Mäkinen slutar!!!
-
-
-
-
-
-
Four-time world champ Tommi Makinen says he will retire at the end of this season, but the Subaru driver aims to go out on a high by winning a record fifth title, reports Autosport magazine.
Duktig har han varit även om jag själv aldrig gillat honom. Vem som varit bäst genom tiderna kan bara spekuleras i. Eftersom förutsättningarna ändrats. Själv gillade jag Henri Toivonen och Marku Alen bättre av finnarna.
Duktig har han varit även om jag själv aldrig gillat honom. Vem som varit bäst genom tiderna kan bara spekuleras i. Eftersom förutsättningarna ändrats. Själv gillade jag Henri Toivonen och Marku Alen bättre av finnarna.
Jag gillar Juha mer som sällskap i bastun, men otvetydligt bäst som förare var nog Puuppolakillen.
Kommer någon ihåg vart ni läste nyheten först?
Vem sa att han kanske bjuder på avskedssmällkaramell på vägen ut?
Nu, Petter! It's on now, mother****er!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2003-01-16 20:34 ]</font>
Kommer någon ihåg vart ni läste nyheten först?
Vem sa att han kanske bjuder på avskedssmällkaramell på vägen ut?
Nu, Petter! It's on now, mother****er!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2003-01-16 20:34 ]</font>
-
-
-
-
-
-
-
On 2003-01-18 21:21, Nisse wrote:
Du menar i själva verket innan Timo Jouhki började slanta för att fylla upp stallen med finnar.
Precis, det var då det proffesionellt rally serie. Förde det var det mest rika skogsägarsöner från sverige och andra amatörer som körde förutom dom finländare som vann med undermåliga åk
-
Pauli Toivonen, Ove Andersson, Håkan Lindberg, Bengt Söderström, Erik Carlsson, Tom Trana, Arvo Karlsson, Eino Elo, Vilho Hietanen, Osmo Kalpala, Gunnar Callbo, Carl-Otto Bremer, Rauno Aaltonen, Simo Lampinen, Timo Makinen, Hannu Mikkola, Björn Waldegård, Harry Källström en del av de som kunde köra fort själva förr i tiden.
Alla var inte skogsägarsöner eller amatörer med undermåliga åk utan de lyckades för att de kunde köra bil fortare än andra. Tyvär räcker det inte i dagsläget.
Alla var inte skogsägarsöner eller amatörer med undermåliga åk utan de lyckades för att de kunde köra bil fortare än andra. Tyvär räcker det inte i dagsläget.
-
F-n Nisse ja kunde ej säga bättre själv förr behövdes inga stora sponsor avtal för att kunna köra.
Fick förmånern att prata med Tom Trana 1988 (europamästare 1964) vilka historier han hade att berätta om ... jag glömmer det aldrig Rac rallyt som bestod av 50 sträckor tror jag att det va , många rallyn va mycket längre.
Man gör det jävligt enkelt för sig säga att Tommi är den bäste vi måste kolla i vilken tidsperiod han körde i mitten av 90 talet då rally vm va i upphällning.
Jag anser först vid 2000 då började rally vm leva igen därför anser jag Juha är bättre han körde i en tidsperiod då det fanns konkurens..
Fick förmånern att prata med Tom Trana 1988 (europamästare 1964) vilka historier han hade att berätta om ... jag glömmer det aldrig Rac rallyt som bestod av 50 sträckor tror jag att det va , många rallyn va mycket längre.
Man gör det jävligt enkelt för sig säga att Tommi är den bäste vi måste kolla i vilken tidsperiod han körde i mitten av 90 talet då rally vm va i upphällning.
Jag anser först vid 2000 då började rally vm leva igen därför anser jag Juha är bättre han körde i en tidsperiod då det fanns konkurens..
-
Det brukar väl räcka ganska bra det.On 2003-01-19 00:56, Sami wrote:
Impnerad av er av er kunskap inom rally och dess historia. Nisse, Jari, Rallytok. Jag är en enkel lekman som vet inte tiondel av allt ni vet om rally historia.
Enda jag vet är att finlandia always is on top
Jag har för mig det var något med däcken där i Monte, fall det var att han hade ruggiga dubbdäck som ingen nånsin sett där nere?