ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!! Slicks tillbaka 2004...

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Superfan
Inlägg: 768
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Sveriges framsida!

Inlägg av Superfan »

:up: :up: :up: :up: :up:
...inte en dag för tidigt! Till sist inser man att detta löjets skimmer (mönstrade däck) som vilat tungt över F1 sedan 98 nu äntligen åker på soptippen. Återigen är det Bernie som visar framfötterna och rattar F1 tillbaks till rätt läge. Att köra öppen radio är oxå utmärkt, även om Ferrari säkert hitar andra sätt att utdela stallorder.. :wink: Men båda dessa förslag är till för FANSEN OCH ATT ÖKA INTRESSET för F1 igen. Tack för det Bernie! Kanske kan CD avdela en kiosk för radiotrafik?

Kan man nu oxå göra sig av med traction-control, och återinföra DRIVER-control så ser det riktigt lovande ut inför 2004 och framåt. Då kommer åtminstone jag fundera på en F1 resa och att köpa ett årsabb pay-per-view igen....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Gäst

Inlägg av Gäst »

Njaäh, Max Mesig måste nog övertygas om slicksens förträfflighet också...
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Max Mosley har sagt ett definitivt nej till att slicks återinförs ... så man ska nog inte hoppas för mycket.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Han sade också definitivt nej till att Räikkönen skulle få köra så jag tappar inte hoppet än...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Mycket beror ju på vad för andra tekniska reglementen som stallen och FIA kommer överens om. Ett problem ligger på motorsidan. Inom två år så närmar man sig 1000 hästar om man skulle behålla dagens 3 liters motorer.

Sedan måste man komma överens om aerodynamiken, både bottenplatta, diffuser och chassi/vingar, så att bland annat inte luften påverkar en bakomvarande bil.

Om man beslutar sig för den rätta vägen (enligt mig) och minskar beroendet av downforce via aerodynamik och ökar det mekaniska greppet, så införs slicks igen.

Frågan är ifall stallen/FIA kan komma överens om motor och aerodynamik.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vad Max Mosley har sagt är att slicks kan införas om stallen då kan komma överens med majoritet att vissa radikala aerodymaniska förändringar också införs för att sänka hastigheterna. Ändringar han i samma andetag sa att han var rätt säker på att de inte skulle kunna komma överens om. Därför trodde han inte mycket på att slicks skulle kunna införas.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Som sagt, argumenten är många och det är stallen som får bestämma det i början av nästa månad.
Jag är som vanligt inne på samma spår som Pastis. (för att jag är en sån :puss: :moon:)
MikeSolo
Inlägg: 52
Blev medlem: mån maj 13, 2002 02:00

Inlägg av MikeSolo »

Kiss-asser? :smile:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Okejdå, läs baklänges som mullorna gör