Att Villeneuve inte har mycket till övers för Michael Schumacher vet vi sen tidigare och även Massa har han hoppat på förut, men jag tyckte det var märkligt att han pekade ut Montoya och Fisichella som förare han helst håller sig undan.Not surprisingly, Villeneuve has his own list of drivers he's uncomfortable going wheel-to-wheel with.
"Well, Michael obviously. He puts his brother in the wall. Massa was one, he was probably the worst driver out there this year. Usually it's drivers who shouldn't be in an F1 car. Montoya is another to be avoided. Fisichella is also a bad one."
Jag trodde Villeneuve var en förare som gillade hård racing, men här räknar han upp förare som han känner obehag/osäkerhet (uncomfortable) inför att möta i racingdueller. Det betyder att de nämnda förarna i så fall har ett psykologiskt övertag eftersom Villeneuve inte litar på dem, eller?
På sätt och vis tycker jag inte det är så konstigt att Villeneuve pekar ut Montoya som en förare att undvika, eftersom Montoya flera gånger visat att han hellre åker av och drar med sig andra förare än ger upp sin position, men jag trodde att Villeneuve var en av dem som applåderade och uppskattade Montoyas körning. Och varför han hoppar på Fisichella förstår jag inte alls. Fisichella är väl inte ansedd som någon speciellt farlig förare i racingdueller, eller har jag fel?
Vad tror ni? Vad menar Villeneuve egentligen?