Nya Williams bilen

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Linnofil

Inlägg av Linnofil »

Ser ju fin ut. Men hur är det med reglerna för "X vingar"? Klarar de bakre vingarna reglerna? Är det nån som vet vad som gäller? Får vi en ny debatt igen?

Hoppas Monty race:ar hårt i år med nya bilen!

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag har inte sett några riktigt bra bilder på den ännu.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

påminner en hel del om f2002

http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/ ... po_140.jpg

http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/ ... po_109.jpg

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Bernie den 2003-01-31 18:29 ]</font>
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jo, men den ser snabb ut.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

men schumacher kommer ändå att köra åttor runt williams i australien med fjolårsbilen.........
"You have 19 laps in which to build up a 25s lead," he told the German - and Schumacher duly obliged. With metronome like regularity he went faster and faster - it was awesome.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Rubens då, Bernie?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Han får vara glad om han kommer iväg från startgridden överhuvudtaget.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

För övrigt ser nya Williams-bilen väldigt bra ut. Ruskigt lik F2002 förstås. Nu väntar vi bara på att McLaren och Ferrari ska presentera sina dräparkärror.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Den korta hjulbasen borde ge en betydligt mer nervös bil än förra årets. Kanske räknade Williams med att elektroniken skulle hjälpa föraren att hålla kontroll på bilen. I så fall lär Montoya få tillfällen att visa upp sin reaktionssnabbhet.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det kanske passar Montoya bättre där hans överlägnsa carcontrol kommer till sin rätta.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

De har verkligen fått till en droppform på chassit!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är också lite skeptisk till de där X-vingarna. Stigningen på "vingformen" framför bakhjulen ser också ganska extrem ut.
Av bilderna att döma har jag svårt att se hur kort hjulbasen är men nosen ser bestämt högre ut och bakpartiet går in väldigt hastigt jämfört med förra året. Motor och växellåda är nog inpressade på ett väldigt litet område och om de ska ta ut mer än 900 ur den i ås kanske de får kylproblem?
(Hoppas hoppas)

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TC80 den 2003-01-31 23:48 ]</font>
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Montoya kan ju sluta snacka skit om Schumacher innan han får BMW:n Rubens Ferrarinos uppstoppad i a****t.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Montoya har redan knäckt skummis lilla psyke...
FerrariSchumi

:evil:

Vi får se vem som knäcker vem på säsongen.
nicolas

Inlägg av nicolas »

den kommer iaf vara den vackraste bilen på starfältet.
FerrariSchumi

Det kvittar för Schumacher om den är vackrast, han kommer aldrig ens hinna se den i backspegeln.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det stämmer nog, FS. Nog för att Montoya kan bli riktigt snabb i år, men att varva Schumacher... Näe, det tror nog inte ens jag på.
FerrariSchumi

Säkert :computer:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2003-02-01 11:31, nicolas wrote:
Jag misstänker att priset för vackraste bil delas ut samtidigt med priset för flest poles... bakom damtoaletterna... :wc:

Priserna för snabbaste förare och snabbaste bilar delas däremot ut upp på podiet framför en mängd rödklädda människor.

/E
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2003-01-31 23:55, FerrariSchumi wrote:
Montoya kan ju sluta snacka skit om Schumacher innan han får BMW:n Rubens Ferrarinos uppstoppad i a****t.
Men självklart måste ju Montoya hävda sig med en massa skitsnack... på banan har han ju inget att sätta emot.

Det värmer nästan mer att se sopan Montoya på banan än att se Ferraribilarna defilera in i mål. Tyvärr är det trist att det troligen inte kommer att bli nån som kan utmana i år heller... man undrar hur mycket snabbare Williamsbilen måste vara för att Yetin ska kunna hänga med Maestro. Man kanske kan sätta ett släp med ett lass timmer eller nåt bakom Schumis bil så det blir jämnare... men inte ens då lär väl Montoya lyckas. Ska bli skönt att se honom nöta ut sina bakdäck i år.

Såg förresten filmen Driven igår... vilken d-a smörja och inte blev det bättre av att se den där colombianens nuna dyka upp...

Han är skyldig mig två timmar av sitt liv...

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-02-01 15:04, EnzoF1 wrote:
On 2003-02-01 11:31, nicolas wrote:
Jag misstänker att priset för vackraste bil delas ut samtidigt med priset för flest poles... bakom damtoaletterna... :wc:

Priserna för snabbaste förare och snabbaste bilar delas däremot ut upp på podiet framför en mängd rödklädda människor.

/E
Va!?! Har dom gått vilse av gammal vana?
Ska inte dom sitta och muttra i sina motorhomes eller jaga motståndare som "försökt mörda dem"?
Eller kanske förbannat lämna hela depåområdet och kasta hjälmar omkring sig?
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-02-01 15:08, EnzoF1 wrote:

Men självklart måste ju Montoya hävda sig med en massa skitsnack... på banan har han ju inget att sätta emot.

. Ska bli skönt att se honom nöta ut sina bakdäck i år.

/E

Du är inte ensam. Jag hoppas och tror att detta är hans sista sässong i F1. Vore bra om det blev en plats i Williams ledig åt en talangfull blivande WDC.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Var hittar du talangen som lever upp till ditt ideal :grin:

Du är väl lite för stor själv för att få plats i en F1 :wink:
Piju

Inlägg av Piju »

Bilen ser ju snabb ut men verkar också vara det, 19 sekunder runt Catalunya banan i de inledande testerna.
Är dock lite skeptisk till om BMW:s motor kommer att hålla den skall enligt uppgift leverera en bit över 900hk vilket lär resultera till ett och annat haveri.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

BMW påstår att deras nya motor är ett stort steg relativt fjolårets och skall vara mindre, lättare, ha lägre tyngpunkt samt varva mycket mer med mer hk. Jag undrar också om den kommer att hålla särskilt bra...

Gäst

Inlägg av Gäst »

19 SEKUNDER!!!
Det är mer än en minut fortare än varvrekordet ju?
Eftersom det är BMW som bygger motorn tror jag inte det är mer problem än för någon annan, men om mersa ska bygga en lika snabb, förvisso med 30 Hk mindre så säger den poff!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2003-02-01 19:55, AndersF1 wrote:
BMW påstår att deras nya motor är ett stort steg relativt fjolårets och skall vara mindre, lättare, ha lägre tyngpunkt samt varva mycket mer med mer hk. Jag undrar också om den kommer att hålla särskilt bra...
Allt det där åstadkommer man ju enkelt genom att tejpa på ett M-märke på bilen. Osså sparar de flera miljoner...

/E :crazy:
Piju

Inlägg av Piju »

Jag ber så mycket om ursäkt.
Det skall naturligtvis vara 1:19 inte 19 sekunder. :grin:
"Det är många som har kommoit hit till silverstone för att få se Union Jack"
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men vänta nu. [Coulthard] har kört runt på 1.15,266 och skumbag på 1.15,020 så 1.19 är väl sådär...
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-02-02 09:40, EnzoF1 wrote:
On 2003-02-01 19:55, AndersF1 wrote:
Allt det där åstadkommer man ju enkelt genom att tejpa på ett M-märke på bilen. Osså sparar de flera miljoner...

/E :crazy:
Förhandsbilderna innehåller inga M-märken men man kanske sparar den som ett extra äss i ärmen?
Har du sett några fjollmärken än då? (Dom är oroväckande lika Volvomärken)(Helt utan samband också, säkert)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Apropå Williams. Det har utbrett sig viss besvikelse i lägret för att bilen visat sig inte vara så snabb som man hoppats, men de nyheterna kommer väl så småningom.
Piju

Inlägg av Piju »

Synd!
Hade hoppats på att de skulle kunna vara med och slåss om i alla fall nån enstaka seger men man får väl sätta sitt hopp till mclaren.
1:19 är väl hyfsat med tanke på så få körda varv för första gången bilen rullar på bana.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Här är dagens tider:

1. C. Da Matta - Toyota TF103 - 1:17.182 - 56 laps
2. J. Villeneuve - BAR-Honda 005 - 1:18.043 - 39 laps
3. J. Button - BAR-Honda 005 - 1:18.139 - 54 laps
4. M. Gené - BMW Williams FW24 - 1:18.280 - 85 laps
5. R. Schumacher - BMW Williams FW25 - 1:19.800 - 52 laps

Mannen som enligt obekräftade uppgifter har ett pris på sitt huvud i Finland var nästan tre sekunder snabbare än Ralf Schumacher i nya Williams-bilen :help:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2003-02-02 18:24, TC80 wrote:
Apropå Williams. Det har utbrett sig viss besvikelse i lägret för att bilen visat sig inte vara så snabb som man hoppats, men de nyheterna kommer väl så småningom.
Det är säkert inget fel på bilen...

/E
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Tror du att det enbart är Ralf det beror på, Enzo?
Kan kanske stämma, han är möjligen lite feg i början lillebror. Men annars tror/hoppas jag att det beror på att de vill testa allt nytt innan de börjar pusha.

Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Ralf satte sitt snabbaste varv på en lång stint, 15 varv. Så det var inte tal om något kval försök eller liknande.

/Viktor
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2003-02-02 20:31, AndersF1 wrote:
Tror du att det enbart är Ralf det beror på, Enzo?
Kan kanske stämma, han är möjligen lite feg i början lillebror. Men annars tror/hoppas jag att det beror på att de vill testa allt nytt innan de börjar pusha.
Nej, jag tror inte enbart det är Ralf det beror på... :wink:

Lillebror är nog metodisk i sitt yrkesutövande och professionell... något den lönnfete colombianen ännu inte visat prov på. Det räcker som sagt inte med ett väl utvecklat matsmältningsorgan i F1...

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag personligen är övertyygad om att stallet vet vad dom håller på med och om det sprider sig viss oro är den säkert befogad oavsett vad dom försökt.
Annars brukar det sällan läcka den vägen...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det var väl samma visa förra året. Då var det endel missnöje direkt med nya bilen och visade väl sig vara så också även längre fram.

Nu har jag inte sett något klag på den nya än.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gäst

Inlägg av Gäst »

Den sidan sade mig oerhört mycket. Den berättade för mig att jag inte alls förstod Finska.

Hittade en här åt dig. Jag hoppas att du kan lite mer grekiska än jag kan Finska.

Trevlig läsning. :grin:

http://www.formula1mag.gr/issues/0301/

Gäst

Inlägg av Gäst »

Om ni kära läsare laddar ner programmen som kan hantera Arabiska, Swahili, Mandarinkinesiska, och ett halvt dussin språk till så lovar jag att skicka länkar till jättebra sidor som brättar för Er F1´s framtidsplaner i tex Nepal,
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Hrm..måste vara jobbigt för folk som är rädda för att Schumacher ska avslöjas i år..Om inte Ferrarin är lika överlägsen i år igen åker han dit mot Montoya.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-02-03 11:25, El Scorcho wrote:
Hrm..måste vara jobbigt för folk som är rädda för att Schumacher ska avslöjas i år..Om inte Ferrarin är lika överlägsen i år igen åker han dit mot Montoya.

Han har avslöjat sig 94,95,00,01,och 02. Jag tror att han är jätterädd för alla andra förare, speciellt rädd är han för :monkey: .

Han har varit med att bidra (till skillnad från :monkey: ) till att utveckla sin bil, det bidrar ytterliggare till det dåliga självförtroendet. Han känner att han sitter löst hos Ferrari. :grin:

Skrocko, jag tror på dig. Det verkar vara en genomtänkt analys som grundar sig på hårda fakta.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Den var klockren, herr Mobiltelefonsabonemang :grin:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sorry, måste nog håll med fast det tar emot. :saucy:
(Fast tyvärr inte från samma syn på bakgrunden som du förstår)

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TC80 den 2003-02-03 11:52 ]</font>
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2003-02-03 11:25, El Scorcho wrote:
Japp, för Mr PolePosition vet ju hur man tar bilen i mål. Med en nästan 100% hållbarhet lyckades han med bedriften att ta ung. en tredjedel av Maestros poäng.

I år utan div. antispinnhjälpmedel kommer Mr CarControl att lyckas slita ännu mindre på bakdäcken.

Det finns väl ingenting, repeterar ingenting, som säger att Montoya skulle ta Schumacher i år. Han lyckas ju i princip bara köra jämnt mot sin stallkamrat.
När ska ni inse att Montoya är grymt överskattad och att det inte är Ferrarin som är överlägsen utan föraren??? Sååå mycket gör faktiskt inte bilen, utan till sist sitter den en kille och styr den också...

/E

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Du pratar om Barrichello? Som är den överlägset näst bästa föraren?