Mäkinen slutar!!!

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Han har sagt att han funderar på att sluta när avtalet med Subaru går ut.
(Han hade såna tankar redan när avtalet med Mitsubishi skulle förnyas eventuellt avslutas.)
KGB

Inlägg av KGB »

Inte en så stro överaskning kanske. Inge kul att bli frånåkt av en norrman :wink:

Han har ju inte rosat marknaden med strålande resultat på sistone utan antingen hamnat en bit ner (förutom segern han fick av Citroen) eller kraschat.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Motivering är ett bra skäl...
Ingen har någonsin varit bättre, så vad finns det mer därute att bevisa?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Förresten så går avtalet ut i höst och kanske får vi se en liten demonstration innan han vinkar adjö?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det var nog bra gjort. Han har ju inte kört så bra de sista åren. Om man knappat klarar att köra från en Lusekofta, så kan man lika gärna lägga ner och ligga i hängmattan i stället.

Men lite tråkigt är det dock.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det där med dålig motivation är det ett finskt släktdrag? Har för mig det var en annan finsk f.d världsmästare som drabbades av samma sak :crazy:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har man uppfyllt sin barndomsdröm om VM-titlar finns det väl inte mer att hämta. Han behöver knappast heller ta jobb för att försörja sig resten av sitt liv.
Kan inte säga att jag tycker synd om honom för att lusekoftan fått vinna ett VM-rally.
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

När ska finnarna lära sig att lägga av i tid, när dom är på topp. Antingen håller dom på för länge och blir patetiska föredettingar, eller så dopar dom sig. :wink: (skojar lite, inte allvarlig)
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

De ä väl inget skoj ren fakta....... :crazy:
Du glömmer bort Kankunen när du nämne den bäste någonsin.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej, Juha är en lite trevligare kille, men i ren snabbhet och säkerhet var Tommi i en klass för sig och har alltid varit. Säkerheten själv var han...
Jag ser honom i alla fall inte som en patetisk föredetting och så länge man kör ifrån varje svensk håller sig de med intelligens en lugn och fin ton.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Four-time world champ Tommi Makinen says he will retire at the end of this season, but the Subaru driver aims to go out on a high by winning a record fifth title, reports Autosport magazine.

Duktig har han varit även om jag själv aldrig gillat honom. Vem som varit bäst genom tiderna kan bara spekuleras i. Eftersom förutsättningarna ändrats. Själv gillade jag Henri Toivonen och Marku Alen bättre av finnarna.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag gillar Juha mer som sällskap i bastun, men otvetydligt bäst som förare var nog Puuppolakillen.
Kommer någon ihåg vart ni läste nyheten först?
Vem sa att han kanske bjuder på avskedssmällkaramell på vägen ut?
Nu, Petter! It's on now, mother****er!

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2003-01-16 20:34 ]</font>
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Marcus Grönholm då? Han lär ju ta sin tredje wrc i år.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

On 2003-01-14 10:50, RALLYTOK wrote:
Juha var och är en skön snubbe. En av dom bästa.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-16 22:02, Sami wrote:
On 2003-01-14 10:50, RALLYTOK wrote:
Juha var och är en skön snubbe. En av dom bästa.
Det är bara två som har fyra vm-titlar här i världen...
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Men vi glömmer helt bort förarna från 60-70 talet då rally va tuffa å långa...
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

I Jaris värld räknas de inte. :wink:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Nä dom räknas inte för då var det ingen fart på grejerna. Trampebilar för sengångare!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Du menar i själva verket innan Timo Jouhki började slanta för att fylla upp stallen med finnar. :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-18 19:43, RALLYTOK wrote:
Men vi glömmer helt bort förarna från 60-70 talet då rally va tuffa å långa...
Fanns inga VM-titlar då, men det fanns finska vinnare då också.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

On 2003-01-18 21:21, Nisse wrote:
Du menar i själva verket innan Timo Jouhki började slanta för att fylla upp stallen med finnar. :wink:

Precis, det var då det proffesionellt rally serie. Förde det var det mest rika skogsägarsöner från sverige och andra amatörer som körde förutom dom finländare som vann med undermåliga åk :wink:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Pauli Toivonen, Ove Andersson, Håkan Lindberg, Bengt Söderström, Erik Carlsson, Tom Trana, Arvo Karlsson, Eino Elo, Vilho Hietanen, Osmo Kalpala, Gunnar Callbo, Carl-Otto Bremer, Rauno Aaltonen, Simo Lampinen, Timo Makinen, Hannu Mikkola, Björn Waldegård, Harry Källström en del av de som kunde köra fort själva förr i tiden.

Alla var inte skogsägarsöner eller amatörer med undermåliga åk utan de lyckades för att de kunde köra bil fortare än andra. Tyvär räcker det inte i dagsläget. :wink:
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

F-n Nisse ja kunde ej säga bättre själv förr behövdes inga stora sponsor avtal för att kunna köra.
Fick förmånern att prata med Tom Trana 1988 (europamästare 1964) vilka historier han hade att berätta om ... jag glömmer det aldrig Rac rallyt som bestod av 50 sträckor tror jag att det va , många rallyn va mycket längre.
Man gör det jävligt enkelt för sig säga att Tommi är den bäste vi måste kolla i vilken tidsperiod han körde i mitten av 90 talet då rally vm va i upphällning.
Jag anser först vid 2000 då började rally vm leva igen därför anser jag Juha är bättre han körde i en tidsperiod då det fanns konkurens..
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Impnerad av er av er kunskap inom rally och dess historia. Nisse, Jari, Rallytok. Jag är en enkel lekman som vet inte tiondel av allt ni vet om rally historia.

Enda jag vet är att finlandia always is on top :wink:

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-19 00:56, Sami wrote:
Impnerad av er av er kunskap inom rally och dess historia. Nisse, Jari, Rallytok. Jag är en enkel lekman som vet inte tiondel av allt ni vet om rally historia.

Enda jag vet är att finlandia always is on top :wink:

Det brukar väl räcka ganska bra det.
Jag har för mig det var något med däcken där i Monte, fall det var att han hade ruggiga dubbdäck som ingen nånsin sett där nere?