.800 - 52 laps
Mannen som enligt obekräftade uppgifter har ett pris på sitt huvud i Finland var nästan tre sekunder snabbare än Ralf Schumacher i nya Williams-bilen
1. C. Da Matta - Toyota TF103 - 1:17.182 - 56 laps
2. J. Villeneuve - BAR-Honda 005 - 1:18.043 - 39 laps
3. J. Button - BAR-Honda 005 - 1:18.139 - 54 laps
4. M. Gené - BMW Williams FW24 - 1:18.280 - 85 laps
5. R. Schumacher - BMW Williams FW25 - 1:19.800 - 52 laps
Mannen som enligt obekräftade uppgifter har ett pris på sitt huvud i Finland var nästan tre sekunder snabbare än Ralf Schumacher i nya Williams-bilen
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nej, jag tror inte enbart det är Ralf det beror på...On 2003-02-02 20:31, AndersF1 wrote:
Tror du att det enbart är Ralf det beror på, Enzo?
Kan kanske stämma, han är möjligen lite feg i början lillebror. Men annars tror/hoppas jag att det beror på att de vill testa allt nytt innan de börjar pusha.
Lillebror är nog metodisk i sitt yrkesutövande och professionell... något den lönnfete colombianen ännu inte visat prov på. Det räcker som sagt inte med ett väl utvecklat matsmältningsorgan i F1...
/E
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Den sidan sade mig oerhört mycket. Den berättade för mig att jag inte alls förstod Finska.
Hittade en här åt dig. Jag hoppas att du kan lite mer grekiska än jag kan Finska.
Trevlig läsning.
http://www.formula1mag.gr/issues/0301/
Hittade en här åt dig. Jag hoppas att du kan lite mer grekiska än jag kan Finska.
Trevlig läsning.
http://www.formula1mag.gr/issues/0301/
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
On 2003-02-03 11:25, El Scorcho wrote:
Hrm..måste vara jobbigt för folk som är rädda för att Schumacher ska avslöjas i år..Om inte Ferrarin är lika överlägsen i år igen åker han dit mot Montoya.
Han har avslöjat sig 94,95,00,01,och 02. Jag tror att han är jätterädd för alla andra förare, speciellt rädd är han för .
Han har varit med att bidra (till skillnad från ) till att utveckla sin bil, det bidrar ytterliggare till det dåliga självförtroendet. Han känner att han sitter löst hos Ferrari.
Skrocko, jag tror på dig. Det verkar vara en genomtänkt analys som grundar sig på hårda fakta.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Japp, för Mr PolePosition vet ju hur man tar bilen i mål. Med en nästan 100% hållbarhet lyckades han med bedriften att ta ung. en tredjedel av Maestros poäng.On 2003-02-03 11:25, El Scorcho wrote:
Hrm..måste vara jobbigt för folk som är rädda för att Schumacher ska avslöjas i år..Om inte Ferrarin är lika överlägsen i år igen åker han dit mot Montoya.
I år utan div. antispinnhjälpmedel kommer Mr CarControl att lyckas slita ännu mindre på bakdäcken.
Det finns väl ingenting, repeterar ingenting, som säger att Montoya skulle ta Schumacher i år. Han lyckas ju i princip bara köra jämnt mot sin stallkamrat.
När ska ni inse att Montoya är grymt överskattad och att det inte är Ferrarin som är överlägsen utan föraren??? Sååå mycket gör faktiskt inte bilen, utan till sist sitter den en kille och styr den också...
/E
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00