Montoya critical of Ferrari
Much has been made of the fact that Ferrari have opted not to run their 2002 specification chassis in Australia this weekend, but are instead relying on the development version of the F2001 car that took Michael Schumacher to the Championship last year. BMW Williams driver Juan Pablo Montoya for one feels that the move is not a good one for Ferrari.
"I think it's a negative move, but a positive one for us," Montoya said. "If you think about it, they are starting off the season with last year's car. If we had brought last year's car we would have been 10th on the grid this weekend."
What Montoya seems to have dismissed is that the Ferrari chassis being brought to Melbourne is a heavily revised version of the car that Schumacher triumphed in at Suzuka last time out. However, Montoya has a point in saying that it may well give Williams a chance to get a jump on the defending Champions in terms of pure pace. Only time will tell.
Undra vem som kommer att skratta när JPM står där med sin nya fina 2002'a och dom andra susar förbi
Han är ju sanslös den grabben
JPM gapar om ingenting!
-
Ja, det där är kul läsning men jag kan inte låta bli att fundera lite. Hur kommer det gå? Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte komma fram till något annat än att Ferrari minsann kommer vara med i täten och slåss om vinsten i loppet. Jag menar, inte skulle väl Ferrari låta sig sjunka så djupt som att inte ha en bil på gridden kapabel nog att slåss för seger? Att låta fansen stå och se de röda bli frånåkta är nog inget Todt och gänget tänkt ska hända. Det enda som är gammalt i den nya bilen må vara delar av monococken. Tror nog att vingar, bardge boards, hjulupphängningar, motor m.m. är i topptrim. Antar att de slitit hårt med både utveckling av den nya och den gamla bilen eftersom de tidigt (innan jul) sade att det kan hända att de kör Melbourne med 2001:an... Var inte oroliga bröder! Och JPM kommer ha ytterligare en bitter erfarenhet efter helgens lopp...
/gringo
/gringo
-
-
Jag ser ingen som helst orsak till att ni ska diskutera det här.
Varje gång han säger något om någon ska han få skit men inte när schumacher påstår att han har förlorat lopp p.g.a 11 september handlingen-vilken dum ursäkt bara för att han blev utklassad av monty.
Lägg av med skitsnacket och uppför er som män, ni vet inte vad som väntar er i Australien...ha ha ha!!!
Nollor är ni allihop!
Varje gång han säger något om någon ska han få skit men inte när schumacher påstår att han har förlorat lopp p.g.a 11 september handlingen-vilken dum ursäkt bara för att han blev utklassad av monty.
Lägg av med skitsnacket och uppför er som män, ni vet inte vad som väntar er i Australien...ha ha ha!!!
Nollor är ni allihop!
-
Det kallas en evolution i folkmun gubben, EVOLUTION.On 2002-02-26 13:14, Lemon wrote:
Jag tycker årets Williams-bil är skrämmande lik fjolårets, så jag förstår inte riktigt vad Yetin bölar om.
Nu kommer allvaret efter alla jippo tester, nu ska ni få smaka på det bittra äpplet.
Det blir nog bara jag som stödjer jpm men ändå..
-
Ni tolkar uttalandet som fan läser bibeln.
Kolla vad han säger istället: Han tror att det är bra för Williams att Ferrari kör med en fjolårsversion av bilen snarare än den nya. Vad är så konstigt med det?
Sen säger han vidare bara att skulle Williams köra med sin fjolårsbil i Melbourne skulle de inte alls hänga med .. vilket också är fullkomligt logiskt eftersom den bilen inte var den snabbaste ifjol.
Montoya har väl lika mycket rätt som någon annan förare att svara på frågan om han tror det är bra eller dåligt för Ferrari att köra med fjolårets bil inledningsvis, om han får frågan?
Låt inte er iver att kritisera Montoya förvilla er att övertolka kommentarer som i själva verket är fullkomligt logiska....
Kolla vad han säger istället: Han tror att det är bra för Williams att Ferrari kör med en fjolårsversion av bilen snarare än den nya. Vad är så konstigt med det?
Sen säger han vidare bara att skulle Williams köra med sin fjolårsbil i Melbourne skulle de inte alls hänga med .. vilket också är fullkomligt logiskt eftersom den bilen inte var den snabbaste ifjol.
Montoya har väl lika mycket rätt som någon annan förare att svara på frågan om han tror det är bra eller dåligt för Ferrari att köra med fjolårets bil inledningsvis, om han får frågan?
Låt inte er iver att kritisera Montoya förvilla er att övertolka kommentarer som i själva verket är fullkomligt logiska....
-
Öhh han säger ju först att det är ett dåligt beslut av Ferrari och att de Williams gynnas av det innan han säger att om de själva gjort det så skulle de förlora på det.
Vad Ferrari gör här är att gå på säkerhet istället för att stå där på Griden och inte komma iväg.
Tror också att Ferrari kommer att vara med och slåss om segern.
Nicolas
Vad Ferrari gör här är att gå på säkerhet istället för att stå där på Griden och inte komma iväg.
Tror också att Ferrari kommer att vara med och slåss om segern.
Nicolas
-