FIA sätter återigen sporten i främsta rummet
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
FIA tänker frångå sitt självpåtagna tobaksförbud till säsongen 2006. Det innebär att tävlingar osm hålla utanför EU kommer att bli mer lukrativa eftersom tobak där kan tillåtas. Låter som att inga tävlingar öht kommer att kunna hållas inom EU i framtiden...
http://www.autosport.com/newsitem.asp?id=21473&s=5
Tärnström
http://www.autosport.com/newsitem.asp?id=21473&s=5
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
Då har ju verkligen bil tillverkarna chansen att skapa en ny serie. Jag ser hellre lopp som körs i Europa än "långbortistan" det tror jag gäller för många tittare. Skulle Formel 1 helt lämna Europa så tror jag att de får svårt att behålla statusen som nr1. Se bara hur det blev i USA när de försökte bortse från det stora loppet... samma sak kan hända med F1 om de väljer bort EU
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
jahaja ... ser ut som man ska förbereda sig på att se lopp mitt i natten framöver ...
Varför låta traditioner och hederliga europeiska banor gå före de svinaktiga tobaksbolagens miljarder? ... jävligt glad att jag inte röker
Varför låta traditioner och hederliga europeiska banor gå före de svinaktiga tobaksbolagens miljarder? ... jävligt glad att jag inte röker
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
En liten fundering. Bernie håller på att köpa upp CART. F1 håller på att diskvalificera sig själva och får köra i långtbortistan. Det finns vissa tendenser att CART håller på att anpassa sig till F1 reglementet. Biltillverkarna vill bilda en egen serie.
Är jag helt ute och seglar när jag börjar misstänka att F1 blir en serie som körs långtbortistan med tobakssponsorer och paydrivers och massa glamor med ZZ som enda åskådare . Medans Cart kör med i stort sett samma bilar i en serie på de gamla klassiska Europeiska och syd-och nordamrikanska banorna ?
Är jag helt ute och seglar när jag börjar misstänka att F1 blir en serie som körs långtbortistan med tobakssponsorer och paydrivers och massa glamor med ZZ som enda åskådare . Medans Cart kör med i stort sett samma bilar i en serie på de gamla klassiska Europeiska och syd-och nordamrikanska banorna ?
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Om det där stämmer så förstår jag inte... Det är fyra månader från det att EU:s lagstiftning träder i kraft tills det att 2005 års säsong avslutas. Med 2003 års kalender som mall blir det fyra månader med sex tävlingshelger - varav två av de tävlingar som körs i EU-länder (Frankrikes och Storbritanniens GP) ändå kommer att köras utan tobaksreklam, och ytterligare två (USA:s och Japans GP) inte berörs av EU-lagstiftningen.
Skillnaden jämfört med FIA:s egna planer på tobaksförbud blir att tobaksreklam förbjuds vid Italiens och Ungerns GP (om Ungern blir EU-medlem 2004). En eller två racehelger, plus eventuella tester inom EU, och så förstås utebliven marknadsföring i samhället i övrigt. Är det värt att frångå planerna på tobaksförbud 2006 för detta? Tobakssponsorerna kan visserligen börja gnissla tänder, men det borde väl gå att lösa inom loppet av två år? Jag tycker det liknar en dålig politisk kamp där FIA försöker hota (där kom Tärnströms favoritord) EU till att upphäva sina beslut. Jag tror inte EU-kommissionen (eller vilka det nu är som fattar dessa beslut) blir speciellt skakade av hotet om att F1 flyr Europa - det gick ju inte ens att skrämma belgarna för att "rädda" Spa.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: ANFRAN den 2002-12-12 19:39 ]</font>
Skillnaden jämfört med FIA:s egna planer på tobaksförbud blir att tobaksreklam förbjuds vid Italiens och Ungerns GP (om Ungern blir EU-medlem 2004). En eller två racehelger, plus eventuella tester inom EU, och så förstås utebliven marknadsföring i samhället i övrigt. Är det värt att frångå planerna på tobaksförbud 2006 för detta? Tobakssponsorerna kan visserligen börja gnissla tänder, men det borde väl gå att lösa inom loppet av två år? Jag tycker det liknar en dålig politisk kamp där FIA försöker hota (där kom Tärnströms favoritord) EU till att upphäva sina beslut. Jag tror inte EU-kommissionen (eller vilka det nu är som fattar dessa beslut) blir speciellt skakade av hotet om att F1 flyr Europa - det gick ju inte ens att skrämma belgarna för att "rädda" Spa.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: ANFRAN den 2002-12-12 19:39 ]</font>
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Eu skiter fullkomligt i om F1 körs i Europa eller inte. Problemet är bara att Max Mosley och Bernie har överskattat EU parlamentarikernas "passion" för F1 ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag har för mig att USA stoppar all tobaksreklam fr.o.m. 2005 och även Malaysia har ju pratat om att förbjuda tobaksreklam. Hur är det med Australien? Förresten blir väl Ungern EU-medlemmar om 1,5 år, så där ryker ju det loppet också.
Hmm, så Mosley tror att F1 kommer att bli en stor succe om mer eller mindre alla lopp skall gå i U-länder, med usel TV-bevakning, samtidigt som biltillverkarna startar en ny serie?
Hmm, så Mosley tror att F1 kommer att bli en stor succe om mer eller mindre alla lopp skall gå i U-länder, med usel TV-bevakning, samtidigt som biltillverkarna startar en ny serie?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Visst har jag en viss förståelse för Mosleys reaktion på EU:s beslut. Det är ju hål i huvudet att ändra ett datum på det viset men F1-stallen får väl snabba på och göra sig kvitt sina tobaksponsorer. Förmodligen vill de mjölka tobaksindustrin till sista droppen men detär ju samtidigt en väldigt kortsiktig strategi. Hade väl varit bättre att göra sig av med behovet på ett tidigare plan så att man slipper stå med ryggen mot väggen den dag förbudet träder i kraft. Men att flytta serien till andra delar av världen är fullständigt befängt. I så fall föreslår jag att Mosley tar steget fullt ut och förlägger samtliga lopp till den afrikanska kontinenten. Där lär det dröja innan några tobaksförbud träder i kraft.
Tärnström
Tärnström
Ungern kanske får förhandla om det om 1,5 år? Vad synd om man inte fick fortsätta på den banan annarsOn 2002-12-14 20:38, AndersF1 wrote:
Jag har för mig att USA stoppar all tobaksreklam fr.o.m. 2005 och även Malaysia har ju pratat om att förbjuda tobaksreklam. Hur är det med Australien? Förresten blir väl Ungern EU-medlemmar om 1,5 år, så där ryker ju det loppet också.
Hmm, så Mosley tror att F1 kommer att bli en stor succe om mer eller mindre alla lopp skall gå i U-länder, med usel TV-bevakning, samtidigt som biltillverkarna startar en ny serie?
Australiensarna har alltid gjort som dom velat. När det gäller bärs och cigreklam måste dom vara bland de största.
Glappet mellan EUs införande och FIA egna påtagna stopp som man kommit överens med WHO om är nästan ett och ett halvt år. Jag förstår inte varför EU var tvungna att vara helt godtyckliga om datumet. Spela roll exakt på dagen när det skall införas, så länge man beslutat om att det blir så.
När det gäller mjölkande eller inte så förstår i alla fall jag att man säkerligen har bindande kontrakt med sponsorer som räcker några år framåt och det är inte bara att säga upp. Dessutom förstår jag att mycket stora delar av hela F1s budget under decennier kommit från de där vinsterna tobaksbolagen gjort på att folk vill ta livet av sig lite fortare. Hur många tror att cig kommer bli billigare efter stoppet när tobaksbolagen inte längre behöver lägga hundra miljarder (?) på F1/säsong?
Vem tror att såna pengar inte lyckas hitta alternativa kanaler för att främja färsäljning?
Lagstiftare är ofta ganska naiva.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Kan bara säga en sak: Williams har inga tobakssponsorer längre.
även för Jaguar och Toyota som medvetet valt bort tobakssponsring.
för Ferrari och McLaren som lever av dem.
även för Jaguar och Toyota som medvetet valt bort tobakssponsring.
för Ferrari och McLaren som lever av dem.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag skulle tro att varje stall har klausuler i kontraktet som friskriver dem från obehag om orsaken till ett avtalsbrott ligger utanför deras kontroll. Om inte, borde de skaffa sig bättre jurister. Grejen är väl den att det kanske redan idag finns tobaksbolag som skulle kunna tänka sig att bryta ett ingånget avtal eftersom de mister ett halvårs exponering. Jag kan ändå inte tänka mig att det rör sig om speciellt många stall som är berörda av den problematiken. Främst gissar jag att Ferrari är berörda då jag kan tänka mig att deras avtal med Marlboro löper flera år. Men vilka fler skulle kunna tänkas?
Den här frågan hade kunnat lösas på ett annat sätt än att flytta hela cirkusen till andra sidan jordklotet. Nu tror jag i och för sig att Mosley mest för oväsen för att göra klart för beslutsfattarna i EU att deras beslut får konskekvenser.
Tärnström
Den här frågan hade kunnat lösas på ett annat sätt än att flytta hela cirkusen till andra sidan jordklotet. Nu tror jag i och för sig att Mosley mest för oväsen för att göra klart för beslutsfattarna i EU att deras beslut får konskekvenser.
Tärnström
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Det märks att du inte varit på F1 i brasilien.
_________________
– Jag drev stallet med viss klokhet och alltid med överlevnad som huvudmål, säger Jackie Oliver. Tom försökte göra stallet framgångsrikt. Jag höll på i 22 år, han begravde det på tre.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-12-15 06:13 ]</font>
_________________
– Jag drev stallet med viss klokhet och alltid med överlevnad som huvudmål, säger Jackie Oliver. Tom försökte göra stallet framgångsrikt. Jag höll på i 22 år, han begravde det på tre.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-12-15 06:13 ]</font>
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
De 10% rikaste i Brasilien har en medelinkomst som vida överstiger en genomsnittlig svensks och t.o.m. högre än en genomsnittsamerikan. 10% av Brasiliens befolkning är ju ungefär dubbelt så många som hela sveriges och med tanke på hur racingintresserade de är så lär det inte vara helt omöjligt att hitta publik.
Även om F1 är stort så är det nog en droppe i havet för EU, förutom i Storbrittanien där det har viss betydelse, så jag tror nog inte EU-ledarna ligger vakna för att Mosley bråkar. Det brukar vara ganska dumt att hota med något som man inte tänker genomföra, så jag tror inte det var helt genomtänkt. Mosley har dessutom pratat om att det finns massor av främst läkemedelsföretag och en del andra som inte vill sponsra F1 så länge tobaksbolagen finns kvar, så enligt honom är det inte så stora problem. Jag undrar om det inte mest är ett spel för gallerierna, så att inte stallen skall kunna stämma FIA, vilket jag tror att McLaren redan hotat med. På det här sättet tror man sig kanske kunna visa att man gjort allt i sin makt, eller lasta över ansvaret på stallen så att de har att välja på att flytta ut allt ifrån EU eller slopa sina tobakssponsorer - bra sätt att slippa ansvaret.
Även om F1 är stort så är det nog en droppe i havet för EU, förutom i Storbrittanien där det har viss betydelse, så jag tror nog inte EU-ledarna ligger vakna för att Mosley bråkar. Det brukar vara ganska dumt att hota med något som man inte tänker genomföra, så jag tror inte det var helt genomtänkt. Mosley har dessutom pratat om att det finns massor av främst läkemedelsföretag och en del andra som inte vill sponsra F1 så länge tobaksbolagen finns kvar, så enligt honom är det inte så stora problem. Jag undrar om det inte mest är ett spel för gallerierna, så att inte stallen skall kunna stämma FIA, vilket jag tror att McLaren redan hotat med. På det här sättet tror man sig kanske kunna visa att man gjort allt i sin makt, eller lasta över ansvaret på stallen så att de har att välja på att flytta ut allt ifrån EU eller slopa sina tobakssponsorer - bra sätt att slippa ansvaret.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Precis varför kan ej F1 cirkusern rätta sig efter reglerna å börja ta ansvar eller är det så de ej klara driva sin cirkus utan tobakspengar???
Kan de ej klara utan dessa pengar så är de väl lika bra släppa in Knarkbaroner å porrkungar i F1 så de få sina pengar till sin cirkus...
Ansvar va är det ??? något man gjorde förr.....
Kan de ej klara utan dessa pengar så är de väl lika bra släppa in Knarkbaroner å porrkungar i F1 så de få sina pengar till sin cirkus...
Ansvar va är det ??? något man gjorde förr.....
-
- Inlägg: 665
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Synd att ni bara vill se en synvinkel i taget i den här härvan, även om Anders försökte bredda med läkemedelsföretag som alternativ. Visst finns det presumtiva sponsorer, men jag har inte hört vilka av läkemedelsföretagen som skulle kunna tänkasd vara med och sponsra "bullrig och avgasspyende" motorsport där man hanterar cancerogena olje och bensintillsatser och dessutom handskas med massor av processer som kan visa sig vara hälsovådliga i framtiden. (Vad händer med t.ex kolfiberdamm i lungorna?)
Dessutom skulle det vara kul att höra hur du kommit fram till att McLaren skulle vara de som hotat med stämning? Avtalet med West är relativt nytt och West som märke var innan dess relativt okänt inom motorsport, medan Marlboro är mer som en institution sedan tre decennier och nästan är mer känt som varumärke än något annat märke bland både stall och motorer.
Det kostade dessutom säkert både en slant och en peng att bara byta från stall till stall sådär som man gjorde efter 95.
Dessutom skulle det vara kul att höra hur du kommit fram till att McLaren skulle vara de som hotat med stämning? Avtalet med West är relativt nytt och West som märke var innan dess relativt okänt inom motorsport, medan Marlboro är mer som en institution sedan tre decennier och nästan är mer känt som varumärke än något annat märke bland både stall och motorer.
Det kostade dessutom säkert både en slant och en peng att bara byta från stall till stall sådär som man gjorde efter 95.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det svider fortfarande för dig att Marlboro bytte från McLaren till Ferrari va? Sluta röka istället så slipper du importera dina giftpinnar från utlandet.On 2002-12-15 21:03, Jari wrote:
Det kostade dessutom säkert både en slant och en peng att bara byta från stall till stall sådär som man gjorde efter 95.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Men tobaksbolagen vill tydligen gärna sponsra och förknippas med hälsovådlig verksamhet?On 2002-12-15 21:03, Jari wrote:
Synd att ni bara vill se en synvinkel i taget i den här härvan, även om Anders försökte bredda med läkemedelsföretag som alternativ. Visst finns det presumtiva sponsorer, men jag har inte hört vilka av läkemedelsföretagen som skulle kunna tänkasd vara med och sponsra "bullrig och avgasspyende" motorsport där man hanterar cancerogena olje och bensintillsatser och dessutom handskas med massor av processer som kan visa sig vara hälsovådliga i framtiden. (Vad händer med t.ex kolfiberdamm i lungorna?)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är inget jag kommit fram till utan ett uttalande ifrån Ron som jag läst, någon gång tidigare i år. Han hotade med att de skulle fortsätta med West och att inte FIA hade någon rätt att ändra det avtalet.On 2002-12-15 21:03, Jari wrote:
Dessutom skulle det vara kul att höra hur du kommit fram till att McLaren skulle vara de som hotat med stämning?
Vad det gäller EU så har väl stater och andra lagstiftare ändrat sina lagar ständigt utan att någon kan göra något åt det. Ett exempel är när de utlovade räntebidragen till bostäder plötsligt ändrades. Folk hade alltså byggt hyreshus och bostadsrätter enligt en viss kalkyl utgående ifrån de regler om räntesubventioner som gällde i slutet av 80-talet men några få år efteråt ändrades de totalt, varpå åtskilliga gick i konkurs då de inte heller fick höja hyrorna eftersom allmännyttan sätter den nivån och de fick kommunala pengar, vilket i sin tur fick några kommuner att gå på knäna. Några försökte förgäves stämma staten men då fastslogs det att den typen av avtal inte gäller om staten ändrar avtalet med en lag eller förordning. Hade möjligen gått i andra läder med starkare minoritets- och medborgarskydd, som t.ex. USA, men här är det det bara att "packen och rätten er därefter" som gäller.
On 2002-12-16 00:45, AndersF1 wrote:
Hade möjligen gått i andra läder med starkare minoritets- och medborgarskydd, som t.ex. USA, men här är det det bara att "packen och rätten er därefter" som gäller.
Fråga killarna som blev misshandlade av polisen i USA vilker minoritets och medborgarskydd dom har. Fråga de infödda (indianerna) i USA vilket minoritets och medborgarskydd dom åtnjuter när det gäller den amerikanska statens beslut var man skall slutförvara atomavfallet från kärnkraftverken. Jag skulle kunna rabbla upp ett otal fall till från det förlovade landet i väster, fråga de religiösa galningarna i "Waco Texas" vilket medborgarskydd det var som gällde?
Är du vit, rik och ser bra ut så har du ett hyffsat medborgarskydd. Är du däremot färgad, fattig, hjälpbehövande, arbetssökande, har avvikande sexuella prefferenser, icke kristen (gäller ej judar) så är medborgarskyddet lite sämmre.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Snälla ... inte det tröttsamma USA-tjafset HÄR också ... räcker väl med klotterplanket.
Åter till "ämnet": Läkemedelsbolagen har ju börjat sponsra motorsport i USA ... bland annat är det ju en NASCAR bil (Mark Martins tror jag) som är fullklottrad med VIAGRA ...
Åter till "ämnet": Läkemedelsbolagen har ju börjat sponsra motorsport i USA ... bland annat är det ju en NASCAR bil (Mark Martins tror jag) som är fullklottrad med VIAGRA ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Att svensk lagstiftning är helt godtycklig har ingenting med en organiserad verksamhet som EU eller FIA att göra. Lagstiftningen i Sverige är för närvarande på bananrepubliknivå och de politiker som är ytterst ansvariga är fullständigt fartblinda.On 2002-12-16 00:45, AndersF1 wrote:Det är inget jag kommit fram till utan ett uttalande ifrån Ron som jag läst, någon gång tidigare i år. Han hotade med att de skulle fortsätta med West och att inte FIA hade någon rätt att ändra det avtalet.On 2002-12-15 21:03, Jari wrote:
Dessutom skulle det vara kul att höra hur du kommit fram till att McLaren skulle vara de som hotat med stämning?Vad det gäller EU så har väl stater och andra lagstiftare ändrat sina lagar ständigt utan att någon kan göra något åt det. Ett exempel är när de utlovade räntebidragen till bostäder plötsligt ändrades. Folk hade alltså byggt hyreshus och bostadsrätter enligt en viss kalkyl utgående ifrån de regler om räntesubventioner som gällde i slutet av 80-talet men några få år efteråt ändrades de totalt, varpå åtskilliga gick i konkurs då de inte heller fick höja hyrorna eftersom allmännyttan sätter den nivån och de fick kommunala pengar, vilket i sin tur fick några kommuner att gå på knäna. Några försökte förgäves stämma staten men då fastslogs det att den typen av avtal inte gäller om staten ändrar avtalet med en lag eller förordning. Hade möjligen gått i andra läder med starkare minoritets- och medborgarskydd, som t.ex. USA, men här är det det bara att "packen och rätten er därefter" som gäller.Det känns oerhört märkligt att jag skulle ha missat allt det där...
Jag försöker verkligen hänga med.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vi diskuterar ju tobaksförbud, EU och läkemedelsreklam. .. men inte USA:s demokratiska principer.
För övrigt vill jag efter 2006 se följande i anmälningslistan till F1-VM:
Scuderia Ferrari Viagra
För övrigt vill jag efter 2006 se följande i anmälningslistan till F1-VM:
Scuderia Ferrari Viagra
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Skövde , dit du kommer när du ha kört vilse.......
F-n va Peugoet bli fula i nästa år behövs ej några starka drycker för att man måste spy....
Förresten vi ha glömt Senical ??? Paasonen??? Morfin till Lillebror Mcrae för smärtan att han ej kan köra bil..
Team Mitsubishi drugstore Ralliart laddar inför år 2004 för nya framgångar!!!
F-n va Peugoet bli fula i nästa år behövs ej några starka drycker för att man måste spy....
Förresten vi ha glömt Senical ??? Paasonen??? Morfin till Lillebror Mcrae för smärtan att han ej kan köra bil..
Team Mitsubishi drugstore Ralliart laddar inför år 2004 för nya framgångar!!!